Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vanhempi sukupolvi ja kosmiset planeetat  (Luettu 10774 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 02.03.2010 19:41:03 »

Luulen, että nuorempi sukupolvi liikkuu foorumeilla ja yleensä datamaailmassa paljon enemmän kuin vanhempi. Mutta meitä vanhempiakin on, ja siksi uskallan nostaa tällaisen aiheen tähän.

Nuo kosmiset planeetat: Uranus, Neptunus ja Pluto ovat ehtineet esim. 50 ja 60 vuodenkin aikana kulkea aikamoisen matkan, joten meillä vanhemmilla on enemmän kokemusta juuri näistä kiertolaisista ja siitä, miten ne ovat koskettaneet meidän elämäämme. Vai onko?

Tässäpä sitä voisi testailla. Sillä nuo planeetat eivät kosketa hetken heilautuksella, vaan ovat pitemmän ajan prosesseja.

Uranus ehtii useilla ihmisillä tehdä paluun syntymäkarttaan nähden, kun sen kierto on noin 74 vuotta.
Neptunuksen kiertoa emme ehdi 'tuntea' kuin sen puoli kierrosta sen kiertokulun ollessa n. 168 vuotta.
Ja Pluto taas n. 200-250 vuoden kierrolla ehtii yhtymiin vain noin kolmasosalle syntymäkarttaa.

Niiden kulmat ovat koskettavimmillaan Aurinkoon, Kuuhun, Askendenttiin (ehkä myös MC)ja henkilökohtaisiin (Venus, Mars, Merkurius) pleneettoihin nähden.

Näiden kuvioista voisimme kertoilla kokemuksia. Ainakin näiden planeettojen viimeisillä kosketuksilla. Vai mitä?  Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.03.2010 23:43:50 »

Niinpä...

meitä taitaa olla harvemmassa.  :Smiley

Otan tähän erään esimerkin Uranuksesta tuolta transiittilistalta.

Uranus neliö Uranus
Tämän ohituksen voimakkuus on ** tähteä.
Tarkka ajankohta 22.3.2010
Vaikutus alkaa 19.1.2010 ja päättyy: 22.4.2010
Tämä ohitus toistuu noin 42 vuoden välein.

21 vuoden ja 63 vuoden ikäisenä Uranus neliöi itseään syntymäkartallasi ja iästäsi riippumatta se tässä vaiheessa asettaa sinut tulikokeeseen oman riipumattomuutesi ja itsenäisyytesi osalta. Jokainen ihminen tarvitsee tietyn tilan ympärilleen pystyäkseen vastaamaan kosmisen kehityksen vaatimuksiin omassa elämässään.


Tässähän on tapahtumassa Uranuksen paluuta noin 10 vuoden päästä.
Minulle kylläkin on joskus sanottu, että nämä transiitit planeettojen itsensä kanssa eivät ole niin merkittäviä. Mutta kun kysymys on kuitenkin hitaammista planeetoista, ne kiinnostavat.

Kelläpä ei jo tuossa 60 vuoden iässä jo kaipuuta elää itsellensä. Lapset ovat maailmalla, velat maksettu, ura suoritettu ja olisi mahdollisuus elää omille päämäärille.

Tuleekin mieleen, että onko meidän elämänkaaremme jotenkin kytköksissä planeettojen kiertoon? Vai onko vain planeettojen kierron merkitykset laskettu suhteessa ihmisen ikäkauteen?

Kuitenkin täältä on mielenkiintoista katsoa esim. Pluton liikkeitä suhteessa syntymäkarttaan.
Jos Pluto tulee yhtymään lapsuuden iässä omaan Aurinkoon, niin mikä 'kuolema' siellä onkaan tapahtunut? Näitä asioita olen tutkinut monen kartalta ja kummasti jotakin loksahtaa.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 06.03.2010 13:42:23 »

Tästä taisi tulla yksinpuhelu.  Huh

Sukupolvethan voitaisiin jakaa Pluton liikkeiden mukaan.

On Pluto Kaksosiakin (1883-1913) vielä joukossamme, nuo jotka sinnittelevät 100 vuoden molemmin puolin. Radikaalien muutoksien aikana eläneitä, jolloin teknologia ponnahti rakentamaan maailmaa ja taisteltiin tasa-arvoisuuden puolesta.

Pluto Ravussa (1913-1938), tunteiden virtaa, jolloin Titanic upposi, puhelin keksittiin, yhteydet pelasivat nopeammin, syntyi ensimmäinen maailmansota. Ahdistusta kotien rikkoutumisen vuoksi.

Itse kuuluun Pluto Leijonassa -sukupolveen (1938-1957), kunnian ja voiman esilletuomisenen. Liekö Saksan sodassakin tästä kysymys. Suuria diktaattoreita ja kansainvälisiä yrityksiä. Säälimättömyyttä ja kovuutta, mikä heijastaa negatiivisesti vieläkin globalisaation kehittymiseen. Puhutaan jopa narsistisesta sukupolvesta. Huh, paljon tähän liittyy juttuja, joista ei todellakaan voi ylpeillä.

Tämä sukupolvi tietenkin kiinnostaa tähtikartallisesti, mutta meitä ei liene foorumillakaan kovin paljoa ole.

Sitten tulevat nuoremmat sukupolvet, Pluto Neitsyessä (1957-1971), Pluto Vaa'assa (1971-1984) Pluto Skorpionissa (1984-1995) ja nuorin Pluto Jousimiehessä (1996-) tähän hetkeen, kun Pluto siirtyi Kauriiseen.

Tein nämä havainnot Ulla Palomäen kirjasta Pluto, avain laajempaan tietoisuuteen.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1173



Profiili
« Vastaus #3 : 06.03.2010 15:14:12 »


  Hei Esmiralda, minä kuulun tähän pluto leijona kastiin,-- elämää on eletty.

  Hyvä ketju, kaikki muutkin  "entiset nuoret", mukaan muisteloihin.  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.03.2010 15:53:24 »

Hyvä Liekku! Ajattelin, että tämähän on vähän kuin 'paljastamista'. Moni ei mielellään paljasta ikäänsä, mikä kuitenkin on suuri tekijä kun katselee tähtikarttaa.

Mitä huomaat esim. Pluton kulusta syntymäkarttasi 'ympärillä'. Onko se sattunut esim. yhtymiin tai oppositioihin elämäsi suurina muutosaikoina?

Omalla kartalla Pluto on ollut yhtymässä synt.kartan Marsiini 9.huoneessa, jolloin koko lapsuuselämäni muuttui, kun äiti ja isä erosivat ja muutin maalta kaupunkiin. Alkoi uudenlainen katsantotapa elämään, mikä ei ollut suinkaan enää turvallista! Piti alkaa miettimään tulevaisuutta, opiskeluja ja työtä.Tämän pitkän vaikutuksen aikana lähdin myös yksin maailmalle. Samoihin aikoihin Plutoni oli myös avautuvassa neliössä Aurinkooni ja koko stelliumiini siinä sen ympärillä. Luotiin monta uutta nahkaa!!

Tämän Sepon ohjelma ei kuitenkaan anna näitä vanhoja transiitteja esille, vain vuodesta 2000, ja kun uupuu tämän alan kirjallisuus, joista ne näkyisi ja ohjelmat, niin pitänee vain summittaisesti laskea nuo yhtymät.

« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 16:00:13 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1173



Profiili
« Vastaus #5 : 06.03.2010 23:03:32 »


  Pitää rueta oikein ajankanssa tutkailemaan näitä elämän käännekohtia,--muutin nuorena

  tyttönä pienestä kaupungista Helsinkiin, vanhenpani,--varsinkin äitini oli jyrkästi sitä

  vastaan, ITSE OLIN IHAN VARMA, ETTÄ MUUTAN, muuta vaihtoehtoa en edes ajatellut,

 en tiedä mitä olisi tapahtunut jos veljeni ei olisi puhunut puolestani. no täällä on oltu jo

 40 vuotta, eikä suotta.  Smiley
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #6 : 07.03.2010 01:19:53 »

Luulen, että nuorempi sukupolvi liikkuu foorumeilla ja yleensä datamaailmassa paljon enemmän kuin vanhempi. Mutta meitä vanhempiakin on, ja siksi uskallan nostaa tällaisen aiheen tähän.

Nuo kosmiset planeetat: Uranus, Neptunus ja Pluto ovat ehtineet esim. 50 ja 60 vuodenkin aikana kulkea aikamoisen matkan, joten meillä vanhemmilla on enemmän kokemusta juuri näistä kiertolaisista ja siitä, miten ne ovat koskettaneet meidän elämäämme. Vai onko?

Saako nuoret ja kärsimättömät kirjoittaa. Minulla on kaksi erittäin hyvää ystävää ja parhainta opasta juuri vanhemmasta ikäpolvesta ja arvostan heidän näkökulmiaan, lähin ystäväni on 73-vuotias, tästä aiheesta valitettavasti en osaa keskustella, koska astrologia on tuntematonta minulle. Mutta halusin vain sanoa, että hienoa, että teitäkin täällä löytyy!
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 07.03.2010 01:46:24 »

Kiitos Ulkopuolinen!

Ei mikään ole hienompaa kuin se, että saa jakaa elämäänsä eri sukupolvien kesken. Minulla myös on ollut vanhempia ystäviä ja olen ammentanut heidän viisauttaan. Eipä silti, olen viihtynyt myös nuorempien kanssa ja kuunnellut heidän raikkaita kasvattavia huomioitaan. Ja taas samanikäisten kanssa on kokenut yhteiskunnan samat ilmiöt, ja mielenkiintoista se, miten eri tavalla olemme niihin suhtautuneet.

Nuo kosmiset planeetathan sitten vaikuttavatkin koko yhteiskuntaan, maapallomme kehitykseen myös ja sitä kautta myös sukupolviin. Ja sitä kautta yksilöön. Siksi ne kiinnostavat. Sitä minäkin tässä oppimassa.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 808


Profiili
« Vastaus #8 : 08.03.2010 00:09:21 »


   Hei, Hauska kuulla mielipiteitä.Olen pitkin päivää miettinyt niitä urkin neliöitä taasen,muutos voimaa.Tuttavani,jotka ovat seitsemän kymmenen tuolla puolen ovat,jollakin lailla,sanoisinko,täysin ehjästi sovussa oman persoonansa kanssa.Ovat ohittaneet nuo neliöt.Mitä ne neliöt ovat minulle .Mietin niitä tässä.-
Olen käymässä lasteni luona,pitkän matkan päässä.Väsähdin,kävin pitkälleni.Muistelin mummuani aikoinaan,kun teki saman tempun kyläillessään.Otti kanferia,laittoi villa sukat,rojahti sänkyyn.
Pojat katselivat ällistyneenä,ja houkuttelivat ampumaradalle(harrastan ampumista)Sanoimpa vain itskkäästi,että ei nyt.Alkoivat määritellä minua reippaaksi,energiseksi,tsemppausta siis.Siitäpä tuli mieleeni,että elämässä on paljon tekijoitä,jotka ovat meitä määritelleet,millaisia olemme.Tuossa oli itselleni yksi näkökohta,mitä haluan olla,ja pyrkiä sitä kohti,niinhän sitten teinkin,nukuin yli kuusikymppisen makeaa unta.Pojat vitsailivat vielä,että "vierivä kivi ei sammaloidu"kun lähdet ratalle.En toki halua sammaloitua,mutta kivethän ovat kauniita,jos kyljissä on ohuesti sammalta.Haluan olla mitä olen,aidosti.On sen aika.Ammunkin vielä(mainiota käden ja silmän yhteistyötä)--
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 808


Profiili
« Vastaus #9 : 10.03.2010 17:39:57 »


Olemme jälleen tässä luonani,tähtiin tuijotus merkeissä,mummeleita kahdeksan.Ennen kokoonnuttiin käsitöitä tekemään,ja jutustelemaan.Nyt sitten käsityö pussukat ovat vaihtuneet läppäreihin,jossakin vaiheessa.ikäjakauma on 58-79v.

Ajattelimme,josko nuoremmat sieltä foorumilta jelppaisivat meitä eteenpäin.

Toivomuksena olisi saada kirjojen nimiä,niistä kirjoista,jotka olette  hyväksi havainneet,tämän harrastuksen parissa.

Kahdella meistä  on  neptunus aspect_squ askendentti,aiheuttaneeko tuo sitten jaksamattomuutta,tunnetta,että jotkut ihmis suhteet ovat käyneet pakkopullaksi. uranus aspect_squ :uranus:siinä myöskin,tarpeena omaan tilaan,tilaan jossa ei tarvitse olla valmiina toisten vaatimuksiin.Muutoksen haluun,joillakin elämän osa-alueilla.Muutokseen,jota eräs kuvasi samanlaiseksi tarpeeksi,joka oli kaksikymppisenä,vanhempien kodista lähtiessä.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 808


Profiili
« Vastaus #10 : 12.03.2010 03:48:51 »



    Olihan niitä kirjojen nimiä,kun laitoin rillit päähän.....oma osiokin.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 21.04.2010 18:12:51 »

Täytyy tänne todeta, että kyllä tuo Uranus laittoi minut töihin!  uranus aspect_squ saturnus.

Olen nimittäin käynyt useanlaisia keskusteluja eläkkeelle tai ainakin osa-aikaeläkkeelle siirtymisestä.
Jutut alkavat pian selvitä. Joten pysyköön nyt Plutokin lestissään. Muutosta tapahtuu!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #12 : 21.04.2010 20:26:22 »

Liittyneekö aiheeseen, mutta Pluto on rullannut melkein kaikkien planeettojeni yli vain päälle parissa vuosikymmenessä, koska ne ovat kartalla asettuneet tiiviisti peräkanaa. Tällä hetkellä tokavika planeetta Jupiter menossa, viimeisenä Mars muutaman vuoden sisällä, ja sitten Pluto onkin jyrännyt koko kartan.  :Smiley

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 21.04.2010 20:46:20 »

Ohhoh! Luuletko että elämä sitten selviää, Kato Vega?

Sinulla lienee planeetat aika klimpissä, kun Pluto on ehtinyt ne yhdyttää!  Wink Mutta odotas, kun Pluto saapuu oppositioon!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #14 : 23.04.2010 14:07:39 »

 pluto aspect_squ pluto oli aika kauhea. Onhan niissä tietty sykli milloin  esim pluto aspektit itseensä tulevat. '70-luvulla syntyneillä  pluto aspect_squ pluto noin 36-v ja '30-luvulla syntyneillä yli 50-v. Odotellaan sitä  pluto aspect_opp pluto  Grin en taida olla näkemässä. Näillä dementiageeneillä sitä tuskin havaitsis   Wink Murtaen suomea puhuva hoitaja kysyy loukussa nimeltään ennen vanhainkoti, että kuka on Suomen Presidentti? Kekkonen tietysti.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: