Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rakkaus  (Luettu 9867 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
sidrika
Kanta-astroilija

Profiili
« : 13.01.2010 10:40:04 »

Etsin mutten löytänyt ihanaa vanhaa ketjua, jossa suunniteltiin rakastumista, muistaako joku? Ajattelin nostaa sitä vastapainoksi kaikelle ei-rakkaudelle, joka on nyt ilmassa siellä täällä, foorumillakin. 

Olen ollut sinkkuna, pelännyt rakkautta ja erityisesti parisuhdetta, kärsinyt valtavasta sitoutumiskammosta ja läheisyydenpelosta, lykännyt rakkauden löytämistä kaikenlaisilla tekosyillä. Osa muistakin elämän osa-alueista ovat olleet vähemmän rakkaudentäyteisiä, työpaikalla olen antanut työkavereiden stressi ja negatiivisuus vaikuttaa minuun, ei ole ollut aikaa tavata kavereita, en ole viitsinyt vielä antaa anteeksi kaikille menneisyyden möröille. En suhtaudu täysin rennosti omiin vanhempiini. Lapsellekin voisin antaa enemmän aikaa ja huomiota. Ja itselleni!

Ajattelin nyt aloittaa rakastamisen ja rakastumisen projektin, siis lisää rakkautta ihan joka tilanteeseen ja maailmaan yleensä ja rakastumista myös. Lisää rakkautta oman sielun ja ympäristön pimeimpiinkin koloihin.

Vähintä mitä voi tehdä on avautua rakkauden mahdollisuudelle, kokeilen seuraavaksi sitä.   
Mites muut, oletteko mukana? Laitetaanko lisää rakkautta ilmaan?  smitten
tallennettu
TaruMaru
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 13.01.2010 10:43:03 »

Ehdottomasti mukana, ja ehdottomasti hyvä aihe!

Maailma tarvitsis lisää rakkautta ja hyväksyntää. Sitä että ihmiset rakastais toisiaan ja ottais toiset huomioon. Aina asioille löytyy positiivinen puoli ja sitä puolta pitäisi osata katsoa.

On niin helppo sortua valittamaan kaikista asioista, kun pitäisi olla vain onnellinen siitä kaikesta mitä on!
 smitten
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #2 : 13.01.2010 12:18:19 »

smitten

Hih. Ihana ketju. Olen ehdottomasti mukana.  coolsmiley

Minulla alkoi henkilökohtaisessa elämässä tämän kaltainen projekti vuonna 2006 syksyllä ja jatkuu edelleen. (Toivottavasti lopun ikää.)

Kaikki alkoi opettelemalla rakastaa itseään. Sen opetteleminen vei aikaa ja työstän sitä edelleen jatkuvasti. Sitä kautta olen kyennyt avaamaan sydämmeni muillekkin ja saanut aivan valtavasti ihania asioita elämääni.  smitten

Todella ajankohtainen aihe. Täytyypä pyhittää meditaatio hetki tänään rakkaudelle ja sydämmen avaamiselle.

/A
tallennettu
sidrika
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 13.01.2010 12:51:16 »

Entä jos kaikki asiasta kiinnostuneet meditoisivat tänä iltana samaan aikaan, aiheena sydämen avaaminen rakkaudelle? Meditaation vaikutukset kuulemma voimistuvat, jos sitä tehdään yhdessä? Tänä iltana klo 22, meditaatiohetki kymppiuutisten tilalle? Vai olisiko joku muu kellonaika parempi?
 smitten
tallennettu
TaruMaru
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 13.01.2010 12:53:34 »

Tuo sopii oikein hyvin Smiley Kunhan en nukahda ennen sitä  Grin

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 13.01.2010 22:47:33 »

Mites muut, oletteko mukana? Laitetaanko lisää rakkautta ilmaan?  smitten

Ehdottomasti.  smitten smitten smitten smitten
tallennettu
sidrika
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 13.01.2010 23:23:21 »

