Pakko varmaan munkin ottaa kantaa tähän aiheeseen...
Lähipiirissä seikkailee kaksi Skopua. Isä ja miehen kaveri. Heissä on kyllä hyvääkin, mutta myös huomattavan negatiivisia puolia (enkä sano tätä väittääkseni, että itse olisin täydellinen - en todellakaan ole!).
Isäni on aika raskassoutuinen,
,
, mutta molemmat ihan Vaa'an loppuasteissa.
. En tiedä nousua, mutta veikkaisin, että isä on
(muita veikkauksia
tai
). Isäni on vieraan näkökulmasta hyvin hiljaisen ja ehkä vähän "kylähullun" oloinen omalaatuisen huumorintajunsa takia (ja mistähän mun outo huumorintaju on peräisin *köh köh* :
). Hän tutustuu ihmisiin aika hitaasti, mutta on sitten läheinen niiden kanssa, joihin on päässyt tutustumaan kunnolla. Isäni myös rakastaa ja omistautuu lähimmilleen ja on auttamassa, jos tulee tiukka paikka.
Mutta...
Isäni on Skorpionin stereotypia siinä mielessä, että kun olet suututtanut hänet, hän ei unohda KOSKAAN, hän katkeroituu ja kantaa kaunaa ikuisesti. On kostonhaluinen. Vihaisena todella pelottava, oikein vyöryy yli vihan voimalla. Rakkaus on tukahduttavaa, ainakin itse moninkertaisena Jousimiehenä tukehdun isäni läheisyydessä. Haluaa päättää asiat muiden puolesta ja kun saa jotain päähänsä, mieli ei muutu, vaikka olisi kuinka väärässä...
Miehen kaveri on huomattavasti kevytsoutuisempi, vaikka hänellä tulinen
. Veikkaisin, että hänellä nousuna
- on maailmanmatkaaja (nytkin reilaamassa Kauko-Idässä reppumatkalla), seikkailija, joka ei huomista murehdi, vaan luottaa, että asiat järjestyvät. Tähän miekkoseen on henk.kohtaisesti hankala tutustua, vaikka hän onkin hyvin kaverillinen ja seurallinen. Tosi piikittelevä ja vittuileva huumorintaju (
) ja herkemmät voivat oikeasti vetää herneet nekkuun. Hänessä myös päällepäsmäriluonnetta ja pitää päänsä viimeiseen asti. Kuitenkin lähimmilleen tosi avulias ja on aina valmis auttamaan.
Miehen kaveri on sitä tyyppiä, joka snägärijonossa vetää nekkuun sitä, joka tulee aukomaan päätänsä...
Eikä kysele tai kommentoi sen kummemmin...
Mies on "semi-Skorpioni". Ainakin Pullenin mukaan miehellä vahvin merkki Skorpioni. On siis
, Arska ihan Vaa'an loppuasteissa. Kartan hallitsija hällä Skopussa, tosin 3. huoneessa tuomassa kepeyttä.
aspektoitunut persoonallisten planeettojen kanssa (
,
,
jne.) sekä tekee aspektia myös muihin planeetoihin.
Ei mies ihan perus-Vaaka ole, huomattavasti päättäväisempi ja salamyhkäisempi, eikä mikään seurapiirihai. Aika vaikea tutustua henk.kohtaisella tasolla, avautuu vasta ajan ja luottamuksen myötä (meillä meni 8kk ennen kuin mies alkoi luottaa muhun täysin!). Hyvin tarkkanäköinen, arvaa ihmisten ajatuksia ja motiiveja yllättävän hyvin, näkee ihmisten lävitse. Rauhallinen, mutta pinnan pettäessä osaa sanoa todella pistävästi ja loukkaavasti ilmeenkään värähtämättä (onneksi tätä sattuu harvoin ja itse
:na pistän hanttiin, jos mua loukataan!). Ihmissuhdeasioista ei pukahda muille ja pitää tunteet kurissa ihmisten ilmoilla (ei siis hali tai pahemmin kävele käsi kädessä kaupungilla), yksityisyydessä erittäin omistautuva ja läheisyydenkaipuinen. Ei tykkää, että hänen asioihin työnnetään liikaa nokkaa, hän tarvitsee omaa tilaa. Tykkää pohdiskella asioita ja keskustella ajatuksistaan.
Sitten lisäksi yksi ex-opiskelukaveri ja toinen etäisempi kaveri Skorpioneja. Ex-opiskelukaveri oli tosi rauhallinen, hyvin kiltin tytön oloinen, joka viihtyi hyvin omissa harrastuksissaan. Ei mitenkään "paha" Skopu, vaan vaikutelma oli hyvin neutraali. Etäisempi kaveri taas oli päinvastoin tosi iloinen, pirteä, nauravainen ja seurallinen - hänellä varmasti jotain keventävää elementtiä, mahdollisesti paljon ilmaa taustalla.