Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskallanko? Keittää 2.huoneen soppaa?  (Luettu 20478 kertaa)
0 jäsentä ja 21 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 06.02.2010 18:36:08 »

Minä osaan niin hirveän vähän. Shocked
Ja haluaisin löytää jonkinlaista synteesia.  Cool
Joten tekee mieli keittää soppa, jossa on vähän sekalaisia aineksia. Voimavaroja antava! Vai sopiiko ainekset yhteen?

2. huone, persoonallisten voimavarojen huone
+
Härkä, jossa hän mieluiten ja voimallisimmillaan oleskelisi
+
Venus, joka liitetään Härän merkkiin,
+
maaelementti eli kiinteä laatu ja feminiininen
+
2. chakra, ihmissuhteiden ja luovan energian chakra
(Carolyn Myss'ille 2. huone vastaa 2.chakraa)

Mausteista en vielä tiedä, mutta soppa on kypsymässä.  :Smiley

Kun itse tutkiskelin tätä huonettani, niin siellähän ei ole kuin Lilith ja Kuu. Olenkin aina liidellyt vähän taivaanrannan maisemissa ja ihmissuhteetkin mieltänyt vaistonvaraisuudella. Kun nämäkin ovat Vesimiehessä ja Kaloissa, niin maankamaraa ei näy mailla halmeilla, ajelehdin kuin lastunen merellä.

Eipä silti, koskaan ei ole ollut omaisuutta, ei rahaa, vain vallaton menemisen meininki ja luottavainen mieli. 1.huoneen voimalla olen kulkenut läpi tuonkin alueen. Jousimies singonnut kunnon vauhdilla menemään.  Grin Ja varmaan siksikin on sakraalichakra ollut vähän niin ja näin.

Onneksi Venus sijaitseekin vastakkaisessa huoneessa kuin peilinä siellä ja on kauniissa kolmiossa Kuuhuni. Vaistonvaraisuuteni avulla olenkin löytänyt parhaimmat ihmissuhteeni.  smitten Visinpa melkein sanoa, että Kuunvalossa.

Toivon, että joku muukin tarttuisi tähän sellaisella humoristisella, mutta oivaltavalla meiningillä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 06.02.2010 19:21:57 »

Minulla taas 2-huoneessa yksinään  kuunsolmu  :skorpionissa, ja melkein vastapäätä siis huoneessa 8  kuu, joka siis on härässä, ja siellä kamppailevat herruudesta kuun kanssa myös  saturnus ja  uranus

Mitäs näistä sanot?
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #2 : 06.02.2010 19:25:43 »

Esmiralda, mihin merkkiin osuu 2. huoneen kärki?

Jos olet nouseva Jousimies niin vaihtoehtoina siis Jousimies, Kauris, Vesimies miksei Kalatkin? Mikä niistä?

Yritän hahmottaa karttaa päässäni niin keksin jotain tulkintaakin.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 06.02.2010 19:40:18 »

Heh, siinpä se, soppani kiehuu yli!

En osaa vielä kärkiä. Tiedän että tärkeät kulmat lasketaan akseleitten vierestä, mutta onko merkitystä myös muidenkin huoneiden kulmilla? Mutta löysin kartan, jossa 2-huone alkaa 0 astetta, siis Jousimies vai Kauris.

Kiva jos katsot, Kaurisenergia!

Maarita, kun tunnen niin vähän noita kuunsolmuja, jospa tuo Kaunisenergia katsoisi sitäkin. Eli tyhjänlainen on sinunkin 2-huoneesi!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 06.02.2010 19:55:52 »

Aaatsipoppaa. Cheesy

0 astetta jotakin on eri asia kuin 30 astetta jotakin. Siis 0:sta lähdetään.
Siis  kauris.

Eihän se ole edes paha sijainti. Käytännännönläheinen ja uuttera merkki.  Wink
Oma 2. huoneen kärki  vaaka ja nopeastihan tuo vaihtuu  skorpioni -merkkiseksi kera  uranus vahvistuksen.
Sama vika Esmiralda, asenteella on menty eteenpäin. Ei ole kartanoa, ei tai edes haluja sellaiseen. Sitävastoin on ehdoton riippumattomuus toimeentulon suhteen. Ei ylä ja alamäkiä, niinkuin urpo antaa ymmärtää, ainankaan vielä, mutta en liitäkkään tuota 2. huonetta vain materiaan ja työhön.

Joitain ruumiin tarpeita on matkanvarrella ehkä "oikaistu"... :Smiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 06.02.2010 20:04:07 »

Minulla 2-huoneen kärki on  vaaka ja vaihtuu skorpioniin  :Smiley kuten sangviinikollakin

tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 06.02.2010 21:44:05 »

Nythän Esmiralda sopan keitit  smitten

Minulla 2. huoneessa kiehuu stelliun  aurinko  pluto  uranus  jupiter  merkurius Huone osuu neisyen ja vaa'an merkkeihin.
Vastakkaisesta 8. huoneesta ei löydy kuin  chiron  Huh

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 06.02.2010 22:51:18 »

Siis kun tuota huonetta katsoo näin äkkiä kaikkinensa, siinähän pitäisi olla sen suuren turvallisen rakkauden kera myös se kartano, eikä elämässä huolen häivää! Ehkä jollakin on! Venus ja Härkä ja kaikki siinä. Onkohan?

Tai siis tosi-ihana soppa, joka pitää energisenä ja hyvinvoipana... Kaikkea mitä elämältä haluan.

Myös se miten arvostan elämän fyysistä puolta. Oikeastaan en ole koskaan arvostanut kamalasti materiaa, siksi sitä ei olekaan. Mutta arvostan kyllä tuota Kuun maisemaa, henkistä puolta.

Kiitos Sangviinikko! Tosiaan tuo Kauris, jota minulla ei missään muuten ole, niin vaikka ei ole mitään, ei minulla yleensä ole velkaakaan. Vähästä huolimatta yritän olla jotenkin tasapainossa ja katson, ettei kierteitä ala syntymään. En kestä sellaisia ja ihmettelen miten ihmiset esim. velkakierteessä ylipäätänsä jaksavat.

Mutta onhan tämä toki muutakin kuin pintaa. Tästä huoneestahan ja 2. chakran kautta löytyy myös itsearvostus!

Saturnalia! Miten Leijona voi olla kaapissa!? Pimeässäkö! Ei varmasti voi.  Shocked

Neela, sinunhan kuuluisi olla oikea Superkokki!

« Viimeksi muokattu: 06.02.2010 23:44:15 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 06.02.2010 23:40:08 »

Nyt on kyllä niin, että meikäläisen sopassa on liian monta kokkia.
On minuus välillä niin hukassa, voimavaroja tuhlataan milloin mihinkin ja mausteena lie mitä.
Liekö tuo  pluto vai  uranus, mutta mitään ei voi tehdä eikä elää helpoimman kautta. Aina pitää kokeilla voisiko "yleisesti hyväksi koetun" kiertää elämällä erilailla.  Grin
Uhmata normeja, kokeilla taiteilla yhteiskunnan reunamilla, sekä mukana, että ulkona, kyseenalaistaa ismejä jne.
Ikä rauhoittaa, mutta myös saa huokailemaan minkä kaiken kanssa on ollut hakattava päätään seinään. Nomutta ompahan saatu elämänkokemusta.

tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 06.02.2010 23:57:17 »

Neela, sanotaanhan, että se huone missä on tavaraa, on se työskentelyhuone! Ja siltä se sinulla näyttää olevan, oikea superkokin keittiö kaikkine varustuksineen. Ahdasta siellä varmaan onkin välillä työskennellä, en ihmettele! Et varmaan ole pitkästynyt etkä tylsistynyt elämässäsi. :Smiley Mutta voin vain arvata, että joskus väsyttää ja voi olla eksyksissäkin.

Mitä se Timo juttelikaan tänään Astro-TV:ssä Auringon ja Pluton yhtymästä...vai onko ne yhtymässä?

Piti katsoa Ulla Palomäen Pluto-kirjaa, ja ensimmäiseksi löysin Henry Millerillä tällaisen Plutohuoneen!
Heidi Hautalalla myös. Etkös sinäkin ole luonnon puolestapuhuja. Plutohan sen tekee tässä Maan huoneessa. Sinun vain pitää kokea kaikki hyvin intenssiivisesti. Ja Aurinko ja Pluto, mystiikka vetää puoleensa ja tahdonvoimaa on!

Mutta olet näitä varmaan katsonutkin! Paljosta olet selvinnyt ja vahvaksi kasvanut!  smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 07.02.2010 09:22:24 »

Huomenta Esmiralda  smitten

Kyllä vaan ovat yhtymässä, koko tuo ritirimpsu on yhtymässä toisiinsa.
Eli  pluto  aspect_con  uranus myös.

Timo  smitten sieluni veli  smitten Hänellä itsellään taisi olla myös stellium 2. huoneessa, planeetoista en tiedä, mitkä sen tekevät.

Ja  pluto todellakin maadoittaa, onhan se vielä  neitsyt merkissä. Luonto ja sen vointi on minulle kyllä tärkeä asia, niin kuin ihmisetkin. Jos en työskentelisi sosiaalialalla, olisin varmasti työssä eläinten tai ympäristön parissa.
Vesipoliisi?  Wink  police

Ja tuo  jupiter myös materian 2. huoneessa ei ole minullekaan omaisuutta tuonut. Mutta uskoisin  jupiter olevan asialla siinä, että jos jotain oikein kovasti tarvitsen tai jokin hajoaa mihin rahaa tarvitaan, ilmestyy sitä aina juuri sen verran että selviän. Koko elämän on näin ollut.

Vieraimpia minulle omassa sopassani ovat juuri  jupiter ja  uranus , pluton kanssa tulen jo toimeen, onhan tuo syntymässä saatu yhtymä aurinkoon tehnyt siitä ikään kuin elinikäisen kumppanin, tekee matkaa kanssani, mutta joudun varomaan ettei masenna "kyynisyydellään".

tallennettu

Norna
Vieras
« Vastaus #11 : 07.02.2010 12:45:19 »

Princess of Periwald  Hei jos huone alkaa ja päättyy samaan merkkiin niin eihän se silloin ole komerossa? Eikö komerossa-termiä käytetä toisinpäin, eli jos joku tähtikuvio on jonkin huoneen sisällä, eli komerossa? Komero löytyy siis huoneesta?

Mun täytyy kyllä myöntää että 2. huone on kaikkineen varmaan vaikeaselkoisin kaikista huoneista. Mä en ymmärrä raha-resurssi-teemaa kunnolla, varsinkaan kun tuntuu ettei näe omaan elämäänsä liittyviä kuvioita selkeästi jotka selittyisivät tällä 2. huoneen symboliikalla. Jokikinen kuvaus huoneesta on musta myös jotenkin hyvin sekava, vähän sitä ja tota ja jotain muuta, samoin kuin 8. huoneen kanssa.
 Henkilökohtaiset resurssit, työkalut sekä arvot... Mulla siellä 2. huoneessa on siis Vaa-assa  pluto sekä  kuunsolmu. Pluto on oppositiossa Merkuriukseen joka kököttää 8. huoneessa.

Omat resurssit ja varat, voimavarat sekä konkreettiset joita 2. huone edustaa versus muiden resursseihin ja varoihin, perintöihin yms jota 8. edustaa. Asukit 2. huoneessa voisivat kertoa vaikutuksesta omiin voimavaroihin, miten niihin suhtautuu, mikä niihin vaikuttaa? Tunteella ja ehkä myös suojellen kuu? mars on aggressiivinen ja dynaaminen, voimavarat ovat räjähtävää laatua, eivät helposti ehkä lopu?  jupiter tahtoo aina laajentaa sen huoneen teemoja missä onkin, jos ei suoraan tee kenestäkään miljonääriä niin laajentaa perspektiiviä, tuo luontaista tasapainoa mukanaan, riippuen tietysti aspekteista. Eihän 2. huonekaan pelkästään konkreettisen rahan ympärillä pyöri vaan kaikenlaisten varojen.

tallennettu
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #12 : 07.02.2010 12:55:10 »

Mulla on 2. huoneessa  pluto skorpioni. Joku joskus sanoi, että kyseinen yhdistelmä saa aikaan kiinnostuksen kaikki epämääräisiä rahanhankintakeinoja kohtaan, esimerkiksi prostituutiota ja rikollisuutta  Grin
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 07.02.2010 13:18:07 »

Mulla on 2 huoneessa kärki  skorpioni ja  jupiter aspect_con neptunus aspect_con  mars jousimies. Tää on kans ikävästi ajatellen  huijari  ( neptunus 2) alkoholin ja muiden huumeiden sekä peliriippuvuus ( neptunus aspect_con mars) Omaisuutta suojelee  jupiter, mitä hemmetin omaisuutta! Raha häviää käsistä, tai se on vain haavetta että sitä edes olisi ( neptunus) Mutta kyllähän tuo  jupiter laajentaa kaikkea, vaikka ihan p*settä.  Wink Mutta jos ottaa tämän sopan henkisenä resurssina, niin sitten se on vallan loistava.  Cheesy "Taivaalliset kaksoset"  neptunusjupiter - omassa merkissään,  mars repii niitä eteenpäin. Vaikeatulkintainen tämä 2 huone on, aika vähän taitaa rahaan liittyä.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2010 13:24:32 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 07.02.2010 15:45:52 »

Komero? Hei, silloinhan minä olen komerossa!!!!  Shocked  Taidanpa ymmärtää jotakin.... :Smiley

Minulla huone 2 avautuu Kauriin merkillä, mutta sitten siellä on Lilith yksin Vesmiehessä, vaikka se onkin yhtymässä Kuuhuni Kaloissa. Lilith on minulle arvoituksellinen, varmaan itsekin sitä, joskus sanovat, mutta Kuu kai sitä hallitsee.

Otin tähän soppaan mukaan tuon 2. chakran ihan hyväksi höysteeksi mukaan. Caroline Myssin mukaan 1.huonetta hallitsee 1. ja 3. chakra, jotka onkin helpompi ymmärtää. Mutta 2. huone on myös 2. chakran vahvistama. Haluan yrittää ymmärtää itseäni useamman teeman kannalta. Tosiaan, mitä useampi kokki, sitä sotkusempi soppa. Mutta kokeilla voi näinkin.

Siksi kirjoitan tähän joitakin Myssin ydinasioita tästä chakrasta:
- Kumppanuuden ja vuorovaikutuksen chakra ( Venus)
- ympäristön hallinnan tarve, turvallisuus (Härkä)
- arvovalta ja raha
- luova seksuaalinen energia, jonka avulla uskallamme tehdä ratkaisuja, muutoksia, valintoja
- liiton ja 'leivän jakamisen' chakra
- itsekunnioitus ja toisten kunnioitus
Toisen chakran haaste oppia ymmärtämään miksi valitsi sen minkä valitsi
Heikkouksina hylätyksi tulemisen pelko, riippuvuus, köyhyys, epäonnistuminen, kyvyttömyys huolehtia itsestä.

Tuossa viimeisessä näkyy heikko yhteys Maa-elementtiin tai vaikeat kokemukset, esim. raiskaus ja siitä kasvaneet asenteet.
-
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen