Toki saa tuntea mitä ikinä tunteekin, ei siitä ole kyse. En minä pidä itseäni kuvailemasi kaltaisena ihmisenä ja ymmärrän ettei se ollut minulle suunnattu mutta silti sanomasi negatiivisuus iskee korvaan, varsinkin kun se tulee ilmi aina puhuttaessa vaikkapa suomalaisuudesta tai yleisistä asioista. Tosin voin sulkea korvani tietysti
Kyllä minä tiedän minkälainen ihminen olen, eikä kenenkään mielipide sitä muuta.
Edelleenkin, sinulla on oikeus ilmaista mielipiteesi, mutta jos mielipiteen asettaa esille kärkevästi, se kirvoittaa takaisinkin kärkevyyttä. Loppujen lopuksi, vaikka sanoisitkin yleistäen että suomalaiset ovat pohjasakkaa niin ei siinä tarvitse nimiä mainitakkaan, sillä se kohdistuu meihin kaikkiin.
En usko että Itävallassakaan (tai missään maassa) otettaisiin hyvällä vastaan jos sinne astelee sanomaan että heidän kansansa ovat haisevia ja epäkelpoja
En minä ole henkilökohtaisesti hyökännyt, vaan minäkin ilmaisin mielipiteeni asiasta. En ole persoonaasi kritisoinut vaan ilmaisin mielipiteeni kirjoituksesi katkerasta sävystä.
Ehkä tarkoituksesi on kirvoittaa keskustelua, siinä onnistuit
Kuten sanoin ymmärsin kirjoitustesi perusteella myös sen että sinulla on huonoja kokemuksia ja ymmärrän että niistä aiheutuu pahaa oloa. Kun sanoit että kun suomalaiselta kysyy mitä kuuluu niin suomalainen kaataa koko likasankon niskaan, niin taisit todeta? Niin siltä myös tuo sinun kirjoituksesi suomalaisuudesta kuulostaa minusta, likasankolta joka kaadetaan niskaan, varsinkin kun kellään meillä ei ole ollut osaa eikä arpaa pahoihin kokemuksiisi. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
En kuitenkaan halua että koet että tämä on hyökkäys persoonaasi vastaan. Sinulla on paljon hyviä kirjoituksia ja luen niitä mielelläni myös jatkossa, sellaista lisää!
Itävaltalaisia arvostellaan koko ajan mm. rasismista ja Adolf Hitleristä ja hänen perinnöstään
ja yleisestä snobiudesta vain muutaman asian mainitakseni ja ei se heitä haittaa yhtään.
Itseasiassa kun arvostelet heitä, niin heidän vastauksensa on Jaah! Erittäin totta!
ja kertovat siihen pahempia epäkohtia ja vikoja päälle silläkin uhalla,
että se saattaa pahentaa heidän kansalliskuvaansa ja nauravat päälle.
Itävaltalaiset ovat niin vanha kansa ja kehittynyt kultuuri, että ne kestää arvostelun
ja heidän huonot puolet ja heille ei ole mikään ongelma myöntää ja puhua niistä,
-toisin kuin suomalaisille, vaikka puhutaan yleisesti jokaisen tiedossa olevista asioista,
niin niistä ääneen sanominen saa aikaan mielipahamyrskyn ja voi-voi.. mitä ne muut meistä nyt ajattelee.
Itävaltalaiselle on yksi ja sama, mitä muut heistä ajattelevat ja miten ne heidät näkee.
No mun tarkoitus ei ollut ottaa kantaa kenenkään persoonaan tai imagoon henkilökohtaisella tasolla. Vastasin mielipiteeseen mielipiteellä ja yleisenä ihmettelynä ja vaikka kohdistan sen suoraan mielipiteen edustajaan itseensä joka tässä tapauksessa on Sasha (ylläri) se ei tarkoita että kokisin hänet persoonana jollain tasolla "huonoksi".
Miten muuten olisi mahdollista keskustella asiasta jonkun Ihmisen kanssa? Onko ainoa tapa lainata tekstiä vai voiko kirjoittaa Sinä
. Tietystikään se ei keskusteluksi etene mikäli siihen ei vastata
.
Siksi mun tarpeeni ei ole lähteä keskustelemaan jonkun persoonasta tiettyyn ketjuun, vaan tässähän oli kyse mielipiteestä tähän asiaan joka koskee suomalaisuutta
.
Ps. pitäisiköhän sillekin perustaa oma topic kohta
?
On täysin mahdollista keskustella ihmisen kanssa yleisesti kipeistäkin asioista
ja epäkohdista menemättä henkilökohtaisuuksiin.
Suomalaisille se vain on outoa, koska ne eivät hallitse yleisesti joitain poikkeuksia
lukuunottamatta yleistä keskustelutaitoa. -> kansallinen piirre.
Suomalainen ei erota keskustelusta eri sävyjä, mikä on henkilökohtaista ja mikä ei,
koska suomalainen menee henkilökohtaiusuuksiin hyvin herkästi.
Kysyt mitä kuuluu (joka kysytään hyvien tapojen vuoksi ja yleisellä tasolla)
ja suomalainen kertoo intiimimmät paljastuksensa, mm. kuinka kauheita sairauksia se sairastaa.
Sellaiset kerrotaan lääkärille tai hyvin läheiselle tai perheenjäsenelle normaalisti.
Ja minua ja mun mielipiteitä saa kristisoida ja olla vastaan niin paljon kuin haluaa
ja kukaan täällä ei voi sanoa, ettenkö ole tämän forumin kritisoiduin ja haukutuin persoona,
johon en ole lähtenyt itkemään ja valittamaan, ettei niin saa tehdä.
Sashan kritisoimis -ja haukkumistopic on olemassa, ettei nämä topicit aina menisi minun persoonan
ruotimisiksi jostain mielipiteestäni, oli se sitten kuinka vastaan jonkun henkilökohtaista
mielipidettä.
Ehkäpä olet tämän roolin halunnutkin ottaa?
Sitä saa, mitä tilaa…
Mutta kerroppa Sasha miksi?
Kaikki ovat kuitenkin omia valintoja?
Vaikka joskus tiedostamattomia, mutta mie luulen, että sulla on ainakin joku kuva asiasta… :
ja minulla on hurjasti töitä sen suhteen, että kansallisen häpeän tunteestani pääsisin yli
ja se työ ei ole tässä elämässä tehty.
Ikinä ei kannata sanoa, etteiKÖ??
Rehellisesti sanottuna, minä en usko kaikkien ihmisten olevan vielä evoluutiossa
kehittyneen ihmisen tasolla.
Se on enemmän yksilö-asia kuin kansallinen asia, mutta on selvää,
että joistain kansoista löytyy enemmän evoluutiossa jäljessä olevia yksilöitä,
jopa kokonaisia ryhmiä.
Tämä näkyy lähinnä eniten sosiaalisessa -ja henkisessä älyssä.
En sano sitä sillä, että itse olisin jotain sen yläpuolella. En missään nimessä,
enkä tule koskaan olemaankaan.
Minulla on edelleen huonoa geenikantaa ja verta suonissani
ja siitä en pääse yli enkä ympäri, vaikka haluaisin.
Minä uskon, että siksi jotkin ihmiset ovat niin masentuneita,
koska ne jollain tasolla tiedostaa kehityksessä jälkeenjäänneisyytensä
ja tajuavat, etteivät pysty samaan / samoihin henkisiin suorituksiin kuin kehittyneempi yksilö.
Jo tämä tekee minut rasistiksi, sitten se tekee. Tosin minä en nosta itseäni yhtään paremmaksi,
joten olisiko se vain oman itsensä ja tilansa totuudellinen toteaminen?