En oikein osaa laittaa näitä chakran toimintojani aikajanalle, mutta koen seuraavasti:
Juurichakra mulla tarvii maata (haluan tästä kerrostalosta vielä joskus saada jalat turvallisesti maan pinnalle.) Muutenkin luonto tuntuu maadoittavan minua. Ratsastus toimii hyvin chakroja tasapainottavana ainakin 1, 2 ja 4.
Solar Pleksuksen kanssa mulla oli ihan jumalaton työnsarka, kun olin 20-23. Itse fyysinen rintalastan kohta kova kuin kivi ja sitä painaessa itkin aina. 3. chakraa heikentää (ainakin mun tapauksessa) kannattelu, häpeä, ns. kovan ulkokuoren ylläpito. Kävin tätä chakraa läpi psykologisessa vyöhyketerapiassa - se oli ihanaa ja myös todella - myrskyistä.
4. chakra mulla liittyy esiintymiseen ja halaamiseen. Ne aktivoivat sitä: että voin säteillä sydämen energiaa ja olla loistava (ja niin kovin vaatimaton)
5. chakraa olen elvyttänyt laulun ja kirjoittamisen kautta. "Puhu vain sitä, mikä on sinulle totta. Älä pyri loukkaamaan, luota oman totuutesi sanaan."
6.chakra on minulle vähän tuntemattomampi vyöhyke, mutta joskus tiedostan sen näkyinä.
7.chakra, no, katsotaan mitä sieltä tulee. Tai sinne.