Nousevissa taidetaan soveltaa yhtymien asteita, astrologit ovat joskus hieman eri mieltä mihin orbiin asti yhtymän vaikutus ulottuu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Astrological_aspect#Conjunction jossa todetaan että konjunktion orbi voi olla 0-10 astetta, kuitenkin Kuun ja auringon ollessa kyseessä jotkut soveltavat orbia 0-8.
Itselläni nousee 12. huoneen puolella
, orbi on 7 astetta muttei se tunnu paljonkaan vaikutusta vähentävän.
Olen hyvin tunteellinen ja tunteet taitavat näkyä minusta hyvin vaikken itse niitä aina tunnistaisikaan (12. huoneen tekosia). Olen ilmeikäs, ailahtelevainen. Nouseva merkki ja Kuu ovat siis Neitsyessä, olen aika tarkka ja varovainen tunneasioissa, haluan pitää paljon sisälläni enkä välttämättä puhu vaikka kehokieli kertoo jotain muuta.
Ulkonäöllisesti olen pyöreäkasvoinen, en mikään superkuunaama mutta vähän sinne päin. Naisellisuutta tuo taitaa lisätä myös, alttiutta hermoilemiseen (Kuu Neitsyt). Jokseenkin aika "perinteistä" naisellisuutta.
Askendenttini on siis vähän kuin sekoitus Neitsytmäisesti käyttäytyvää Rapua.
Suljin, sinun nousumerkkisi voisi olla ikäänkuin sekoitelma nousevaa
, nousevaa
ja
. Erona on se että 1. huone on selkeämpi kuin 12. huone, joka kuuluu Neptunusmaisiin, hämäriin ja hieman vaikeaselkoisiin, alitajuisesti vaikuttaviin asioihin, mutta orbi tietenkin vaikuttaa tähän. 12. huoneen Plutohan sinulla taitaa tiukemmin olla nousuakselin läheisyydessä? Voit tarkistaa tämän helposti myös astetaulukosta astro.com:ssa.