Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nine persona chart, löytyykö tämän alueen mestareita :)  (Luettu 18168 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 28.10.2010 23:43:04 »

No kun ajattelin, jotta syntymäkartan  askendentti on merkittävä, koskapa se määräytyy tuon syntymähetken mukaan ja "heittää" sitten Auringon johonkin huoneeseen,
mutta sitten taas näillä kartoilla tuo planeetta "syntyy" kun  aurinko yhtyy siihen ja jotenkin vain se kellonaika ei välttämätä tunnu niin merkittävältä kuin syntymäkartalla,
vaikka tietty näilläkin kartoilla tuo MC:kin määräytyy  askendentti:n perusteella,
mutta se  askendentti on jotenkin "passiivisempi" kuin MC, jolla syntymäkartallakin on se omakohtanen elämän potentiaali. MC:llä se Auringon "tahto" toteuttaa niitä enrgioita.
En tiedä, ehkä sitä tuli vain bongattua ekana tuolta MC:ltä niitä yhtymiä, aspekteja syntymäkartan tai muitten karttojen kanssa.

Mielenkiintosesti tuolla kartalla on  kuunsolmu nimetty  askendentti lunar node ja Alasolmu sitten desc lunar node. Elikkä pitäskö näitä muutenkin ajatella siten, että  kuunsolmu kuvaa vähän sitäKIN, että minkä takia tänne onkaan synnytty? Ja Alasolmu sitä mitä muilta olemme oppineet tai annamme muille. Samallahan se korostaa, että solmuakseli on samantapanen suhdeakseli kuin  askendentti / Desc. akseli. Niinku se onkin.

Tuo  askendentti kuunsolmu itellä antoi MC asteiksi 4  kauris ja eikös vain just tr  kuunsolmu olekin saman 4  kauris. Ettäkö tämä aika ois just tuon solmun toteuttamisen aikaa?
Eli tää MC vois näyttää sen ajankohtaisuuden tässä hetkessä, voisko?
Toisekseen sen kartan  askendentti oinas  aspect_kvi oma synt. aurinko
elikkä en välttämättä "näe" mitä kaikkea syntymässä on vaan toimin vaistonvaraisesti sinne päin?
Tuo 4  kauris on myös  aspect_kvi oma synt.  kuu eli sielläkin "luovaa hierrettä".
Tuolla  askendentti oinas:lla on mun heikko kohta eli Akilleen kantapää.
Oisko tuo käytännössä Oinaassa paitsi räjähdysherkkyyttä myös sitä, että aloittaa montaa asiaa muttei välttämättä vie loppuun tyyliin tytölle alotettu kirjoneule ei sitten valmistunut edes kummitytöille..alotettu vuonna yks ja kaks..
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 11.03.2012 08:49:00 »

Nostelen.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #17 : 11.03.2012 11:49:02 »

Kiitos Kuuhilda kun nostit tätä!

Olen joskus aiemminkin katsonut näitä, mutta unohtanut ihan. Jotenkin valaiseva kommentti tuo, että näitä karttoja voisi tulkita kuten aurinkokarttaakin. Niinpä tietysti, se perinteinen on aurinkokartta ja sitten jokaiselle planeetalle on omansa ihan yhtälailla. Aloitin tämän aiheen lähestymisen Kuukartastani, koska olen  askendentti rapu. Kuukartallani on

uusikuu  aurinko aspect_con kuu kalat 4.huoneessa. Nousumerkki  skorpioni johon on 12.huoneen puolelta  aspect_con pluto saturnus

neptunus aspect_squ aurinko ja  kuu
 venus aspect_opp pluto ja  saturnus

Hyvin yöpainotteinen kartta, kaikki horisontin alapuolella. Olisi kiva, jos näistä heräisi keskustelua taas. Että miten esim. tätä kuukarttaa ja näitä aspekteja kannattaisi tulkita? Vaikka täytyy myöntää, että tässä kartassa on paljon sellaista, jonka tunnistan omakseni, vaikka sitä ei ole aurinkokartallani. Tämähän on ihan vettä ja tunnetta koko kartta.  crazy2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 11.03.2012 12:46:15 »

Mä perehdyn paremmin jahka kerkeän, mutta oli kyllä niin mielenkiintoinen aihe; että.

Ainakin löytyy normaalia syntymäkartta tukevia juttuja.
Niinkun nyt DC on kalat, joka on  mars merkki taviskartalla, niinkun kyllä venuskin. Juno istuu DC:llä.
Kuu on tässä  rapu, jossa on  kuunsolmu aurinkokartalla, sopinee hyvin siihen rapuun.
Asc  neitsyt on vähän outo. Oisko jotain tekoa sillä, että kuu on  aspect_con  vesta tavallisella syntymäkartalla?
MC  harka, ja chiron on MC:llä, chiron on härässä tavallisellakin synttärikartalla.

Muoks. Niinpä niin, tottakai ase arska on siellä kuun paikalla Cheesy
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012 19:11:13 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 24.04.2012 20:01:29 »

Tämähän on mielenkiintoinen juttu.

Onpas mulla tulinen ja maanläheinen äitipersoona! Ja mars yhtymä venus siellä myös. Jos koskaan saan lapsia niin aikamoisen maman saavat!
Soturipersoona näyttää henkiseen ja sosiaaliseen suuntautuneelta.Ei ole kovin kummoinen tappelija, kenties jopa nössö.
Ja älyllinen persoona vaikuttaa tunteelliselta ulospäin, mutta on veskaripainotteinen eli älyllinen on kuitenkin.
Jupiterpersoona näyttää jotenkin raskaalta, mutta myös keväiseltä. Onneksi siellä on kirjekuori kuitenkin helpottamassa painolastia.
Venus-persoona on tulipainotteinen, leijakin siinä kuitenkin leijailee keveästi, ja mars kaloissa. Eli siis tulisuudestaan ja innostuksestaan huolimatta ei siis ole tappellija.

Pikatuomio näiden karttojen perusteella: innostunut, älyllinen ja karsimaattisen fanaattinen, mutta nössö tai ehkä myös nörtti konfliktitilanteissa. Ja onnenavaimet ovat keväisissä ja maanläheisissä asioissa - kenties luovuudessa.

tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #20 : 25.04.2012 19:31:36 »

Apua!Mä en tajua tästä nine persona-kartasta mitään!Pistin oman karttani tähän liitteenä.Mitä mielenkiintoista mun kartoilla näkyy?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #21 : 04.05.2012 23:41:06 »

Apua!Mä en tajua tästä nine persona-kartasta mitään!Pistin oman karttani tähän liitteenä.Mitä mielenkiintoista mun kartoilla näkyy?

Katselin ihan noin pikaiseen karttoja, jousimies, kalat ja skorppioni painottuu kartoilla, mikä antaa levottoman, idealistisen ja musta-valkoisen persoonallisuuden monella aluelleella. Kiihkeyttäkin näyttäisi löytyvän. Kovin keveitä tunnelmia ei noiden planeettojen muodostamisen kuvioiden puolesta välity, vaan asioita saatetaan oppia kantapään kautta. Mutta idealismia ja uskoa ei puutu vaikka vastoinkäymisiä tulisikin. Tuo kalavaikutus monessa kohdin, kuten venus-persoonassa, tuo sellaista herkkyyttä että mystiikka yms. voi kiinnostaa kovastikin, ja varmaankin tuo pehmeää vastapainoa tulisemmille ja kiihkeämmille puolille persoonissa.

Tää on vaan tällainen harrastelija pikaisesti tekemä tulkinta, että jos haluat ketjun otsikon mukaisesti mestarin tulkinnan, niin kannattaa kysyä joltain ammattilaiselta.

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 05.05.2012 10:28:51 »

kiitos Evea noitten päivämäärien huomioimisesta.
Bongasin Venus kartalta tyttären syntymäpäivämäärän
(oma  venus skorpioni  aspect_con hänen  aurinko merkurius synastriassa, rakkaudenhedelmä..)
ja Kuu kartalta isän syntymäpäivämäärän (isän  aurinko aspect_con mun  kuu leijona)
elikkä oisko niin, että näiltä kartoilta löytyisi selitystä tai osviittaa noitten suhteitten läpikäymiseen "harmonisesti"?
Tai että oman Venukseni pointti on / oli mm. tämä rakkaussuhde, josta tyttäremme syntyi,
tai isän merkitys korostuu, koska oma Kuuni yhtyy Yläsolmuun syntymäkartalla.
Pitää tutkailla noita muitakin, yhelle päivämäärälle näkyis osuvan ystävän nimipäivä..
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: