Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevat planeetat  (Luettu 12085 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« : 12.02.2010 23:17:15 »

Tämmöistä keskustelua ei ole
pitkään aikaan täällä käyty.

Lainaus
Nouseva planeetta
Askendantin lähistölle 1. huoneeseen sijoittunut planeetta, jota ei ole kaikilla kartoilla. Nousevan planeetan katsotaan vaikuttavan ensimmäisen huoneen ja Nousevan merkin ilmentymiseen - joko häiriten tai tukien sitä yhteensopivuuden asteesta riippuen.

Eli; kuinka sen näkeekään,
mikä planeetta on nousussa?

Sitä neuvotaan katsomaan
askendentti läheisyydestä, 1.
tai 12. huoneesta, mutta
kuinka kaukana se saikaan
sijaita?

Joskus myös sain neuvon
katsoa Pullenin kartalta,
mutta käsittääkseni sitä ei
sieltä löyty vaan pelkät
prosentit, että mikä
planeetta on dominoivin
kartalla.. idiot2

Jos olen askendenttijousimies 26'01 ja
tästä seuraava planeetta,
muutamien asteroidien
jälkeen, on uranus 17'57, onko
tämä nouseva planeettani
vai onko se jo liian kaukana
askendentistani?
12. huoneessa majailee
pluto 22'26..

Kuinka teidän nousevat
planeettanne  näkyvät
teissä,
luonteessa/ulkonäössä? Smiley
« Viimeksi muokattu: 13.02.2010 00:06:54 kirjoittanut Suljin » tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 13.02.2010 11:20:59 »

Täällä  askendentti 7 astetta  jousimies ja
 neptunus 9 astetta  jousimies ja siis 1. huoneessa.

Jostain (täältä astrosta) luin että  neptunus 1.huoneessa
tuo luonteeseen kalamaisuutta ja se antoikin selityksen omille ihmetyksille.

Jos noin muuten olen reipas ja rempseä, perse edellä puuhun ja maailman ääriin,
niin sitten ei tarvitse kun jonkun komentaa tai ojentaa ja olen valmis häpeämään nurkkaan tai vajoamaan maan rakoseen. Loukkaannun tai otan helposti itseeni arvostelun.
Ei nyt enää niinkään, mutta nuorempana oli varsinkin näin.
Olen aina pitänyt sitä kotioloista tai kasvatuksesta johtuvana
mutta taitaapa se olla sisään(tai tähtiin-)kirjoitettu olotila.

Toisaalta kai se on hyvä, että joku siellä muokkaa vahvaa  jousimies painotusta...
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #2 : 13.02.2010 14:02:28 »

Nousevissa taidetaan soveltaa yhtymien asteita, astrologit ovat joskus hieman eri mieltä mihin orbiin asti yhtymän vaikutus ulottuu.
 http://en.wikipedia.org/wiki/Astrological_aspect#Conjunction  jossa todetaan että konjunktion orbi voi olla 0-10 astetta, kuitenkin Kuun ja auringon ollessa kyseessä jotkut soveltavat orbia 0-8.

Itselläni nousee 12. huoneen puolella  kuu, orbi on 7 astetta muttei se tunnu paljonkaan vaikutusta vähentävän.
 Olen hyvin tunteellinen ja tunteet taitavat näkyä minusta hyvin vaikken itse niitä aina tunnistaisikaan (12. huoneen tekosia). Olen ilmeikäs, ailahtelevainen. Nouseva merkki ja Kuu ovat siis Neitsyessä, olen aika tarkka ja varovainen tunneasioissa, haluan pitää paljon sisälläni enkä välttämättä puhu vaikka kehokieli kertoo jotain muuta.
 Ulkonäöllisesti olen pyöreäkasvoinen, en mikään superkuunaama mutta vähän sinne päin. Naisellisuutta tuo taitaa lisätä myös, alttiutta hermoilemiseen (Kuu Neitsyt). Jokseenkin aika "perinteistä" naisellisuutta. 
 Askendenttini on siis vähän kuin sekoitus Neitsytmäisesti käyttäytyvää Rapua.

Suljin, sinun nousumerkkisi voisi olla ikäänkuin sekoitelma nousevaa  jousimies, nousevaa  vesimies ja  skorpioni. Erona on se että 1. huone on selkeämpi kuin 12. huone, joka kuuluu Neptunusmaisiin, hämäriin ja hieman vaikeaselkoisiin, alitajuisesti vaikuttaviin asioihin, mutta orbi tietenkin vaikuttaa tähän. 12. huoneen Plutohan sinulla taitaa tiukemmin olla nousuakselin läheisyydessä? Voit tarkistaa tämän helposti myös astetaulukosta astro.com:ssa.

tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 13.02.2010 14:21:41 »

Nouseva planeettani noilla kriteereillä on siis 1. huoneen pluto

En tuota vaikutusta ymmärrä muuten määritellä, kuin että se on  aspect_con askendentti

Miten muuten nousevan planeetan pitäisi erota tuosta akselilla olosta?!  idiot2

Vaikutus on jollaintapaa plutoninen olemus, ensivaikutelma. Siis se näkyy ulospäin. Onhan tuolla kyllä kieltämättä ollut vaikutusta muutenkin elämään.
Kuvaisin sitä omalla kohdallani ehkä näin....
http://www.youtube.com/watch?v=YoNCByWJPBQ

coolsmiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #4 : 13.02.2010 15:45:19 »

Hei, apua.. Tullut moka mulla Cheesy
pluto ei ole 12. huoneessa vaan 9. huoneessa..
Mennyt varmaan siksi sekaisin kun minulla on
12., 11. ja 10. huoneet tyhjinä.. Eli pluto
listasta pois ja uranus ja neptunus ovatkin voittajia
nousuplaneetta pohdiskeluissani Grin
.. ja ehkä saturnus kin?

LUKEKAA TÄMÄ!

... ennenkuin kommentoitte keskustelun
aloitusviestiä, kiitos
 :Smiley Smiley
« Viimeksi muokattu: 13.02.2010 19:52:50 kirjoittanut Suljin » tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #5 : 13.02.2010 21:23:00 »

Mulla ei suoranaisesti ole planeettoja nousussa. Tosin  mars 1. huoneessa, mutta se on jo liian kaukana  askendentti :sta ( askendentti 14o  kaurismars 26o  kauris ).

Mulla nousussa Lilith  aspect_con juno (Lilith 17o  kaurisjuno 20o  kauris ). Toi Lilithin ja Junon symboliikka on jäänyt hämäräksi, osaiskos joku tulkita Huh

No, ehkä mussa on jossain määrin oinasmaisuutta kuitenkin tuon Marsin ansiosta, vaikka perus-Pässiä pehmeämpi tapaus olenkin angel  Kärsimätön olen kuin perkele, hermostun, jos joku on hidas/laiska/tyhmä tms. Vihaan ihmisissä päämäärättömyyttä ja laiskuutta ja saatan näyttää sen aika avoimesti Embarrassed  Jos saan tulta alleni, niin sitten saatan olla toimissani tosi impulsiivinen ja päätä tulee lyötyä seinää vasten useammin Tongue
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Norna
Vieras
« Vastaus #6 : 14.02.2010 23:13:04 »

Lainaus
Suljin, sinun nousumerkkisi voisi olla ikäänkuin sekoitelma nousevaa  jousimies, nousevaa  vesimies ja  skorpioni. Erona on se että 1. huone on selkeämpi kuin 12. huone, joka kuuluu Neptunusmaisiin, hämäriin ja hieman vaikeaselkoisiin, alitajuisesti vaikuttaviin asioihin, mutta orbi tietenkin vaikuttaa tähän. 12. huoneen Plutohan sinulla taitaa tiukemmin olla nousuakselin läheisyydessä? Voit tarkistaa tämän helposti myös astetaulukosta astro.com:ssa.

