Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Päihdeongelma/päihdeongelmaisia lähipiirissä  (Luettu 37203 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
dodobien84
Vieras
« Vastaus #60 : 20.11.2011 20:39:19 »

On toi alkoholi kyllä vähän semmosta ja tämmöstä. Lakisääteinen marisätkä jokaiselle pohjalla käyneelle tekisi terää. Sai tämänkin kaverin alitajunnasta semmoisen ryöpyn esiin kaikkia tukahdutettuja ja pimennossa olleita asioita. Oikea hengenpelastaja oikealla hetkellä. Hyvässä seurassa tietenkin.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #61 : 20.11.2011 21:52:51 »

Olin itsekin joskus sitä mieltä, että kannabis alkon tilalle ja alko kieltoon, niin maailma pelastuu...mutta olen kyllä nähnyt mitä kaikkea se kannabiskin voi tehdä...ei ole ongelmaton sekään aine.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #62 : 21.11.2011 00:17:37 »

Minä myös olisin  niin alkoholisti ainesta, mutta olen kasannut semmoisen kasan esteitä sille tielle, että nooo wayyy.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #63 : 07.12.2011 22:54:13 »

Ai vanha aihe on nostettu taas pinnalle...

M. Magia: surullinen tilanne teillä Undecided  Kuitenkin hieno homma, että olet ottanut etäisyyttä äitiisi ja keskittynyt itseesi ja omaan hyvinvointiisi. Jos palaat yhteyksiin, asiat tod.näk. valuvat takaisin vanhoihin kaavoihin. Voimia! Älä anna äitisi imeä elinvoimaasi!

On toi alkoholi kyllä vähän semmosta ja tämmöstä. Lakisääteinen marisätkä jokaiselle pohjalla käyneelle tekisi terää. Sai tämänkin kaverin alitajunnasta semmoisen ryöpyn esiin kaikkia tukahdutettuja ja pimennossa olleita asioita. Oikea hengenpelastaja oikealla hetkellä. Hyvässä seurassa tietenkin.

Enpä nyt tiedä... Siskoni polttaa maria ja ko. aine nostaa kyllä tunneryöppyjä pinnalle (lähettelee sitten kaikille tekstiviestejä, missä kertoo fiiliksistään - tai no, vanhemmilleni, ei mulle, koska en ole siskoni kanssa tekemisissä). Mutta tämä ei ratkaise ongelmia, koska siskoni odottaa, että kaikki asiat tehdään hänelle valmiiksi, eikä hän ITSE halua ottaa sitä ratkaisevaa askelta kohti parempaa...

Meillä on ongelmainen perhetausta ja vanhemmat edelleen syyttelevät toisiaan ja ovat katkeria, vaikka erosivat 25v sitten Huh  Turvaton perhetausta, mistä se luotettava tukihenkilö puuttui - ei uskaltanut luottaa kehenkään, kun vanhemmat puhuivat ristiin, molemmat puhuivat samasta asiasta täysin vastakkaiset versiot. Tämä turvattomuuden tunne, lisäksi se, kun siskoni joutui varsinkin isäni katkuruuden sylkykupiksi erotilanteessa + vielä ns. vääriin porukoihin ajautuminen - boom, ongelma on valmis!

Itse olen lähestulkoon absolutisti nykyään - en ole puoleen vuoteen ottanut yhtäkään känniä ja ennen edellistäkin tosi harvoin Huh  Saunakalja tai lasi viiniä perjantai-iltana on meikäläisen nykymeno. Jossain illanistujaisissakin tulee otettua se pari juomaa ja lähdettyä ajoissa kotiin, kun en vaan tykkää vetää kännejä ja humalaiset ihmiset ahdistavat... Undecided  Mitähän mulle on tapahtunut?

Mulla on kaiken huipuksi tosi voimakas  neptunus kartallani, joka liitetään tavallisesti päihdeongelmiin - mulla Neppari aiheuttaa kaikkea muuta ongelmaa, liikaherkkyyttä ja liian voimakasta reagointia muihin ihmisiin, helposti unohdan itseni muiden rinnalla. Jostain syystä alko ei koskaan ole maistunut mulle silloin, kun elämä tuntuu raskaalta - mistähän tämäkin johtuu... Huh

Mutta joo, meno on ennallaan - siskoni tosin on tällä hetkellä taideterapiassa, missä on ilmeisesti viihtynyt. Haalii itselleen kursseja työväenopistosta, avoimesta yliopistosta yms., mutta jättänyt kaiken kesken. Seilaa ihmissuhteesta toiseen ja välillä edestakaisinkin. Eli tukikohta puuttuu. Siskoni tuskin koskaan tulee pääsemään takaisin normaaliin työelämään - sai jonkun tukityöllistyspaikan jokin aika sitten, mistä lähti ovet paukkuen yhden päivän jälkeen. Tämän yhden päivän jälkeen ei työkuvioita ole ollut.

Vanhempani edelleen yrittävät autella, minkä jaksavat - välillä rahallisesti tai jollain muulla tapaa. Ovat kyllästyneitä, mutta joku vain pitää heitä kiinni tilanteessa - toivoisin vain itse, että keskittyisivät omaan jaksamiseensa, vaikka velvollisuudentunto ja rakkaus omaa lasta kohtaan onkin suuri.

Nykyisin siskoni vetäytyy pitkiksi ajoiksi omiin oloihinsa, jolloin häneen ei kukaan saa yhteyttä tai hän ei ota kehenkään yhteyttä. On vähentänyt kuuleman mukaan rahankerjäämistä - saako jotain extrarahaa sitten sossulta tai rahoittaako pimeillä bisneksillä, sitä en tiedä. Ajoittain on yhteyksissä - juurikin silloin, kun sekavassa tilassa purkaa tekstiviestien välityksellä fiiliksiään tms.

Eli ei mitään uutta auringon alla, sinällään... Toisaalta olen jo alkanut jättämään vanhempieni murmutusta omasta jaksamisestaan taustalle. Heidän asiahan se on vetää raja auttamiselle, ei mun!

Omassa elämässä on pitkästä aikaa varsin seesteinen ja turvallinen vaihe - mieliala ollut plussan puolella smitten
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #64 : 07.12.2011 23:44:42 »

Mulla on kaiken huipuksi tosi voimakas  neptunus kartallani, joka liitetään tavallisesti päihdeongelmiin - mulla Neppari aiheuttaa kaikkea muuta ongelmaa, liikaherkkyyttä ja liian voimakasta reagointia muihin ihmisiin, helposti unohdan itseni muiden rinnalla.

Riippuvuutta se on läheisriippuvuuskin ja vielä nuo päihderiippuvuudet ynnä muut altistaa sille ja kulkee käsi kädessä (mulla muuten väljä  neptunus aspect_con aurinko).

Saa nyt taas nähdä, olin jo asennoitunut viettämään ensimmäisen joulun omassa rauhassa, vaan näyttää pahasti siltä, että "perhe"joulu tulee (syyllistämistä välikäden kautta, että vanhalla polvella ei ole enää montaa joulua jäljellä, joten alistun kohtalooni pitkin hampain, saa nähdä kun siellä on monen polven kaunaiset saman katon alla, oikeasti jos on monimetriset tuntosarvet, niin siinä seurassa ollessa niille on todellakin töitä kaiken sen sanattoman viestinnän takia ja se on jotain ihan uskomatonta se, miten siellä toimitaan. Nauraisin jos kykenisin.).

Toivon todellakin, että ei tarvi katsoa mitään kaljalla läträämistä ja jos tarvii, niin se on viimeinen joulu siinä seurassa, piste.
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: