Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 06.01.2010 22:47:22 » |
|
Arvasin, että tuohon heittooni tartutaan. Saatanan huora veropakolainen, vedänkö vittu turpaan ja upotanko perkele Suomenlahteen, vai ootko saatanan ulkomaanpelle samaa mieltä, että Suomi turvallinen ja hyvä maa, häh..? Vai tuutko saatana aukomaan päätäs sieltä Wienistä, niin pääset hengestäs perkele? Täällä saatana kukaan veropakolainen tuu silmille hyppimään tai käy huonosti! Vittu, Suomi on turvallinen ja hyvä maa elää. Vittu tää mikää kova maa ole. Muualla ne tappaa toisaan kaduille, saatana, joten vitun perkele, ootko samaa mieltä vai vedänkö turpaan saatana..? Mut miten Sasha sun heijastama ulkoinen todellisuus liittyy siihen minkälainen Suomi on maana? t.Free Suomi on Euroopan perse suoraan sanottuna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Freelancer
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #16 : 06.01.2010 22:55:53 » |
|
Suomi on Euroopan perse suoraan sanottuna.
Onko se sama juttu, eli aina yhtä huono kohtelu, ympäri Suomea? t.Free
|
|
|
tallennettu
|
~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #17 : 06.01.2010 23:08:26 » |
|
Suomi on Euroopan perse suoraan sanottuna.
Onko se sama juttu, eli aina yhtä huono kohtelu, ympäri Suomea? t.Free On. Samaa paskaa koko sakki ja maa, vaikka miten päin kääntäisi. Valitettavasti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #18 : 06.01.2010 23:29:58 » |
|
Mä oon ainakin oppinut pitämään turpani kiinni kaikista asioista varsinkin tuolla yliopistossa...Kun erehdyin hehkuttamaan joskus jotain hyvää arvosanaa niin sain sellasen paskavyöryn niskaan,ettei toiste tehny mieli kertoa hyvistä arvosanoista...Toisekseen, jos haluaa keskustella niin kannattaa sanoa vain kuinka perseelleen menee siis vain YLEISESTI, oikeita ongelmia ei kannata paljastaa edes parin vuoden päästä yliopistokaverille, siitä saa hyvät juorut liikkeelle ja mahdollisen hullun maineen vaikka asia olisikin ihan "normaali"...Yks hyvä plussa on, että voin huoletta lähteä yolle tuulihousuissa ja hupparissa, mitä en esimerkiksi opiskelujen alussa voinut kuvitellakaan, saan todella paljon parempaa palautetta hiirulaisena kuin laittautuneena..Harmi vain, että äitini on opettanut minut olemaan avoin kaikista asioista ja hyväksymään erilaiset ihmiset (henkisiin asioihin suuntautunut hänkin)...No mulla se menee niin, etten hyväksy kapeakatseisia ja konservatiivisia ihmisiä, olen sitten varmasti itsekin jossain määrin suvaitsematon...Toisaalta mulla on nuitten v-mäisten mulkkujen lisäksi paljon erilaisia ystäviä ja kavereita ja heitä kaikkia yhdistää se, että he eivät tuomitse ketään ulkoisten statuksien tai ominaisuuksien perusteella, sisin ratkaisee...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #19 : 06.01.2010 23:32:31 » |
|
Kauan ulkomailla asuneena ja suomalaisen kulttuurin ja käytöksen tuntevana olen oikea ihminen sanomaan suoraan, miten Suomeen ja suomalaisuuteen suhtaudutaan.
Siitä puuttuu kaikki kunnioitus ja piste ja sillä ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisuuksien kanssa.
Porukka irvailee ja heittää rankkaa vitsiä siitä Suomesta ja suomalaisuudesta, jolla osoitetaan arvonalennusta, mutta koska suurimmalta osalta suomalaisilta puuttuu taju hienovaraiselle vtuilulle ja sosiaalisille hierarkioille (koska se ei ole mikään älykäs rotu), niin suurin osa ei tajua, että hahahahhaaa..! suomalaiset tekee sitä, hakkaa muita ja tuota ja juo viinaa haahahahaaa..! ja hurjastelee maantiellä kännissä ja puukottaa vaimoaan hahahahhaaaa....! on pahinta mitä voi saada kasvotusten, koska täkäläinen ei ole kuin apinaa lähellä oleva suomalainen, joka mätkäisee turpaan ja saa ilonsa brutaalisuudesta, siksi ne vtuilut ja arvonalennukset tuntuvat suomalaisista niin hauskoille vitseille ja että heitä arvostetaan.
Wrong.
Kun sanot olevasi Ruotsista, niin suhtautuminen on, että oh..! Se on niin kaunis maa ja ihmiset todella mukavia! Ruotsalaiset ovat niin kielitaitoisia, täydellinen englanti ja saksa! Ruotsalaiset ovat niin kauniita ja miellyttäviä! Uskomatonta, että tapaan jonkun ruotsalaisen.
Pfff....! Mä en ole todellakaan ylpeä suomalaisista juuristani, enkä tuo sitä esiin, ellei ole aivan pakko ja jos seura ei ole tärkeää, niin pelastan itseni sanomalla, että olen Ruotsista. Mä en jaksa sitä. Tosin ei kukaan yleensä usko mun tulevan Suomesta ja hämmästys on erittäin suuri, mutta mä en jaksa olla se pioneerityöntekijä "mukavista suomalaisista", kun samaan aikaan suurin osa suomalaisista tekee kyseenalaisempaa PR:ia liikesuhteissaan, lomamatkoillaan ja ihan siellä kotimaassaan.
Ihmiset käy Suomessa muualta ja en tiedä montaa ihmistä, joka olisi oikeasti tykännyt näkemästään ja kokemastaan, muuta kuin vieraskoreus ja kohteliaisuus-syistä, mutta jälkimmäisistä suomalainen ei osaa erottaa, mikä sanotaan siitä syystä, että kehuminen on viisain vaihtoehto tilanteeseen ja mikä aidosti tarkoitettu kohteliaisuus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #20 : 06.01.2010 23:43:48 » |
|
Mä oon ainakin oppinut pitämään turpani kiinni kaikista asioista varsinkin tuolla yliopistossa...Kun erehdyin hehkuttamaan joskus jotain hyvää arvosanaa niin sain sellasen paskavyöryn niskaan,ettei toiste tehny mieli kertoa hyvistä arvosanoista...Toisekseen, jos haluaa keskustella niin kannattaa sanoa vain kuinka perseelleen menee siis vain YLEISESTI, oikeita ongelmia ei kannata paljastaa edes parin vuoden päästä yliopistokaverille, siitä saa hyvät juorut liikkeelle ja mahdollisen hullun maineen vaikka asia olisikin ihan "normaali"...Yks hyvä plussa on, että voin huoletta lähteä yolle tuulihousuissa ja hupparissa, mitä en esimerkiksi opiskelujen alussa voinut kuvitellakaan, saan todella paljon parempaa palautetta hiirulaisena kuin laittautuneena..Harmi vain, että äitini on opettanut minut olemaan avoin kaikista asioista ja hyväksymään erilaiset ihmiset (henkisiin asioihin suuntautunut hänkin)...No mulla se menee niin, etten hyväksy kapeakatseisia ja konservatiivisia ihmisiä, olen sitten varmasti itsekin jossain määrin suvaitsematon...Toisaalta mulla on nuitten v-mäisten mulkkujen lisäksi paljon erilaisia ystäviä ja kavereita ja heitä kaikkia yhdistää se, että he eivät tuomitse ketään ulkoisten statuksien tai ominaisuuksien perusteella, sisin ratkaisee...
Yleinen raskas ja huono energia, joka on aistittavissa jokaisesta suomalaisturistista täällä ja se sama energia on hyvin voimakkaana ja ahdistavan tuntuinen Suomessa paikan päällä ja se alkaa tuntumaan kurkulla ja painon tunteena heti, kun astuu lentokoneeseen ja aistii muut suomalaiset ja lentää kohti Suomea. Hankala ja tunkkainen hengittää. Jännä juttu itseasiassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #21 : 07.01.2010 00:04:52 » |
|
Jep, kysy suomalaiselta mitä kuuluu ja se kaataa koko kaatopaikkansa ja ongelmansa syliisi. Energiatasolla se n*ssii sen ahdistuksensa sinun energioiden kanssa ja siitä syntyy uusi ahdistus. Siis käyttääkseni suomalaisen tajuun menevää kieltä. Energiatasolla suomalaiselta ei pitäisi koskaan kysyä mitä sille kuuluu tai jäädä kuuntelemaan sen ongelmia, mikäli aikoo pitää omat energiatason puhtaana ja keveänä. Toisin sanoen ei kannata pilata päiväänsä kyselemällä suomalaisen kuulumisia. Jos ne ovat siinä pisteessä, että itsensä pitää lopettaa, niin suotakoon se heille oikeutena, koska ne ei ole silloin levittämässä sitä negatiivista energiaa muihin. Negatiivinen energia on oikea syöpä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 07.01.2010 00:21:00 » |
|
Ja musta niistä negatiivisista asioista ei osata puhua oikealla tavalla, asiat käsitellään hirveän "pinnallisesti", voivotellen, eikä todellisista pahan olon syistä puhuta, sanotaan vain ne konkreettiset asiat, jotka jokainen tajuaa, esim. rahavaikeudet, sairaudet yms, ettei kukaan nyt vain sattuisi olemaan kateellinen tai ettei itse sattuisi kerskailemaan vahingossa, koska positiivisista asioista puhuminenhan on kerskailua täällä...
Negatiivisten asioiden syitä ja seurauksia voisi esimerkiksi pohtia laajemmassa mittakaavassa ja yleisesti tai porautumalla syvemmälle henkilön historiaan..Negatiivisilla asioilla voisi tällöin myös vitsailla, jos niistä puhuttaisiin oikeasti ja käsiteltäisiin tietoisesti..
En osaa nyt laittaa ajatuksiani kunnolla kirjoituksen muotoon tästä aiheesta mutta jotain ajatuksen tynkää silti..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #23 : 07.01.2010 08:30:45 » |
|
Sasha, mitä ihmettä, eihän susta olisi uskonut että sua kiinnostaisi mitä joku susta ajattelee. Miksi siis Suomeen tulo niin paljon ahdistaa??? Mitä väliä jos ihmiset mulkoilee, mulkoile takaisin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
aur vaaka, kuu kauris, asc leijona
|
|
« Vastaus #24 : 07.01.2010 10:40:47 » |
|
On luonnollista, että Helsingin kaltaisessa kaupungissa värähtelyn taso on matalampi kuin muualla "vihreämmässä" Suomessa. Sen voi hyvin tuntea, kun maaseudulle ampaisee.
Kuitenkin omakohtaisesti koen muun Suomen paljon suvaitsemattomampana ja erilaisuutta pelkäävämpänä kuin Helsingin. Kaikenlainen erilaisuus onnistuu Helsingissä paremmin, ja normaalista harmaasta suomalaisesta elämäntyylistä poikkeavat yksilöt voivat Helsingissä hengittää vapaammin kuin junttiudestaan kuulun maaseutusuomen, jossa erilainen ottaa usein turpaansa.
Tokihan Helsingin syke on ihan toista luokkaa kun muun Suomen, ja tästä pamppailusta varmaan aiheutuu monenlaista verenpainetta ja muita oireita kuten kylmyyttä. Tästä kaikesta huolimatta minulle alunperin itä-suomalaiselle Helsinki on Suomessa se suvaitsevainen paikka.
Kaikenkaikkiaan Suomessa ja Helsingissäkin vallalla on koko maailman trendit: konsevativismi nousee, pelko pitää pihdeissään, Babylon imee ihmisestä viimeisetkin mehut ja väsymys tuo mukanaan omat seurauksensa.
Kaikenlaiset sotkut ovat paljastaneet Suomen läpimädännyisyyden ja suomalainen rehellisyys on saanut kovan kolahduksen, lieneekö myytti koko juttu. Veli auttaa toista jos siitä on itselle hyötyä. Paha olo on arkipäivää suuressa osassa koteja, mutta kulissit pidetään pystyssä viimeiseen asti. Koko Suomi ja ehkä koko maailmakin voi pahoin.
Eli en itsekään ole niin innostunut Suomesta juuri nyt.
Kuitenkin sanoisin, että sen mitä ympärillä näemme on suoraa heijastusta sisäisestä tilastamme. Jos kuljet iloisena rakkaus sydämessäsi ilman probleemeja, ei sillä ole mitään väliä missä tallailet, koska silloin näet kaiken täydellisyyden ja kauneuden koko ajan. Omat sisäiset ristiriitamme ja ennakkoluulomme vaan muovaavat näkemäämme. Ei ole väliä minne menet, sillä kuitenkin kannat omat demonisi mukanasi.
Mutta kyllä se maisemanvaihto vain kovin piristää. Vähän vielä kun jaksaa, niin sitten pääsee lomalle Suomesta, pitkäksi aikaa... Pako luterilaisesta tiukkuudesta ja totisuudesta, sekä eurooppalaisesta kellonkyttäys- ja aikataulukulttuurista, kuulostaa mannalta.
|
|
|
tallennettu
|
"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
|
|
|
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #25 : 07.01.2010 11:10:19 » |
|
Kauan ulkomailla asuneena ja suomalaisen kulttuurin ja käytöksen tuntevana olen oikea ihminen sanomaan suoraan, miten Suomeen ja suomalaisuuteen suhtaudutaan.
Siitä puuttuu kaikki kunnioitus ja piste ja sillä ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisuuksien kanssa.
Porukka irvailee ja heittää rankkaa vitsiä siitä Suomesta ja suomalaisuudesta, jolla osoitetaan arvonalennusta, mutta koska suurimmalta osalta suomalaisilta puuttuu taju hienovaraiselle vtuilulle ja sosiaalisille hierarkioille (koska se ei ole mikään älykäs rotu), niin suurin osa ei tajua, että hahahahhaaa..! suomalaiset tekee sitä, hakkaa muita ja tuota ja juo viinaa haahahahaaa..! ja hurjastelee maantiellä kännissä ja puukottaa vaimoaan hahahahhaaaa....! on pahinta mitä voi saada kasvotusten, koska täkäläinen ei ole kuin apinaa lähellä oleva suomalainen, joka mätkäisee turpaan ja saa ilonsa brutaalisuudesta, siksi ne vtuilut ja arvonalennukset tuntuvat suomalaisista niin hauskoille vitseille ja että heitä arvostetaan. Itse laajasti Aasiassa matkustelleena ja siellä pitkiä aikoja viettäneennä olen saanut kyllä ihan toisenlaisen kuvan siitä, mitä suomalaisista ajatellaan. Etelä-eurooppalaiset ja latinot kyllä ihmettelevät hiljaisuuttamme ja sisäänpäinkääntyneisyyttämme, mutta muuten siellä missä suomalaisia kulkee, on suomalaisuus arvossaan. Osaavat käyttäytyä ja heihin voi luottaa, eivät riitele eivätkä räyhää, niin suomalaisista puhutaan. Tähän pitää kuitenkin sanoa, etten liikuskele siellä, minne suomalaiset massoittain lentävät pariksi viikoksi rentoutumaan. Siellähän suomalainen pakettimatkanviettokulttuuri varmasti aiheuttaa toisenlaisia mielipiteitä. Mutta sielläkin luulisin inhokkien kärjessä olevan esim. brittien ja saksalaisten.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #26 : 07.01.2010 11:52:31 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.01.2010 11:59:13 kirjoittanut Ikuinen Trikki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #27 : 07.01.2010 12:05:17 » |
|
Olin pari kuukautta sitten keski-euroopassa matkailemassa ja kohtasin Australialaisen pariskunnan jotka oli kiertäneet eurooppaa muutaman kuukauden. Olivat käyneet ihan Helsingissäkin Heidän mielestään Helsinki oli siisti ja yksinkertainen, siis yksinkertainen kaduiltaan ja järjestykseltään. Mutta he olivat ihan ihmeissään että kun kaupungissa ei ollut ketään. Kävi ilmi että pariskunta oli ollut ihan shokissa kun olivat liikkuneet illalla kaupungilla kun ihmisiä ei kerta kaikkiaan liikkunut missään Selitin että sellaisia me suomalaiset olemme, että kun on talvi niin suomalaiset menevät töistä kotiin ja PYSYVÄT siellä Meillä kun ei ole samanlaista illastamiskulttuuria arkisin, toisin kuin vaikkapa etelä-euroopassa jossa väki parveilee kaduilla ilta ysin maissa lähtiessa syömään ravintoloihin. Ei meillä. Sehän siinä on, olemme melko lailla eristäytynyttä kansaa, emme kulje isoissa laumoissa vaan lukkiudumme sisätiloihin iltaisin. Niin minä ainakin teen. Minulle talvi-illat on sellaisia että minä ja kirja pakkaudumme sohvalle ja nautimme tekemättömyydestä Siitä voimme olla yksimielisiä varmastikkin että suomalaiset ovat uniikkeja omalla tavallaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #28 : 07.01.2010 13:19:15 » |
|
MITEN tämäkin topic on voinut mennä jonkun ulkosuomalaisen ahdistuksiin? en ole itse törmännyt fiilikseen, että juuri HKIssa olisi sen kummempaa kuin muualla. Tallinnassa voi tulla evakuointi. Madridissa ja LA:ssa voi tulla pommeja. lumessa voi harrastaa laskettelua, tai niin, kirjallisuutta. kumma juttu, kun en pääse tähän ahdistuskuoroon mukaan. Wien oli ihan kiva, mutta kuten sanottu, on sielläkin negapuolensa. en esim haluaisi asua kovin isossa paikassa. Lontoossa näin paljon huonoa, mutta lopulta hyvääkin. Pietarissa paljon ongelmia, katulapsia jne. Beirutissa pommeja, rikkaat suojautuvat taloissaan. voe voe. New Yorkissa pantiin matalaksi pari pilvenpiirtäjää, mistä koko maailman lentokentille terroristisäädökset kiristyi jne jne. Venäjä iskee naapurimaahan, ulkoministeriä viedään. eurostar junat ovat sekoilleet raiteiltaan. ei Suomessa. sanoisin, että jos pienessä maassa tapahtuu yksi liikenneonnettomuus tai yksi ampumakohtaus, mediat sekoavat siitä, kun suuressa maailmassa tätä kaikkea on jo ollut paljon enemmän.
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.01.2010 13:46:05 kirjoittanut **Bella Luz** »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #29 : 07.01.2010 13:23:19 » |
|
Sasha, mitä ihmettä, eihän susta olisi uskonut että sua kiinnostaisi mitä joku susta ajattelee. Miksi siis Suomeen tulo niin paljon ahdistaa??? Mitä väliä jos ihmiset mulkoilee, mulkoile takaisin.
No sitähän kaikki suomalaiset tekee ja sitten ihmetellään, miksi on niin paha olla. Tosin jos yrität hymyillä takaisin, niin hyvä ettei lyödä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|