Juhani Nummela kirjoittaa ” Astrologian käsikirjassaan” muuttuvien merkkien ( kuten pojallasi) Suurrististä:
”…henkilö yrittää paeta pulmia tai sopeutua oloihin, jolloin hermot ovat vaaravyöhykkeessä. Hajanaisuutta ja päättämättömyyttä energian käytössä.
He luottavat muiden ihmisten mielipiteisiin, mutta voivat joutua tästä syystä ymmälle.
Kompromissien teko auttaa asiaa.”
Suurristi luo dynaamista energiaa ja sen purkamista auttaa, jos jokin sen osallisista tekee kolmion tai sekstiilin.
Itselläni ainakin kuvio on näkynyt haasteina elämässä..eteen on tullut monia isoja asioita, joita on pitänyt ratkoa.
Ja kun itselläni on vielä siinä mukana Uranus ja Mars, yllätyksiä, äkkikäänteitä ja räjähtäviä elämänmuutoksia on kyllä mahtunut matkalle.
Vaan en kyllä olisi osannut tylsää ja tasapaksua elämää elääkkään…
jos elämä alkaa liikaa rutinoitua…olen oikein hakemalla hakenut haasteita..
enkä ole mennyt sieltä, missä aita on matalin,
vaan kohdannut silmästä silmään vaikeudet.
Aina en sitä kuitenkaan välttämättä ole halunnut, mutta tuo Uranus pentele…
Itse olen lähtenyt ristiäni selvittämään sen kautta, että olen katsonut jokaisen kuvion osan yksi kerrallaan.
Esim. kuten pojallasi, Merkurius opp Kuu, sitten Merkurius neliö Pluto, Merkurius neliö Mars jne…
Miettinyt, miten ne näkyvät käytännön elämässäni?
Haasteet ja sen, mitä siinä voi olla hyvääkin.
Mitä voimavaroja se elämääni antaa?
Esim. omalla kartallani Marsin ja Uranuksen neliö on hyväkin asia..
ilman sitä tämmöinen Mars Härkä ei ikinä muuttaisi mitään,
haluaisi vain lekotella kotisohvalla, hyvän ruoan ja juoman ja viihtyisän seuran parissa.
Mutta eipä onnistu…
varmasti elämään tulee jotain, joka saa äkkinäisesti lähtemään toimimaan,
on ihan pakko…
ja silloin löytyy tuota dynaamisuutta, jonka avulla jaksaa muuttaa ja selvittää asiat.
Ja se sitten tuo elämään hyvinkin radikaaleja muutoksia. Lopulta hyviä sellaisia.
Minun ristini on kiinteissä merkeissä.
Isoja haasteita elämässä, mutta niistä selviydyttyään on entistä vahvempi.
Jossain oli tästä kuviosta, ettei se olekkaan kuin niiden kartalla, joilla on vahvuutta ja voimavaroja selvitä sen kanssa.
Itsellä kun on myös tuo Kuun ja Merkkarin oppositio,
ei tosin osana tuota ristiä,
vaan ihan omana mausteena,
niin sitä on tulkittu niin, että ihmisen järki ja tunne ovat ristiriidassa.
Voi olla vaikea olla järkevä, kun tunteet puhuvat ihan omaa kieltänsä.
Niin ja vielä se, että ihminen voi älyllistää tunteensa..puhuu ja analysoi ne järkeviksi, eikä ota tunnetta tunteena.
Täällä tämmöistä...toiset lisätköön lisää...