Mistä astetaulukon löytää? Olen
nuo jotkin asteet  katsonut
astro.com kartan alapuolella
olevasta taulukosta..

Juurikin siitä kartan alapuolella olevasta taulukosta näkee vaikka mikä orbi on  neptunus  aspect_con  askendentti, kaikki  askendentti muutenkin tulevat yhtymät ja niiden orbit näkee siitä. Jos  aspect_con ei ole, kertoo se että planeetta on jo liian kaukana nousuakselista.
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #7 : 14.02.2010 23:49:32 »

Minulla nousevana on Uranus, vaikka orbi onkin jo 9,21. No uudistushenkinen ihminen ja vapauden kaipuinen olen luihin ja ytimiin joten kait se kuitenkin näkyy, (vaikka tulee noihin asioihin vaikutusta muualtakin kartasta)  Smiley.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 15.02.2010 08:41:03 »

Minulla askendanttiin yhtyy vain Ceres, mutta sekin 12.huoneen kautta. Jotkut ovat sanoneet että sekin laskettaisiin nousevaksi planeetaksi koska se askendanttiini yhtyy mutta enpä sitten tiedä..
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 15.02.2010 09:42:40 »

Sama homma Artemis.
 ceres on minullakin 12 huoneen puolella, tosin yhtymässä askendenttiin 2 asteen orbilla.
 pluto taasen 1. huoneen puolella, orbi 6 astetta.

Iteasiassa en tuota  ceres aspect_con askendentti aspektia ole noteerannut, kuin aivan viimeaikoina.. uglystupid2
Eli ahaa-elämyksiä voipi näköjään tulla milloin vain... :Smiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 15.02.2010 10:40:43 »

Mulla on  askendentti  vaaka  aspect_con uranus  vaaka 12 huoneesta. 6 asteen orbi on ihan riittävän tiukka ollakseen nouseva planeetta, kun vielä  uranus on  vesimies aurinko:n hallitsija, ja tekee eniten aspekteja  vesimies merkurius lisäksi.
Esoteerisesti  uranus on  vaaka hallitsija, joten aika vahva  uranus lataus.  Smiley
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 15.02.2010 19:13:37 »

Onkohan mulla sitten kaks nousevaa planeettaa... askendentti aspect_con pluto ja  askendentti aspect_con aurinkopluto:n kanssa orbi on pienempi, mutta pluto on 12. huoneen puolella.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Norna
Vieras
« Vastaus #12 : 15.02.2010 21:56:20 »

Sillä ei ole merkitystä onko 1. vai 12. huoneen puolella jos on yhtymässä nousuakseliin Smiley.
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 16.02.2010 00:11:34 »

Mulla on siis kaks nousevaa planeettaa?
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 16.02.2010 10:16:55 »

Sama homma Artemis.
 ceres on minullakin 12 huoneen puolella, tosin yhtymässä askendenttiin 2 asteen orbilla.
 pluto taasen 1. huoneen puolella, orbi 6 astetta.

Iteasiassa en tuota  ceres aspect_con askendentti aspektia ole noteerannut, kuin aivan viimeaikoina.. uglystupid2
Eli ahaa-elämyksiä voipi näköjään tulla milloin vain... :Smiley

Ceres Aspects the Ascendant: If Ceres makes any aspect to your Ascendant, people will come to you for "nurturing" whether you want them to or not. This is especially true of the conjunction. The harmonious aspects (sextile and trine) generally do not cause problems here. Neither do the conjunction and opposition, for that matter. Nurturing can be both given and taken smoothly. The square aspect is the real problem. There will tend to be battles with partners over who is giving and who is getting more nurturing. Remember that an opposition to the Ascendant is a conjunction to the Descendant. Someone with that aspect could make nurturing the centerpiece of their partnerships. On the positive side, that means they just like to nurture partners. On the negative side, it could indicate that are neglecting nurturing themselves, or that they attract partners who drain them.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: