Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä pääkaupunkiseutua nyt oikein vaivaa?  (Luettu 98030 kertaa)
0 jäsentä ja 24 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #45 : 07.01.2010 22:41:57 »

Mä olen kokenut Helsingin pirun stressaavana kaupunkina, vaikka se on niin pikkuinen kylä pahanen.

Siihen vaikuttaa varmasti kaupungin melutaso, kun auto -ja julkinen liikennekanta on vanhaa,
aina on jotkin kadut auki ja siellä katuporat huutamassa, kaupunkisuunnittelu on surkeaa
ja talojen äänieristys mitätön.

(Huomatkaa, että asun Wienin sydämessä, täysin keskustassa ja asuntooni ei kuulu
sen enempää naapurit kuin kaupungin sykekään ja hermo lepää!)

Kun tähän lisää ihmisten yleisen epäystävällisyyden, mulkoilut, katutappelut, epämääräiset kulkijat
ja mielenterveyspotilaat kaduilla, juopot, uhoamiset, huutelut, kusi ja räkä kaduilla,
ja sen, mille ei voi mitään, eli huono sää, pimeys, kylmyys, kaduilla nilkkoihin asti ylettyvä haiseva, ihmisen kusta, räkää ja koiran paskaa täynnä oleva loska ja hiekoittamattomat kadut, 
niin pfffffff....! buck2

Miksi niiden roskiksien asentaminen kadunkulmille on niin vaikeaa Helsingissä?
Ja miksi niiden harvojen roskiksien tyhjentäminen on niin vaikeaa?
Missä ovat oranssitakkiset miehet kaduilta luudan, rikkalapion ja pyörillä kulkevan roskiksen kanssa?
Miksi talvisin kadun auraajat ei pääse koskaan töihin ennen aamuruuhkaa keskustaan
ja tulevat tukkimaan liikenteen vasta iltapäivällä iltapäiväruuhkaan?
Missä ovat kaikki kauniit istutukset kesäisin?

Pikku juttuja sinänsä, mutta iso vaikutus yleiskuvaan ja mentaliteettiin.
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**

aur vaaka, kuu kauris, asc leijona

Profiili
« Vastaus #46 : 08.01.2010 08:09:33 »

En kyllä tiedä, missä sinä Sasha olet aikoinasi asunut. Tai on tainnut olla aika paskaiset linssit silmillä, kun et ole mitään puhtoista täällä nähnyt. Samaa saishea vastauksesta toiseen, koomista suoltamista.

Täällähän on hyvinkin siistiä ja puhtoista ihan eurooppalaisessakin mittakaavassa, sitä ihmettelevät ulkomaalaisetkin täällä reissatessaan. Kyllä täällä Helsingissäkin on pikkurilli pystyssä heiluvia kukkahattutätejä, jotka pitävät huolen ettei tämä kaupunki liiaksi pääse törkyyntymään. Ja kun kaupungissa ollaan, niin pienet elämisen jäljet miljöössä eivät ole pahasta.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos itse voit hyvin, näet ympäristösikin sen mukaisena. Mutta jos olet täällä asuessasi ollut vihainen ja katkera, varmasti kokemuksesi Suomesta ovat olleet sen mukaiset. Toivottavasti elämäsi siellä missä nykyään seilaat, on hieman steriilimpää ja mielekkäämpää.

Toisaalta en tiedä, puhutko sydämestäsi, vai provosoitko vain. Tapasi esittää asiasi kyllä viittaa hieman jälkimmäiseen.
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #47 : 08.01.2010 08:20:19 »

Mutta Sasha, et kai sinä noin negatiivinen ihminen ole ettet muka löydä Suomesta hyviä puolia?

Kaikella on mielestäni puolensa, hyvät ja huonot. Mielestäni Sasha tuo sinun suomi vihasi alkaa olla jo oudon vihamielistä. Jos minä käyn paikassa josta en pidä, niin jätän sen taakse. Enkä mene uudestaan. Eihän sitä tarvitse koko aikaa foorumeilla toitottaa että se paikka on niin paska, haiseva ja muutenkin kuppainen  :Smiley Hyvänen aika! Kyllä me jo tiedämme että suomalaiset haisee mielestäsi pahalle ja on muutenkin rumaa ja kuvottavaa kansaa  2funny Jokainen saa olla mitä mieltä lystää. Mutta rajansa sillä paasaamisellakin  Smiley

Kaikissa paikoissa on puolensa! Myös Suomessa! Tässä mielestäni suomen hyvät puolet  smitten

Suomesta pidän siitä että täällä ei ole paljoa ihmisiä. En viihdy ihmistungoksisssa, joten on ihanaa ettö Helsingissäkin on tilaa olla ja elää puhumattakaan muusta suomesta.

Rakastan Suomen vihreyttä, se pistää silmään aina kun muualta palaa kotiin. Meillä on metsää, rehevyyttä ja tilaa kulkea niissä metsiköissä.

Suomalainen ei makeile, mikä on mielestäni hyvä asia. Ehkä itsekin tyypillisenä suomalaisena ihmisenä vierastan ns. small talkia. Suomalainen puhuu kun on oikeasti asiaa Cheesy

Kesän yöttömät yöt on vailla vertaansa! Samoin lumiset talvet!

Meillä saa haahuilla verkkareissa kadulla jos haluaa, eikä kukaan katso kieroon sillä tuulipukukansamme ei ole pinnallista  Cool

Kesämökit rantasaunoineen  smitten

Lappi  smitten

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #48 : 08.01.2010 09:39:04 »

jos vesivahinko ja junaonnettomuus osuivat lähelle toisiaan, niin yksi RV:n mainitsema juttu oli kyllä ulkomaalaisen aiheuttama.

että jos nämä ongelmat jaoteltaisiin:

tekninen ongelma, joita sattuu, tekniikka voi pettää; Suomessa on muuten harvinaisen korkea tekniikka, kaikilla netti kotona melkein jne. heikompaa tekniikkaa on näkynyt kyllä muualla maailmassa. edelleen ei luultavasti ollut kyse terrorismista tai muusta vastaavasta. lentokoneita putoaa, junat ovat raiteiltaan muuallakin jne.. suhteuttakaa.

ulkomaalainen jonka vanhemmat pyysivät anteeksi Suomelta !

lähdetäänkö näistä ensin. ?  Cool ja maailman säpinää:

› Eurooppa hytisee kylmässä - Ruotsissa pakkasennätys

› Venäjällä vietetään tänään joulua

› Eurostar-juna hinattiin pois kanaalitunnelista

› Jemen torjuu ajatuksen USA:n hyökkäyksestä

› Kiinalaistehtaassa joukkomyrkytys elohopeasta

› Afganistanin sota tappaa kolme lasta päivässä

› Moni Guantanamon vanki jatkaa taistelua ääriryhmissä

› Kännykän käyttö saattaa suojata Alzheimerin taudilta

› Asiantuntija: Vartaloskannereista tuskin syöpäriskiä

› Kiina passitti Tiibet-dokumentin tekijän vankilaan

› Venäjä vakuutti öljyneuvottelujen sujuvan

› Tanska vapautti Kööpenhaminan gaalan kuokkavieraat

› Auschwitz-varkauden päätekijä ehkä ruotsalainen

› Islannin kansa päättää Icesave-korvausten kohtalon

› Kuusi poliisia kuoli itsemurhaiskussa Etelä-Venäjällä

› Valaanpyytäjät ja suojelijat kahakoivat jäämerellä

› Ruotsissa pakkasennätys, brittejä koettelee lumentulo

› NRK: Iranilainen diplomaatti erosi Norjassa

› Obama: Detroitin-lennon terroriyritys oli estettävissä

› YK-tehtävissä kuoli viime vuonna 35 ihmistä

Israel: YK löysi Hizbollahin räjähteitä
New York

Julkaistu: 08.01. klo: 07:47
Päivitetty: 08.01. klo: 07:49
Libanonissa olevat YK:n rauhanturvaajat ovat löytäneet satoja kiloja räjähteitä maahan kaivettuina läheltä Israelin vastaista rajaa. Israelin mukaan räjähteet kuuluvat Libanonissa toimivalle Hizbollah-järjestölle.

Asiasta kertoi YK:n pääsihteerille ja turvallisuusneuvostolle Israelin YK-suulähettiläs Gabriela Shalev. Hänen mukaansa YK:n rauhanturvaajat olivat kohdanneet tapaninpäivänä "epäilyttäviä henkilöitä" Etelä-Libanonissa. Pian tämän jälkeen rauhanturvaajat löysivät maahan kätkettyinä noin 300 kiloa räjähteitä.

Shalevin mukaan räjähteet on todennäköisesti valmistettu Iranissa tai Syyriassa.

Israel on arvostellut YK:n rauhanturvaoperaatiota Libanonissa siitä, että se ei ole pysäyttänyt asetulvaa Hizbollahin taistelijoille. YK:n mukaan asia kuuluu Libanonin viranomaisille.

**Mutta se tästä; mennäänpä takaisin 4d ulottuvuudesta katsomaan näitä draamoja. eihän niihin tarvitse osallistua. luin juuri eräästä Newtonin kirjasta, että kaikki näihin draamoihin osallistuneet ovat
päättäneet sen sielussaan. toivottavasti se selittää tilanteet. ei ole
sattumaa.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010 10:16:08 kirjoittanut **Bella Luz** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #49 : 08.01.2010 10:29:33 »

http://www.facebook.com/group.php?v=info&gid=257647097789
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 08.01.2010 10:46:17 »

Rautatientorilla on tuhansia vanhoja putkikanavia, joista joku voi hajota > korjaus.. teknistä se vaan

Onko ilmassa turvallista matkustaa? Terrorismi lisääntyy kaikkialla maailmassa ja pelon levittäminen on osa niiden toimintaa, joiden mieltä ohjaa heidän tarpeensa hallita ja heidän uskontojensa väärät käsitykset. Ihmisten tarvetta matkustaa paikasta toiseen on nopeuttanut perheiden ja yksilöjen liikkuminen etsimään uusia elämäntapoja ja parempia tuloja, ainakin osittain. Lentoyhtiöt jotka lentävät ympäri maailmaa, antavat terroristeille mukavan tavan aiheuttaa laajamittaista sekasortoa. Valitettavasti näemme monia uusia yrityksiä räjäyttää matkustajakone ilmassa niiden aivopestyjen nuorten ihmisten avulla, jotka suostutellaan tekemään itsemurha uskonnollisista syistä. Niin tiukkoja kuin ponnistelut kaikkien lentomatkustajien seulomiseksi ovatkin, on edelleen monia tapoja tämän tapahtumiselle. Ajatelkaa hyvin huolella lentämistä, erityisesti maasta toiseen tai valtamerien yli. Käyttäkää sisäisiä aistejanne tässä ja jos tunnette raskautta rinnassanne, kun ajattelette asiaa, niin harkitkaa uudestaan. Tällä hetkellä näemme suuren matkustajakoneen räjähtävän tulevaisuudessa Euroopan yllä.

Voidaanko terrorismi lopettaa? Onko heidän "suuri johtajansa" elossa? Ei, hän on kuollut. On monia muita, jotka kouluttavat nuoria miehiä ja naisia pakolla tekemään käskyjensä mukaisesti. Tulevina kuukausina itsemurhapommitukset jatkuvat ja sitten yhtäkkiä loppuvat. On kohta, missä tapahtuu jumalainen väliintulo ja se muuttaa täysin näiden harhaan johdettujen raukkojen ajattelua. Luoja on halunnut ihmiskunnan jatkavan maan päällä rauhallisesti ja tuottavasti. Sitten kun pimeät voimat osuvat henkisen voiman muuriin, heidän käskyläisensä lankeavat polvilleen pyytämään anteeksiantoa. Terrorismiin tulee loppu, vaikka se ei tapahdu siinä samassa. Olkaa tarkkana siellä, missä olette. Älkää matkustako tai kulkeko yksin vähään aikaan, sillä on monia, jotka yrittävät ottaa tarvitsemansa niiltä, joilla on enemmän kuin heillä itsellään. Terrorismi voidaan havaita monin tavoin.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010 12:22:51 kirjoittanut **Bella Luz** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Norna
Vieras
« Vastaus #51 : 08.01.2010 13:30:54 »

Tämä topic on kyllä käsittämätön tuskan parahdus  idiot2. Jos itse voisin niin huonosti että itkisin ja häpeäisin niin paljon jotain itsessäni matkustaessani takaisin synnyinmaahani niin... en tiedä kyllä miten voisin elää edes itseni kanssa?! Jatkuva sota ja parjaus itseään kohtaan on kyllä kamalaa ja säälittävää.
 Sasha, olet kertonut tässä topicissa että olette rupusakkia, haisevia ja kusisia ja mitä lie, mutta sen mukana tuomitset itsesikin. Sinähän olet suomalainen. Käännä itse kaikki mitä olet kirjoittanut muotoon "minä olen" tai "minä edustan". Onpa mukavan kuullosta  idiot2. Se mitä ei voi hyväksyä itsessään heijastuu ulospäin, sen löytää naapureissa tai kokonaisissa kansallisuuksissa. Vihollisissa. Niissä muissa kuin minä, muissa kuin me.  buck2

Ja sitten Täh?! Täytyy kyllä tähän väliin kysyä että onko tällä foorumilla lainkaan mitään järjestyssääntöjä? Jos täällä tulee kirjoittaa netiketin mukaisesti niin jo pelkästään tässä ketjussa viljellyt kirosanat (pienempi paha) ja henkilökohtaisuuksiin menemiset (isompi paha) minusta oikeuttaisivat modetoimintaan. 
 Lapset ovat terveitä kun leikkivät ja sairaita kun eivät osaa lopettaa. Ne lopettavat kunnes väsyvät tai kun heille sanoo että nyt loppu. Sitä ennen kissat hyppivät pöydillä ja astro.fi on lähinnä Hulabaloolandia jossa kaikki on sallittua ja minuakin alkaa kohta mietityttämään onkohan tämä fiksuin paikka kuluttaa aikaansa. Pahaa oloa löytyy kyllä tarpeeksi muualtakin.  crazy2
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #52 : 08.01.2010 13:41:50 »

Hahah  Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 08.01.2010 13:44:55 »

Bongasinkin tuon jo Facebookista Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #54 : 08.01.2010 13:57:36 »

Britanniassa jälleen ennätyskylmää
Lontoo

Julkaistu: 08.01. klo: 11:17
Päivitetty: 08.01. klo: 11:18
Britanniassa on mitattu jälleen viime yöllä ennätyspakkasia. Elohopea laski Pohjois-Skotlannissa 21,6 pakkasasteeseen.

Myös muualla Britanniassa on ollut kylmää. Pohjois-Irlannissa mitattiin -11, Manchesterissa -16,4 ja Walesissa -14,5 astetta.

Tuhannet koulut ympäri maata ovat edelleen suljettuina kovan pakkasen vuoksi.

Juna- ja lentoliikenteessä on ollut sään vuoksi myöhästymisiä. Etelä-Englannissa tuhannet kotitaloudet ovat ilman sähköä.

tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #55 : 08.01.2010 15:20:01 »

En kyllä tiedä, missä sinä Sasha olet aikoinasi asunut. Tai on tainnut olla aika paskaiset linssit silmillä, kun et ole mitään puhtoista täällä nähnyt. Samaa saishea vastauksesta toiseen, koomista suoltamista.

Täällähän on hyvinkin siistiä ja puhtoista ihan eurooppalaisessakin mittakaavassa, sitä ihmettelevät ulkomaalaisetkin täällä reissatessaan. Kyllä täällä Helsingissäkin on pikkurilli pystyssä heiluvia kukkahattutätejä, jotka pitävät huolen ettei tämä kaupunki liiaksi pääse törkyyntymään. Ja kun kaupungissa ollaan, niin pienet elämisen jäljet miljöössä eivät ole pahasta.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos itse voit hyvin, näet ympäristösikin sen mukaisena. Mutta jos olet täällä asuessasi ollut vihainen ja katkera, varmasti kokemuksesi Suomesta ovat olleet sen mukaiset. Toivottavasti elämäsi siellä missä nykyään seilaat, on hieman steriilimpää ja mielekkäämpää.

Toisaalta en tiedä, puhutko sydämestäsi, vai provosoitko vain. Tapasi esittää asiasi kyllä viittaa hieman jälkimmäiseen.

Tervetuloa Wieniin, ennen kuin puhut. Smiley

Mutta Sasha, et kai sinä noin negatiivinen ihminen ole ettet muka löydä Suomesta hyviä puolia?

Kaikella on mielestäni puolensa, hyvät ja huonot. Mielestäni Sasha tuo sinun suomi vihasi alkaa olla jo oudon vihamielistä. Jos minä käyn paikassa josta en pidä, niin jätän sen taakse. Enkä mene uudestaan. Eihän sitä tarvitse koko aikaa foorumeilla toitottaa että se paikka on niin paska, haiseva ja muutenkin kuppainen  :Smiley Hyvänen aika! Kyllä me jo tiedämme että suomalaiset haisee mielestäsi pahalle ja on muutenkin rumaa ja kuvottavaa kansaa  2funny Jokainen saa olla mitä mieltä lystää. Mutta rajansa sillä paasaamisellakin  Smiley

Kaikissa paikoissa on puolensa! Myös Suomessa! Tässä mielestäni suomen hyvät puolet  smitten

Suomesta pidän siitä että täällä ei ole paljoa ihmisiä. En viihdy ihmistungoksisssa, joten on ihanaa ettö Helsingissäkin on tilaa olla ja elää puhumattakaan muusta suomesta.

Rakastan Suomen vihreyttä, se pistää silmään aina kun muualta palaa kotiin. Meillä on metsää, rehevyyttä ja tilaa kulkea niissä metsiköissä.

Suomalainen ei makeile, mikä on mielestäni hyvä asia. Ehkä itsekin tyypillisenä suomalaisena ihmisenä vierastan ns. small talkia. Suomalainen puhuu kun on oikeasti asiaa Cheesy

Kesän yöttömät yöt on vailla vertaansa! Samoin lumiset talvet!

Meillä saa haahuilla verkkareissa kadulla jos haluaa, eikä kukaan katso kieroon sillä tuulipukukansamme ei ole pinnallista  Cool

Kesämökit rantasaunoineen  smitten

Lappi  smitten

Suomestahan mä olen pois muuttanut, enkä ole sen koommin käynyt edes Jouluisin.
Nyt on pakko, kun veljen lapsi saa nimen ja pitkin hampain olen tulossa.
Suorastaan vtuttaa kunnolla, että ko. maahan pitää fyysisesti koskea.  buck2

Tämä topic on kyllä käsittämätön tuskan parahdus  idiot2. Jos itse voisin niin huonosti että itkisin ja häpeäisin niin paljon jotain itsessäni matkustaessani takaisin synnyinmaahani niin... en tiedä kyllä miten voisin elää edes itseni kanssa?! Jatkuva sota ja parjaus itseään kohtaan on kyllä kamalaa ja säälittävää.
 Sasha, olet kertonut tässä topicissa että olette rupusakkia, haisevia ja kusisia ja mitä lie, mutta sen mukana tuomitset itsesikin. Sinähän olet suomalainen. Käännä itse kaikki mitä olet kirjoittanut muotoon "minä olen" tai "minä edustan". Onpa mukavan kuullosta  idiot2. Se mitä ei voi hyväksyä itsessään heijastuu ulospäin, sen löytää naapureissa tai kokonaisissa kansallisuuksissa. Vihollisissa. Niissä muissa kuin minä, muissa kuin me.  buck2

Mutta kun mun on pakko elää tuon häpeän kanssa.  Sad Mussa virtaa paskaa verta
ja omaan huonoja suomalaisia sisäsiittoisia geenejä ja siedettävä se,
että myös minua pidetään yhtä älyltään ja henkiseltä kehitykseltän yksinkertaisena
suurisilmäisenä lähinnä Neanderilaista muistuttavana suomalaisena sen vuoksi kuin muitakin suomalaisia.

Mikä jutussani ei ollut muka totta? Omasta kokemuksestani kirjoitan,
olen asunut Suomessa puolet elämästäni.

Ja sitten Täh?! Täytyy kyllä tähän väliin kysyä että onko tällä foorumilla lainkaan mitään järjestyssääntöjä? Jos täällä tulee kirjoittaa netiketin mukaisesti niin jo pelkästään tässä ketjussa viljellyt kirosanat (pienempi paha) ja henkilökohtaisuuksiin menemiset (isompi paha) minusta oikeuttaisivat modetoimintaan.  
 Lapset ovat terveitä kun leikkivät ja sairaita kun eivät osaa lopettaa. Ne lopettavat kunnes väsyvät tai kun heille sanoo että nyt loppu. Sitä ennen kissat hyppivät pöydillä ja astro.fi on lähinnä Hulabaloolandia jossa kaikki on sallittua ja minuakin alkaa kohta mietityttämään onkohan tämä fiksuin paikka kuluttaa aikaansa. Pahaa oloa löytyy kyllä tarpeeksi muualtakin.  crazy2

Sitä minäkin olen ihmetellyt. Jos sanon oman mielipiteeni jostain kokemastani,
joka ei miellytä jotakuta, niin se oikeuttaa suomalaisen menemään
henkilökohtaisuuksiiin, vaikka mielipiteeni olisi ollut Italiasta, Ruotsista, kahvista, koiran karvoista,
punaisesta tuolista tms. joka ei ole mitään henkilökohtaista kenellekään.

Suomalainen yleinen henkinen äly ja ylipäätään äly ei ole vielä sellaisella tasolla,
että yleisistä asioista voi sanoa mielipiteen ilman, että kukaan ei ota sitä
henkilökohtaisena loukkauksena.
Eri rotujen ajattelukyky ja äly kehittyy eri tavoin ja se on tutkittu fakta,
josta omansa on tehnyt ihan suomalainen tutkija, Matti Vanhasen isä mm. Smiley

En puhu yksilötasolla, enkä henkilökohtaisella tasolla, koska on yksilöitä,
jotka tekee poikkeuksen ja henkilökohtaisuuksiin en mene netiketin
ja yleisten käytöstapojen vuoksi. Wink

« Viimeksi muokattu: 08.01.2010 15:21:48 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #56 : 08.01.2010 15:47:06 »

Jos te mietitte, miksi inhoan suomalaisuutta niin paljon, niin sen voi päätellä tämän Astron
tyyppien suhtautumisesta minun persoonaa ja ajatuksia kohtaan, siis ilman,
että aiheena olisi suomalaisuus, vaan yleisesti.

Mä en ole koskaan ollut hyväksytty suomalaiseen sosiaaliseen kanssa käymiseen (hahaha...! Mikä siis..?)
sellaisena kuin olen, ulkoisesti tai sisäisesti, tarkoittaen ulkonäköäni ja ajatusmaailmaani.

Kun se on jo tätä, että jostain mielipiteestäni tai kertomastani kokemuksestani
mennään henkilökohtaisuuksiin pelkästään täällä Astrossa, niin mitä se on fyysisessä
elämässä Suomen rajojen sisäpuolella.

Siitäkin huolimatta, että mussa yhtälailla on niitä suomalaisia alkukantaisia brutaalia verta ja geenejä,
jotka saa naamaan neanderilaisia piirteitä, lyhyt kasvuisuutta ja aiheuttaa älyn vajautta.

Miettikää itsenne joskus minun saappaisiin. Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #57 : 08.01.2010 17:11:09 »

Jos te mietitte, miksi inhoan suomalaisuutta niin paljon, niin sen voi päätellä tämän Astron

Mä en ole koskaan ollut hyväksytty suomalaiseen sosiaaliseen kanssa käymiseen (hahaha...! Mikä siis..?)
sellaisena kuin olen, ulkoisesti tai sisäisesti, tarkoittaen ulkonäköäni ja ajatusmaailmaani.

mennään henkilökohtaisuuksiin pelkästään täällä Astrossa, niin mitä se on fyysisessä

Siitäkin huolimatta, että mussa yhtälailla on niitä suomalaisia alkukantaisia brutaalia verta ja geenejä,
jotka saa naamaan neanderilaisia piirteitä, lyhyt kasvuisuutta ja aiheuttaa älyn vajautta.

Sanot että mennään henkilökohtaisuuksiin mutta silti et näe miten sinä menet henkilökohtaisuuksiin. En tarkoita tätä vihamielisesti vaan haluan vaan sinun astuvan itsesi ulkopuolelle ja näkevän asian. On eri asia kritisoida tai kiinnittää huomiota asioihin kuin suorastaan halveksia päin naamaa.

Kirjoituksestasi paistaa katkeruus, minkä itseasiassa ymmärrän jollain tasolla koska sinulla on ollut ikäviä kokemuksia täällä suomessa.
Sillä kun sanot että suomalaiset haisevat, ovat tyhmiä ja väkivaltaisia, suorastaan rumia ja inhottavia, hyökkäät suoraan meitä vastaan. Onhan se selvää, sillä me olemme suomalaisia.
Se on epäkohteliasta tietyllä tavalla, sama kuin minä keskustelisin vaikkapa ruotsalaisten kanssa ja sanoisin heidän olevan rumia, inhottavia ja haisevia ihmisiä. Tai keskustelisin vaikkapa minkä tahansa ihmisryhmän kanssa ja sanoisin heidän olevan tyhmiä ja rumia ja maapallon pohjasakkaa. Eihän sellaista ihmistä tietenkään katsota hyvällä tai hyväksytä joukkoon.
Miksi hyväksyttäisiinkään, ei kenenkään tarvitse joutua kuulemaan keskustelukumppaniltaan tuollaista tekstiä Smiley

Sinä saat kritisoida, toki! Mutta lähinnä se miten asiat esittää. Suoraan sanominen on eri asia kuin halveksua päin naamaa. Suoraan saa sanoa ja pitääkin sanoa mutta miksi olla turhaan epäkohtelias ja sanoa keskustelukumppaneillesi "olette tyhmiä ja alkukantaisia ja asutte räkäisessä maassa".

Saat inhota suomalaisuutta ja meitä suomalaisia mutta älä suotta tuhlaa energiaasi inhoamiseen ja vihaan. Me tiedämme kantasi suomalaisuutta kohtaan ihan ilman karkeaa kieltäkin.

Jos me tulisimme kotiisi ja sanoisimme sen olevan oksettava paikka niin sinäkin loukkaantuisit. Älä siis ihmettele miksi täällä tunteet kuumenevat kun puhut meidän kodistamme samalla tavalla.
Kyse on vaan hyvistä tavoista ja muiden huomioimisesta Smiley Sillä emmehän me ole sinulle ikävyyksiä aiheuttaneet, joten miksi purkaa kaikki meihin?

Joskus metsä todella vastaa kuin sinne huudetaan. Se mitä antaa saa takaisin. Jos halveksii saa halveksuntaa.

Mutta peace!
 smitten
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #58 : 08.01.2010 17:30:18 »

Tuolla kovalla puolustautumiskannalla ja piikkien puskemisella jatkuvasti puolustautumismielessä tuskin saa järkevää keskustelua aikaan. Koko ajan täällä on joku joka ei sinusta tykkää, foorumilla, Suomessa, maailmassa. Tuleeko miellyttää kaikkia? Ei? Mutta tarvitseeko siitäkään tehdä numeroa jos ei miellytä jotakuta?
 Tämä hyväksymättömyys ja suvaitsemattomuus on näemmä kaksiteräinen miekka, sinua ei hyväksytä (oma tulkintasi) joten sinunkaan ei tarvitse hyväksyä ketään tai mitään? Koska Suomessa kaikki haukkuvat sut saman tien kun astut lentokoneesta huoraksi ja miksi lie, niin se oikeuttaa olemaan inhottava ja meuhkaamaan jollain foorumilla asiasta vuodesta toiseen? Kyllä se kaikki on ihan oman mielen luomusta... Totuus, kuten fiksuna likkana ymmärrät, on useimmiten jotain muuta kuin subjektiivinen kokemus. Tästä asiasta vaikuttaa tulleen lähinnä pakkomielle.

Sulla on joskus kovat sanat Sasha, mä en voi uskoa että on pelkästään kyse meistä suomalaisista tai vaikka ambomaalaisista jotka jossain vaiheessa kyllästyvät. Kuuluu myös hyviin tapoihin että pyrkii harkitsemaan mitä netissä kirjoittaa ja ottaa huomioon muita. Ole tulisieluinen tai mitä tahansa, mutta ole sinäkin ihmisiksi ja kohtele meitä muita ihmisinä.

Jos jatkuvasti saa sontaa niskaansa sen takia mitä jonkun toisen mielestä edustaa niin... haloo?  Tässä pelissä se pitää kuitenkin vain hyväksyä koska ko ihmisen kokemuksessa me kaikki olemme roskasakkia. Ja jos sanoo jotain vastaa niin saa katkerankatkuisen ryöpyn päälleen koska on Juuri sellainen kuin kaikki suomalaiset eikä tajua "huumoria".
 Jos joku sanoo sulle että vaihda levyä niin se on The suomalainen joka sanoo niin, se on se joka ei tajua että asialle pitää nauraa ja pitää innostuneena huutaa "olen idiootti" ja läpsyttää käsiään yhteen.  Cheesy Ei siinä ole enään kyse suomalaisten kyvyttömyydestä ottaa vastaan kritiikkiä, se menee jo överiksi, liiallisuuden puolelle, se menisi minkä tahansa rotuisen tai kulttuuria edustavan mielestä. Se kyllästyttää.
 Puhuisi tähän sävyyn Juutalaisista tai ambomaalaisista tai keistä tahansa niin netissä saisi huomautuksen foorumilta. Ainakin yleensä saisi...

Lainaus
Suomalainen yleinen henkinen äly ja ylipäätään äly ei ole vielä sellaisella tasolla,
että yleisistä asioista voi sanoa mielipiteen ilman, että kukaan ei ota sitä
henkilökohtaisena loukkauksena.
Eri rotujen ajattelukyky ja äly kehittyy eri tavoin ja se on tutkittu fakta,
josta omansa on tehnyt ihan suomalainen tutkija, Matti Vanhasen isä mm. Smiley
Niinpä niin.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #59 : 08.01.2010 17:38:09 »

Sanot että mennään henkilökohtaisuuksiin mutta silti et näe miten sinä menet henkilökohtaisuuksiin. En tarkoita tätä vihamielisesti vaan haluan vaan sinun astuvan itsesi ulkopuolelle ja näkevän asian. On eri asia kritisoida tai kiinnittää huomiota asioihin kuin suorastaan halveksia päin naamaa.

Kirjoituksestasi paistaa katkeruus, minkä itseasiassa ymmärrän jollain tasolla koska sinulla on ollut ikäviä kokemuksia täällä suomessa.
Sillä kun sanot että suomalaiset haisevat, ovat tyhmiä ja väkivaltaisia, suorastaan rumia ja inhottavia, hyökkäät suoraan meitä vastaan. Onhan se selvää, sillä me olemme suomalaisia.
Se on epäkohteliasta tietyllä tavalla, sama kuin minä keskustelisin vaikkapa ruotsalaisten kanssa ja sanoisin heidän olevan rumia, inhottavia ja haisevia ihmisiä. Tai keskustelisin vaikkapa minkä tahansa ihmisryhmän kanssa ja sanoisin heidän olevan tyhmiä ja rumia ja maapallon pohjasakkaa. Eihän sellaista ihmistä tietenkään katsota hyvällä tai hyväksytä joukkoon.
Miksi hyväksyttäisiinkään, ei kenenkään tarvitse joutua kuulemaan keskustelukumppaniltaan tuollaista tekstiä Smiley

Sinä saat kritisoida, toki! Mutta lähinnä se miten asiat esittää. Suoraan sanominen on eri asia kuin halveksua päin naamaa. Suoraan saa sanoa ja pitääkin sanoa mutta miksi olla turhaan epäkohtelias ja sanoa keskustelukumppaneillesi "olette tyhmiä ja alkukantaisia ja asutte räkäisessä maassa".

Saat inhota suomalaisuutta ja meitä suomalaisia mutta älä suotta tuhlaa energiaasi inhoamiseen ja vihaan. Me tiedämme kantasi suomalaisuutta kohtaan ihan ilman karkeaa kieltäkin.

Jos me tulisimme kotiisi ja sanoisimme sen olevan oksettava paikka niin sinäkin loukkaantuisit. Älä siis ihmettele miksi täällä tunteet kuumenevat kun puhut meidän kodistamme samalla tavalla.
Kyse on vaan hyvistä tavoista ja muiden huomioimisesta Smiley Sillä emmehän me ole sinulle ikävyyksiä aiheuttaneet, joten miksi purkaa kaikki meihin?

Joskus metsä todella vastaa kuin sinne huudetaan. Se mitä antaa saa takaisin. Jos halveksii saa halveksuntaa.

Mutta peace!
 smitten

Minä EN olen maininnut ketään nimeltä, nimimerkiltä tai sinutellut tai muutoin
sinuttelemalla osoittanut henkilökohtaisuutta puhumalla tässä topicissa täysin aiheesta,
mikä pääkaupunkiseutua oikein vaivaa.

Sitä vastoin minulle on osoittetti henkilökohtaisuuksia mielipiteeni johdosta.

Minä olen katkera ja surullinen kokemuksistani Suomesta ja suomalaisuudesta
ja minä häpeän syvästi suomalaisia ja suomalaisia juuriani. En vain voi sille mitään.
Se on minun kokemukseni ja tunteeni, johon minulla oikeus kokea ja ilmaista,
enkä ymmärrä, mitä ihmeellistä ja loukkaavaa siinä on muille.

Minun Suomi-kritiikki ei osu ja uppoa kuin tiettyyn sakkiin suomalaisista
ja nehän siitä suurinta ääntä pitävätkin. Uskokaa tai älkää, niin muilta tulee vain myöntöä,
että näinhän se on, mutta se tulee varovaisuus-syistä YV:nä tai muutoin yksityisesti.

tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Tulostusversio  

Siirry: