Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä pääkaupunkiseutua nyt oikein vaivaa?  (Luettu 97901 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #120 : 13.01.2010 09:48:54 »

No mä ainakin olen huomannut että kirosanoja ym. vilisevästä tekstistä tulee fyysisesti huono olo. Samoin kuin semmoisesta johon on selvästi purettu ärsytystä tai vihaa. Jätän monia hyviä kriittisiä blogejakin lukematta tämän takia.

Mun täytyy myöntää, että mä en käytä kirosanoja kuin tällä saitilla.
Saksasta ja englannista ne puuttuu kokonaan ja puhelimessa puhun veljeni ja adoptioäitini
ja ystävieni kanssa ja tuntusi pahalta käyttää huonoa kielenkäyttöä niiden kanssa.

Tosin nyt kun tulen käymään Suomessa, niin ihan vierailta tulen kuulemaan huonoa kielenkäyttöä,
joten hyvä harjoitella, niin se ei ole niin kova shokki sitten.  Tongue

Jotkin kirosanat sopii hyvin tälle saitille. Ei kai niitä tälläinen ulkomaan pelle,
kuten suomalaiset sanoo, muuten niitä käyttäisikään.  Wink
Sopii energioihin, mitä ne on.  Smiley
2funny 2funny 2funny Mie kun kuvittelin sinut (virtuaalitapaamisessamme) kiroilevan ja haukkuvan suomalaisia niin että saisin hävetä pallo punaisena - itseni ja muiden puolesta  Embarrassed

Onhan se hyvä  Undecided että sinullakin on joku paikka purkaa tuntojasi ja itseäsi, siis tää astrofoorumi  :Smiley

Amber, I agree  Cool
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Asterix
Vieras
« Vastaus #121 : 13.01.2010 13:52:37 »

No parempi täällä kun mennä tuonne Wienin kaduille ja ravintoloihin sanomaan
suomalaisia kirosanoja, sinnehän tulisi poliisit.  Grin

Kappas, täältä on lähtenyt pois viestini, joka esittelee tavallista suomalaista
arkielämää
ihan videoina.  angel

Ette kai te nyt ole vieraskoreiksi ryhtyneet?  Grin Samaa näkee joka ainao turisti kaduilla,
ravintoloissa, nakkikioskilla, bussissa, ratikassa jne. kuten kuka tahansa suomalainenkin.
Ei ne sokeita ole ja nähtävyyksiähän ne on tulleet katsomaan. Smiley

Saman pääsette katsomaan, kun menette Youtubeen ja laitatte hakusanoiksi finnish drunk,
finnish idiot, finnish fighting jne.
Mistään muusta maasta ja kansasta ei löydy vastaavaa videomateriaalia vastaavilla hakusanoilla
ihan tavallisesta elämästä Suomessa ja suomalaisista ulkomailla niin paljon.  Smiley

Kokeilein austria ja vastaavat sanat ja saan esittelyvideoita Wienin ja Salzburgin kaupungista
nähtävyyksineen ja peräti yhden fighting videon, jossa 2 jenkkiä ottaa läpsykisaa hotelihuoneessa. Tongue
« Viimeksi muokattu: 13.01.2010 14:17:33 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #122 : 13.01.2010 14:15:36 »

Kiroilusta vielä, mulla ei todellakaan ole käytännön elämässä moisia kirosanoja
käytössä, koska saksasta ja englannista ne puuttuu kokonaan
ja pahimmat jää jesusmariaksi, Scheißeksi ja no jaah super, kun oikein pahoin käy.
Mun suomalaisen perheen sisällä ei käytetä kirosanoja uskonnollisista ja kasvatuksellisista syistä.
Se ei vain sovi sinne ja piste.

Mutta... mun jotkin, -itseasiassa aika monet suomalaiset ystävät aloittaa niiden sms, e-mail ja puhelut
esim. sanoilla voi vitun vitun vittu...! ja blah-blah... (joka on itseasiassa minulle uusi, koska ko. sanaa käytettiin vain yksilönä siellä täällä, kun minä olen lähtenyt Suomesta pois)
ja viljelee niitä sanoja muiden sanojen sekaan auvoisesti.
Tunnettuja suomalaisia vaikuttajia eri aloilta, joten ei ihan lähiön roskakuskeja.

Mun mielestä se kuuluu suomalaisuuteen ja niiden arkeen ja jos teet siitä poikkeuksen,
niin sinulla pitää olla syy siihen, esim. uskonnolliset taustat, josta syystä esim. minä
en saa taatusti koko laidallista kirosanoja suomalaisilta ystäviltäni,
vaikka laskennallisesti melkein joka toinen sana onkin kirosana.  Wink

Mä luulen, että te olette vähän vieraskoreita ja yritätte esittää vähän muuta,
mitä todellisuus kuitenkin Suomessa on.
Se on turhaa, koska mä tulen päivittämään tietoni Suomesta joka tapauksessa jonkin ajan päästä
ja osaan odottaa tiettyjä asioita, kuten aika moni muu turisti. Smiley
tallennettu
Freelancer
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #123 : 14.01.2010 14:50:43 »

niin voisitko minuakin jotenkin valaista asiassa,
miten tämä toimisi näin järkevän Kauriinkin asioissa??? uglystupid2

Minullakin on monia ajatusmalleja, ihan vääränlaisia, joista haluan päästä eroon! tickedoff

Kerroppa yksi hyvä,
järkevä esimerkki,
miten omia vanhoja uskomuksiaan,
omia kokemuksiaan, jotka ovat jättäneet jäljen, muutetaan.

YV:nä rovattarelle.

t.Free
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Asterix
Vieras
« Vastaus #124 : 14.01.2010 18:23:06 »

Kyllä kunnon ärräpäät kuuluu ainakin meidän suvun suomalaisuuteen Cheesy Niitä viljellään kun ketuttaa, eipä oikeastaan muulloin, jos ei efektinä puheen seassa. Minusta ärräpäät ovat pieniä taikoja: se vie aina vähän terävyyttä pois pahasta olosta tai ketutuksesta.

annaelen

Niin munkin mielestäni kuuluu vain ja yksinomaan suomenkielen arkipäivän puheeseen.
Minä en suurimmalta osalta suomalaisia ystäviäni muuta kuulekaan.  Tongue
Kai ne muuten kuuluisivat muihinkin kieliin, jos identiteettiin kuuluisi,
mutta kun ei vain kuulu.  Smiley

Voi vitun vitun vittu on normaali tervehdys, kun suomalainen laittaa sms tai e-mail mulle
ja perkele, saatanan vittu ovat suomalaisia sivistyssanoja, joita kukatahansa itseään kunnoittava
suomalainen lisää puheeseensa.
Kaupungilla kuuluva; Vittu, mikä huora on kohteliaisuus ja tarkoittaa, onpa kaunis nainen!
Ainakin sitä kuulee Suomessa yhtä paljon ja samanlaisissa tilanteissa,
kun täällä sitä tyhjänpäiväistä kauniiksi naiseksi hokemista. Smiley

Vitun ryssä/virolaishuora (paljonko maksaa?) tarkoittaa, että onpa sinulla kauniit
ja tyylikkäät vaatteet tänään  (mistä ostit moiset?).  Smiley

Kun suomalainen lataa ikivihreän räkälimpin suuhunsa ja sylkäisee sen kohdallasi,
niin se on merkki, että sinut huomattu ja noteerattu. Täkäläinen tylsä pään nyökkäys
ja silmänisku on vain tyhjänpäiväistä pelleilyä.  angel

Ai prkle, että mä saan henkistä orgasmia lähenteleviä kicksejä, Cheesy
kun te menetätte mielenrauhanne ja psyykkisen balanssinne elämässänne
mun suomalaisrakkaudesta ja vatvotte sitä pikku elämissänne tärkeänä ja merkittävänä asiana! Cheesy
Harmi, että unohdan sen saman tien, kun klilkkaan hiirellä sivun pois.  Undecided
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #125 : 14.01.2010 18:37:01 »

Näin sitä zombien kansoittamassa maailmankolkassa eletään. Cheesy
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #126 : 14.01.2010 18:43:20 »

Cheesy  Grin
tallennettu
*T*
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #127 : 14.01.2010 19:09:35 »

Voi vitun vitun vittu on normaali tervehdys, kun suomalainen laittaa sms tai e-mail mulle
ja perkele, saatanan vittu ovat suomalaisia sivistyssanoja, joita kukatahansa itseään kunnoittava
suomalainen lisää puheeseensa.
Kaupungilla kuuluva; Vittu, mikä huora on kohteliaisuus ja tarkoittaa, onpa kaunis nainen!
Ainakin sitä kuulee Suomessa yhtä paljon ja samanlaisissa tilanteissa,
kun täällä sitä tyhjänpäiväistä kauniiksi naiseksi hokemista. Smiley

Vitun ryssä/virolaishuora (paljonko maksaa?) tarkoittaa, että onpa sinulla kauniit
ja tyylikkäät vaatteet tänään  (mistä ostit moiset?).  Smiley

Kun suomalainen lataa ikivihreän räkälimpin suuhunsa ja sylkäisee sen kohdallasi,
niin se on merkki, että sinut huomattu ja noteerattu. Täkäläinen tylsä pään nyökkäys
ja silmänisku on vain tyhjänpäiväistä pelleilyä.  angel

*reps*  Grin
tallennettu

Everything happens for a reason
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #128 : 15.01.2010 12:44:16 »

voisiko joku juna taas ajaa johonkin r-kioskiin ja pari autoa lentää baanalta jossain, niin saataisiin aihe, jota jauhaa. ja purkaa muutama muu hirveeeee trauma siinä ohessa.. ai jai, ei saa toivoa tällaista. ps nähnyt liian vähän onnettomuuksia viime aikoina..   Grin

nimim. 3d maailmaa se vaan  

mutta vakavasti, katsokaa vaikka Haitin järistysuutisia, niin suhteutetaan taas se että missä tapahtuu mitäkin. Cheesy
« Viimeksi muokattu: 15.01.2010 12:57:55 kirjoittanut **Bella Luz** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #129 : 15.01.2010 13:13:08 »

En usko että tämä koskee pelkästään pääkaupunkiseutua.

Koskee ihan kaikkea ja kaikkia, missä vain epätasapinoa onkaan niin niiden on tasapainoituttava.

Eroja kuitenkin on, Helsinki tuntuu mun kokemuksissa kaikkien tukkosimmalta, Espoo on jo valoisampi ja Vantaa tasapaksu, ei valoa mutta ei pimeyttäkään. Täällä "maalla" (läh. Tamperetta) on ihan erilaiset energiat ja itse Tampere tuntuu oikein kirkkaalta, kuin solisevalta raikkaalta luonnonlähteeltä. Smiley

Mutta missä vain voi tapahtua mitä vain, tärkeintä on pitää oma sydän, ajatukset ja teot mahdollisimman puhtaana ja nöyränä.  angel

t.Free

Mun oli pakko tähän nyt nopsasti vastata ennen kuin unhotan. MUTTA siisen: Asuin stadissa 3 ja puoli vuotta, enkä todellakaan nauttinut olostani. En sovi sinne, vaikka ihania ystäviä, töitä, tilaisuuksia, ihana opiskelupaikka etc olikin. Olin hirvittävän ahdistunut ja hektinen sisällänikin.

Hesan reissun jälkeen puoli vuotta maalla ja "toimin" taas. Nyt Turussa, jossa oikein ihanaa ja kivaa, ympärillä ihania ihmisiä, innovatiivisuutta, energiaa, muhinaa ja kuhinaa ja todellakin pukeudun vintageturkistakkiini ja näytän itseltäni. Tänne sovin! ja tuntuu hyvältä.

Ja edellisiin 9 sivuun tätä ennen, kun en vaan jaksa. Ajatelkoot kaikki niin kuin parhaaksi kokevat, tärkeintä on kai kuitenkin se, että on itse siellä, missä on hyvä olla.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2010 13:22:21 kirjoittanut indiima » tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**

aur vaaka, kuu kauris, asc leijona

Profiili
« Vastaus #130 : 15.01.2010 13:26:58 »

Niin Sasha, kyllähän teksteistäsi huomaa, ettei se topicci ole tärkein asia, vaan muiden provosoiminen ja ärsyttäminen. Jokainen sitten voi itse kelailla, kuinka kypsää ja sivistynyttä se on. Kaikenkaikkiaan sinähän se olet täällä palstalla se, joka käyttäytyy kuin se stereotyyppinen suomalainen ketä haukut. Eli kerrot tarinoita itsestäsi.

Pyydän anteeksi, jos olen jotenkin töykeä, mutta kyllähän näitä totuuksia täällä toivottavasti saavat laukoa muutkin  coolsmiley
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #131 : 15.01.2010 14:25:50 »

Olen suomalainen perusjuntti, ja suht sinut sen ja itseni kanssa muutenkin. Mutta ei minulla niin kovin suurta tarvetta ole niitä juntimpia puolia(välillä vaan lipsahtaa) itsestäni täällä esitellä, eikä minun myöskään tarvitse täällä foorumilla hakea kipeästi huomiota, vaikka toki leijonanousuisena sitä joskus halajankin. Elämänsisältöäni en täällä sen enempää lähde tässä ruotimaan. Tyhjästä on paha nyhjästä  Grin

Välillä kyllä harmistun itselleni, kun tartun kaikenmaailman provoihin.   Siinä minulla on kyllä vielä elämässä petraamista  Lips Sealed Silti minä olen(niinkuin kaikki muutkin) täydellinen juuri tällaisena kuin olen.

Ja kyllä kai minä niissä harvoissa viesteissä mitä olen tänne lähettänyt, käsittelen muitakin aiheita kun Sashan kommentointi, vaikka ehkä asian toisin näetkin. Sitäpaitsi minähän olen nyt se, joka sinulle aiheutan niitä haluamiasi kiksejä, joita provoillasi haet. Eli voit olla minulle kiitollinen. Ole hyvä  smitten
tallennettu

Nebulosa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #132 : 15.01.2010 14:32:35 »

Indiimalle! 

"Hesan reissun jälkeen puoli vuotta maalla ja "toimin" taas. Nyt Turussa, jossa oikein ihanaa ja kivaa, ympärillä ihania ihmisiä, innovatiivisuutta, energiaa, muhinaa ja kuhinaa ja todellakin pukeudun vintageturkistakkiini ja näytän itseltäni. Tänne sovin! ja tuntuu hyvältä."

Oletpa saanut valoisan kuvan turkulaisista, itselläni kokemukset lähinnä päinvastaisia. Olen maalaispoika syntyjäni vaikka puoliksi turkulainen olenkin - äitini on Turusta.

Olen vasta tullut näille sivustoille ja koittanut kysellä tuolla miittipalstalla olisko mitään kokoontumisia täällä päin Suomea, muttei ainuttakaan vastausta ole tullut. Kun etsiskelin profiileista jäsenten asuinkuntia huomasin, että harva mainitsee sen. Ihmettelen kyllä miksi! Miksei ihmiset voi kertoa mistä ovat? Toistaiseksi olen löytänyt muita täältä päin Suomea olevia vain kaksi, sinä ja asboo.

Vai ovatko sitten kauhistuneet syntymäkarttaani niin pahanpäiväisesti etteivät suostu vastaamaan?

oinas  nouseva  leijona   Shocked

[/quote]
tallennettu

panta rhei - kaikki virtaa
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #133 : 15.01.2010 14:32:40 »

menkääs nyt ihmiset tuulettumaan; taas alatte nokitella toisianne. jos topic on jo kuollut, jättäkää se ja menkää opiskelemaan. ps sashalla yli 5000 viestiä, ikuisella alle 100, että kenekähän sisältö on missä.

ihme ja kumma miten vältän nämä kaaospisteet hyvin.

yleisesti ottaen pikkukaupungit missä vain ovat turvallisempia - ehkä - mutta se mitä tapahtuu kenellekin, onnettomuus jne, eikös se ole sielun ennalta päättämä?

?? näin olen käsittänyt.  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 15.01.2010 14:34:14 kirjoittanut **Bella Luz** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #134 : 15.01.2010 14:56:01 »

Olet kyllä ihan oikeassa **Bella Luz**  Smiley

Palataanpa topicciin, vaikka tämähän taas koskee koko Suomea, eikä vaan pääkaupunkiseutua.

Päivän Viivi ja Wagner(15.1.2010):

http://www.hs.fi/viivijawagner/
tallennettu

Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Tulostusversio  

Siirry: