Tässä moniulotteinen näkökulma, sillä 3d näkökulmaa - siis dualistista hyvä/paha, taivas/helvetti, jumala/paholainen - on täällä tullut jo melko paljon
Itse olen sielunvaelluksen kannalla. Ei siis ole niin taivasta, kuin helvettiäkään - paitsi jo elossa ollessamme täällä maan päällä, mikäli tästä itselleen jomman kumman tekee.
Spiritismillä voi toki saada kontaktia moniin suuntiin, mutta koska sielut reinkarnoituvat, ei mitään ympäriinsä lilluvia 'kuolleita sieluja' edes ole olemassa. (Tai jos on niin hyvin lyhyen hetken, muut sielut ohjaavat ne valoon melko pian.) Sen sijaan sielu voi kuolemansa tienovilla kyllä jättää rakennukseen muistijäljen, eli ikään kuin 'nauhoituksen' itsestään. Tätä teoriaa tukee erityisesti se, että kummittelut ovat tyypillisesti samassa paikassa aina samanlaisia. Kummittelua voi siis ajatella tapahtumana, jossa ihminen ikäänkuin näkee ja kuulee energeettisesti rakennuksen rakenteihin tallentunutta 'nauhoitetta.' Kukaan tai ketään ei enää ole paikalla, vain tämä muistijälki energeettisesti rakennuksessa.
Todennäköisin kohde, johon spiritismillä saa kontaktin on
oma alitajunta. Siinä mielessä spiritismi voi olla yhtä hyvä fokus, kuin vaikkapa tarotkortit tai riimukivet. Jos siinä omassa alitajunnassa on sitten käsittelemättömiä traumoja ja tunteita, niin ihan varmasti voi tulla spiritismiä häärätessä sitten varsin aggressiivista tai 'pahaa' sanomaakin eteen. Sitten jos sitä erehtyy luulemaan oman itsen ulkopuolelta tulevaksi, niin soppa alkaakin olemaan valmis.
Lisäksi, kun käytetään tarotia tai riimuja, tehdään yleensä suojaukset. Nämä estävät kyseenalaisella huumorintajulla varustettuja 'pienempiä' henkiä ja deevoja tekemästä käytännön piloja luennan aikana. Noh, spiritismiä käyttäessä ei suojia kaiketi yleensä tehdä, joten siinä on kaiken maailman energeettisillä käytännön pilailijoilla mahdollisuudet juhlia toden teolla. Kaikenlaisia henkiä, deevoja jne kyllä pyörii ympärillämme ja osa niistä on, ellei pahantahtoisia, niin ainakin aika rankkoja käytännön pilailijoita. Lisäksi valotyöläisiä yrittävät häiriköidä vastavoimat, jotka ovat osin tällä hetkellä elossa olevien ihmisten tuottamia ja osin sitten kokonaan henkimaailman tuotosta.
Paholaiset ja levottomat kuolleiden sielut sen sijaan laitan itse dualismin ja ihmisenä olemisen aiheuttaman ajatusvirheen piikkiin. Mutta tämä ei tarkoita sitä, etteikö voisi tulla isojakin ongelmia, jos alkaa häärätä spiritismin parissa tekemättä mitään suojia. Eritoten jos itsellä on käsittelemättömiä traumoja ja negatiivisia tunteita.
Ainoa kerta, kun minun kimppuuni on käynyt mitään tai ketään, kyse oli tällä hetkellä elossa olevasta ihmisestä, joka kohdisti minuun energeettisen hyökkäyksen, koska estin häntä saamasta valtaansa toisen ihmisen vapaata tahtoa. Hikee ja duunii tämä shamaanin elämä...
Toisaalta muistan sen ainokaisen kerran, kun nostin riimut niin että unohdin tehdä suojat ensin.
Tulokset olivat sitä luokkaa uhkaavia ja omituisia, että hoksasin heti jotain olevan pielessä. Enpä ole suojia sen jälkeen unohtanut.
Tärkein juttu on tämä:
Jos uskot, että jossain tuolla on jotain oikeasti itsesi ulkopuolista ja pahantahtoista, saatat
itse luoda sen ulkopuolisen pahantahtoisen sinne, vaikka siellä ei oikeasti sellaista olisikaan! Lattian narinaa ja vaikka mitä fyysisiäkin ilmiöitä voi luoda itse, jos kovin vahvasti niihin uskoo ja niitä odottaa. Nyt kun värähtelyt ovat korkealla ja nousevat koko ajan, luomme asioita jopa vahingossa. Tämän vuoksi tulee olla hyvin tietoinen omista ajatuksistaan ja motivaatioistaan.