Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä pääkaupunkiseutua nyt oikein vaivaa?  (Luettu 97922 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #60 : 08.01.2010 17:59:35 »

Mie en ole ottanut tähän asiaan kantaa, kun ajattelin, että tämä juuri on Sashan OMA kokemus suomalaisista ja Suomesta.

En mie voi sitä varmaankaan muuttaa, vaikka kuinka eritavoin ajattelisin.

Hän kokee näin.
Ja saa kokea.
Ja näin voi sen myös kokea.
Saa sanoa, mitä ajattelee, miten tuntee.

Mie ajattelen eritavoin tässä asiassa.

Joku toinen taas eritavoin.

Mutta jos todella arvostelee jotain, on myös oltava valmis ottamaan vastaan palautetta.
Missä joku toinen ajattelee eritavoin, sinun mielipiteistäsi.

Onhan jokaisella, sinulla ja minulla, oikeus ,tuntea ja ajatella, kuten tuntee ja ajattelee.

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Asterix
Vieras
« Vastaus #61 : 08.01.2010 18:19:29 »

Mie en ole ottanut tähän asiaan kantaa, kun ajattelin, että tämä juuri on Sashan OMA kokemus suomalaisista ja Suomesta.

En mie voi sitä varmaankaan muuttaa, vaikka kuinka eritavoin ajattelisin.

Hän kokee näin.
Ja saa kokea.
Ja näin voi sen myös kokea.
Saa sanoa, mitä ajattelee, miten tuntee.

Mie ajattelen eritavoin tässä asiassa.

Joku toinen taas eritavoin.

Mutta jos todella arvostelee jotain, on myös oltava valmis ottamaan vastaan palautetta.
Missä joku toinen ajattelee eritavoin, sinun mielipiteistäsi.

Onhan jokaisella, sinulla ja minulla, oikeus ,tuntea ja ajatella, kuten tuntee ja ajattelee.

Aivan.  Smiley

Ja minua ja mun mielipiteitä saa kristisoida ja olla vastaan niin paljon kuin haluaa
ja kukaan täällä ei voi sanoa, ettenkö ole tämän forumin kritisoiduin ja haukutuin persoona,
johon en ole lähtenyt itkemään ja valittamaan, ettei niin saa tehdä.

Sashan kritisoimis -ja haukkumistopic on olemassa, ettei nämä topicit aina menisi minun persoonan
ruotimisiksi jostain mielipiteestäni, oli se sitten kuinka vastaan jonkun henkilökohtaista
mielipidettä.

Tosin henkilökohtaisuuksiin mennään, kun sanat ja ajatukset itse aiheesta/asiasta loppuu.
Saman näkee suomalaisten väkivaltakäyttäytymisessä.

Minä en pysty mennyttä muuttamaan, enkä vaikuttamaan siihen, kuten en myöskään
nykyiseen suomalaisuuteen ja Suomen oloihin,
ja minulla on hurjasti töitä sen suhteen, että kansallisen häpeän tunteestani pääsisin yli
ja se työ ei ole tässä elämässä tehty. Wink
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #62 : 08.01.2010 18:35:31 »

Ja minua ja mun mielipiteitä saa kristisoida ja olla vastaan niin paljon kuin haluaa
ja kukaan täällä ei voi sanoa, ettenkö ole tämän forumin kritisoiduin ja haukutuin persoona,

Sashan kritisoimis -ja haukkumistopic on olemassa, ettei nämä topicit aina menisi minun persoonan
ruotimisiksi jostain mielipiteestäni, oli se sitten kuinka vastaan jonkun henkilökohtaista
mielipidettä.

Ehkäpä olet tämän roolin halunnutkin ottaa? Shocked

Sitä saa, mitä tilaa… Wink

Mutta kerroppa Sasha miksi?
Kaikki ovat kuitenkin omia valintoja?

Vaikka joskus tiedostamattomia, mutta mie luulen, että sulla on ainakin joku kuva asiasta… :Smiley

ja minulla on hurjasti töitä sen suhteen, että kansallisen häpeän tunteestani pääsisin yli

Ikinä ei kannata sanoa, etteiKÖ?Huh?
 Smiley

tallennettu

Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #63 : 08.01.2010 18:37:03 »

Toki saa tuntea mitä ikinä tunteekin, ei siitä ole kyse. En minä pidä itseäni kuvailemasi kaltaisena ihmisenä ja ymmärrän ettei se ollut minulle suunnattu mutta silti sanomasi negatiivisuus iskee korvaan, varsinkin kun se tulee ilmi aina puhuttaessa vaikkapa suomalaisuudesta tai yleisistä asioista. Tosin voin sulkea korvani tietysti  buck2
Kyllä minä tiedän minkälainen ihminen olen, eikä kenenkään mielipide sitä muuta.

Edelleenkin, sinulla on oikeus ilmaista mielipiteesi, mutta jos mielipiteen asettaa esille kärkevästi, se kirvoittaa takaisinkin kärkevyyttä. Loppujen lopuksi, vaikka sanoisitkin yleistäen että suomalaiset ovat pohjasakkaa niin ei siinä tarvitse nimiä mainitakkaan, sillä se kohdistuu meihin kaikkiin.
En usko että Itävallassakaan (tai missään maassa) otettaisiin hyvällä vastaan jos sinne astelee sanomaan että heidän kansansa ovat haisevia ja epäkelpoja  Smiley

En minä ole henkilökohtaisesti hyökännyt, vaan minäkin ilmaisin mielipiteeni asiasta. En ole persoonaasi kritisoinut vaan ilmaisin mielipiteeni kirjoituksesi katkerasta sävystä.
Ehkä tarkoituksesi on kirvoittaa keskustelua, siinä onnistuit  Smiley Kuten sanoin ymmärsin kirjoitustesi perusteella myös sen että sinulla on huonoja kokemuksia ja ymmärrän että niistä aiheutuu pahaa oloa. Kun sanoit että kun suomalaiselta kysyy mitä kuuluu niin suomalainen kaataa koko likasankon niskaan, niin taisit todeta? Niin siltä myös tuo sinun kirjoituksesi suomalaisuudesta kuulostaa minusta, likasankolta joka kaadetaan niskaan, varsinkin kun kellään meillä ei ole ollut osaa eikä arpaa pahoihin kokemuksiisi. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

En kuitenkaan halua että koet että tämä on hyökkäys persoonaasi vastaan. Sinulla on paljon hyviä kirjoituksia ja luen niitä mielelläni myös jatkossa, sellaista lisää!
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #64 : 08.01.2010 18:41:07 »

No mun tarkoitus ei ollut ottaa kantaa kenenkään persoonaan tai imagoon henkilökohtaisella tasolla. Vastasin mielipiteeseen mielipiteellä ja yleisenä ihmettelynä ja vaikka kohdistan sen suoraan mielipiteen edustajaan itseensä joka tässä tapauksessa on Sasha (ylläri) se ei tarkoita että kokisin hänet persoonana jollain tasolla "huonoksi".
 Miten muuten olisi mahdollista keskustella asiasta jonkun Ihmisen kanssa? Onko ainoa tapa lainata tekstiä vai voiko kirjoittaa Sinä Smiley. Tietystikään se ei keskusteluksi etene mikäli siihen ei vastata Cheesy.

Siksi mun tarpeeni ei ole lähteä keskustelemaan jonkun persoonasta tiettyyn ketjuun, vaan tässähän oli kyse mielipiteestä tähän asiaan joka koskee suomalaisuutta Smiley.

Ps. pitäisiköhän sillekin perustaa oma topic kohta  Grin?

tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #65 : 08.01.2010 18:53:51 »

Ja jotta oma kantani suomalaisuuteen,
 ihmisenä tässä Suomen maassa elävänä ja myös paljon muissakin maissa käyneenä,
vaan en vakituisesti asuneena, tulisi ilmi:

Mie itse olen henkilökohtaisesti ihan samalla linjalla ” Ikuisen Trikin”, ” DolceVitan” ja ” Artemiksen” kanssa.

Kaikissa maissa on omat piirteensä, hyvät ja huonot.
 Niin siis Suomessakin.

Mutta kyllä Suomi on mielestäni hyvä maa ja siitä olen ylpeä!!! smitten smitten

Lisäys: Asennekysymys  Grin
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010 19:00:13 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Freelancer
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #66 : 08.01.2010 18:56:46 »

Minä en pysty mennyttä muuttamaan,

Kyllä pystyt Sasha. Ajattele mitä mennyt loppujen lopuksi on? Se on tunnetta. Kokemukset ovat vain kokemuksia, niitä tulee ja menee. Tänään koettu ikävä juttu on hetken kuluttua jo ollutta ja mennyttä. Ainoa mikä kokemuksista jää jäljelle on TUNNE, ja siihen tunteeseen pystyy vaikuttamaan. Sulla tunnekehoa dominoi voimakas katkeruus ja se tunne tavalla tai toisella värittää sinun kokemaa maailmankuvaa, enkä tarkoita kokonaisvaltaisesti mutta suomeen liittyen kyllä.

Anteeksi antaminen on yksi tapa miten MUUTTAA menneisyyden jättämää tunnejälkeä. Tapahtumia ei pysty muuttamaan mutta anteeksi antamalla on mahdollista vapautua menneisyyden tapahtumiin liittyvistä henkisistä sidoksista. Katkeruus tunteena = voimakas side menneisyyteen. Tästä siteestä on mahdollista vapautua, ja tätä vapautumista kutsutaan menneisyyden muuttamiseksi.

Päästä Sasha irti menneestä, anna anteeksi, usko kaiken Jumalalliseen tarkoitukseen. Elämässä ei ole epäoikeudenmukaisuutta. Anna anteeksi, ja tulet muuttamaan elämääsi radikaalisti!!   smitten

t.Free
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #67 : 08.01.2010 19:11:41 »

Freelancer puhuu asiaa! Kun päästää irti menneestä, olo helpottuu hurjasti. Olen itse tehnyt kovaa työtä omien demoneideni kanssa viimeiset pari vuotta ja olen kuin toinen ihminen  Smiley

Eräs tuttavani jonka kohtasin pitkästä aikaa sanoi minulle että olen suorastaan kuin toinen ihminen ihan ulkoisestikkin. Että hehkun elinvoimaa ja onnellisuutta ihan eri tavalla  Grin Ja sen huomaa olostakin.
Kun kantaa pitkään suuria taakkoja, se vasta skeidaa on! Ei se helppoa ole, mutta se on mahdollista.

Kaikki on mahdollista jos vain haluaa  smitten
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #68 : 08.01.2010 19:15:50 »

Oi,  " Freelancer", mieki tykkäsin sanoistasi… smitten

saman tyyppisesti juuri ajattelen,
mutta kun olen vajavainen,
eivätkä ajatukseni aina kykene muuttumaan konkreettisesti muiksi,
vain niin uskomalla…
niin voisitko minuakin jotenkin valaista asiassa,
miten tämä toimisi näin järkevän Kauriinkin asioissa??? uglystupid2

Minullakin on monia ajatusmalleja, ihan vääränlaisia, joista haluan päästä eroon! tickedoff

Mutta sinun ajatusmaailmasi oli hieno…ja ihan sama kuin minulla…mutta miten tämä tapahtuu konkreettisesti???

Kerroppa yksi hyvä,
järkevä esimerkki,
miten omia vanhoja uskomuksiaan,
omia kokemuksiaan, jotka ovat jättäneet jäljen, muutetaan.

Kiitollisena vastaan otan… smitten

ps. Mitä sillä on loppujen lopuksi väliä, minkä nimikkeen alla asiasta keskustellaan???
Elämää vain…

Ja hih…tr. Uranus kolmio Asc Cool
tallennettu

Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Asterix
Vieras
« Vastaus #69 : 08.01.2010 19:16:47 »

Toki saa tuntea mitä ikinä tunteekin, ei siitä ole kyse. En minä pidä itseäni kuvailemasi kaltaisena ihmisenä ja ymmärrän ettei se ollut minulle suunnattu mutta silti sanomasi negatiivisuus iskee korvaan, varsinkin kun se tulee ilmi aina puhuttaessa vaikkapa suomalaisuudesta tai yleisistä asioista. Tosin voin sulkea korvani tietysti  buck2
Kyllä minä tiedän minkälainen ihminen olen, eikä kenenkään mielipide sitä muuta.

Edelleenkin, sinulla on oikeus ilmaista mielipiteesi, mutta jos mielipiteen asettaa esille kärkevästi, se kirvoittaa takaisinkin kärkevyyttä. Loppujen lopuksi, vaikka sanoisitkin yleistäen että suomalaiset ovat pohjasakkaa niin ei siinä tarvitse nimiä mainitakkaan, sillä se kohdistuu meihin kaikkiin.
En usko että Itävallassakaan (tai missään maassa) otettaisiin hyvällä vastaan jos sinne astelee sanomaan että heidän kansansa ovat haisevia ja epäkelpoja  Smiley

En minä ole henkilökohtaisesti hyökännyt, vaan minäkin ilmaisin mielipiteeni asiasta. En ole persoonaasi kritisoinut vaan ilmaisin mielipiteeni kirjoituksesi katkerasta sävystä.
Ehkä tarkoituksesi on kirvoittaa keskustelua, siinä onnistuit  Smiley Kuten sanoin ymmärsin kirjoitustesi perusteella myös sen että sinulla on huonoja kokemuksia ja ymmärrän että niistä aiheutuu pahaa oloa. Kun sanoit että kun suomalaiselta kysyy mitä kuuluu niin suomalainen kaataa koko likasankon niskaan, niin taisit todeta? Niin siltä myös tuo sinun kirjoituksesi suomalaisuudesta kuulostaa minusta, likasankolta joka kaadetaan niskaan, varsinkin kun kellään meillä ei ole ollut osaa eikä arpaa pahoihin kokemuksiisi. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

En kuitenkaan halua että koet että tämä on hyökkäys persoonaasi vastaan. Sinulla on paljon hyviä kirjoituksia ja luen niitä mielelläni myös jatkossa, sellaista lisää!

Itävaltalaisia arvostellaan koko ajan mm. rasismista ja Adolf Hitleristä ja hänen perinnöstään
ja yleisestä snobiudesta vain muutaman asian mainitakseni ja ei se heitä haittaa yhtään.  Smiley

Itseasiassa kun arvostelet heitä, niin heidän vastauksensa on Jaah! Erittäin totta!
ja kertovat siihen pahempia epäkohtia ja vikoja päälle silläkin uhalla,
että se saattaa pahentaa heidän kansalliskuvaansa ja nauravat päälle.
Itävaltalaiset ovat niin vanha kansa ja kehittynyt kultuuri, että ne kestää arvostelun
ja heidän huonot puolet ja heille ei ole mikään ongelma myöntää ja puhua niistä,
-toisin kuin suomalaisille, vaikka puhutaan yleisesti jokaisen tiedossa olevista asioista,
niin niistä ääneen sanominen saa aikaan mielipahamyrskyn ja voi-voi.. mitä ne muut meistä nyt ajattelee.

Itävaltalaiselle on yksi ja sama, mitä muut heistä ajattelevat ja miten ne heidät näkee.

No mun tarkoitus ei ollut ottaa kantaa kenenkään persoonaan tai imagoon henkilökohtaisella tasolla. Vastasin mielipiteeseen mielipiteellä ja yleisenä ihmettelynä ja vaikka kohdistan sen suoraan mielipiteen edustajaan itseensä joka tässä tapauksessa on Sasha (ylläri) se ei tarkoita että kokisin hänet persoonana jollain tasolla "huonoksi".
 Miten muuten olisi mahdollista keskustella asiasta jonkun Ihmisen kanssa? Onko ainoa tapa lainata tekstiä vai voiko kirjoittaa Sinä Smiley. Tietystikään se ei keskusteluksi etene mikäli siihen ei vastata Cheesy.

Siksi mun tarpeeni ei ole lähteä keskustelemaan jonkun persoonasta tiettyyn ketjuun, vaan tässähän oli kyse mielipiteestä tähän asiaan joka koskee suomalaisuutta Smiley.

Ps. pitäisiköhän sillekin perustaa oma topic kohta  Grin?

On täysin mahdollista keskustella ihmisen kanssa yleisesti kipeistäkin asioista
ja epäkohdista menemättä henkilökohtaisuuksiin. Smiley
Suomalaisille se vain on outoa, koska ne eivät hallitse yleisesti joitain poikkeuksia
lukuunottamatta yleistä keskustelutaitoa. -> kansallinen piirre.

Suomalainen ei erota keskustelusta eri sävyjä, mikä on henkilökohtaista ja mikä ei,
koska suomalainen menee henkilökohtaiusuuksiin hyvin herkästi.

Kysyt mitä kuuluu (joka kysytään hyvien tapojen vuoksi ja yleisellä tasolla)
ja suomalainen kertoo intiimimmät paljastuksensa, mm. kuinka kauheita sairauksia se sairastaa.
Sellaiset kerrotaan lääkärille tai hyvin läheiselle tai perheenjäsenelle normaalisti.

mielipidettä.

Ehkäpä olet tämän roolin halunnutkin ottaa? Shocked

Sitä saa, mitä tilaa… Wink

Mutta kerroppa Sasha miksi?
Kaikki ovat kuitenkin omia valintoja?

Vaikka joskus tiedostamattomia, mutta mie luulen, että sulla on ainakin joku kuva asiasta… :Smiley

Ikinä ei kannata sanoa, etteiKÖ?Huh?
 Smiley

Rehellisesti sanottuna, minä en usko kaikkien ihmisten olevan vielä evoluutiossa
kehittyneen ihmisen tasolla.
Se on enemmän yksilö-asia kuin kansallinen asia, mutta on selvää,
että joistain kansoista löytyy enemmän evoluutiossa jäljessä olevia yksilöitä,
jopa kokonaisia ryhmiä.
Tämä näkyy lähinnä eniten sosiaalisessa -ja henkisessä älyssä.

En sano sitä sillä, että itse olisin jotain sen yläpuolella. En missään nimessä,
enkä tule koskaan olemaankaan.
Minulla on edelleen huonoa geenikantaa ja verta suonissani
ja siitä en pääse yli enkä ympäri, vaikka haluaisin.

Minä uskon, että siksi jotkin ihmiset ovat niin masentuneita,
koska ne jollain tasolla tiedostaa kehityksessä jälkeenjäänneisyytensä
ja tajuavat, etteivät pysty samaan / samoihin henkisiin suorituksiin kuin kehittyneempi yksilö.

Jo tämä tekee minut rasistiksi, sitten se tekee. Tosin minä en nosta itseäni yhtään paremmaksi,
joten olisiko se vain oman itsensä ja tilansa totuudellinen toteaminen? Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #70 : 08.01.2010 19:21:56 »

Minä en pysty mennyttä muuttamaan,

Kyllä pystyt Sasha. Ajattele mitä mennyt loppujen lopuksi on? Se on tunnetta. Kokemukset ovat vain kokemuksia, niitä tulee ja menee. Tänään koettu ikävä juttu on hetken kuluttua jo ollutta ja mennyttä. Ainoa mikä kokemuksista jää jäljelle on TUNNE, ja siihen tunteeseen pystyy vaikuttamaan. Sulla tunnekehoa dominoi voimakas katkeruus ja se tunne tavalla tai toisella värittää sinun kokemaa maailmankuvaa, enkä tarkoita kokonaisvaltaisesti mutta suomeen liittyen kyllä.

Anteeksi antaminen on yksi tapa miten MUUTTAA menneisyyden jättämää tunnejälkeä. Tapahtumia ei pysty muuttamaan mutta anteeksi antamalla on mahdollista vapautua menneisyyden tapahtumiin liittyvistä henkisistä sidoksista. Katkeruus tunteena = voimakas side menneisyyteen. Tästä siteestä on mahdollista vapautua, ja tätä vapautumista kutsutaan menneisyyden muuttamiseksi.

Päästä Sasha irti menneestä, anna anteeksi, usko kaiken Jumalalliseen tarkoitukseen. Elämässä ei ole epäoikeudenmukaisuutta. Anna anteeksi, ja tulet muuttamaan elämääsi radikaalisti!!   smitten

t.Free

Mun elämä on jo muuttunut radikaalisti, ihan omasta toimesta
ja muuttuu edelleen aina kun niin haluan.  Smiley

Minä en sido, lukitse ja rajoita itseäni mihinkään jumalallisiin tarkoituksiin tai edes anteeksi antoihin.
Ne ovat ihmisen keksimiä mielen vankiloita missä mikä tahansa muukin "tarkoitus".  Wink

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #71 : 08.01.2010 19:26:13 »

Joo, tuo menneestä irtipäästäminen on kyllä ihan avainsanoja. Jos hautoo vanhoja juttuja, vanhentuu ennen aikojaan ja muutenkin se syö sisältä. Katkeruus ja kitkeryys on kyllä kuluttavia.
 Mullakin on omat juttuni jotka pitää käsitellä läpi, vieläkin menneisyys kummittelee mutta maailma on täynnä menetelmiä irtipäästämiseen, joten sieltä vaan etsimään omansa.

Ja se joka ymmärtää ei voi vihata  smitten. Toivottavasti Sasha pääset jättämään taaksesi tuon möykyn, ei tunnu olevan kiva taakka kantaa. Minä "pakenin" ulkomaille tiettyjä asioita, tai kun tuli tilaisuus niin lähdin ja olin onnellinen että sain etäisyyttä. Täällä vieläkin olen muttei menneisyys katoa kun ottaa siihen fyysistä etäisyyttä. Ei vaikka välissä olisi kaikki maailman seitsemän merta ja mantereet jos ei itse ole valmis päästämään irti, ihan aikuisten oikeasti Smiley.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #72 : 08.01.2010 19:27:21 »

Sasha oletko noita Michael teachings tekstejä?
Jostain kumman syystä asettaa meidät härmäläiset vanhojen sielujen joukkoon  Wink  Grin

http://www.michaelteachings.com/soul_ages_countries.html

Old souls often have difficulty with self-esteem because their perceptions and values are not shared by the rest of society.
In their social lives, Old souls are often loners.

Eikö tuo jos mikä ole suomalaista  Cool  Cheesy

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #73 : 08.01.2010 19:46:47 »

Joo, tuo menneestä irtipäästäminen on kyllä ihan avainsanoja. Jos hautoo vanhoja juttuja, vanhentuu ennen aikojaan ja muutenkin se syö sisältä. Katkeruus ja kitkeryys on kyllä kuluttavia.
 Mullakin on omat juttuni jotka pitää käsitellä läpi, vieläkin menneisyys kummittelee mutta maailma on täynnä menetelmiä irtipäästämiseen, joten sieltä vaan etsimään omansa.

Ja se joka ymmärtää ei voi vihata  smitten. Toivottavasti Sasha pääset jättämään taaksesi tuon möykyn, ei tunnu olevan kiva taakka kantaa. Minä "pakenin" ulkomaille tiettyjä asioita, tai kun tuli tilaisuus niin lähdin ja olin onnellinen että sain etäisyyttä. Täällä vieläkin olen muttei menneisyys katoa kun ottaa siihen fyysistä etäisyyttä. Ei vaikka välissä olisi kaikki maailman seitsemän merta ja mantereet jos ei itse ole valmis päästämään irti, ihan aikuisten oikeasti Smiley.

Hmmm.. Mun suhde Suomeen ja suomalaisuuteen voi selittää ymmärrettäväksi
suomalaisella brutaalisuudella,
että paskalla on jokaisen käytävä joka päivä, siitä ei pääse yli eikä ympäri,
normaaliasia, josta normaali-ihminen ei tee numeroa, vaan suorittaa sen suhteellisen automaattisesti
ja unohtaa vessan vedettyään ja kätensä pestyään.

Mutta aika vtumaista, jos paskareissusi aikana tiputat jotain tärkeää sinne vessanpönttöön
ennen vetämistä ja sinun on kaivettava se arvokas/tärkeä asia siitä paskasta.

Et taatusti tee sitä hymyssä suin, vaan kiroillen kun lappalainen ja inhoten sitä paskasta
noukkimista ja asian puhdistamista, jonka todenäköisesti teet erittäin huolellisesti,
edelleen kiroillen ja silti, muistat puhdistuksen jälkeenkin kauan ja olet surullinen,
että ko. esine on tippunut vessanpönttöön paskakasan päälle.

Vaikka se esine olisi puhdas, niin silti mielessä on, että se on edelleen likainen,
koska se oli paskassa.

Mun suhtautuminen Suomeen ja suomalaisuuteen on sama.
Siellä syntynyt ja perhettä siellä omaava (automaattinen paskalla käynti, josta ei tee numeroa)
ja jos sinne pitää matkustaa (jotain tippuu vessanpönttöön siihen paskaan)
niin teen sen erittäin kiroillen ja vastenmielisyyttä kokien ja se vtuttaa vielä pitkään
ja pysyy mielessä, että itku tulee, kun lentokoneeseen astuu.

Sen kuitenkin olen onnistunut tekemään, etten siinä paskassa elä elämääni
ja käteni ei ole tonkimassa omaa paskaani sieltä pöntöstä.  Smiley

Selkis?

Sasha oletko noita Michael teachings tekstejä?
Jostain kumman syystä asettaa meidät härmäläiset vanhojen sielujen joukkoon  Wink  Grin

http://www.michaelteachings.com/soul_ages_countries.html

Old souls often have difficulty with self-esteem because their perceptions and values are not shared by the rest of society.
In their social lives, Old souls are often loners.

Eikö tuo jos mikä ole suomalaista  Cool  Cheesy

Mä en usko noihin höpötyksiin, joilla ihminen orjuutetaan vain toiseen mielenvankilaan
jollain ideologialla, ismillä tai uskolla. Wink
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010 19:49:10 kirjoittanut Sasha » tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #74 : 08.01.2010 19:51:44 »

Itävaltalaisia arvostellaan koko ajan mm. rasismista ja Adolf Hitleristä ja hänen perinnöstään
ja yleisestä snobiudesta vain muutaman asian mainitakseni ja ei se heitä haittaa yhtään.  Smiley

Itseasiassa kun arvostelet heitä, niin heidän vastauksensa on Jaah! Erittäin totta!
ja kertovat siihen pahempia epäkohtia ja vikoja päälle silläkin uhalla,
että se saattaa pahentaa heidän kansalliskuvaansa ja nauravat päälle.

Itävaltalaiselle on yksi ja sama, mitä muut heistä ajattelevat ja miten ne heidät näkee.

Rehellisesti sanottuna, minä en usko kaikkien ihmisten olevan vielä evoluutiossa
kehittyneen ihmisen tasolla.
Se on enemmän yksilö-asia kuin kansallinen asia, mutta on selvää,
että joistain kansoista löytyy enemmän evoluutiossa jäljessä olevia yksilöitä,
jopa kokonaisia ryhmiä.
Tämä näkyy lähinnä eniten sosiaalisessa -ja henkisessä älyssä.

Mie ymmärrän tuon itävaltalaisista kertomasi suhtaumistavan ja tiedän myös sen, ettei se koske kaikkia itävaltalaisia.

Eivät kaikki siellä ajattele ja suhtaudu noin.

Ja fakta tieto.

Mutta tuo asenne...se on tärkeämpää...

joillain se on tuollainen...
niin minullakin...

Mitä sillä on loppujen lopuksi on väliä, mitä toinen/ joku sinusta tai saman maan kansalaisista on mieltä???

Jos olet mielestäsi hyvä, erinomainen tai suorastaan paras, ellei täydellinen... smitten Smiley smitten Kiss Kiss Kiss Kiss

Ei toisten sanomiset siihen vaikuta!

Omanarvontunne sen ratkaisee.

Jaa...ja mistä se syntyy?

Tuskin kansallinen asia sinällään...

tallennettu

Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11