Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pinnallisuus ja kaksoset  (Luettu 27525 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 02.03.2010 09:16:01 »

Täytyy ihan kiittää Kaksosena näkemyksistänne, koska en ole koskaan tuntenut
itseäni kovinkaan pinnalliseksi, vaan uin ja mietin asioita mielestän -niinkin syvällisesti-
ettei kaikki pysty ylettymään sille tasolle.

smitten
Aikalailla samalta tuntuu.
Se vaan kun astrologisia opuksia selailee, niin saa helposti kaksosesta helppoheikkimäisen kuvan. Toki jos laajentaa kirjallisuutta saattaa kaksosen profiili muuttua jonkinverran.
Jokatapauksessa, luonnekuvaukset tuntuvat vierailta nimenomaa tämän pinnallisuuden osalta. Mietin puolitosissani muinoin että mitä minulle ei kerrota, sillä syntymäaikani ei VOI pitää paikkaansa idiot2
Ja kun ihan uraauurtavan astrologinkin näkemys on että kaksosena minä jää jotenkin ohueksi. Jopa niin ohueksi ettei kehitysmahdollisuuksia juuri ole... Embarrassed

Tämä siis henkilökohtaisesti tapaamatta.

Toisaalta myös kaksospainotus on tulkittu "helppona", huojentavana asiana muuten "raskaan" kartan kannalta. Pelastuksena.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 02.03.2010 11:46:08 »

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2006/2006-08-03/jkr/Keharistien_arvoitus

Siinä se visio, ihan kivisen konkreettisessa muodossa,
maan symboli, elämän mysteeri? Veistäspä joku tommosen meikäläisen muistoksi, avot.

Minusta näissä astro-jutuissa pitäs enämpi tutkiskella sitä polariteettia,
ottaa vastamerkki mukaan, sen planeettaenergiat,
tyyliin mun ihan turha "opettaa"  askendentti jousimies:llä ketään jos en saa  kaksoset :n vastakaikua ja täydennystä omalle opilleni.  jousimies/ jupiter suuri visio, ympäripyöree, täydentyy vasta kun  kaksoset:n  merkurius liikkuu vision joka puolella, vastaväittelee, argumentoi.
Tässä parissa voi olla sitä mukamas pinnallisuutta, kun vaikeet asiat lyödään nauruksi,
ja siinä naurussa on elämän ymmärrys pintaa syvemmältä. kaksoset :ssahan on aina se kaksosten toinen puoli, kuolevainen mukana.

neitsyt/ kalat linja taas on jotenkin logos-myytti linja, jolla myös selitetään elämää.
Molempia tarvitaan, on tarvittu jo luolakaudella.
Myytillä kesytettiin metsän valtias karhu, jotta se logoksen tarvitsema rohkeus saataisiin mukaan metsästykseen. Pyhitettiin eräretki. Selätettiin pelko.
Tässä linjassa on enämpi sellanen rituaalinen, uskonnollinen, eettinen,tuonpuoleinen, ymmärrys,
   neitsyt merkurius analysoiva, järjellä selittävä, joka kuitenkin tarvii sen myyttisen puolen,
 kalat/ jupiter todella ymmärtääkseen.

tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 02.03.2010 14:24:11 »

Miten muuten miellätte tuon  kaksoset merkurius ja  neitsyt merkurius eron?
Tuosta  merkurius -laadusta senkin vuoksi että  kaksoset ja  neitsyt - ilma ja maa, kaksi erilaista merkkiä. Yhteistä siis  merkurius...

Ja pinnallisuus, vaikka se tulikin nyt kumotuksi, liitetään kaksosiin, muttei neitsyihin.
Mietin vain edelleen mitä se on se  kaksoset "kepeys" Vai onko sitä edes?
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 02.03.2010 15:22:03 »

kaksoset ja  merkurius, ilmaa ja  merkuriuksella on tilaa hengittää (kaksoset ja keuhkot, käsivarret huitoen), liikkua vapaasti, rajoittamattomasti, siivet kantapäissään lepattaen, nopeasti napaten ilmasta just sen sillä hetkellä tarvittavan tiedon ja taas mentiin. Ideoimisvapaus.
Merkuriuksen symbolin kuun kaari ylinnä kuvastaisi tätä.

neitsyt /  merkurius neitsyt ja sadonkorjuu, tulokset, analyysi,
tieto,tulos sidottu materiaan, sillä on oltava konkreettista merkitystä,
saatava tiedon avulla aikaan hyvät käytännöt vaikka työelämässä,
tieto on oltava sulateltavassa muodossa (huom. neitsyen suolisto menee muuten tukkoon ja tulee ähky ja keliakia:))
Merkuriuksen symbolin alimmainen materia-risti sitoo maahan, konkretiaan.

Näiden väliin jäävä hengen ympyrä on se mitä molemmilla ruokitaan,
itsen kasvua, auringonvaloa ja lehtivihreää, fotosynteesi ihmisellä
että
ei se ole yhdentekevää mitä aattelet tai millä "lehtiäsi" kastelet,
ja maaperääkin on ruokittava hyvän juurikasvun aikaansaamiseksi. Cheesy
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 02.03.2010 17:08:46 »

Kannattaa myös muistaa, että erityisesti tällaiselle sivustolle, jolla mekin hengailemme, niin varmasti ne kaksoset (ja muutkin merkin edustajat), jotka tänne päätyvät, ovat erityisen henkistyneitä ja kartalta löytyy varmaan myös jotain selittäviä tekijöitä tälle kiinnostukselle. Eli siis kohdeyleisö ei välttämättä ole täydellinen katsaus juuri esimerkiksi kaksosista.

Itse kyllä tiedän monia moninaisia kaksosia, joita voisi monessa mielessä kuvata pinnallisiksi tai kaksipuolisiksi. En silti näe tätä mitenkään erityisen negatiivisena piirteenä, vaan ymmärrän kyllä, ettei kaikkia ihmisiä kiinnosta tutkia jotain syntyjä syviä 24/7. Kaikille meille on oma tehtävämme ja kaksosten tehtävänä on luoda omalta osaltaan sitä raikkautta, iloa ja keveyttä elämäämme. Ei kaikkien ihmisten tarvitse olla niitä mudassa pyöriskeleviä skorppareita, vaan kyllä elämässä on tilaa myös niille pinnallisillekin ihmissuhteille, muodille, sosiaalisille tapahtumille ja turhallekin pölpötykselle, mitä kaksoset (ja toki monet muutkin merkit) tuovat tähän maailmaamme. Smiley Mielestäni siis tämä pinnallisuus sanana on ymmärretty hieman väärin ehkä kaksosten kohdalla ja kovasti yritetään pyristellä siitä eroon, mutta kyllä minusta kaksosiin merkkinä kuuluu se ilmavuus, pintaliitomaisuus ja sellainen keveys - kaikki ihmiset eivät ole tällaisia, mutta tällekin on paikkansa!
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 17:10:26 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 02.03.2010 17:20:40 »

julkisesti pinnallinen, kotona syvällinen pohdiskelija silloin kun on rauhaa....

ja kuinka esim. muoti tai syvyyspsykologia sulkisivat toisaan pois?

Tottahan toki, meissä kaikissa on moninaisia puolia ja senhän vuoksi useimmilla meillä on kartoilla montaa muutakin merkkiä, kuin vain esimerkiksi juuri sitä Kaksosta. Smiley Kaikki kaksoset ovat ihmisinä erilaisia, mutta Kaksosen MERKIN mukanaan tuomaa ilmavuutta ja keveyttä varmaan löytyy kaikista näistä ihmisistä jossain määrin riippuen siitä, kuinka paljon sitä merkkiä on kartalla. Smiley

Eiväthän kaikki Kauriitkaan ole vain ja ainoastaan järki-ihmisiä, vaikka tietynlainen järkeily kaurismaisuuteen kuuluukin - sitten on niitä muita merkkejä, jotka tuovat niitä muita puolia esille. Smiley

Kyllä me ihmiset olemme sitten mielenkiintoisia olioita!  smitten

Muoks.

Niin ja tuo vastakohtaisuus liittyy minusta merkkinä enemmän kyllä Skorpioniin, kun taas Kaksosten kaksinaisuus mielestäni taas enemmän juuri siihen, että on monta rautaa tulessa samaan aikaan ja aina vähän jalka oven välissä ja monta projektia meneillään ja mielipiteet ovat muuttuvaisia jne. Smiley
tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 02.03.2010 19:32:16 »

Lasken kymmeneen ja yritän rauhoittua,
muistan että taivahalla on parhaillaan väliaikainen yod,
kärkenä  merkuriuskalat,
 mars RX 0  leijona  aspect_sex  saturnus RX  vaaka toisina tekijöinä,
ja luultavasti väärinkäsitysten ja luetunymmärtäminen voipi olla vähän niin ja näin, ärsykekynnys aika matala,
mutta että ottaa pattiin tämmöset yleistykset taas,
"Ei kaikkien ihmisten tarvitse olla niitä mudassa pyöriskeleviä skorppareita"
varsinkin
kun se muta on sitten vielä erinomainen maanparannusaine,
ehkä saattaisi jopa auttaa niitä "järkeviä maamerkkejäkin" uuteen kasvuun,
ja sanomaan suoraan jos ei ymmärrä niin ei sitten ymmärrä.
Minä ainakaan mistään vastakohtaisuudesta ole puhunut vaan toisiaan täydentävistä vastapareista.
Tuokin vastakohtaisuus on TAAS sitä perinteistä skorpioni on mustavalkonen ja blaah blaah..
tulkintaa. knuppel2 knuppel2 knuppel2
mutakylpy kutsuu pitää mennä kasvattamaan kärsivällisyyttä... vissiin..
tai terottamaan piikkiään..
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 02.03.2010 21:14:26 »

Voi nikki, ehkä nyt olisi vähän taas tarvittu sitä kaksosmaista pilkettä silmäkulmassa. Wink Minulla itselläni on todella voimakas skorpionivaikutus kartalla myös, mutta kyllä minusta välillä voi vähän naureskella omalle "mudassa pyöriskelevälle skorpparipuolelle". Smiley Ei tämä nyt sentään niin vakavaa ole!

Tuo vastakohtaisuus tuli tuosta aamunsäteen kommentista ylempää. Smiley Ja juuri kun olen puhunut siitä, että kaksosMERKKIIN kuuluu mielestäni se keveys ja kepeys, niin kyllä siihen Skorpparin merkkiin kuuluu myös se vastakohtaisuus. Kuten todettu, niin tämä nyt ei Skorpioni-ihmisestä välttämättä kerro kovinkaan paljon, koska ihminen on aina moninaisten merkkien summa ja monenlaisten energioiden tähdittämä kenttä. Jokainen sitten sitä karttaansa peilaa tavallaan.

Että tällaista tänään.  coolsmiley  smitten

tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 02.03.2010 21:24:16 »

Siis mitä?
Juhlien järjästämistä,
Hömpänpömppää,
muotia...
Kyvyttömyyttä muodostaa mielipiteitä ja pysyä niissä....

Shocked

Ehkä pitäisi ensin puhua siitä, mitä kukakin pinnallisuudeksi mieltää.

Edellinen on osittain tyhmyyttä. Bimboutta.

Entä  harka? Eikö se ole materialistisuudessaan pinnallinen?

Tottakai jokaisen kartalla on kaikki merkit ja niinpoispäin. Mutta ei minusta silti kaksosen tematiikka pyöri pinnallisuudessa, juhlien järjästämisessä ja muodissa.
 Niin ja hyvä huomio nikki, ettei polariteetti ole yhtäkuin vastakohta.
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 02.03.2010 22:04:41 »

Siis mitä?
Juhlien järjästämistä,
Hömpänpömppää,
muotia...
Kyvyttömyyttä muodostaa mielipiteitä ja pysyä niissä....

Shocked

Ehkä pitäisi ensin puhua siitä, mitä kukakin pinnallisuudeksi mieltää.

Edellinen on osittain tyhmyyttä. Bimboutta.

Entä  harka? Eikö se ole materialistisuudessaan pinnallinen?

Tottakai jokaisen kartalla on kaikki merkit ja niinpoispäin. Mutta ei minusta silti kaksosen tematiikka pyöri pinnallisuudessa, juhlien järjästämisessä ja muodissa.

Voi jessus sentään, kun tänään otetaan kaikki niin hemmetin tosissaan! Grin Itse tunnen monia kaksosia, jotka nauttivat suuresti juuri esimerkiksi isoista juhlista, jossa pääsee tutustumaan ihmisiin, pääsee laittautumaan jne. mutta ei todellakaan kaikki kaksoset harrasta tällaista enkä sitä tarkoittanutkaan, vaan nimenomaan sitä, että tällaisillekin asioille ON tilausta meidän vakavaakin vakavammassa maailmassamme ja minusta on erittäin tärkeää pohtia myös sitä, minkä vuoksi me niin kovasti haluamme Kaksosmaisesta energiasta tehdä jotain muuta kuin se on. Miksi meidän on niin vaikea hyväksyä sitä, että johonkin merkkiin kuuluu ns. pinnallisia asioita? Ei pinnallisuus/keveys/kepeys ole mikään synti tai kirosana, vaan osa elämää myös. Miksi Kaksosmerkistä voi puhua vain ja ainoastaan siinä mielessä, että se EI ole pinnallinen tai keveä. Ihan kuin tämä automaattisesti määritettäisiin jotenkin huonoksi asiaksi? Vai koetaanko niin, että jos puhutaan pinnallisuudesta, niin jotenkin miellettäisiin, että silloin asialla ei olisi sielua tms.? Eihän se niinkään ole. Kyllä tällaisellakin syvällisellä foorumilla on hyvä myöntää, että tilausta on myös muillekin elämän osa-alueille. Smiley Ei ole olemassa parempaa tai huonompaa!

Ja kaksonenhan on koko eläinradan paras merkki muodostamaan mielipiteitä - monia erilaisia, eri näkökannoilta. Smiley

aamunsäde ja pluto-pohdinnat: Kyllä, tuota olen saanut tässä jo kokea kun Pluto tuli suoraan tuonne MC:lle ja tekee yhtymää Neptunukseen, Aurinkoon ja oppositiota Kuuhuni tässä koko ajan enemmän ja vähemmän.  2funny Mutta minulle se on kantava voima, että välillä saa nauraa elämän järjettömyydelle ja sille, että kaikki on välillä ihan kökköä. (terveisin, Venus sekstiili Jupiter, Jupiter neliö Merkurius Wink)
tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 02.03.2010 22:16:15 »

Toki voi sanoa.
Pinnallisuudessa ei kai sen enempää negatiivista kuin missään muussakaan adjektiivissa.

Halusin vain tarkentaa MITEN kukakin pinnallisuuden määrittelee. Katsos Ebenia, kun se ei välttämättä tarkoita kaikille samoja asioita. Wink

Itse ajattelen pinnallisuuden pitävän sisällään enemmänkin tunne-elämän ohuutta tai materian palvontaa kuin muotia tai juhlia.

Ei pahalla. Smiley
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 02.03.2010 22:18:50 »

Toki voi sanoa.
Pinnallisuudessa ei kai sen enempää negatiivista kuin missään muussakaan adjektiivissa.

Halusin vain tarkentaa MITEN kukakin pinnallisuuden määrittelee. Katsos Ebenia, kun se ei välttämättä tarkoita kaikille samoja asioita. Wink

Itse ajattelen pinnallisuuden pitävän sisällään enemmänkin tunne-elämän ohuutta tai materian palvontaa kuin muotia tai juhlia.

Ei pahalla. Smiley

Ajattelen ihan samalla tavalla. Ja sitähän se nimenomaan onkin. Mutta se tunne-elämän ohuus voi sitten esimerkiksi näkyä juuri sitten siinä, että rakastaa juhlimista, jossa voi tutustua kevyesti ihmisiin ja ihmiset voivat vain kevyesti tutustua sinuun ja ikään kuin hipaista elämääsi ja sitten voi kevyin mielin poistua jne. Sekin edustaa tavallaan syvempiä arvoja minusta lopulta. Kaikelle käytökselle on syynsä!

Mutta ehkä juuri tuo Nikin mainitsema yod tuolla taivaalla aiheuttaa näitä väärinkäsityksiä tänään!  coolsmiley
tallennettu

Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas

sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 02.03.2010 22:39:40 »

Niin, minä olen varmaan epätyypillinen  kaksoset. Olen surkea juhlien järjestäjä, tai en tiedä kun en ole järjestänyt, en ole väkijoukossa kotonani vaan ahdistun, Pyörittelen päässäni jotain omituista teoriaa kun muut jaarittelevat. Huumori kukkii kylläkin. Sekin tosin pääosin mustaa.

Mutta, minulla onkin  pluto aspect_con askendentti  uglystupid2 2funny Grin

No, vitsi vitsi. smitten

Miten kaksosen pinnallisuus eroaa muista ilmamerkkien pinnallisuudesta? Mitä on  vaaka pinnallisuus tai  vesimies pinnallisuus? siis jos ajatellaan että tunne-elämän ohuutta on tuo pinnallisuus?

Ihme termin väänsin kylläkin.. Tunne-elämän ohuus.. :Smiley Huh
Tarkoitan sillä ehkä enemmin TAPAA reagoida asioihin. Ei siis tunteella. Tämä ei tietenkään POISSULJE tunne-elämän olemassaoloa, vai kuinka?
tallennettu

mirka222
Vieras
« Vastaus #28 : 02.03.2010 23:01:08 »

Heh, mun ukolla on  aurinko vaaka ja  kuu kaksoset  merkurius vaaka, siinä on pinnallisuutta kerrakseen, ja sitten vielä mukaan kaksosen vastamerkki askendentti jousimies, siitäkös vasta soppa syntyy Grin Stereotypioiden kaksosmaisuus, (vaakamaisuus?) näkyy siinä, että hänellä on todella paljon tuttuja mutta ei juuri syviä ystävyyssuhteita, toisin kuin minulla...Jännä, kun hän saattaa puhua esim. paljon jostain tietystä ystävästään mutta jos kysyn esim. oletteko puhuneet tästä ja tästä asiasta niin paljastuu, että he eivät paljon puhu keskenään mistään "syvällisemmistä" asioista, mikä sinänsä ihmetyttää mua, jos he ovat ystäviä keskenään...Erikoista on myös se, että hänen ystävänsä sanovat hänen olevan rauhallinen, mitä hän ei todellakaan, ainakaan mun seurassa ole, liekö mars kauris 1. huoneessa  :Smiley Tuntuu, että hänellä voisi ollakin ainakin ne kaksi persoonaa coolsmiley Lisäksi hänellä on ärsyttävä tarve päteä asioissa, voi olla myös jouskaria, mutta varmasti myös kaksosvaikutusta, pätemisen tarve yhdistettynä terävään kieleen ja haluun kinastella ihan periaatteesta saavat sappeni kiehumaan aika ajoin..Keskittymiskyky on joskus todella heikko: meillä tuli ennen riitoja siitä, että koin, ettei hän huomioinut mua enää tai kuunnellut yhtään mutta se "huomion laukkaaminen" on vaan hänelle luonteenomaista ja mitä kauemmin tunnettiin niin sitä selvemmin se piirre tuli tietty esille..Hmm, jotain "ulkokultaisuutta" myös mielestäni, voisi ehkä kääntyä mua vastaan suuren yleisön edessä jos sattuisin mokailemaan julkisesti (mitä mulle aika ajoin tapahtuu  aurinko oinas 8 .huone uglystupid2) mutta muuttaisi mieltään kun porukka ei olisi enää läsnä...Toisaalta mokailuni ovat jo sen verran turhauttavia, että ymmärrän kyllä, jos tällaista kääntymistä tapahtuu..Jännä, että tällainen hemmetin jäärä maa-tuli tyyppi on ajatunut näinkin ilmavan tyypin seuraan (tosin hänellä myös jouskaria kartalla sekä  venus skorpioni, mitä epäilen suhteemme syyksi ylipäänsä)
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #29 : 02.03.2010 23:08:57 »

Lisäyksenä vielä, että hänellä on ihmeellinen kyky unohtaa ikävät asiat ja antaa anteeksi angel smitten Hän sanoo, ettei yksinkertaisesti pysty olemaan mulle vihainen vaikka kovasti haluaisikin..Toisaalta tuo voi joskus olla myös silmälumetta, joskus hän patoaa asiat niin syvälle itseensä eikä käsittele niitä, että tapahtuu skorpionimainen ydinräjähdys, jonka olen saanut muutaman kerran kokea ja jonka takia olemme kerran eronneetkin...Hän voi olla loukkaantunut ja vihainen näyttämättä sitä tai että sitä ei hänestä huomaa, tuo on joskus hämmentävääkin, koska en voi välttämättä ikinä olla täysin varma siitä, että kaikki asiat on OK..Lisäksi hän on sanonut, että kuvittelen, että hän antaa kaiken anteeksi minulle, mikä antaa olettaa, että häntä itseäänkin tympii hänen "armahtavaisuutensa" aika ajoin...Karmallinen suhde meillä todellakin on, se lukee jo synastriakartassammekin, jos suhde ei kestä, niin se on siltikin ollut meidän parhaaksemme, kummatkin tulevat oppimaan toisilta todella paljon...Mun pitää oppia mieheltäni juuri tuo anteeksi antamisen taito...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: