Ave^^
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 03.03.2010 11:23:47 » |
|
Se on jännä juttu vaikka mulla ei kartalla neitsyttä ole, ja muutenkin pelkkä suurpiirteinen jousimies-kala oon, silti tykkään pitää kämpän siistinä. Ja se on selvää että likasessa keittiössä ei ruokaa tehdä. Puunaan sen aina joka hellan kulmasta. Ehkä tähän vaikuttaa myös se, että äiti kun oli hieman laiskemman puoleinen siivoomisessaan niin sitten meille kotona aina kertyi sellasia järkyttäviä pinttyneitä likoja joihin oon sen verran kauhistunut että haluun pitää tän yleispuhtauden kunnossa siivoomalla kaikki hanatkin ja muut kerran viikossa. Mutta.. ohan tässä se kalat-neitsyt polariteetti mulla. Laskuneitsyt. Piiloperfektionisti. muok. onpa muuten äitini kartalla runsaasti neitsyttä, ja hän kyllä inhoaa kaikkia sotkuja ja muistan aina ne valitukset leivänmuruista. mutta ei hän todellakaan mikään siivousintoilija silti ole.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.03.2010 11:28:04 kirjoittanut Ave^^ »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
|
« Vastaus #16 : 03.03.2010 11:32:01 » |
|
muuten, pukkaako neitsyt-ukkoa elämään niin kuin mulle aina niin ihkua jousimies ukkoa olisi tarjolla....ainakin kerran parissa vuodessa joku uusi tyrkyllä Ihmeen vähän on aurinko neitsyitä ympärillä.. kavereina enemmänkin, yhdenkään kanssa en ole seurustellut tai muuta sellaista. Paitsi että kyllä tällä hetkellä tossa on yksi ... :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #17 : 03.03.2010 11:58:28 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #18 : 03.03.2010 14:26:34 » |
|
Mä olen huomannut itsessäni tuon vaikutuksen juurikin uhrautumisena ja marttyyriksi heittäytymisenä aika ajoin..Paapoin esimerkiksi ex-mieheni täysin "kyvyttömäksi" kotitöihin tai mihinkään muuhun normaaliin arjen toimintaan, koska tein ne arjen hommat aina itse (hän oli liian hidas jäärä)..Sitten minusta tulikin lopulta nalkuttava loppuun palanut ämmä, koska olisin toivonut häneltä samaa uhrautumista tai edes arvostusta teoistani, mitä en tietenkään saanut..Mun olisi pitänyt antaa homehtua ne tiskit vaikka kuukauden siellä tiskialtaassa, että ex olisi oppinut tekemään ne kotityöt itse enkä mä olisi palanut loppuun..Joku sanoikin, että kalat auttaa pelkästä auttamisen halusta, neitsyillä auttaminen on monesti sisäinen velvollisuus tai pakko ja on saatava joskus siitä myös sitä vastapalvelusta takaisin, mutta mielestäni neitsyt itse edesauttaa uhrautumisellaan omaa loppuun palamistaan ja toisten välinpitämättömyyttä neitsyen hyville teoille... Ja se piikittelevyys on tuttua myös, jos neitsyt ei koe saavansa tarpeeksi arvostusta uhrautumisestaan...Kamala kun on tänään kieli solmussa, ei saa oikein järkevää tekstiä aikaseksi, toivottavasti hokasitte jotain Ai niin, jossain topicissa kerroin tästä neitsyen perikuva-ystävästäni, joka sai juhannuksena raivarit siitä, kun kaverit paisto makkaraa grillikatoksessa ja katoksen yläosaan nousi savua, ja savu kuulemma tummentaisi katoksen yläosan, minkäköhän takia niitä grillikatoksia sitten tehdään Sitten hän oli koko juhannuksen ajan liikkunut mökillä luutu kädessä pyyhkimässä pöytiä ja valittamassa että pöydillä on turhia lautasia kun kaverit olivat olleet syömässä juuri ruokaansa keittiön pöydällä..Että tuo pakkomielteinen siisteyden tarvekin on selvästi merkki jostain käsittelemättömistä ongelmista ja hallinnan tarpeesta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #19 : 03.03.2010 14:49:10 » |
|
Ah, no just! Mä koen tuon Jouskarin nousun ja muun painotuksen, että se tuo sille tuon, että yrittää paapoa mut avuttomaksi ja hei..! koska mä nyt olen avuton ollut?! Toisaalta se on kivaakin, kun positiivista, mutta kaikessa on aina kolikon toinen puoli -siis sanoo Kaksonen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #20 : 03.03.2010 14:56:36 » |
|
Omassa lähipiirissäni ei Neitsyitä juuri pyörinyt ennen viime vuotta, jolloin kyseisen merkin edustaja sattui valikoitumaan rakkaaksi. Mies on , Neitsytmäiset piirteet, esim. tarkkuus, ahkeruus ja huolellisuus löytyvät kyllä aina kun se on tarpeen. Mielestäni hänen vahvuutensa on käden taidoissa, joissa Neitsyt-piirteet pääsevät kukoistamaan parhaiten. Miehen jo edesmennyt isä oli niin ikään , ja hänet voisi tässä tapauksessa luokitella "pätevä asiantuntija" -kastiin, kuten myös miehen kaksoissisaren, jotka molemmat ovat päteneet akateemisessa maailmassa. Miehen isän Google mainitsee jopa alansa unohdetuksi neroksi . Neitsyen sivistyneisyys näyttää kuitenkin olevan (ainakin miehen perheessä) tuollaista nippelitiedon keräilyä ja asioiden ulkoaopettelua, joiden avulla pyritään sitten tekemään vaikutus/pätemään muiden silmissä. Kaksosena koen tämän melko ärsyttäväksi, lähestyn kuitenkin tietoa ja oppimista täysin eri tavalla. Mies pyrkii peittämään ainakin kaveripiirissä niitä Neitsyen ikäviä puolia ja hänestä saakin herkästi kalamaisen kuvan (mikä onkin hänen laskumerkkinsä). Mutta kyllähän se pikkumaisuus, mariseminen, pätemisentarve ja ainainen arvostuksen hakeminen tulee ilmi aika pian. Epä-neitseellisesti hänen tavaransa ovat yleensä sikinsokin, hänen on vaikea keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, hänestä tulee etenkin alkoholin vaikutuksen alaisena mahdoton sählääjä ja turhan usein hän laiminlyö pakollisia asioiden hoitamisia. Raha-asioita ei oikeastaan saisi olla olemassakaan tai niitä ei ainakaan saisi ottaa puheeksi ja jos ottaa, niin seuraa kauhea kohtaus. Ehkä nämä ovat kuitenkin enemmän jo Pluto-osastoa ja teini-iän traumoihin liittyviä asioita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #21 : 03.03.2010 16:58:13 » |
|
Hmm, mietiskelin sitä, että miksiköhän en koe olevani kovin neitsytmäinen tuon pikkutarkkuuden suhteen. Olen enemmän sellainen visioija ja ilmapiirien luoja. Pikkutarkkuutta ilmenee kyllä siinä, että huomaan pienetkin virheet nopeasti ja niille ei sitten voi silmiään ummistaa. Hmm, kädentaidot ovat itsellä hallussa, joten kai se sitten sitä kautta tulee se pikkutarkkuus. Mutta hmm, teidän ehkä pitäisi tuntea minut paremmin, että saisitte oikealaisen kuvan minusta tai oikeammin siitä, miksi en koe olevani kovin neitsytmäinen. Tai sitten on kyseessä ja sisäisen todellisuus on ristiriidassa ulkoisen kanssa. =/ Tai en sitten tiedä miten itse koette tuon aspektin. Mieheni on ja häntä voisi kuvailla sellaiseksi arjen Hercule Poirot-tyypiksi. Kaikilla pikku esineilläkin on omat tarkat paikkansa ja hän suoristelee niitä, jos ne ovat vinossa. Karkkipussit täytyy avata siististi yhdellä puukonvedolla ^^ Ruoka täytyy maustaa erityisellä tavalla, toki hän arvostaa suuresti jos minä vaivaudun tekemään jotain ruokaa, mutta kun hän itse tekee niin se on sitten millintarkkaa. Hmm, hän rakastaa excell taulukoiden tekemistä, mitä hän harrastelee vapaa-ajalla, tekee esimerkiksi budjettilaskelmia omista tietokoneosistaan =D Uusin innostus hänellä on lueskella fysiikan teoksia iltaisin. Nyt taitaa olla menossa Kosmoksen rakenne xD Hän taitaakin sitten olla enemmän neitsyt kuin minä. =D Kuulostaa varmaan aika ärsyttävältä tyypiltä, mutta todellisuudessa minulle nuo piirteet ovat juuri niitä asioita mitä hänessä rakastan, niitä pikku asioita mitkä tekevät hänestä niin persoonallisen =D
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 03.03.2010 17:48:31 » |
|
IN : mulla olis käyttöä sun Excell -taulukko -miehelle, sais tulla laittaan mun lopputyön tilastointitaulukot kondikseen, mä voisin hoitaa tulosten pohdintaosuuden Jotenkin itsekin kaipaan välillä rinnalleni enemmän älykkömäistä miestä, mutta kun mää pentele aina viehätyn näistä menevistä ilmamiehistä tai jäärä -häristä Veikkaan, että arjen kuviot sujuis aika mukavasti vaikutteisen miehen rinnalla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #23 : 03.03.2010 18:02:10 » |
|
Neitsytnousuisena sekä NeitsytKuuna huomaan itsessäni puhtaudenidean, eli olen kiinnostunut erilaisista terveyttä edistävistä ruokavalioista ja nytkin suunnittelen kevätpaastoa, puhtaus on ihanne vaikkei sen tarvitsekaan tarkoittaa sitä että lattia olisi aina puhdas eikä pölypalleroita pyörisi sängyn alla. Järjestelmällisyys ja organisointi ovat luonteenomaisia samoin kuin se että näkee asioissa sen piirteen mitä tulisi kehittää ja se voi olla tilanteesta riippuen hyvä tai vähemmän mukava juttu . Olen aika kriittinen ja varovainen. Ja täydellisyyttätavoitteleva tietyissä asioissa. Käytännössä siis paperit ja vastaavat viralliset jutut pitää olla tiptop, mielelläni järjestän asioita ja pyrin kehittämään niitä. Erilaiset To-Do-listat ovat tärkeitä, ilman että asiat ovat selkeästi paperilla ja päässä organisoitu en saa mitään aikaiseksi. Ahdistun epäjärjestelmällisyydestä. Työnkuva on aina ollut tieteen parissa, loogisissa systeemeissä, tutkimusorientoituneissa työpaikoissa. Rakastan tutkia ja lajitella, löytää sekasorrosta systemaattisuutta. Ahdistusta sitten joskus riittääkin sillä hermostun asioista, varsinkaan jos niissä ei ole Järjeä tai niihin ei saa konkreettista otetta, lajitelluiksi laatikoihin . Mieheni taas on aivan mahdoton kodissa papereidensa koossapitämisessä, on yksinkertaisesti sula mahdottomuus saada tärkeät paperit lajitelluksi. Kertoo kyllä että töissä osaa hienosti hoitaa homman, en usko ellen näe . Silmät eivät tavoita pölypalleroarmeijaa nurkassa "ai pitäisikö muka siivota?". Hän on kuitenkin tarkka hygieniastaan ja esim aina pesee kätensä kun tulee ulkoota, pieni pöpökammoisuus hänellä myös on .
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 03.03.2010 18:10:47 » |
|
Mun siipalla kuin myös on to do-listat käytössään ja yksi sellainen siisti pieni to do-kirja kulkee koko ajan sen mukana, johin kirjaa ylös ihka aidolla täytemustekynälle kaikki, mitä hänen tulee tehdä. Mua naurattaa ihan hemmetisti, kun se kirjoittaa huolellisesti kauniilla käsialalla siihen kirjaa ihan kaikki pienetkin to do-jutut ja sitten puhaltaa sen musteen kuivaksi ennen kuin se sulkee sen kirjan. Mä leikittelen koko ajan ajatuksella, että avioliiton myötä alan komennella sitä ja se reppana kirjoittaa kaikki kiltisti ylös siihen pikku muistikirjaansa.. ..tai sitten se laittaa tämän suurpiirteisen Kaksos-paran ojennukseen sillä pikku muistikirjalla, :lla ja :lla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #25 : 03.03.2010 18:11:52 » |
|
IN : mulla olis käyttöä sun Excell -taulukko -miehelle, sais tulla laittaan mun lopputyön tilastointitaulukot kondikseen, mä voisin hoitaa tulosten pohdintaosuuden Jotenkin itsekin kaipaan välillä rinnalleni enemmän älykkömäistä miestä, mutta kun mää pentele aina viehätyn näistä menevistä ilmamiehistä tai jäärä -häristä Veikkaan, että arjen kuviot sujuis aika mukavasti vaikutteisen miehen rinnalla Kieltämättä arki on aika leppoisaa kun laskut on aina ajallaan maksettu ja asiat kunnossa. =) Itsekin käytin hänen excell taitojaan hyödykseni omassa opinnäytetyössä ja tekipä hän minulle hienot aikataululomakkeetkin ihan vain kiltteyttään <3 Kyllä suosittelen kaikille ainakin näitä =D Oho, DolceVita, teillähän on oikein kunnon talous =) Itse olen aika samantyylinen ilmeiseti miehesi kanssa, tärkeät paperit ovat missä sattuu. Töissä tosin olen jäjestelmällinen =)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 03.03.2010 19:11:35 » |
|
Hui...! Mutta miehän olen aina mainostanut, että uuden opiskelu ja elämässä keittyminen (tältä limaiselta alkueläin-tasolta jonnin sortin inhimilliseksi ihmiseksi) on tämän Kaksosen (siis keskosen) mielenkiinnon kohteita. Kyllä tuo, huh.. Jousimies tuolla -painotuksella ja plutoiluilla jopa toteuttaa sen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sangviinikko
|
|
« Vastaus #27 : 03.03.2010 19:46:41 » |
|
on minullekin melko mysteeri. Vaikkakin kerran seurustelin sellaisen kanssa ja ystävistäni 2 on . Toisella jopa stelliumi kartallaan. Näistä ystävistä, ovat melko hitaasti avautuvia. Pitävät turhat tunteet kurissa, tai eivät ainakaan näytä niitä. Itsekuri on melkoinen. Ja niin, työpaikalla on eräs, jonka kanssa yhteistyö jännittää sillä vaikka aurinkomerkiltään onkin , olen varma että omaa nousun ainakin sillä hän on supertarkka, hyvämuistinen ja hyvin tunnollinen työssään. Jännittää siksi että luulen ettei hän kestäisi katsella minun hallittua kaaostani. :
|
|
|
tallennettu
|
"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #28 : 03.03.2010 21:02:00 » |
|
Minullekin on hieman mysteeri. Kuten sangviinikko, kerran seurustelin sellaisen kanssa ja oli kyllä kiltti ja ihana ja siisti mies. Muistan kun kerran meillä oli tarkoitus lähteä juhlimaan kun tuli treffeille, niin hän aloitti illan ehdottamalla. "Mitäs jos siivottais ensin?" Mutta omat kokemukseni tuosta merkistä ovat että ystävänä hyvä (olemme vieläkin ystäviä tuon siivousintoilijan kanssa) ja palvelualtis ihan luonnostaan. Työkaverina loistavia.
|
|
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #29 : 03.03.2010 21:06:40 » |
|
Minullekin on hieman mysteeri. Kuten sangviinikko, kerran seurustelin sellaisen kanssa ja oli kyllä kiltti ja ihana ja siisti mies. Muistan kun kerran meillä oli tarkoitus lähteä juhlimaan kun tuli treffeille, niin hän aloitti illan ehdottamalla. "Mitäs jos siivottais ensin?" Ai kun mielettömän romanttista.. : Ja tämä oli sarkasmia sitten! Miten kun mulla oikeasti on ollut jokin päähänpinttymä, että juuri olisi mahdottoman romanttinen, mutta hukkuuko se tuon velvollisuuden tunteen alle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|