Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käsillä puhuminen  (Luettu 13118 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« : 06.02.2010 15:26:53 »

Heippa pitkästä aikaa!

Tulin juuri Egyptin matkalta, oli huippureissu kaikinpuolin. Taas vahvistui se tunne, että oma temperamenttini ei oikeen istu suomalaisuuteen. Mutta se, mitä jäin nyt erityisesti miettimään, on käsillä puhuminen. Rakastan sitä, sillä pystyy tekemään muodon ja rakenteen keskusteluihin, konkreettisesti Grin . No, Egyptissä kaikki tapaamani ihmiset puhui myös käsillään ja muutenkin eleillään. Vähän niinkuin kokovartalokommunikointia. Pääsi itsekin huitomaan sydämen kyllyydestä.

Tuleeko kellään mieleen, mikä astrotekijä tähän voisi vaikuttaa? Eikös kaksosten merkki liitetä käsiin?
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Norna
Vieras
« Vastaus #1 : 06.02.2010 15:45:41 »

Olen juuri tuollainen "käsillä" puhuja, minulla ei ole lainkaan Kaksosta mutta Neitsyttä kylläkin (asc ja Kuu. Hahmottelen usein juttua käsilläni (olen muutenkin aika tarkka käsistäni sekä kynsistäni).
 Osaan myös viittomakieltä joka tuntui heti olevan mun juttu Smiley, vaikka siis Merkuriukseni on Oinaassa niin muutakin tulee kuin kansainvälisiä viittomia  Grin.

Kaikki Merkuriuksen aspektit, merkkarin sijainti, tsekkaa myös Neitsyen merkki ja Kaksoset. Varsinkin jos ascille tulee jotain aspekteja tai jos sen hallitsijaan liittyy Merkurius, 1. huoneeseen koska se sekä asc = näkyvintä meistä.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 06.02.2010 20:33:40 »

Heippa pitkästä aikaa!

Tulin juuri Egyptin matkalta, oli huippureissu kaikinpuolin. Taas vahvistui se tunne, että oma temperamenttini ei oikeen istu suomalaisuuteen. Mutta se, mitä jäin nyt erityisesti miettimään, on käsillä puhuminen. Rakastan sitä, sillä pystyy tekemään muodon ja rakenteen keskusteluihin, konkreettisesti Grin . No, Egyptissä kaikki tapaamani ihmiset puhui myös käsillään ja muutenkin eleillään. Vähän niinkuin kokovartalokommunikointia. Pääsi itsekin huitomaan sydämen kyllyydestä.

Tuleeko kellään mieleen, mikä astrotekijä tähän voisi vaikuttaa? Eikös kaksosten merkki liitetä käsiin?

Uih Egypti.  smitten Tämäkin koki Egyptissä ja kokee ylipäänsä käsillä puhumisen jotenkin kotoisaksi. Vaikken itse kyllä käsilläni hirveästi elehdi puhuessani. Jonkin verran kyllä...  :Smiley
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 06.02.2010 21:24:43 »

Minulla on paljon kaksosta ja puhun kyllä myös käsilläni.

Viittomakieltä on tullut opiskeltua myös. Itseasiassa, joskus ihan oikeastikin tavoitteena tulkin ammatti. No, ammattihaaveet muuttuivat.  :Smiley

Kyllä tuo kommunikaatio on kait aika kokonaisvaltaista meikäläisellä. Toisaalta rytmi on tärkeä osa olemista ja puhumista. Liittyy myös tanssiin ja muuhun keholliseen ilmaisuun. Ts. ehkä muutenkin kinesteettiset tyypit puhuvat paljon myös käsillään??
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 06.02.2010 23:23:45 »

...Toisaalta rytmi on tärkeä osa olemista ja puhumista. Liittyy myös tanssiin ja muuhun keholliseen ilmaisuun...

Just niin, rytmi on varmaan se avainsana. Tanssi on toinen luontoni, se on paljon helpompi maasto kuin "sanojen karikot" ( merkurius  kalat).

Minusta saisi helposti mykän sitomalla kädet seläntaakse  Grin
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #5 : 07.02.2010 13:25:22 »

Tuli mieleen, että silloin kun Egypti oli suur-valta, ihmiset kommunikoivat puheen lisäksi voimakkaammin käsillään.
Eri käsitteille ja reaktioille oli omat kädenheilautukset, tai näin minä sen olen käsittänyt.
Ehkäpä nykyinen, sikäläinen käsi-kulttuuri on perua noilta ajoilta.  :Smiley

Terv.  venus kaksoset
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 07.02.2010 13:29:51 »

Kaverini joka on  tupla kaksoset  aurinko 12  aspect_con askendentti tunnetaan tavastaan heristää sormea kun puhuu jollekin vakavia  Grin Jotkut ottaa sen kettuiluna ja sano että älähän äijä osottele sormella.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 07.02.2010 13:54:56 »

chiron liitetään käsiin.
Nimi Chiron (suomeksi Kheiron) tulee kreikan sanasta "cheir", joka tarkoittaa "kättä".Tästä johdettuja sanoja ovat KIROMANTIA, joka tarkoittaa kädestä tulkitsemista; KIROPRAKTIIKKA, joka on luiden ja nivelten manipulaatiota; KIROTESIA on käsissä olevaa enrgiaa salaisten riittien yhteydessä; KIROTONIA on käsillä siunaamista; KIRURGIA on alunperin tarkoittanut käsityötä, käden taitoa;KIROGRAFIA on käsiala eli kirjoittamisen taitoa.
Astro Logos /2001 / Chiron -sisäinen opas

Synapsi
karttasi tuntien en ihmettele yhtään intuitiivista (vesikolmio) taitoasi "puhua" / kommunikoida käsillä.
Reissusi aikaan on ollut myös  merkurius kuunsolmu kauris yhtymä kolmiossa MC:llesi, tai paremminkin  pluto neitsyt:een, jonka taustalla oleva  merkurius on mitä ilmeisimmin ratkonut kommunikointipulmia, analysoinut kieltä omalla tavallaan "solmu"kohtaamisissa.
Tr  chiron neptunus vesimies aspect_inc jupiter rapu ja sosiaalinen kanssakäymisen "hierre"/ jännite on ratkennut alitajunnan voimalla?  chiron käsiä apuna käyttäen, aktivoiden vesikolmiosi.
Tr  pallas skorpioni aspect_con askendentti aspect_opp oma Pallaksesi on käyttänyt "päätään" ja oivaltanut puolesta sanasta mitä Descendentillä halutaan / tarkoitetaan.
Samalla tr  pallas  askendentti  skorpioniaspect_sex MC  pluto neitsyt.
Että jos joku kaipaa nyt neuvoja ongelmiinsa, niin Synapsilta kantsii kysyä. Wink

empiirinen kokemus kentältä tr  chiron:sta.
tr  chiron  aspect_con suhteen MC ja suhdetta "haavoitti" miehen "kyvyttömyys" (IC:llä  leijona:n "nautinnot") jonka mies korvasi "puhuen" lempeästi käsillään...

chiron käsittää, käsitellä, sopiva aika, ahaa-elämys
« Viimeksi muokattu: 07.02.2010 13:56:56 kirjoittanut nikki » tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 08.02.2010 00:11:35 »

Kiitos Nikki tuosta Khiron = kädet. Kirologiakin on kiinnostanut Cheesy

Mitäs mä tästä löytäisin kartaltani,  chiron  aspect_tri  askendentti voisi ehkä kertoa jotain,  chiron väljässä yhtymässä aurinko myös.  chiron tekee aika monia aspekteja muutenkin. Hmm...
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #9 : 08.02.2010 13:13:20 »

Jännä aihe, Synapsi! Smiley

Mulla on myös taipumusta "käsillä puhumiseen". Varsinkin silloin, kun innostun tai olen erityisen sydämistynyt jostain asiasta, kädet lähtevät mukaan selittämään ja antamaan tarinalle volyymia Grin  Yleensä virallisemmissa tapahtumissa pystyn hillitsemään käsillä viuhtomista, mutta välillä, esim. työhaastattelussa tms. kädet lähtevät tarinaan mukaan, kun innostun selittämään jotakin.

Lainaus
Mieheni on tuplakaksonen ja viimeksi eilen nauroin kun kädet heiluu, kertoo ihan omaa tarinaansa.

Itselläni on sama tapa tosin.  Grin Ei kaksosta, mutta vaakaa on.

Saturnalia: mun exä on myös tuplakaksonen, mutta hän taas on tosi "kivikasvo" - ei viuhdo eikä huido kuten meikäläinen, vaan panostaa hyvin hillittyyn esiintymiseen Smiley

Mulla  merkurius on vilkkaassa  jousimies :ssä ja 11. huoneessa - tekstiä nyt muutenkin tulee, muttei siinä ole aina mitään järkeä Grin

Merkkarin aspekteja:

merkurius aspect_con aurinko
 merkurius aspect_tri kuu
 merkurius aspect_con venus
 merkurius aspect_con neptunus

chiron mulla  harka ja 3. huoneessa - liittyisiköhän tähän sitten se, ettei saa itseään ymmärretyksi ja käsiä käyttäen koittaa saada asiat perille?

Chironin aspekteja:

chiron aspect_tri mars
 chiron aspect_opp jupiter
 chiron aspect_kvi neptunus
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 08.02.2010 18:04:07 »

Niin tietysti, kheiron! Kiitti nikki, sä oot parempi kuin Encyclopedia ja Wikipedia yhteensä!  Grin
Onhan mun natalkartallakin tiukka  merkurius  aspect_con chiron

Kommunikaatiosta ja käsistä tuli toinenkin mielleyhtymä: Sain reissussa huikeen ihanan kookoshieronnan. Se meni niin syviin kerroksiin, että pariksi päiväksi meni puhekyky (tai halu puhua) tyystin, hymyilin vaan, kuin mona-lisa!

Olisi muuten hauskaa joskus järkätä käsilläpuhujien "kokoontumisajot", voi sitä suihketta ja huitomisen määrää  Cool
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 09.02.2010 22:52:22 »

chiron aspect_con aurinko  aspect_con merkurius aspect_con jupiter
 Grin meitsi

Mainitsemalla tuplakaksosella taasen on neliöitä Chironiin mm. Kuu, Venus, Saturnus mutta sitten on  chiron aspect_sex merkurius hän TODELLAKIN puhuu käsillään  2funny . Tänään kulkiessamme käsikädessä, hän puhui ja kun koetin vetää kättä alas, mies mainitsi: minä puhun - ja tarkoitti että todellakin tarvitsee kätensä nyt puhumiseen  2funny smitten

Nyt menee vähän aiheen vierestä, mutta en voinut olla nauramatta kun kuvittelin miltä se on mahtanut näyttää, että toinen viuhtoo sinunkin kättäsi puhuessaan.  2funny

Tai no, eihän se aiheen vierestä mennytkään kun käsistä puhuttaan.  2funny 2funny

siis puhutaan  2funny
« Viimeksi muokattu: 09.02.2010 22:54:36 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 13.02.2010 19:01:57 »

Tämä  kuu  kaksoset lähinnä viuhtoo silloin kun ei saa oikeaa sanaa tulemaan ulos niin kädet on hyvät apuvälinnet selkiyttämään ajatuksia.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 15.02.2010 19:03:42 »

Mä en viuhdo puhuessani, kädet tulee juttuun mukaan yleensä vain sillon kun käsillä asia on helpompi selittää, esim. jonkun esineen muoto. Mä ärsyynnyn aika helposti kun toinen viuhtoo tai toistaa määrättyjä käden/käsien liikkeitä puhuessaan. Yhdellä tutulla on tapana lyödä pöydän kantta vähän väliä kun selittää jotain vähän pontevammin ja mä ihan kihisen... Vieraammille ei viitsi sanoa, mutta siskon oon käskeny yrittää selittää asiat viuhtomatta, ei se pysty Grin Mun menis ihan hermot esim. Italiassa pidemmän päälle! Kun sanotaan vaikka viisi niin se täytyy vielä varmuudeksi kädellä näyttää... knuppel2
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 15.02.2010 21:27:18 »

Minäkin tiedän erään, joka läimii ajoittain pöytää tehostaakseen tarinaansa! Ei oo hyvä juttu, todellakaan. Enempi uhotouhua kun keskustelua.
Mietin, että käsillä voi puhua myös hyvin elegantisti pienillä pyörivillä liikkeillä.

Jännää, ei ole tullu mieleenkään, että käsillä puhuminen voisi ärsyttää.

Kastehelmi, hommaa sellaset pehmustetut käsiraudat siskoasi varten   Grin
tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: