Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkilökohtaiset otot yleisestä ja tarkoittamattomasta  (Luettu 17693 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« : 06.12.2009 19:51:16 »

Olen tässä miettinyt, että mikä syntymäkartalla aiheuttaa sen, että jollain ihmisillä
on taipumus ottaa yleinen puhuminen henkilökohtaisesti itseensä?
Selittääkö sama tekijä sen, että ihminen kokee muiden ihmisten onnistumisien
olevan loukkaus itselleen, vaikka (toisen) asialla ei ole mitään tekemistä henkilön itsensä, elämän
tai valintojen kanssa?

Mielestäni tuolla on hiukan eroa normaaliin kateuteen, koska normaalikateus
on sitä, että esim. joku saa aikaisemmin/helpommin jokin asian ja se asia kismittää
ja sen sanoo, että hemmetti kun sait sen, mutta ihminen pyrkii tekemään saman itselleen.

Taas tuo tunne, että jokin on otettu minulta pois aiheuttaa sen,
että ihminen pyrkii tuhoamaan sen toisen onnistumisen sen sijaan,
että itse pyrkisi saavuttamaan sen oman onnistumisen ja sillä on mielestäni jonninlainen
yhteys tuohon, että kaivaa muiden sanomisista, tekemisistä ja käytöksestä
itselleen henkilökohtaisen viestin, vaikka kysymys olisi täysin toisesta ihmisestä, yleisestä asiasta
tai yleisestä tavasta tai käytöksestä.

Kansallisia suomalaisia piirteitä sanovat, mutta mä en oikein usko siihen,
koska ne suomalaiset, jotka asuvat muualla muuttuvat asian suhteen.
Paikallinen astrologinen vaikutus omaan karttaan? idiot2
Ovathan ihmiset erilaisia erilaisten ihmistenkin kanssa.

11.huone(?) ja Neitsyen ja Kalojen sijainti kartalla? Huh
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 06.12.2009 20:13:59 »

Onko itävaltalaisilla sitten tuota piirrettä?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 06.12.2009 20:20:36 »

No ei itseasiassa. Smiley

Normaalin kateuden ne ilmaisee, että argh..! Warum..?! mutta jonkun toisen käytös
tai sanomiset ja puhumiset ei ole mitään henkilökohtaista, edes siinä tapauksessa,
että joku todella puhuisi henkilöstä tai käyttäytyisi erikoisesti henkilön vuoksi,
koska se on edelleen vain sen puhujan ja käyttäytyjän oma ongelma.  Tongue
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 06.12.2009 20:23:18 »

Olisko sitten ihan ympäristöstä johtuvaa eikä niinkään astrologiasta, jos kerran asuinpaikkakunnan muutoskin vaikuttaa. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 06.12.2009 21:56:50 »

Olisko sitten ihan ympäristöstä johtuvaa eikä niinkään astrologiasta, jos kerran asuinpaikkakunnan muutoskin vaikuttaa. Smiley

No onhan eri mailla erilainen astrologinen kartta, joka muokkaa kulttuuria ja kansan luonnetta
ja käytöstä ja suhtautumista muihin, samoin kuten ihmisellä yksilönä itselläänkin. Huh

En minäkään tule hyvin toimeen vahvan  kauris ja  jousimies -painotteisten
ihmisten kanssa ja koen niillä painotuksilla olevien maidenkin olevan ikäviä paikkoja.

Kiinnostaisi Sasha, millä tavoin liität nimenomaan Neitsyen ja Kalojen merkin tuohon aiheeseen.

kyllä kyllä, kiinnostus on ihan henkilökohtaista Grin mutta myöskin astrologista.

neitsyt on kritiikille herkkä ja ottaa sen hyvin pienistä asioista, kun se pyrkii täydellisyyteen.
Itselläni on  neitsyt 9.huoneessa, mutta tyhjää täynnä ja sitä on kommentoitu,
että sinne saadaan henkilökohtainen kritiikki ja arvostelu, mutta mun kartalla
sitä arvostelua ja kritiikkiä saadaan muilta ihan suoraan, joten mun tarvitse kaivella sitä itselleni
varta vasten.

kalat ovat taas herkkä loukkaantumaan asioista, kun se miettii ja ajattelee
asioita hyvin syvältä niiden merkityksestä ja omaa pehmeän kuoren.

Itseasiassa mietin  rapu:n herkkyyttä myöskin, kun se on taas niin kovin tunteellinen
ja tuntee asiat niin syvältä, että se jää arvoitukseksi, mistä hän saattaa loukkaantua
tai vastaavasti ymmärtää jonkin jutun olevan rohkaisu rakkauteen.

Olen miettinyt, että ilmeisesti mun  venus rapu, joka yleensä olisi muista välittämisen merkki,
ilmeneekin omista asioista kiinnostuksena ja mun  kuu vesimies tuo kyllä sympatiaa muita kohtan,
mutta ei taasen syviä tunteita ja se tykkää olla itsenäinen ja omilla jaloillaan seisova
ja järjellään ajatteleva, jolloin muiden kritiikki ja arvostelu on yksi ja sama
ja  vesimies tekee sen kapinamielessäkin yleistä mielipidettä vastaan.
 aurinko kaksoset ei ehdi ja muista pitkään miettiä moisia.

Onko tämä liian vaikea ja arka aihe käsitellä? Huh
Voidaan jättää ja puhua myöhemminkin, jos niikseen. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 06.12.2009 22:33:36 »

Sveitsiläiset todellakin vaativat täydellisyyttä, valittavat paljon ja kiitosta ei tule mistään.
Ne ovat myös hyvin luokkatietoisia ihmisiä, tosin on kyllä itävaltalaisetkin,
ja niiden se "puolueettomuus" tulee pelkästään siitä, että ne tykkäävät olla itsekseen,
eikä tekemisissä "huono-arvoisten" valtioiden, yhteisöjen, unioneiden jne kanssa. Wink
Tosin raha niille kelpaa, tottakai, ja siksi ne ovat niin mielinkielin ihmisille,
joilla sitä pätäkkää löytyy.

Suomi on  jousimies-tyyliin loistava löytämään muista vikoja ja puutteita
ja vertaamaan itseään omaksi voitokseen muihin, vaikka todellisia puitteita ja resursseja siihen ei ole.
Omassa maassa ei tietenkään ole mitään vikaa. Wink

Mutta koska kansallisuuksille ja valtioille löytyy oma topic, niin pysytään aiheessa
ja puhutaan enemmän tuota henkilökohtaisesta kartasta,
mikäli se  jousimies-kulttuurissa ei ole liian arka paikka.  Wink
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 06.12.2009 22:52:51 »

Itse  aurinko neitsyt olen aina kokenut ennemminkin, että neitsyet eivät jaksa kuunnella toisten kritiikkiä itsestä, koska he tietävät jos ovat jossain asiassa mokanneet, koska itsekriittisyys on aika vahva aspekti tuossa merkissä. Kyse on ainakin itsellä enemmän ärsyyntymisestä, tulee vähän sellainen fiilis, että pidä jo se turpa kiinni, mä tiedän jo, hihi  askendentti jousimies =D Voi Sasha, minulla varmaan sitten yksi pahimmista yhdistelmistä =D Toisaalta itsellä on elämässä erittäin paljon  jousimies painotteisia ihmisiä ja koen taas, että ei se haittaa jos he vähän ottavat itseensä kun ei siinä kauan kestä niin he ovat taas paremmalla tuulella =D Joten kritiikkiä he eivät oikein tunnu kestävän, mutta toisaalta he leppyvät niin nopeasti, että ei sillä juuri väliä ole ^^

Itse koen, että  aurinko rapu loukkaantuvat aika helposti rakentavastakin kritiikistä ja sellaisesta mikä ei ole edes loukkauksena tarkoitettu, heti kun herkkä nahka kärvähtää niin panssarit vaan päälle ja hiljaista vihanpitoa =D

Paitsi, että juuri tajusin, että ei tämä ehkä ihan aihetta koskenut. Mutta joo, yleisessä keskustelussa kyllä itse tulistun helposti ja otan itseeni, mutta nautin siitä jollain kierolla tavalla, mutta koska tiedostan sen, niin ei siitä juuri ongelmia ole koitunut, mitä nyt välillä tulee vahingossa loukattua ihmisiä. =/ Itsellä 11. huone tyhjää täynnnä joten vaikea sanoa.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2009 23:07:18 kirjoittanut In » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 06.12.2009 22:54:53 »

Niin ja lisäyksenä tuohon  jousimies asiaan, niin itsestäni on ainakin hulvatonta välillä vähän tahallaan ärsyttää jouskareita, sellaista vihan paloa harvoin näkee xD
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 06.12.2009 23:02:06 »

Kutkuttava aihe.  Wink

Edesmennyt äitini oli mestari herneiden vetämisessä nenään.
Välimme olivat ihan hyvät, ei sillä.

Äitimuori vaan saattoi suutahtaa, ja ottaa itseensä asioita. Hänen kanssaan tuli miettiä mitä puhuu, ellei halunnut saada vihoja niskaansa...
omat lapset toki olivat hiukan eri asemassa, eikä herneet pyörineet niinkään kuvioissa suhteessa lapsiinsa.

Äitimuorilla  aurinko jousimies, askendentti skorpioni aspect_con merkurius ja  kuu sekä  mars oinas

Äidissä oli jotain tulista temperamenttiä ja jotain maanläheistä viisautta kummallisena yhdistelmänä. Hieno kartta kaikkineen. Sekä tuli, että maakolmio.

Mutta joo, ehkä se oli tuo  oinas joka näytti sarviaan aika-ajoin...
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 07.12.2009 01:37:02 »

Olen huomannut, että  vesimies painotuksella  aurinko askendentti kuu otetaan turhatkin syyt omille niskoille,
toisen puolesta, kuten: "Hän sanoi/teki niin, koska minä sanoin/kehoitin/luulin... jne"
ja yhtä usein kuulee myös  vesimies-painotuksella, että:
"Luulen, että hän tarkoitti, että (ja tasoittava/diplomaattinen selitys päälle)"
jos jollakulla on ollut liipaisin sormi herkkä ja nopea.  Grin

Lähes kaikki tuntemani  aurinkokuu  vesimies tekee tuota
ja ne ei välitä vaikka niitä syytettäisiin tai arvosteltaisiin jostain johon heillä olisi välttämättä
edes osaa eikä arpaa ja Veskarini, adoptioäitini ja isäpuoleni  ( aurinko vesimies )
slouganeihin kuuluu, että: " No ei sillä nyt ole mitään väliä(isäni) / merkitystä (äitini),
mitä ne ajattelevat/tekevät. Sittenhän sen näkee."

Veskarini heittää usein: "En ole kiinnostunut siitä, mitä hän/he ajattelevat ja puhuvat
(Sillä ei ole mitään vaikutusta elämääni/-si/-mme)."
ja vaihtaa kohauttaen rauhalliseti olkiaan puheenaihetta mielenkiintoisempiin aiheisiin.

Tosin yhteistä näille on se, että jos joku lähipiirin henkilö tai perheenjäsen
on ihmisten juoruilun tai arvostelun kohteena ja sen kohde saa huutia siitä,
että hoida asiasi ja elämäsi niin, ettei tuota turskaa tule tupaan.  Grin
Tosin he myös auttavat siinä mielellään.  vesimies on aina heikomman ja syrjityn puolella.

vaaka-painotuksella ollaan kyllä diplomaattisia ja aina iloisia, mutta kovasti huolissaan,
mitä muut minusta, ystävistäni, perheestäni ja elämästäni miettivät, puhuvat ja sanovat
ja jos  skorpioni / pluto -painotus osuu "sopivan ikävästi" kartalle,
niin saatetaan ottaa hyvin mitättömät yleisetkin, ei henkilökohtaiset arvostelut
henkilökohtaisena vihjeenä ja  vaaka :lta voi kuulla, että korjaa tuo juttu,
ennen kuin muut ihmiset huomaa sen (ja alkavat puhua).

Mietin, että hankalalla  kauris ja  jousimies-painotuksella tapana ottaa yleisestä,
ei henkilökohtaisesta puheesta itselleen henkilökohtaisia vihjeitä
ja  kauris:sta oikein huomaa, että ne painaa mieleensä ja saattaa (myöhemmin) kysyä,
että vihjailitkos minusta / tarkoititkos minua tuolla jutullasi.

Ilmeisesti karussa  kauris:n maastossa yleisetkin lillukan varret erottuu hyvin
ja ruusuista erottuu ne piikit paremmin. Grin 2funny

jousimies:stä tietää heti, milloin se on ottanut henkilökohtaisesti.
Se sanoo, että no en minä ainakaan ja olen ollut aina sitä,  tätä ja tuota
ja kyllä vain sinä / ne muut ja sekin vain ovat kuule sitä, tätä ja tuota (kamalaa).  Grin

jousimies:llä on tarve ulkoistaa itsestää pois kaikki arvostelu ja kritiikki,
joka koskettaa itseä edes kuvitellusti ja mitä paremmin se on osunut ja uponnut,
sen enemmän se "ulkoistaa" ne muiden niskoille syiksi ja vioiksi.

Tosin tuo ei pidä kaikilla paikaansa ja mietin noita huoneita
ja mahdollista  merkuriusvenus ja  kuu aspekteja suhteessa  aurinko ja  askendentti.

Mun bio-äiti oli moninkertainen  kauris, paitsi oli  askendentti  mars skorpioni
ja  saturnus  askendentti :lla
ja jos oli erittäin agressiivinen, tyly, kade ja mustasukkainen luonne,
niin hänelle oli niin paha juttu edes omassa päässä kuvitellut arvostelut ja kritiikit,
että hän eristäytyi muista ihmisistä ja normaalista sosiaalisista vuorovaikutuksesta
muiden kanssa sen vuoksi.
Hänelle riitti, että keskusteli yleisellä tasolla tai vaikka toisesta henkilöstä,
niin hän otti sen itseensä loukkauksena, että hänestä puhutaan oikeasti.

Myöskin TV:ssa esitetyt sketsit ja vitsit saattoivat loukata häntä henkilökohtaisesti,
koska (hänelle) aroista asioista ei saa vitsailla, eikä niille nauraa.

Siis vähän tuollainen vainoharhainen. Tongue
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 07.12.2009 04:03:46 »

Niin ja lisäyksenä tuohon  jousimies asiaan, niin itsestäni on ainakin hulvatonta välillä vähän tahallaan ärsyttää jouskareita, sellaista vihan paloa harvoin näkee xD

Grin  Cheesy 2funny

Hihihihii...! Cheesy Se on ihan hillitöntä!  Grin 2funny
 jousimies saa kyllä mun paviaani-puolen esiin!  Grin 2funny

http://www.youtube.com/watch?v=IALJXP8LaS4&feature=related
« Viimeksi muokattu: 07.12.2009 04:34:06 kirjoittanut Sasha » tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #11 : 07.12.2009 07:04:20 »

No varmaan siksi joku saattaa reagoida johonkin aiheeseen voimakkaasti, jos tämä asia on henkilölle henk. koht. hyvin arka tai käsittelemätön tai jos hän käsittelee juuri sillä hetkellä tiettyä asiaa elämässään eikä ole löytänyt vielä "sielunrauhaa" kyseisestä asiasta, voi myös olla, että toisessa ilmenevä asia on hankala myöntää itsessään ja se ärsyttää->projisoidaan toiseen...Esim. itsellä helppo puhua terapiassa käynnistä ja yksityiselämän vaikeuksista (liiankin avoimesti), mikä herättää kovia aggressioita muun muassa sellaisissa ihmisissä, joilla on vaikka minkälaisia luurankoja kaapissaan ja "julkisuuskuvan puhtoisuus" on kaikki kaikessa...Avoimuus on todellinen uhka heille Tongue Elämä koostuu toisten ihmisten yksityiselämän ruotimisesta, ettei vaan missään tapauksessa keskustelu siirtyisi heidän yksityiselämäänsä tai vahingossa paljastuisi/valoittuisi asioita heidän oman elämänsä varjopuolista...Musta on vähintäänkin epäilyttävää, jos jonkun henkilön elämä näyttää ulkoa päin lähes täydelliselta Grin 

Joo jousimies on rasittavia, varsinkin  aurinko jousimies ja jos siihen yhdistetään vielä rapu-vaikutus..Nim. "Kaikki tietävän Jumalan vuosikurssilla oleva"-> hää ei vaan tajua, että kaikki voi pahoin hänen ympärillään ja on itse se epäkohta/vääryys koko paikassa Grin

Aiheesta esimerkki: Tää  jousimies kritisoi voimakkaasti erään lesbopariskunnan naimisiin menoa, aiheesta ei meinannut tulla loppua, vaikka ketään ei oikeasti kiinnostanut tämän hyvän päivän tutun -tasolla olevan pariskunnan yksityiselämä...No ei aikakaan niin  jousimies oli itsellä sormus sormessaan, lesbo hänkin...Taisi osua ja upota naimisiin meno-aihe neidin oman elämän vaikeisiin paikkoihin...Lisäksi hän deletoi kaikki "kaverinsa" elämästään, joilla sattuu olemaan myös muita kavereita kuin hän tai jos hänen kaverinsa ovat keskenään hyvää pataa...

Enpäs tiiä, miksi otan tämän  jousimies tapauksen niin voimakkaasti, ainakin se vaikuttaa, että tämä henkilö on "pilannut" useankin ihmisen motivaation opiskella tai elää->> eräs hyvä ystäväni ajautui melkein itsemurhaan tämän henkilön kanssa pari vuotta aikaa vietettyään...Toki muitakin vakavia ongelmia oli, mutta tämä oli sellainen viimeinen laukaiseva tekijä... jousimies esimerkiksi eristi hänet täysin porukasta ja he eivät edes tervehtineet jos tulivat vastaan..Kaverini yritti selvittää asiaa tekstiviestillä, mutta kaikki oli kuulemma kunnossa, hän vain "kuvitteli" kaiken...Tällaista mukavaa pientä naisten keskuudessa tapahtuvaa piruilua  jousimies pari vuotta harrasti...Käytös oli muuttunut edellä mainitun kaltaiseksi, kun hyvä ystäväni oli sattumalta tutustunut yhteen toiseen ystäväänsä samaan aikaan kuin jousimieheen..Nyt  jousimies on ottanut minut silmätikukseen, koska olen viihtynyt tämän ystäväni kanssa paremmin kuin hänen ja olemme tulleet todella läheiseksi..Lisäksi hän ei voi sulattaa sitä, että minulla on muitakin samoja kavereita kuin hänellä->>>ratkaisu: hän on eristänyt minutkin porukasta, etäännyttänyt minut lähes kaikista entisistä kavereistani puhumalla paskaa minusta (paitsi tästä yhdestä)...Mutta tähän hänen piiri pieni pyörii-leikkiinsä en enää aio osallistua..Aihe on siksikin niin herkkä minulle, koska en voi oikeasti tehdä mitään tai "paljastaa" häntä, koska hän on niin ovela ja minut leimattaisi "hulluksi" niin kuin eräs, joka uskalsi nousta häntä vastaan...Kaikki ovat voimattomia hänen edessään, hänellä on kyllä aikaa pilata ihmisten maine tavoilla, joihin kenelläkään täysjärkisellä ihmisellä ei olisi aikaa tai edes halua 
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 07.12.2009 14:25:29 »

Tunnen läheisesti kaksi ihmistä, jotka ovat äärettömän herkkiä ottamaan itseensä sellaisetkin asiat, jotka eivät koske heitä lainkaan. Mielestäni kummassakin henkilössä on vahva vainoharhainen piirre, tosin ei välttämättä sairaalloisuuteen asti. Tosin omaa elämäänsä he hankaloittavat kovasti, kun kokevat, että esim. "Onpas täällä painostava sää" -tokaisu on heihin kohdistuvaa henkilökohtaista arvostelua.  buck2 Toisen läheiset ihmissuhteet ovat myös jatkuvasti koetuksella mustasukkaisuuden takia, joka on pitkälti aiheetonta.

Molemmilla  kuu kalat. Tämä mustasukkainen yksilö on myös  aurinko kalataskendentti skorpionineptunus aspect_con askendentti
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 07.12.2009 15:54:27 »

Jep!  skorpioni jos kukaan on vainoharhainen ja se ilmenee sitten,
miten se on aspektoitunut ja minkäkin kanssa! Shocked

Jos se on paljon tunteellisesti herkkien merkkien kanssa, niin jessusmaria..! Shocked
Sillon ei voi puhua tosiaan edes säästä!  buck2

...siis etenkään toinen  askendentti skorpioni, jonka karttaa hallitsee ilma,
koska se toinen  skorpioni kuvittelee, että niihin positiivisiinkin lausahduksiin
on piilotettu jokin kettuilu ja sarkasmin poikanen. buck2
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 08.12.2009 00:27:52 »

Jep!  skorpioni jos kukaan on vainoharhainen ja se ilmenee sitten,
miten se on aspektoitunut ja minkäkin kanssa! Shocked
Kyllä tää on pakko ainakin osin allekirjottaa. Ja tää on niitä juttuja missä mun mielestä  skorpioni:n herkkyys tulee esiin.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: