Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Luovuus ja inspiraatio  (Luettu 11702 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 21.03.2010 14:24:54 »

Antakaas te neitsyt -vaikutteiset tai muut keskittymiskykyiset neuvo minulle. Olen enemmän sellainen hösääjä ja isot linjat ihminen, mutta haluaisin osata keskittyä maalaamaan. Olen jotenkin kyvyllä lahjottu, se on tullut vissiin suvussa, ja nyt puuttuu enää öljy saranoihin ja avain oveen, jonka takana aarre odottaa.

Miten olisi ihan jollekin maalauskurssille ilmoittautuminen? Smiley Siellä kun ei ole muuta tekemistä tai tavoitetta kuin maalata, oppia ja kasvaa pienenä omana taiteilijanaan, niin kyllä se keskittyminen löytyy helposti vähän keskittymishäiriöisellekin. Smiley Ei ole oman kodin häiriöitä häiritsemässä, vaan se aika ja oma paikka jolloin VAIN maalataan... smitten

Ainakin Helsingin Taiteilijaseura pitää todella laadukkaita öljyväri - ja akvarellikursseja, joissa on ammattitaitoiset opettajat opastamassa. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #16 : 21.03.2010 15:21:08 »

mutta sitten taiteesta, niin minun on ihan pakko puolustaa itseni kaltaisia, taidekoulunkin käyneenä, jossa jouduin olemaan se altavastaaja ja 'vääränlainen'

ei kaiken taiteen tarvitse olla yhteiskuntarkriittistä.

....En tietenkään tarkoita, että kaikki taide pystyisi olemaan kovin hyvää tuossa roolissa, mutta noin yleisesti ottaen sillä on eri tehtävä kuin lähinnä huviksi tarkoitetulla huippu-urheilulla. Ja joo, myönnän tykästyneeni marxilaisiin näkemyksiin taiteesta ....  Smiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 21.03.2010 15:26:32 »

Itse en näe oman sisäisenmaailman kuvaamisen ja yhteiskuntakritiikin välillä mitään ristiriitaa. Omat tuotokseni ovat hyvinkin omakohtaisia, mutta koska olen yhteison jäsen, niin oma näkemykseni on kommentti myös ympäröivään maailmaan.

Mutta niin, jokainen tekee taidetta tai toteuttaa luovuuttaan omasta näkökulmastaan. Eikä esimerkiksi yhteiskuntakriittisyys tee teoksista yhtään sen arvokkaampia kuin se, että ne ovat esimerkiksi omaa sisäistä maailmaa. Taiteella on loputtomasti funktioita, enkä itse ainakaan edes halua sitä rajata.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #18 : 28.03.2010 20:52:30 »

Tälläinen vain tuli mieleen.

En ole koskaan pitänyt itseäni musikaalisesti lahjakkaana; en soita mittään enkä ossaa (mielestäni) laulaa. Mutta nyt kun tein oman rummun niin en malttaisi pittää näppejä erossa siitä. On ihmeellistä tuottaa musiikkia, joka vielä kuulostaa hyvältä  Cheesy

On ihanaa löytää uusi puoli itsestään. smitten
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: