Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuollut mieheni tulee kotiin  (Luettu 3956 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
jepjep
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 10.01.2010 12:00:58 »

Olen nyt kaksi kertaa vähän ajan sisällä nähnyt unta, jossa reilu kaksi vuotta sitten kuollut mieheni tulee kotiin. Olen molemmilla kerroilla unessa pelästynyt, että mitä sä täällä, sähän olet kuollut.

Viime öisessä unessa hän tuli ison kassin kanssa aurinkoisesti hymyillen keittiöön, jonka kaikki pöydät olivat täynnä joululahjoja. Keittiössä oli myös eräs nainen työpaikaltani (en ole hänen kanssaan missään tekemisissä, tervehdimme vain vastaantullessa). Olin keittänyt kaurapuuroa Shocked ja kahvia ja tarjosin niitä myös miehelleni. Kahvit kippasin puuron sekaan lautaselle.

Heräsin, kun tuo nainen lähti ja mulla oli semmoinen tunne, että pitäisi mennä keittiöön katsomaan ettei siellä pöydän vieressä istu kukaan.

Haluaako mieheni kertoa mulle jotain? Vai vahtiiko se mun tekemisiä?
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 10.01.2010 22:40:27 »

Miksi ihmeessä pelästyit? Eikö ole aivan luonnollista nähdä unta rakkaastaan vaikka se kuollut olisikin? Hän on ollut kuitenkin niin iso osa elämääsi, niin tottakai näet hänestä unta. Uni prosessoi muistiamme ja kokemuksiamme.

Unesi oli vielä varsin positiivinen. Minä olen nähnyt paljon unta kuolleesta äidistäni. Olen erottanut unet muistouniksi, jolloin en edes koe, että hän on unessa läsnä, tunnelmaltaan hän on aivan kuin kuka muukin unen hahmo. Näitä unia näen paljon. Äidin kuoleman jälkeen näin myös toisenlaisia unia, niissä todellakin tuntui, että äitini on läsnä, mutta ne unet loppuivat ja koin, että se on hyvä merkki. Koska todellisuudessa meidän molempien oli aika jatkaa omaa matkaansa.

Luota uniisi, ehkä miehesi tulikin luoksesi, mutta jos hän hymyilee aurinkoisesti niin en usko unessa olevan mitään sen kummallisempaa sanomaa. Kyllä hän sen olisi sanonut. Ainoa sanoma minkä minä näen on se, että hän on onnellinen puolestasi. Ei hän sinua vahdi ja vaikka vahtiikin niin ajattele, että hän kulkee rinnallasi, koska rakastaa sinua. Olisin tuon unen suhteen täysin huoleton.
tallennettu
jepjep
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 10.01.2010 22:57:45 »

Kiitos, Ulkopuolinen smitten!

Mulla on ollut koko päivän sellainen epätodellinen ja säikky olo, kuten oli viimeksikin kun näin unta hänen kotiinpaluustaan.

En ole nähnyt hänestä unta kuin yhden kerran vähän kuoleman jälkeen ja ilmeisesti pelästyin sitä, kun hän nyt näinkin pitkän ajan kuluttua tulee uniin.

5 vuotta sitten kuolleesta isästäni olen nähnyt paljonkin unia ja ne unet ovat aina jotenkin lohduttavia, isä käy selvästi kertomassa mulle, että hän on kanssani, vaikkei hänkään yleensä mitään puhu.
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 10.01.2010 23:10:01 »

Kokemus oli vain sinulle niin vieras, että pelästyit sitä. Ehkä hän tuli vain rakkaudesta katsomaan, että sinulla on kaikki hyvin, yritti viestittää, että hänkin on onnellinen. Näen unesi lohduttavana ja lämpimänä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: