Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kommunikointityylimme/merkurius  (Luettu 63315 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« : 03.03.2010 17:48:00 »

Ajattelin laittaa tämän keskustelun pystyyn lähinnä sen takia, että koen, että tällä hetkellä täällä foorumilla on erittäin paljon kiistaa ihan tyhjänpäiväisistä asioista ja jotka johtuvat lähinnä siitä, että meillä kaikilla on erilaiset tavat kommunikoida, suhtautua toistemme puheisiin ja tuoda itseämme esille. Vielä kun otetaan huomioon se, että me tosiaan kirjoittelemme täällä, emme puhu, niin kommunikointiongelmat kärjistyvät entisestään.

Ajattelinkin, että olisi piristävää kääntyä pohtimaan omaa kommunikoimistaan ja samalla saada oivalluksia siitä miten muut ehkä kokevat meidät ja mitä viestintämme meistä lopulta kertoo. Tässä tietenkin hyvänä lähtökohtana on oma karttamme, erityisesti  merkurius ja 3. huone. Toki muitakin huomioita saisi tehdä, mutta ehkä helpointa olisi lähteä liikkeelle noiden asioiden kautta.

Itsellä on  merkurius  vaaka 9.huoneessa. Ehkäpä tuo vaakavaikutus sai minut nyt laittamaan tämän keskustelun pystyyn, sillä itselläni on jatkuva tarve etsiä sitä tasapainoa faktojen ja näkemysten välillä. Harvoin ilmaisen itseäni mustavalkoisesti, vaan koitan nähdä sen yhdistävän linjan ja totuuden sieltä ja jostain väliltä, mutta en kummastakaan päästä. Itselläni tosin monet planeetat tekevät neliöitä merkuriukselle, joten haasteitakin riittää.

3. huoneesta sen verran, että sen kärki on  kalat ja sieltä löytyykin  ceres  kalat ja  mars oinas. Ceres on itselleni vielä vähän outo juttu, mutta marsini kanssa alan pikku hiljaa olla sinut. Itselläni koen olevan aika suuren ristiriidan oman  mars ja  merkurius välillä. Marsini saa minut välillä toimimaan kärkkäämmin ja suoraviivaisemmin kuin todellisuudessa haluaisin ja sisälläni tiedänkin, että se kärjistäminen on tyhmää. Siksi minusta saattaa olla välillä vaikeaa ottaa selvää puhunko asioita todellisesti kuten ne ajattelen, vai kärjistänkö niitä jopa ironisesti. Osa ei minun huumoriani aina ymmärrä, osa tajuaa. =D Tästä joutuu aika paljon kärsimään, kun osa ottaa aina vakavasti kun ilmaisen mielipiteeni jyrkästi, vaikka todellisuudessa saatan omata hyvinkin maltillisia mielipiteitä.

Mutta tässä nyt aloitus tälle ketjulle. Ja toivon, että ne riidat jätetään sinne kahvitupaan sun muihin. Jos täällä keskityttäisiin ruotimaan kommunikaatiota ja sen ongelmakohtia =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 03.03.2010 21:36:56 »

Ja ihan moderaattorina totean tähän väliin, että jos huomaatte kiistan venyvän ja kasvavan ihan mahdottomuuksiin, muistakaa ilmoitella asiasta eteenpäin meille modeille. Modeporukka on kokolailla erittäin, erittäin kiireinen juuri nyt, joten vinkit sopimattomista ketjuista ja keskusteluista ovat tärkeitä.

Hienoa, että pistit tällaisen keskustelun pystyyn! Täällä kuulutetaan koko ajan suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä, mutta parasta on, kun se toteutuu käytännössä - pistetään homma siis toteutumaan! Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 03.03.2010 21:50:49 »

Pfff.... thanks Maarit. Mietinkin jo, että mihin kaikki modet on hävinneet. idiot2
Tämä lähtee häpeämään. Smiley
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 03.03.2010 22:06:19 »

merkurius kaksoset ilmoittauttuu.  Smiley

Tuota tyyliä mietin... Varmasti erilainen tyyli kommunikoida töissä, kotona, ystävien kesken, täällä foorumilla esim..
Tuo  pluto aspect_tri merkurius tuo sitä tarvetta päästä pintaa syvemmälle.

Niin ja kuuntelutaito liittyy mielestäni olennaisesti myös kommunikointiin.  coolsmiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 03.03.2010 22:10:47 »

Hyvä aihe, In!

Tässä yks pulputtaja tunnepohjalta, välillä vetäytyvä (kuoreensa tai pohjamutiin) Merkurius yhtymässä Venukseen ja Aurinkoon, kaikki Ravussa ja huoneessa 8. Uskon, että  merkurius aspect_tri kuu ja  merkurius aspect_con  uranus (5 astetta eroa) rohkaisee kuitenkin avonaisuuteen.

3.huoneen kärki taitaa olla Oinaassa.

Nuorempana kamala kikattaja, sittemmin naurut ovat vähentyneet ja skorpiomainen totisuus noussut pinnalle.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 03.03.2010 22:23:10 »

aurinko merkurius kaksoset

merkurius aspect_kvi askendentti skorpioni
 merkurius aspect_tri uranus jousimies
 merkurius aspect_sex chiron oinas
 merkurius aspect_ssx venus rapu

:Smiley

tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 03.03.2010 22:46:34 »

Niin ja  merkurius aspect_con jupiter ja tahtoo se mopo välillä karata. crazy2
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 03.03.2010 23:01:57 »

Hienoa In kun aloitit tämän aiheen ja hyvä Atha kun olet tullut tänne. smitten

Minulla  merkurius on  oinas ja 8. huoneessa. En kyllä osaa sanoa miten se näkyy omassa kommunikointityylissäni.  :Smiley

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 03.03.2010 23:15:49 »

Minulla  merkurius on  oinas ja 8. huoneessa. En kyllä osaa sanoa miten se näkyy omassa kommunikointityylissäni.  :Smiley

Hei minullakin on  merkurius  oinas 8. huoneessa, omaan aika vilkkaan mielen joka innostuu uusista asioista ja samalla 8. huoneen Skorpioniteeman mukaisesti myös sukeltelee syvällä, voin uppoutua asiaan aika täysillä. Jos kiinnostun jostain haluan tietää siitä nopeasti paljon ja kaiken mikäli vaan mahdollista.

Aspekteja
 merkurius  aspect_opp  pluto joka ei vieläkään ole kirkastunut täysin, niin ufo juttu että vaatii salapoliisityötä  :Smiley.
  merkurius  aspect_tri  saturnus
  merkurius  aspect_tri  neptunus
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 03.03.2010 23:18:30 »

Hei minullakin on  merkurius  oinas 8. huoneessa, omaan aika vilkkaan mielen joka innostuu uusista asioista ja samalla 8. huoneen Skorpioniteeman mukaisesti myös sukeltelee syvällä, voin uppoutua asiaan aika täysillä. Jos kiinnostun jostain haluan tietää siitä nopeasti paljon ja kaiken mikäli vaan mahdollista.

Cheesy Minäkin olen kyllä innostuvaista sorttia ja todellakin varsinainen syväsukeltaja.  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 03.03.2010 23:44:34 »

merkurius skorpioni terävä,tarkka
 merkurius aspect_tri pallas  :rapu:tieteellinen,taiteellinen, älykäs
 merkurius venus neptunus skorpioni intuitiivinen esteetikko
 merkurius aspect_squ mars leijona tahtotila luoda, joskus räjähtää
 merkurius aspect_sex vesta juno voisi kirjoittaa työkseen, etsii samansieluisia,hyvä kuuntelija
3 huone tyhjä  kalat oinas no on siellä Chaos(teoria) ja Lachesis,osan suova  Smiley
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 04.03.2010 01:45:08 »

Mä vähän vierastan tätä lähestymistapaa. En ole täällä pahoja kiistoja ikinä nähnyt, mutta enhän ole kaikkia ketjuja lukenutkaan. Mulla on merkurius skorpioni:ssa niin se jo varmaan tekee sen, että musta kiistat on osa kommunikointia, eivätkä pahasta niin kauan kuin asiat riitelevät, eikä toista loukatakseen kirjoiteta. Väittelyt on virkistäviä ja opettavaisia. Eihän me hyssyttelemällä ja myötäilemällä toisiamme mitään opita. Enkä tällä tosiaankaan tarkoita sitä, että riitaa pitäisi haastaa, jotta saadaan vähän säpinää vaan, että jokainen voisi mahdollisimman vapaasti ilmaista itseään. Se on sitä suvaitsevaisuutta. Mä en ymmärrä miks modejen pitäis kiistoihin puuttua, vaikka ne paisuiskin, jos tosiaan ei ihan loan heitoksi mene. Vähän sama juttu kun, että annetaan lasten kiistellä ja sopia rauhassa ilman, että aikuinen menee sorkkimaan, niin opitaan. Ehkä meistä tulee se sisäinen lapsi paremmin esille tällaisilla foorumeilla. Ja jos ihan off topiciks menee niin pystyyhän ketjun aloittajakin sitten tekemään asialle jotain. Näkemykset ei aina kohtaa ja se on ok! Se on rikkautta! Hienoa, että alotit tän ketjun In! Ja ymmärrän kyllä tuon sun lähtökohdan. Sun kaltaisia tasapainon etsijöitä tarvitaan, ihan yhtä paljon kuin keskustelujen ravistelijoitakin. Musta tuntuu, että tässä yhteiskunnassa ollaan nyt pelottavalla tavalla menossa sellaseen suuntaan, että kriittiset mielipiteet leimataan vihaksi milloin mitäkin ihmisryhmää kohtaan. Se ei voi tietää hyvää. Saako esim. isänmaallinen hetero olla isänmaallinen hetero? Paljonko saat sanoa ennen kuin oletkin rasistinen homofobiasta kärsivä ihmisvihaaja? Suvaitsevaisuutta tarvitaan joka suuntaan. Toivottavasti mua ei nyt nakata johonkin kahvituvan riitarinkiin...
Mulla on merkurius aspect_ssx askendentti vaaka, venus aspect_con uranus aspect_con merkurius skorpioni, merkurius aspect_squ mars leijona, merkurius aspect_sex saturnus neitsyt, merkurius aspect_tri juno rapu.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2010 03:14:00 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 04.03.2010 02:20:25 »

Niin no oikeastaan olen samoilla linjoilla kanssasi siinä Kastehelmi, että väitteleminen ja mielipiteistä keskusteleminen tekee hyvää ja on tarpeellista. Ehkä hain tällä ketjulla enimmäkseen sitä, että huomattaisiin ja opittaisiin, että suurin osa ns. turhista riidoista aiheutuu ainoastaan erilaisista tyyleistä tuoda itseämme esille. On aina positiivista kun asiat ja mielipiteet kohtaavat ja sitä kautta löydämmekin yleensä niitä hyviä ratkaisuja ja opimme kunnioittamaan erilaisuutta.

Välillä se menee riitelyksi, mutta se ei minuakaan haittaa, kunhan pysytään siellä asian puolella, eikä ryhdytä arvostelemaan mielipiteen esittänyttä ihmistä. Jos esimerkiksi joku on sitä mieltä että energiahoidot ovat huono juttu, niin eihän siitä kuitenkaan voida sitä kyseistä henkilöä leimata idiootiksi, joka on henkisesti madon tasolla. Myöskään energiahoitojen kannattajia ei voida haukkua mielestäni suoralta kädeltä hihhuleiksi, jotka vain jeesustelevat. Eikö olisi hedelmällisempää keskustella niistä hyvistä ja huonoista puolista, ilman, että yksilöidään ketään. =/

Ehkä tällä hetkellä täällä foorumilla on osittain menty sellaiseen turhan kahtiajakautuneeseen meininkiin ja pidän sitä itse vähän huonona asiana, sillä en usko, että se pohjimmiltaan loppu peleissä edes niin on. Itseäni ainakin ahdistaa tälläinen jyrkkä kategorisointi henkisten ja ei henkisten ihmisten välillä. Kaikkihan kuintenkin toteuttavat "omaa henkeään" eri tavoi eri elämänvaiheissa, enkä näe paljoakaan järkeä siinä, että puolin ja toisin haukutaan toisia ja arvostellaa toiste elämäntyylejä. Mutta tässä se vaikeus ehkä piileekin. Missä vaiheessa mielipiteide ilmaiseminen muuttuu loukkauksiksi? Missä vaiheessa kärjistämisellä ei saavutetakaan enää sitä haluttua mielipiteidenvaihtoa.

Kyllä mielipiteitä saa olla, mutta aika usein joudutaan ongelmiin, kun stereotypisoidaan yksilöitä tarkoittamaan jotain ihmisryhmää. Juurikin niin kuin mainitsit tuon isänmaallinen hetero esimerkin, mikä jo sinänsä sisältää arvolatauksen. Miksi jotain henkilöä olisi tarpeellista kuvailla sanalla hetero tässä yhteydessä, sillä tuossa yhteydessä ensimmäinen mielikuva on rasistinen ja homofobinen, vaikka todellisuudessa asia ei olisikaan niin. Onko jokainen isänmaallinen ihminen muka homofobinen. Ei taida olla niin. Hyvin tämän kärjistämisen ja stereotypisoinnin huomaa esimerkiksi homojen ja lesbojen adoptio-oikeus keskusteluissa, jossa aika usein vedetään se johtopäätös, että jos sitä vastustat, niin olet homojen vihaaja ja ihmisoikeuksien polkija, vaikka perustelut mielipiteelle saattaisivat löytyä jostain aivan muualta.

Niin no avainasemassa siihen, että sitä suvaitsevaisuutta saataisiin tännekin on se, että ymmärtäisimme toisiamme niiden kuuluisien boksien ulkopuolellakin.

Hmm, itselläni ehkä juurikin ongelmana aina välillä on se, että en voi sanoa juuta enkä jaata mihinkään, koska minulle kaikella on niin monet puolet ja pyrin asettamaan itseni aina muiden asemaan. Koskaan en oikeastaan itsekään tiedä, mitä mieltä nyt olen mistäkin. Esimerkiksi viime aikoina keskustelua herättänyt turkistarhaus  juttu saa minut hyvin ristiriitaiseksi. Toisaalta koen, että kettutytöt toimivat lähinnä terroristimaisesti ja sitä kautta pilaavat sanomansa, mutta toisaalta taas ymmärrän, että he kokevat radikaalin lähestymistavan oikeaksi. Toisaalta olen myös turkistarhaajien puolella siinä, että he vain hankkivat elantonsa ja jos ihmiset kerran syövät lihaa niin eikö ole sama jos niitä turkiksiakin käytetään. Toisaalta taas onko se tarpeellista? Osittain olen kettutyttöjen kannalla siinä, että he ajavat hyvää asiaa eläintenoikeuksien puolesta, mutta saavat myös pahaa aikaan. Sitten näkökulmani itselleni on myös se, että perinteet turkisten käsittelyssä ovat katoavaa kansanperinnettä jota tulisi vaalia. Enää ei esimerkiksi Suomessa voi opiskella turkis- ja nahka-alaa. Ja vielä on niiiiin paljon puolia. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä miten ajatteluni toimii. Mistään on vaikeaa sanoa mitään tarkkaa, mikä aiheuttaa sen, että en aina ymmärrä ihmisten jyrkkiä mielipiteitä, muina kuin keinoina herättä keskustelua.

Hmm, tämä nyt ei mennyt hirveästi astroilun puolelle, mutta olkoonsa nyt sitten. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 04.03.2010 03:11:41 »

Asiaa puhut In. Ja innostuin kahlaamaan täällä vähän laajemmin niin nyt paremmin ymmärrän, millaista käytöstä niillä kiistoilla ehkä tarkoitit. Aika asiatonta tekstiä tuli vastaan.
Niin no oikeastaan olen samoilla linjoilla kanssasi siinä Kastehelmi, että väitteleminen ja mielipiteistä keskusteleminen tekee hyvää ja on tarpeellista. Ehkä hain tällä ketjulla enimmäkseen sitä, että huomattaisiin ja opittaisiin, että suurin osa ns. turhista riidoista aiheutuu ainoastaan erilaisista tyyleistä tuoda itseämme esille. On aina positiivista kun asiat ja mielipiteet kohtaavat ja sitä kautta löydämmekin yleensä niitä hyviä ratkaisuja ja opimme kunnioittamaan erilaisuutta.
Just näin ja tosiaan hieno juttu, että laitoit tämän ketjun alulle. Positiivista ravistelua.
Ehkä tällä hetkellä täällä foorumilla on osittain menty sellaiseen turhan kahtiajakautuneeseen meininkiin ja pidän sitä itse vähän huonona asiana, sillä en usko, että se pohjimmiltaan loppu peleissä edes niin on. Itseäni ainakin ahdistaa tälläinen jyrkkä kategorisointi henkisten ja ei henkisten ihmisten välillä. Kaikkihan kuintenkin toteuttavat "omaa henkeään" eri tavoi eri elämänvaiheissa, enkä näe paljoakaan järkeä siinä, että puolin ja toisin haukutaan toisia ja arvostellaa toiste elämäntyylejä. Mutta tässä se vaikeus ehkä piileekin. Missä vaiheessa mielipiteide ilmaiseminen muuttuu loukkauksiksi? Missä vaiheessa kärjistämisellä ei saavutetakaan enää sitä haluttua mielipiteidenvaihtoa.
Kahtiajako on multa jäänyt huomaamatta kun en ole niin laajasti käynyt tätä foorumia läpi. Toi on totta, että rajanveto mielipiteen ja loukkauksen välillä voi olla hankalaa. Lähes mahdotonta oikeestaan kun joku voi ottaa asiat, joista yleisellä tasolla puhutaan, henkilökohtaisina loukkauksina. Sanomattakin selvää, että itse en halua ketään loukata. Jos niin ikävästi kävisi niin toivoisin, että ko. henkilö kertoisi sen mulle. Siinä olisi mulle taas oppimisen paikka. Tarkastelisin kirjoittamaani ja tarvittessa pyytäisin anteeksi ja selittäisin kantaani.
3. huoneen kärki on mulla muuten jousimiehessä, huone tyhjillään.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 04.03.2010 08:35:08 »

Jokainen täällä roikkuu omista motiiveistaan.

Omat motiivit on ihan tuolla astrologiassa. Hitsi, näitä saitteja kun on niin vähän missä voisi oikeasti keskustella astrologiasta. Astro.comin foorumin puolella on paljon ihan asiaa sitä etsivälle. Toki siinä astroillessa voi vähän parantaa maailmaa ja hämmentää soppaakin, mutta kyllä se intohimo on vaan ihan oikeasti puhtaasti astrologiassa.
Ja hienoa, että on paikka missä kohdata muita ja ruokkia toinen toistemme ajatuksia.

3. huoneen kärki  skorpioni pitäen sisällään  jousimies komerossa. Ja  neptunus
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  

Siirry: