Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huoh...! :-((((  (Luettu 6767 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« : 04.12.2009 22:37:28 »

Tämä topic voitaisiin pyhittää simppeleille arkipäivän ongelmille,
kun on itselleen ja tilanteelleen sokea ja johon voi vastata kuka vain
kokeillakseen selvänäkö -ja ennustuskykyjään ilman raastavaa pakkoa
ja velvollisuudentunteita mihin tahansa kysymykseen. Smiley

Nyt saatte testata selvänäkö -ja ennustuskykyjänne ihan oikeasti käsittämättömässä jutussa. Cry

Olen tehnyt sopimuksen henkinön kanssa suoritettavasta työstä,
jonka hän on luvannut suorittaa toista palvelusta vastaan.

Nyt kuitenkin ko. henkilö on siirtänyt kaksi kuukautta homman suorittamista
mitä milläkin verukkeella aina muutamalla päivällä tai viikolla tai kahdella eteenpäin.

Tänään meillä oli sovittuna aika, jota varten jouduin ottamaan vapaata töistä ja koulusta
ja hänen sihteerinsä soittaa 5 min ennen sovittua ajankohtaa,
että tänään ei käykään.  tickedoff

Normaalisti sihteeri on soittanut vähintään päivää ennen peruuntumisen
ja antanut uuden ajankohdan.

Tänään tosiaan 5 min aikaisemmin tulee tuo peruuttamis-soitto
ja sanoo, että soittaa maanataina minulle uuden ajankohdan.

Mitä sanotte, tuleeko tuo sopimus täytetyksi vai/ja löytyisikö joku muu henkilö
tekemään homman?
Kaksi kuukautta odottamista ja jatkuvaa peruuttamista
ja uuden ajankohdan sopiminen on kysynyt minulta jo aikamoista kärsivällisyyttä
ja nyt se alkaa loppua! knuppel2

Ko. henkilö on loistava työssään, mutta näyttäisi, että karakteeri-ongelmia on enemmänkin. Undecided

tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 05.12.2009 00:20:07 »

No siis mie sanoisin, että jos tulee seinää vastaan koko ajan, se on maailmankaikkeuden tapa sanoa, että "seis, toiseen suuntaan". On tullut ainakin omassa elämässä todettua erittäin hyvin xD
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 05.12.2009 00:42:38 »

Huoh...  Embarrassed Kun tässä ei ole oikein muuta suuntaa kuin yrittää jotenkin vaihtaa tekijää,
mutta miten!?? Cry
Googletin ko. henkilön ja löysin täkäläisiä keskustelufoorumeja,
joissa kerrotaan ihan samoista ongelmista, että aikoja perutaan ja odotusaika venyy
ja sitten siitä, mitä olen viime aikoina alkanut epäilläkin,
että työn jälkikin olisi vähän niin sun näin.  Undecided

En vain tiedä miten tämän junan pysäyttää. Embarrassed
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #3 : 05.12.2009 07:37:25 »

Minä sanoisin, että nyt on kasvun paikka, sinua testataan pystytkö sanomaan tuolle henkilölle riittävän tiukasti, osaatko pitää puoliasi tai onko sinun tehtäväsi auttaa häntä hänen ongelmassaan. Luota itseesi ja siihen, että osaat hoitaa homman, mutta kaikkein pahin on, että sallit tuon tapahtua.

Hän käyttää mielestäni sinun kiltteyttäsi hyväksi. Kun ihmisellä itsellään on asiat sekaisin elämässä niin he alkavat luistamaan niistä tilanteista, joista on turvallisin luistaa. Puhu suoraan ja rehellisesti, niin itse tekisin. Keskustele hänen kanssaan ja yritä kauniisti selvittää, miksi ongelma on muodostunut. Jos ei työnteko maistu niin aina on olemassa ihmisiä, jotka tekevät töitä mielellään.

tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #4 : 05.12.2009 07:48:49 »

Jatketaan ketjua...

Rutiinit, näen punaista jo kun ajattelen koko sanaa ja valitettavasti se ei ole rakkaudesta. Kuinka ihminen oppii ylläpitämään ja muistamaan rutiineja ilman, että ne sitoisivat päivää liikaa?

Minulla tämä on todella suuri ongelma, joudun terveyteni takia tekemään melkoisesti töitä ja jotenkin aina unohdan jonkun osa-alueen ja haluaisin silti elää ilman kellotettua muistilistaa. Vielä puoli vuotta sitten täytyy hävetäkseni myöntää, että en hallinut yhtäkään päivittäistä rutiinia, pesin aamuisin hampaatkin mihin aikaan sattuu. Ja nyt pitäisi kyetä yht'äkkiä saada sovitettua pieniä rutiineja pitkin päivää, minä kun en saisi terveyteni takia tehdä mitään tehtävää (en edes levätä päivisin) yli kahta tuntia vaan pitäisi sovittaa lepoajat, meditaatio, kuntoharjoitukset sopiviin väleihin. Jokaista osa-aluetta teen kolmesti päivässä. Samoin pitäisi syödä neljästi päivässä säännöllisin ajoin, koska muutoin elimistö alkaa oireilemaan, muistaa juoda aineenvaihdunnan edistämiseksi ja kunnon takia kävellä ulkona kahdesti, kuntopyöräillä kahdesti sekä kirjoittaa, tehdä töitä jne...

Olen onneksi sairaslomalla, mutta työtä tämäkin. Onneksi vuorokaudessa on käytettävissä 18 tuntia aikaa. Olipa kiva pitkästä aikaa valittaa, huvinsa kullakin. Se siitä kirkkaasta mielestä ja puhtaista ajatuksista, jotka nekin pitäisi muistaa ylläpitää joka hetki.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 05.12.2009 15:50:00 »

Minä sanoisin, että nyt on kasvun paikka, sinua testataan pystytkö sanomaan tuolle henkilölle riittävän tiukasti, osaatko pitää puoliasi tai onko sinun tehtäväsi auttaa häntä hänen ongelmassaan. Luota itseesi ja siihen, että osaat hoitaa homman, mutta kaikkein pahin on, että sallit tuon tapahtua.

Hän käyttää mielestäni sinun kiltteyttäsi hyväksi. Kun ihmisellä itsellään on asiat sekaisin elämässä niin he alkavat luistamaan niistä tilanteista, joista on turvallisin luistaa. Puhu suoraan ja rehellisesti, niin itse tekisin. Keskustele hänen kanssaan ja yritä kauniisti selvittää, miksi ongelma on muodostunut. Jos ei työnteko maistu niin aina on olemassa ihmisiä, jotka tekevät töitä mielellään.


Hmm.. Mie kyllä taisin sanoa..  Lips Sealed Siksi mietinkin, että tuleeko tästä mitään
vai vapautinko itseni uuteen ongelmaan ongelman keskellä,
kun hommalle pitää ehkä uusi tekijä. :Smiley
Itse varsinaista ongelmaa en pysty pakenemaan, joten kysymys väärästä ja oikeasta suunnasta
ei ole mahdollinen. Sen ongelman korjaamiseen tarvitsen ulkopuolista apua.

Jatketaan ketjua...

Rutiinit, näen punaista jo kun ajattelen koko sanaa ja valitettavasti se ei ole rakkaudesta. Kuinka ihminen oppii ylläpitämään ja muistamaan rutiineja ilman, että ne sitoisivat päivää liikaa?

Minulla tämä on todella suuri ongelma, joudun terveyteni takia tekemään melkoisesti töitä ja jotenkin aina unohdan jonkun osa-alueen ja haluaisin silti elää ilman kellotettua muistilistaa. Vielä puoli vuotta sitten täytyy hävetäkseni myöntää, että en hallinut yhtäkään päivittäistä rutiinia, pesin aamuisin hampaatkin mihin aikaan sattuu. Ja nyt pitäisi kyetä yht'äkkiä saada sovitettua pieniä rutiineja pitkin päivää, minä kun en saisi terveyteni takia tehdä mitään tehtävää (en edes levätä päivisin) yli kahta tuntia vaan pitäisi sovittaa lepoajat, meditaatio, kuntoharjoitukset sopiviin väleihin. Jokaista osa-aluetta teen kolmesti päivässä. Samoin pitäisi syödä neljästi päivässä säännöllisin ajoin, koska muutoin elimistö alkaa oireilemaan, muistaa juoda aineenvaihdunnan edistämiseksi ja kunnon takia kävellä ulkona kahdesti, kuntopyöräillä kahdesti sekä kirjoittaa, tehdä töitä jne...

Olen onneksi sairaslomalla, mutta työtä tämäkin. Onneksi vuorokaudessa on käytettävissä 18 tuntia aikaa. Olipa kiva pitkästä aikaa valittaa, huvinsa kullakin. Se siitä kirkkaasta mielestä ja puhtaista ajatuksista, jotka nekin pitäisi muistaa ylläpitää joka hetki.

Auttaisiko yhtään (?), että toteamme, että hengitys haisee järkyttävälle, jos hampaista ei pese,
kuten myös koko muun hygienian kanssa on sama juttu.
Asunto haisee jo päivässä pahalle vain pelkällä sisällä olemisella, saati sitten kun siellä on roskat,
likapyykit ja pölyt?
Kaikista noista kärsii oma ja muiden terveys. Luonnollisesti. Wink

Mielestäni henkilökohtainen häpeän tunne on loistava kannustin! Cheesy
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #6 : 05.12.2009 18:34:28 »

Henkilökohtainen häpeän tunne on yksi vaikeimmista ja pahimmista negatiivisista tunteista, joka aiheuttaa ihmiselle negatiivista karmaa ja kun sille asteelle menee niin sieltä on vaikea päästä pois. En suosittele, olen itse ollut siellä ja ei ollut mukavaa.

Tärkeintä on, että mitä ikinä tekeekin niin tekee parhaimpansa niillä taidoilla, mitä ihmisellä on sillä hetkellä ja hyväksyy, että elämässä ei aina ole hyviä ratkaisuja olemassakaan. Vaikea sanoa, kun en tiedä tilannetta, mutta voisin kuvitella näin.

Ehkä hommalle sitten pitää löytää uusi tekijä, olisiko se tässä tilanteessa mikään huono idea? Mieti keneltä apua voit pyytää, hän varmasti mielellään auttaa sinua, kun selität tilanteen rehellisesti.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 05.12.2009 18:51:59 »

Henkilökohtainen häpeän tunne on yksi vaikeimmista ja pahimmista negatiivisista tunteista, joka aiheuttaa ihmiselle negatiivista karmaa ja kun sille asteelle menee niin sieltä on vaikea päästä pois. En suosittele, olen itse ollut siellä ja ei ollut mukavaa.

Nöö... Tongue  ihmiselle ei ole annettu mitään tunteita liikaa tai liian vähän. Wink
Jos ihminen ei osaisi hävetä tekojaan, tekemättä jättämisiään, huonoja puoliaan ja ongelmiaan,
niin jessusmaria, mihin tämä maailma olisi jo mennyt? Shocked Huh

Häpeän ja kateuden tunteet palvelevat samaa asiaa -> minun tulee kehittyä paremmaksi. Wink

Tärkeintä on, että mitä ikinä tekeekin niin tekee parhaimpansa niillä taidoilla, mitä ihmisellä on sillä hetkellä ja hyväksyy, että elämässä ei aina ole hyviä ratkaisuja olemassakaan. Vaikea sanoa, kun en tiedä tilannetta, mutta voisin kuvitella näin.

Elämässä on aina enemmän hyviä ratkaisuja kuin huonoja ratkaisja.
Se on valintakysymys ja valintakysymys on vastuukysymys ja vastuukysymys
on halukysymys, haluanko nähdä ja tehdä sen työn, että lopputulos olisi parempi.  Wink

Ehkä hommalle sitten pitää löytää uusi tekijä, olisiko se tässä tilanteessa mikään huono idea? Mieti keneltä apua voit pyytää, hän varmasti mielellään auttaa sinua, kun selität tilanteen rehellisesti.

Ko. olevia ammattilaisia on täällä Wienin kaupungissa, ehkä koko maassa noin kymmenkunta,
joten etsintä saattanee laajentua naapurivaltioihin, jos tämä juttu kusee.  Undecided
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #8 : 06.12.2009 13:39:25 »

Olipa tuttu tilanne tuo Sashan aloitus. Itse olin kauan sitten tekemisissä samanlaisen persoonan kanssa. Hän perui viime tingassa ja kun minulle sopi tapaaminen, hänelle se ei sitten sopinutkaan. Hän pyrki hallitsemaan minua tuolla tavalla. Lopputulos oli, että sanoin "mulle käy nyt tämä päivä sen jälkeen tilaisuus menee ohi, koska olen saanut muitakin yhteydenottoja". Yllättäen sitten sopikin ihan mikä päivä vaan... :Smiley
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #9 : 06.12.2009 20:09:20 »

Eipä tarvitse edes katsoa lähipiiriini, minä olen joskus ollut jokusen verran kaaoottinen ja kiireinen ihminen, joten peruutuksia ja unohduksia on tullut tehtyä enemmän kuin laki sallii. Se on aina mielestäni merkki siitä, että ihmisellä ei ole jokin asia kunnossa elämässään tai itsessään.

Jos jollakulla ihmisellä on enemmän tunteita kuin minulla nykyisin niin täytyy sanoa, että otan osaa. Seppo tuossa sanoi kartaani katsoessa, että olen niin tunneihminen, kuin olla voi ja se aiheuttaa äärimmäisen paljon työtä ja tuskaa elämässäni. Kyse onkin siitä, että miten ihminen häpeää tekojaan ja jos on jotakin hävettävää kuinka sen voi korjata ja korjaa sen mitä voi ja antaa loput anteeksi. Sisällään ei kannata kantaa mitään negatiivista. No minulla kun on äärimmäisen kehittynyt moraali, oikeudentaju ja niin pois päin niin se tuottaa enemmän kuin vähän työtä elää tuolla periaatteella. Sama kateudessa, se vain tulee käsitellä heti, kun tuntee.

Ja sitten kun omaa tälläisen ihastuttavan elimistön kuin minulla niin ei tarvitse enää miettiä valitseeko väärin vai menisikö tällä kertaa hieman helpommalla ja itsekkäämmällä tavalla. No way, hinta on aivan liian suuri ja minä jos kuka olen jo kipuihin kyllästynyt.

Sasha olisikohan pienen ihmiskoulutuksen paikka? Kuinkas saisit tuon tekijäsi taas raiteilleen. Ehkä tilaat hänelle hieman työmoraalia ja kunnioitusta?
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1646



Profiili
« Vastaus #10 : 07.12.2009 13:10:03 »

Jaaha. Musta tommoinen on vaan ihan perseeeeestä. Jos ei osaa käyttäytyä kunnioittavasti, niin toinen alan ammattilainen etsintään. Mä en katselisi. Etsi uusi henkilö suorittamaan kyseinen asia.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: