En kyllä tiedä, missä sinä Sasha olet aikoinasi asunut. Tai on tainnut olla aika paskaiset linssit silmillä, kun et ole mitään puhtoista täällä nähnyt. Samaa saishea vastauksesta toiseen, koomista suoltamista.
Täällähän on hyvinkin siistiä ja puhtoista ihan eurooppalaisessakin mittakaavassa, sitä ihmettelevät ulkomaalaisetkin täällä reissatessaan. Kyllä täällä Helsingissäkin on pikkurilli pystyssä heiluvia kukkahattutätejä, jotka pitävät huolen ettei tämä kaupunki liiaksi pääse törkyyntymään. Ja kun kaupungissa ollaan, niin pienet elämisen jäljet miljöössä eivät ole pahasta.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos itse voit hyvin, näet ympäristösikin sen mukaisena. Mutta jos olet täällä asuessasi ollut vihainen ja katkera, varmasti kokemuksesi Suomesta ovat olleet sen mukaiset. Toivottavasti elämäsi siellä missä nykyään seilaat, on hieman steriilimpää ja mielekkäämpää.
Toisaalta en tiedä, puhutko sydämestäsi, vai provosoitko vain. Tapasi esittää asiasi kyllä viittaa hieman jälkimmäiseen.
Tervetuloa Wieniin, ennen kuin puhut.
Mutta Sasha, et kai sinä noin negatiivinen ihminen ole ettet muka löydä Suomesta hyviä puolia?
Kaikella on mielestäni puolensa, hyvät ja huonot. Mielestäni Sasha tuo sinun suomi vihasi alkaa olla jo oudon vihamielistä. Jos minä käyn paikassa josta en pidä, niin jätän sen taakse. Enkä mene uudestaan. Eihän sitä tarvitse koko aikaa foorumeilla toitottaa että se paikka on niin paska, haiseva ja muutenkin kuppainen :
Hyvänen aika! Kyllä me jo tiedämme että suomalaiset haisee mielestäsi pahalle ja on muutenkin rumaa ja kuvottavaa kansaa
Jokainen saa olla mitä mieltä lystää. Mutta rajansa sillä paasaamisellakin
Kaikissa paikoissa on puolensa! Myös Suomessa! Tässä mielestäni suomen hyvät puolet
Suomesta pidän siitä että täällä ei ole paljoa ihmisiä. En viihdy ihmistungoksisssa, joten on ihanaa ettö Helsingissäkin on tilaa olla ja elää puhumattakaan muusta suomesta.
Rakastan Suomen vihreyttä, se pistää silmään aina kun muualta palaa kotiin. Meillä on metsää, rehevyyttä ja tilaa kulkea niissä metsiköissä.
Suomalainen ei makeile, mikä on mielestäni hyvä asia. Ehkä itsekin tyypillisenä suomalaisena ihmisenä vierastan ns. small talkia. Suomalainen puhuu kun on oikeasti asiaa
Kesän yöttömät yöt on vailla vertaansa! Samoin lumiset talvet!
Meillä saa haahuilla verkkareissa kadulla jos haluaa, eikä kukaan katso kieroon sillä tuulipukukansamme ei ole pinnallista
Kesämökit rantasaunoineen
Lappi
Suomestahan mä olen pois muuttanut, enkä ole sen koommin käynyt edes Jouluisin.
Nyt on pakko, kun veljen lapsi saa nimen ja pitkin hampain olen tulossa.
Suorastaan vtuttaa kunnolla, että ko. maahan pitää fyysisesti koskea.
Tämä topic on kyllä käsittämätön tuskan parahdus
. Jos itse voisin niin huonosti että itkisin ja häpeäisin niin paljon jotain itsessäni matkustaessani takaisin synnyinmaahani niin... en tiedä kyllä miten voisin elää edes itseni kanssa?! Jatkuva sota ja parjaus itseään kohtaan on kyllä kamalaa ja säälittävää.
Sasha, olet kertonut tässä topicissa että olette rupusakkia, haisevia ja kusisia ja mitä lie, mutta sen mukana tuomitset itsesikin. Sinähän olet suomalainen. Käännä itse kaikki mitä olet kirjoittanut muotoon "minä olen" tai "minä edustan". Onpa mukavan kuullosta
. Se mitä ei voi hyväksyä itsessään heijastuu ulospäin, sen löytää naapureissa tai kokonaisissa kansallisuuksissa. Vihollisissa. Niissä muissa kuin minä, muissa kuin me.
Mutta kun mun on pakko elää tuon häpeän kanssa.
Mussa virtaa paskaa verta
ja omaan huonoja suomalaisia sisäsiittoisia geenejä ja siedettävä se,
että myös minua pidetään yhtä älyltään ja henkiseltä kehitykseltän yksinkertaisena
suurisilmäisenä lähinnä Neanderilaista muistuttavana suomalaisena sen vuoksi kuin muitakin suomalaisia.
Mikä jutussani ei ollut muka totta? Omasta kokemuksestani kirjoitan,
olen asunut Suomessa puolet elämästäni.
Ja sitten Täh?! Täytyy kyllä tähän väliin kysyä että onko tällä foorumilla lainkaan mitään järjestyssääntöjä? Jos täällä tulee kirjoittaa netiketin mukaisesti niin jo pelkästään tässä ketjussa viljellyt kirosanat (pienempi paha) ja henkilökohtaisuuksiin menemiset (isompi paha) minusta oikeuttaisivat modetoimintaan.
Lapset ovat terveitä kun leikkivät ja sairaita kun eivät osaa lopettaa. Ne lopettavat kunnes väsyvät tai kun heille sanoo että nyt loppu. Sitä ennen kissat hyppivät pöydillä ja astro.fi on lähinnä Hulabaloolandia jossa kaikki on sallittua ja minuakin alkaa kohta mietityttämään onkohan tämä fiksuin paikka kuluttaa aikaansa. Pahaa oloa löytyy kyllä tarpeeksi muualtakin.
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Jos sanon oman mielipiteeni jostain kokemastani,
joka ei miellytä jotakuta, niin se oikeuttaa
suomalaisen menemään
henkilökohtaisuuksiiin, vaikka mielipiteeni olisi ollut Italiasta, Ruotsista, kahvista, koiran karvoista,
punaisesta tuolista tms. joka ei ole mitään henkilökohtaista kenellekään.
Suomalainen yleinen henkinen äly ja ylipäätään äly ei ole vielä sellaisella tasolla,
että yleisistä asioista voi sanoa mielipiteen ilman, että kukaan ei ota sitä
henkilökohtaisena loukkauksena.
Eri rotujen ajattelukyky ja äly kehittyy eri tavoin ja se on tutkittu fakta,
josta omansa on tehnyt ihan suomalainen tutkija, Matti Vanhasen isä mm.
En puhu yksilötasolla, enkä henkilökohtaisella tasolla, koska on yksilöitä,
jotka tekee poikkeuksen ja henkilökohtaisuuksiin en mene netiketin
ja yleisten käytöstapojen vuoksi.