Meditoin kuten sanottiin klo 22, ihan vapaamuotoisesti, improvisoiden. Ajattelin sydämen avaamista rakkaudelle ja heti samalla näin sydämessäni liekin, joka puhdisti sitä kaikesta vanhasta ei-rakkaudesta, tunnekuonasta. Kämmenissä tunsin kuumuutta, ja ajattelin niiden kautta yhdistyväni muihin, jotka avaavat sydämensä rakkaudelle. Tähän meni ihan vain muutama minuutti, ehkä 3-5, koska minua väsytti eikä tällainen blondi nyt muutenkaan jaksa keskittyä kauhean kauan meditaatioon, mutta kyllä se tuntui hyvältä ja nyt olenkin ihan pirteä. Ajattelin että tätä voisi ottaa ihan tavaksi ja tehdä joka ilta muutaman minuutin ajan.
Rakkaudella  smitten
tallennettu
TaruMaru
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 14.01.2010 08:08:49 »

smitten smitten smitten

Ihana aihe  smitten

Ja kun taas on parisuhteessa, alkaa elää arkea ja tottuu rakkauteen ja unohtaa arvosta sitä, mitä on ja alkaa valittaa kaikesta.  Undecided

Mistähän sekin johtuu?

Aina välillä ei huomaa, mitä kaikkea ihanaa on ympärillään. Välillä pitäisi pysähtyä miettimään, että kuinka kaikki asiat on oikeasti hyvin ja kuinka rakas on se ihminen, joka on vierellä. Pohtia niitä kaikkia pieniä tekoja, mitä se tekee, että kaikki ois hyvin. Mulla on tapana aina välillä pysähtyä ja kertoa se  miehelleni. Kiittää siitä, että se toi teetä mulle sänkyyn, laittoi auton käyntiin, että mun ois lämmin mennä sinne, herättää mut aamulla, että saa antaa suukon ennen töihin lähtöä. Niitä pieniä juttuja on tosi paljon. Välillä on hyvä sanoa sille toiselle, että on oikeasti huomannu ne.
Ei rakkaus kuole, jos sitä vain vaalii. Jos huomaa toisen.
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 14.01.2010 08:44:59 »

Näinä päivinä minä olen oppinut erittäin tärkeän asian, nimittäin ihminen ei voi aidosti rakastaa toista ihmistä, mikäli hän ei rakasta ensin itseään. Kuinka tärkeä on kunnioittaa, arvostaa ja rakastaa itseään. Kuinka tärkeää on nostaa itsensä oman elämän tärkeimmäksi ihmiseksi. Vasta kun tämän tekee kykenee antamaan ja vastaanottamaan rakkautta siinä mittakaavassa, kuin meille ja toisille ihmisille, etenkin rakkaallemme.

Toinen tärkeä opetus, jonka olen saanut on se, että todellisuudessa se mikä olemme, minkälaisena itsemme näemme tuo elämäämme sen kaltaisia ihmisiä, kuin me itse olemme. Jos meitä peittää esimerkiksi negatiivisuuden varjo tai emme usko itseemme emme tule koskaan saamaan lähellemme ihmisiä, jotka kykenisivät aidosti rakastamaan.

tallennettu
TaruMaru
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 14.01.2010 09:42:00 »

Tuo on ihan totta! Itseään on osattava rakastaa ja arvostaa.
Jos itseään ei rakasta, eikä arvosta, miksi kukaan muukaan sinua rakastaisi? Rakastaa toki, mutta itse ei sitä ymmärrä eikä hyväksy.
Välillä voi olla huonojakin päiviä, mutta niistäkin on löydettävä se hyvä puoli.
Mietittävä, mitä kaikkea ihanaa elämässä on ja annettava sille arvoa.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #10 : 15.01.2010 13:53:34 »

hyvä.

edelleen ihmettelen, (että jos on suht hyvät kasvuolot) - miksi olisi niin vaikea rakastaa itseään? oikeat kemiat toisen kanssa ja päätökset suhteessa lie oma kysymykseni, ajoittain.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
mirka222
Vieras
« Vastaus #11 : 15.01.2010 15:21:10 »

Heh, piti tulla hehkuttamaan tälle rakkauspalstalle smitten Olen todella rakastunut  vaaka-mieheeni, meillä on ollut alussa todella vaikeita aikoja, jolloin varmasti kaikki "täysjärkiset" olisivat luovuttaneet....Nyt olemme oppineet ymmärtämään toisiamme ja keskustelemaan asioista ja vaikeinakin aikoina "jokin" johdatti meidät yhteen...Synastriakartallammekin on eräs aspekti, jonka mukaan tapaamisemme oli kohtalonomainen, mies sanan varsinaisessa merkityksessä käveli elämääni! Kartan mukaan: vaikka suhteemme ei jatkuisikaan opimme toisiltamme todella paljon ja yhdessä olomme on muuttanut/kasvattanut meitä kumpaakin todella paljon..Meillä on paljon pluton aspekteja (hyviä ja huonoja), mikä sai meidät aluksi käyttäytymään "hullun" lailla: hyvät ajat ovat todella hyviä ja pahat ajat todella pahoja..Nyt olemme oppineet elämään näiden vahvojen energioiden kanssa paremmin ja hallitsemaan tunteitamme, saamme muuten toisiltamme paljon sähkäreitä Grin...Olen ollut aina hirveä pessimisti (inhoan kaikenlaista rakkauslässytystä ja olen pitänyt tyhminä sellaisia ihmisiä, jotka parin kuukauden tuntemisen jälkeen ovat valmiita avioitumaan yms olen ajatellut että kaikki suhteet päättyvät eroon..) mutta tämän miehen kanssa kaikki tuntuu niin ihanalta ja tekisi mieli hehkuttaa siitä kaikille, ennen en ole uskaltanut koska olen pelännyt että hehkuttaminen pilaisi asiat, vieläkään en uskalla ihan kaikille jauhaa suhteestamme mutta ehkä tänne astroon anonyymisti Wink Lisäksi meillä on kuu seiskassa mikä ennakoisi avioliittoa ja lapsia, no ei tähän hätään vielä lapsia kun olen kuitenkin vielä hieman sitoutumiskammoinen Wink...
Lisäksi fyysinen puoli on aivan taivaallista: eka vuoden aikana ei ollut päivääkään ettemmekö olisi rakastelleet, vietimme suurimman osan ajasta sängyssä..Lisäksi puolen vuoden ajan emme nukkuneet hädin tuskin yhtään, koska töiden jälkeen halusi viettää mahd. paljon aikaa toisen kanssa...En muista nuista ajoista juuri mitään, olin niin huumassa Cheesy Nyt tahti on hieman tasaantunut ja pystymme keskittymään myös muihinkin arjen askareisiin, hyvä niin, voisi olla että kummatkin olisivat työttömiä jos sama vauhti olisi jatkunut Grin Suhteessamme näkyy hyvin tuo pluton vaikutus, kaikki on todella intensiivistä, välillä tosi kuluttavaa mutta myös todella antoisaa coolsmiley
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 15.01.2010 22:25:38 »

Miksi kaikki ajattelee rakkauden aina parisuhteen kautta? Sitä kun voi rakastaa toista ihmistä niin monella eri tavoin. Ja miksi ihmeessä ei voisi rakastaa ilman toista osapuolta?

Rakkaus on yksi meidän tärkeimmistä elämänlähteistämme ja niin kauan, kun ulkoistamme rakkauden olemme riippuvaisia toisista ihmisistä. Tarvitsemme jonkun, jonka kautta kanavoimme oman rakkautemme. Ja sillä periaatteella emme voi rakastaa, jos meillä ei ole rakkauden kohdetta. Eihän se niin kuulu mennä. Rakkaus on puhdas tunnetila, se ei tarvitse kohdetta, se ei ole sidottu tapaan, aikaan tai mihinkään elolliseen tai elottomaan. Rakkaus on perusenergiamme, tärkein niistä. Rakkaus on asia, joka kulkee mukanamme aivan yhtä lailla kuin kaikki muutkin tunteet, jatkuvasti jos me niin haluamme. Siksi voimme rakastaa vaikka ei olisi kohdetta, jota rakastaa.

Ja kun kokee sisäisen aidon rakkauden niin ihminen ei yksinkertaisesti tarvitse muuta innovaatiota elämäänsä. Se, että haluamme jakaa rakkautemme johtuu vain ja ainoastaan laumavietistämme, synnynnäisestä tarpeestamme lisääntyä ja opitusta perimästä. Meidät on vauvasta asti sitoutettu tiettyihin ajatusmalleihin. Ja kyllähän minä myönnän onhan sitä kiva antaa ja saada rakkautta. Sitähän me todellisuudessa kuitenkin kaikki janoamme, koska se on energiaa ja antamalla toiselle ihmiselle osan omasta energiasta ja vastaanottamalla hänen energiansa tunnemme itsemme vahvemmaksi ja jos molemmat vielä osaavat kanavoida, kykenevät kokemaan sisäisen rakkaudenlähteensä ja tuntea välillä olevan energianvälityksen niin voin vain kuvitella, kuinka voimakas tuo tunne on.

En tiedä kertokaa te, jotka olette kokeneet moisen rakkauden.
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #13 : 15.01.2010 22:39:54 »

Miksi kaikki ajattelee rakkauden aina parisuhteen kautta? Sitä kun voi rakastaa toista ihmistä niin monella eri tavoin. Ja miksi ihmeessä ei voisi rakastaa ilman toista osapuolta?

Rakkaus on yksi meidän tärkeimmistä elämänlähteistämme ja niin kauan, kun ulkoistamme rakkauden olemme riippuvaisia toisista ihmisistä. Tarvitsemme jonkun, jonka kautta kanavoimme oman rakkautemme. Ja sillä periaatteella emme voi rakastaa, jos meillä ei ole rakkauden kohdetta. Eihän se niin kuulu mennä. Rakkaus on puhdas tunnetila, se ei tarvitse kohdetta, se ei ole sidottu tapaan, aikaan tai mihinkään elolliseen tai elottomaan. Rakkaus on perusenergiamme, tärkein niistä. Rakkaus on asia, joka kulkee mukanamme aivan yhtä lailla kuin kaikki muutkin tunteet, jatkuvasti jos me niin haluamme. Siksi voimme rakastaa vaikka ei olisi kohdetta, jota rakastaa.

Ja kun kokee sisäisen aidon rakkauden niin ihminen ei yksinkertaisesti tarvitse muuta innovaatiota elämäänsä. Se, että haluamme jakaa rakkautemme johtuu vain ja ainoastaan laumavietistämme, synnynnäisestä tarpeestamme lisääntyä ja opitusta perimästä. Meidät on vauvasta asti sitoutettu tiettyihin ajatusmalleihin. Ja kyllähän minä myönnän onhan sitä kiva antaa ja saada rakkautta. Sitähän me todellisuudessa kuitenkin kaikki janoamme, koska se on energiaa ja antamalla toiselle ihmiselle osan omasta energiasta ja vastaanottamalla hänen energiansa tunnemme itsemme vahvemmaksi ja jos molemmat vielä osaavat kanavoida, kykenevät kokemaan sisäisen rakkaudenlähteensä ja tuntea välillä olevan energianvälityksen niin voin vain kuvitella, kuinka voimakas tuo tunne on.

En tiedä kertokaa te, jotka olette kokeneet moisen rakkauden.
Hm...miksi sitten yleensä ketään muuta kuin itseään pitäisi rakastaa? Huh

Se on kuitenkin lähtökohta...

jos et edes siihen kykene...

Helppo se on antaa toisille neuvoja ja ohjeita...

...
kun itse ei edes ole itsessään vahva,,,
 Huh

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 15.01.2010 22:47:58 »

Jos me rakastaisimme vain itseämme niin taitaisi käydä aika köpelösti tuolle väestönkasvulle. Siksi meissä on toinen vähintään yhtä voimakas tarve rakennettu nimittäin lisääntymisvietti.

Minä ainakin voisin tilata tuota vahvuutta roiman annoksen lisää, jos se vain olisi tilattavissa. Tuon näkökulman kerroin oikeastaan vain ja ainoastaan kokemuspohjastani. Toisaalta se on yksi niistä kuluneimmista opeista, joka löytyy joka puolelta.

Minä olen vasta nyt opettelemassa rakastamaan itseäni ja minä ihan oikeasti kuvittelin aikaisemmin osaavani rakastaa, se oli yksi vahvimpia osa-alueitani ja sitten kun löysin rakkauden sisältäni kaikki korottui potenssiin sata. Vasta sitten tajusin, että rakkautta voi tuntea ja jakaa, mutta vasta kun rakastaa ilman kohdetta, kun se rakkaus syntyy ihmisen sisältä niin vasta sitten sitä rakastaakin. Ja se tunne on melkoisen uskomaton.

En sano etteikö ihmiset voisi rakastaa perinteisen ajatusmallin kautta, mutta jokainen ns. guru tai henkisesti valaistunut ihminen voi sanoa samaa kuin minä. Mutta ne ovat niitä asioita, joita on lähes mahdoton ymmärtää, ne tulee kokea.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: