Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä pääkaupunkiseutua nyt oikein vaivaa?  (Luettu 97915 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #105 : 09.01.2010 15:39:18 »

Annaelen, veit jalat suustani.  Smiley Minä olen tuon aikaisemmin sanonutkin, mutta minä olen kokenut
lapsesta asti olevani väärässä maassa ja kulttuurissa.
Lapsena, kun maat ovat hiukan pienikokoisempia, minä lähdin suutuspäissäni maailmalle,
maahan, jonne oikeasti kuulun ja josta minut on varastettu.  Cheesy

Suomalaisten kulttuuri on niin nuorta ja se on väkisin kyhätty nopeasti kokoon
kommunistisella samanlaisuudella, jota Nokian myötä alettiin samaistaa
muihin kulttuureihin unohtaen, että muut kansallisuudet ja kulttuurit ovat
erilaisia ja ylpeitä niistä omista vanhoista kulttuureistaan,
jolloin suomalaiset liikemiehet ja naiset kömmähtivät todella pahoin
tuotteidensa markkinoinnissa, kun liikelahjana isketään Kauhavalainen pöytään pystyyn,
otetaan Kossupullo siihen viereen ja sanotaan sille Keski-Eurooppalaiselle kolleegalle,
että oot kyllä aika riikinkukko ja kuvittelet ittestäs vähä liikoja, mutta muuten oot kyllä suhteellisen
ok jätkä, niin kyllä siinä on turha puhua mistään suomalaisesta eksoottisuudesta,
vaikka kuinka hyvällä yrttäisi, kun Keski-Eurooppalaisen riikinkukon kulmakarvat ovat
hämmästyksestä ylhäällä, se on sanaton ja vilkuilee sivuilleen maamiehiään,
että mitä nämä tyypit oikein on. Kärjistetty esimerkki toki. Wink

Mä teen konsultaatiota (pyynnöstä) Keski-Eurooppalaisiin yrityksiin suomalaisista tavoista,
ajattelumalleista, asenteista ja ylipäätään neuvottelutavoista,
koska se koetaan niin vaikeana.

Saan noita sivuhommia ihan sen vuoksi, että ensimmäinen yritys,
jonka palveluksessa olin täällä, teki yhteistyötä Nokian kanssa ja niiden suhde oli erittäin
vaikea ja hankala ja täkäläiset ei ymmärtäneet alkuunkaan, miksi suomalaiset haluaa niiden
valmistavan jotain heille ja yhteistyötä, mutta laukoo loukkauksia ja haluaa herättää pahennusta
ja pahaa mieltä käytöksellään ja selitin suomalaisen tapakulttuurin vain olevan sellainen.

Suomalaiset toki vain kuvittelee, että kaikkialla on samoin kuin Suomessa tai huonommin.
Taas se SAMANLAISUUS asenne.
Muuta ajatusta suomalaisen päähän ei saa, mutta se ei ole taas mun homma ja ongelma. Tongue

Matkustamisen ja kansainvälistymisen myötä suomalaiset ovat heränneet siihen,
että muualla on erilaista ja ne ovat hämmentyneitä siitä, etenkin,
jos käy ilmi, että jossain voisi olla paremminkin kuin Suomessa.
Sitä ajatusta suomalainen ei kykene vielä hyväksymään.

Se kommunistinen samanlaisuus pyrkii samanarvoisuuteen muiden kultuurien kanssa,
mutta suomalaiset ei tajua, että jos ne käyttäytyy kuin moukat, niin ei kukaan itseään kunnioittava
ihminen halua samaistua niiden kanssa, vaikka suomalainen haluaa sitä suorastaan pakkomielteisesti
jokaiselta ulkomaalaiselta, että suomalainen itse tuntisi itsensä tasa-arvoiseksi.
Ulkomaalainen usein tuntee kuitenkin alennustilaa ja nöyryytystä,
koska ne ovat oppineet tietyt tavat ja käyttäytymisen jo äidinmaidostaan.

Siksi varmaan Suomessa on niin paljon vihaisia ja turhautuneita maahanmuuttajia,
joiden kotouttaminen ei ole onnistunut, koska vaikka henkilö tulee sotaista maasta,
niin heillä on edelleen omanarvontunne ja itsensä arvostaminen,
joka tulee käytöstavoista ja kotikasvatuksesta,
jotka sitten poljetaan alas Suomessa, niin onko ihme, että ne purkaa sen nöyryytyksen
väkivallalla ja rikoksilla?
Muutenkin, kun ihmisen omanarvontunne painetaan alas ja se kokee, että muut ihmiset
käyttäytyy huonosti, niin se alkaa luonnollisesti ajattelemaan, että sillä ei ole mitään
väliä, kuinka hän käyttäytyy Suomessa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa olevien
etnisten ryhmien kotikasvatus ja ryhmäkuri on suhteellisen tiukkaa. 

Mutta mä ymmärrän tuon. Molemmin puolin.

Suomalainen turhautuu sitä, että kukaan ei ymmärrä sitä, kun se on niin uniikki niine
käytöksineen ja ajatuksineen, mutta suurin ongelma sinä kuitenkin on se,
että suomalainen ei ole kykenevä kertomaan ja valistamaan muita ihmisiä siitä omasta
käytöksestään, asenteistaan ja kulttuuristaan, vaan se tekee pakkosyöttöä
tuhansista järvistä, lapista, puhtaasta luonnosta, Nokiasta ja Marimekosta,
mutta se ei ole kykenevä kertomaan, miksi ne käyttäytyy kuin käyttytyy
ja kuinka heidän kanssaan voi tulla inhimillisesti toimeen ja ymmärtämään heitä,
kun kyselyt siitä suomalainen ottaa arvosteluna ja loukkauksena.

Anteeksi nyt Artemis, nyt menen henkilökohtaisuuksiin.
Oletko sä vähän yksinkertainen?  idiot2

Mun veli on saanut lapsen ja tuo lapsi saa nimen ja sä kuvittelet,
että mun pitäisi jäädä pois ristiäisistä siksi, että Suomi ja suomalaisuus on mulle huono kokemus? Huh

Jos sä pudotat paskareissullasi 5 miljardin timantin sinne vessan pönttöön,
niin varmaan vedät vessan?

Mun veli lapsineen valitettavasti asuu Suomessa ja se siitä.
Asiassa ei ole edes keskusteltavaa.

Nyt menit henkilökohtaisuuksiin, mutta eipä tuo mitään  coolsmiley.

Niin se on tuossa tekstissäni anteeksi-pyynnöllä mainittukin,
mutta ei sillä kait mitään huomion arvoa ole..?  Tongue
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #106 : 09.01.2010 16:25:17 »

Tuli sellainen asia mieleen omasta perheestäni, että molemmat isovanhempani
ovat lähteneet Suomesta pois pakoon kurjuutta ja köyhyyttä.
Äidin isä lähti Ruotsiin, jossa äitini on syntynyt,  isän isä USA:han, jossa isäni on syntynyt.

Se on oikeasti vahinko, että olen syntynyt Suomessa, johtuen isäni onnettomuudesta,
jossa hän kuoli.

Molemmat isovanhempani ovat niitä sukupolvia, jotka vielä sanovat, että pois Suomesta,
se ei ole hyvä maa elää, mutta mun vanhemmat ovat sitä sukupolvea,
jotka jääräpäisesti uskovat johonkin kansallisaatteeseen.

Ero on varmaan siinä, että ne eli kylmänsodan ja Neuvostoliiton
ja käytännössä Suomi oli täysin Neuvostoliiton alla, koska oli taloudellisesti riippuvainen
siitä. Kun se sitten kaatui, tuli Nokia ja elintaso koheni yleisesti, suomalaiset
ajattelivat olevansa hyvän elintason maa ja siksi tasavertainen ja samanlainen muiden kanssa,
eikä muihin maihin enään tarvinnut lähteä ja siksi ulkosuomalaisia alettiin pitää
isänmaan pettureina ja veropakolaisina ja niin.

Esim. minun vanhemmat eivät näe eroa, Suomen ja muiden hyvän elintason maiden
kulttuurien, kansojen ja perinteiden välillä ja kehottavat aina katsomaan
jotain Afrikan maata tai Afganistania, buck2
jolla ei ole mitään tekemistä koko kysymyksen kanssa, muuta kuin se,
että niillä on räikeä ero ELINTASON kanssa.  uglystupid2

Tuo suhtautuminen muuttamiseen muualle muuttui 90-luvulla,
mutta aikaa ei ole kulunut tarpeeksi, että suomalaiset alkaisivat huomata vivahteita ja eroja
eri hyvän elintason maiden kulttuureissa, asenteissa, tavoissa ja elämänlaaduissa,
koska ne tuijottaa vain siihen elintasoon ja kuvittelee olevansa samanlainen,
missä käytännössä on räikeät erot. Smiley

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #107 : 09.01.2010 17:03:14 »

Hahahahahahahaaaaaa..............! Grin

Pakko kertoa nopeasti yksi juttu tältä päivältä ennen kuin painelen Jouskarin
luo kaupungille.

Kirjoitan kolumneja eräällä kansainvälisellä saitilla. Pääkieli on englanti,
mutta koska asun Itävallassa, minun tulee ottaa saksa käyttööni
ja olen kirjoitellut pieniä pätkiä saksaksi, joka ei todellakaan ole mitään
täydellistä saksaa, mutta koska kolumnini ovat humoristisia,
niin olen vetänyt huumoria siitä huonosta saksastani.

No.. :Smiley Sinne on eksynyt yksi tunnettu suomalainen henkilö
ja yleensä feedback kolumneistani on Hahahahah..! Funny! LOL..!
Thank you for fantastic column! More this! jne.
mutta tänään tuo suomalainen oli kirjoitanut ensimmäisen kerran mun feedbackiin,
"Kuka sulle oikein kirjoittaa nuo tekstit?" ja sama tönkkö-englanniksi. Grin 2funny

Pitäisikö olla otettu, oliko ne hyviä vai huonoja, oliko se täynnä kielioppivirheitä vai häh..? Huh idiot2

MUOKS. *T* juttusi oli hyvä. Wink
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #108 : 09.01.2010 22:19:16 »

smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #109 : 10.01.2010 08:06:19 »

Pasila  smitten smitten smitten
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**

aur vaaka, kuu kauris, asc leijona

Profiili
« Vastaus #110 : 11.01.2010 18:10:12 »

Vielä on työnnettävä nokkansa tähän tuubaan  Cheesy

Väittäisin, että vaikka suomalainen kulttuuri ei todellakaan kannusta erilaisuuteen, vaan koneisto pyrkii työstämään SAMANLAISIA oravia pyörittelemän pyöriä, niin sitä se on kyllä ihan joka paikassa.

Ja mitä vanhempi on kulttuuri, niin sitä syvemmälle ovat juurtuneet kyseisen kulttuurin samanlaisuuden lonkerot yhteiskunnan multaan. Vanhat kulttuurit ovat jäykkiä, raskaita ja tradition kuolettamia paljon suuremmassa määrin kuin nuoret kulttuurit. Vanhan kulttuurin maaperässä on paljon vaikempi saada kasvamaan mitään uutta, ja erilainen kuihtuu tässä konservatiivisessa mullassa helposti.

Jos olet omassa kulttuurissasi erilainen, niin uskoisin sen olevan yhtä hankalaa ihan missä tahansa. Sitten kun matkaat ulkomaille, on sinun helpompi olla oma itsesi, koska se uusi kulttuuri ottaa sinut vastaan jo valmiiksi erilaisena; ulkomaalaisena. Sellaisessa maaperässä on sitten helpompi saada kasvamaan ihan uusia ja värikkäitä, erilaisia marjoja ja hedelmiä.

Ja jokainenhan meistä tietää, kuinka tavallista on olla erilainen  Wink

tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #111 : 12.01.2010 22:31:35 »

Shocked tickedoff Undecided crazy2 idiot2 knuppel2 Angry Sad uglystupid2 Huh Lips Sealed

Kuitenkin sanoisin, että sen mitä ympärillä näemme on suoraa heijastusta sisäisestä tilastamme. Jos kuljet iloisena rakkaus sydämessäsi ilman probleemeja, ei sillä ole mitään väliä missä tallailet, koska silloin näet kaiken täydellisyyden ja kauneuden koko ajan. Omat sisäiset ristiriitamme ja ennakkoluulomme vaan muovaavat näkemäämme. Ei ole väliä minne menet, sillä kuitenkin kannat omat demonisi mukanasi.

So true.  smitten

Krhm. Otsikko ja topic koski siis pääkaupunkiseudun pahoja viboja, jotka nyt ovat manifestoituneet valitettavalla tavalla vähän vaikka ja missä. Lukaisin koko ketjun läpi, ja kahdeksasta sivusta ainakin kuusi on todella off-topic.

coolsmiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #112 : 12.01.2010 22:34:16 »

Olen miettinyt samaa, mikä tätä paikkaa vaivaa juuri onnettomuuksien vuoksi  Embarrassed
Yksi itsemurhakin liippasi ei läheltä, mutta ystävääni joo.

Astrologiselta kannalta lähinnä tätä mietin, Nikki taisi vastata jotakin... osaako kukaan muu sanoa?
Haukkuminen ei nyt auta ymmärtämään yhtään mitään.

smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #113 : 12.01.2010 22:40:58 »

Kaikissa maissa on jotain hyvää ja huonoa ja Suomessa omansa.

smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #114 : 12.01.2010 22:44:11 »

RV, toivottavasti sinä ja lapsesi olette kuitenkin turvassa, minulla on fiilis että olette.  angel

Kiitos. Ollaan me.  smitten angel
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #115 : 12.01.2010 22:53:16 »

Ja sitten Täh?! Täytyy kyllä tähän väliin kysyä että onko tällä foorumilla lainkaan mitään järjestyssääntöjä? Jos täällä tulee kirjoittaa netiketin mukaisesti niin jo pelkästään tässä ketjussa viljellyt kirosanat (pienempi paha) ja henkilökohtaisuuksiin menemiset (isompi paha) minusta oikeuttaisivat modetoimintaan. 

Tätä mietin itsekin...  Huh

tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #116 : 12.01.2010 22:55:36 »

Jos mantrateorian puitteissa asiaa tarkastelee, suomen kieli voi  olla foneettisesti
ja muutoinkin sellaista, että se suosii negatiivisia ajatusmalleja. Muutaman kerran olen huomannut, että katseltuani jonkin aikaa FST:n ohjelmaa töllöstä suomenkielisen ohjelman katseluun palaaminen aiheuttaa hetkellisesti kuvottavan tunteen.

Suomella ja sukulaiskielimaalla Unkarillahan on kyseenalainen kunnia olla kai edelleenkin itsemurhatilastojen kärkipäässä. Noh, luonnonvalinta karsinee ankeat suomalais-
ugrilaiset kielet ennenpitkää tämän Telluksen kielten joukosta. Jo nyt esim. joitakin
korkeakouluopintoja ei voi suorittaa Suomessa kovin pitkälle omalla äidinkielellään,
jos se sattuu olemaan suomi.

Toisaalta kyllä suomeakin voi puhua siten, että se kuulostaa jopa hauskalta, mutta se edellyttää mielestäni, että on syntynyt jossakin Turun seudulla.

Mitä erityisesti Hesaan tulee, se säilynee maailman tappiin slaavilaisväritteisenä,
väkivaltakulttuurin läpitunkemana kaapuntina. Vähän samaan tapaan esim. monia manselaisia kalvanee syyllisyys vuoden 1918 tapatumista vielä monta sukupolvea etiäppäin -- syyllisyys, joka siirtyy seuraavalla sukupolvelle jonkinlaisen henkisen
osmoosin välityksellä.
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #117 : 12.01.2010 23:38:48 »

No mä ainakin olen huomannut että kirosanoja ym. vilisevästä tekstistä tulee fyysisesti huono olo. Samoin kuin semmoisesta johon on selvästi purettu ärsytystä tai vihaa. Jätän monia hyviä kriittisiä blogejakin lukematta tämän takia.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #118 : 13.01.2010 00:35:44 »

No mä ainakin olen huomannut että kirosanoja ym. vilisevästä tekstistä tulee fyysisesti huono olo. Samoin kuin semmoisesta johon on selvästi purettu ärsytystä tai vihaa. Jätän monia hyviä kriittisiä blogejakin lukematta tämän takia.

Mun täytyy myöntää, että mä en käytä kirosanoja kuin tällä saitilla.
Saksasta ja englannista ne puuttuu kokonaan ja puhelimessa puhun veljeni ja adoptioäitini
ja ystävieni kanssa ja tuntusi pahalta käyttää huonoa kielenkäyttöä niiden kanssa.

Tosin nyt kun tulen käymään Suomessa, niin ihan vierailta tulen kuulemaan huonoa kielenkäyttöä,
joten hyvä harjoitella, niin se ei ole niin kova shokki sitten.  Tongue

Jotkin kirosanat sopii hyvin tälle saitille. Ei kai niitä tälläinen ulkomaan pelle,
kuten suomalaiset sanoo, muuten niitä käyttäisikään.  Wink
Sopii energioihin, mitä ne on.  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #119 : 13.01.2010 00:39:10 »

Jos mantrateorian puitteissa asiaa tarkastelee, suomen kieli voi  olla foneettisesti
ja muutoinkin sellaista, että se suosii negatiivisia ajatusmalleja. Muutaman kerran olen huomannut, että katseltuani jonkin aikaa FST:n ohjelmaa töllöstä suomenkielisen ohjelman katseluun palaaminen aiheuttaa hetkellisesti kuvottavan tunteen.

Suomella ja sukulaiskielimaalla Unkarillahan on kyseenalainen kunnia olla kai edelleenkin itsemurhatilastojen kärkipäässä. Noh, luonnonvalinta karsinee ankeat suomalais-
ugrilaiset kielet ennenpitkää tämän Telluksen kielten joukosta. Jo nyt esim. joitakin
korkeakouluopintoja ei voi suorittaa Suomessa kovin pitkälle omalla äidinkielellään,
jos se sattuu olemaan suomi.

Toisaalta kyllä suomeakin voi puhua siten, että se kuulostaa jopa hauskalta, mutta se edellyttää mielestäni, että on syntynyt jossakin Turun seudulla.

Mitä erityisesti Hesaan tulee, se säilynee maailman tappiin slaavilaisväritteisenä,
väkivaltakulttuurin läpitunkemana kaapuntina. Vähän samaan tapaan esim. monia manselaisia kalvanee syyllisyys vuoden 1918 tapatumista vielä monta sukupolvea etiäppäin -- syyllisyys, joka siirtyy seuraavalla sukupolvelle jonkinlaisen henkisen
osmoosin välityksellä.

Asiaa. Smiley

Mitä suomalaiset sitä kielenkäyttöä hatkähtää, kun itse ovat sen kielensä luoneet.
Tuntuuko se suomalainen arkikielenkäyttö jotenkin pahemmalle,
kun sen tekee joku ulkomaalaisilla energioilla?
« Viimeksi muokattu: 13.01.2010 00:41:28 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  

Siirry: