Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kommunikointityylimme/merkurius  (Luettu 63354 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 04.03.2010 09:43:05 »

Minä ainakin hävetäkseni myönnän, että tuo oma kommunikointitaito on surkastunut ihan kamalaan pisteeseen, kaksosenergiaa on ihan järjetön määrä ja intoa enemmän kuin laki sallii.

Opiskeltavaa siis...
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #16 : 04.03.2010 10:36:54 »

Mulla on merkurius skorpioni 8. huoneessa. En jaksa kaueasti puhua puuta heinää, oon mieluummin hiljaa ja avaan suuni kun jotain järkevää puhuttavaa. Oon aika kova väittelemään, varsinkin itselle tärkeistä aiheista. Haluan kaivaa aina ne syyt esiin, että miksi joku on jotain mieltä. Se on vaan kauhean mukavaa mun mielestä, vaikka usein siinä tulee samalla riitaakin. Tosin vanhemmiten oon huomannut, että tykkään enemmän vaan kuulla mitä muut ajattelevat, miten he näkevät maailman enkä niinkään väitellä siitä, kun kaikkihan me ollaan oikeessa omalta kantiltamme. Nuorempana olin sitä mieltä, että vain minä olen oikeassa :Smiley Mulla on tarve nähdä asiat joka puolelta ja pystyä asettumaan toisen asemaan. Usein suuni on nopeampi kuin pää ja välillä päästelen vähän turhan jyrkkiä totuuksia ja heti jälkeen päin tajuan, että ois ehkä pitänyt muotoilla asia toisin tai pitää vaan pääni kiinni. Möläyttely ärsyttää, koska en halua loukata ketään.

Tulen parhaiten toimeen vähän luupäisten ihmisten kanssa, jotka sanoo mullekin suoraan eikä anna periks heti eikä ota itteensä ihan pienestä. Tylsistyn ihmisiin, jotka on mun kanssa aina samaa mieltä. Parhaasta ystävästäni on tullut aikoinaan läheinen sitä kautta, että ekat kuukaudet kun me tunnettiin, me vaan tapeltiin ja väiteltiin kaikesta. Molemmat liian jääräpäisiä antamaan periksi. Nyt ollaan oltu läheisiä, hyviä ystäviä 11 vuotta.

Oon todennut itestäni sellasta, että mä kehitän kauheen helposti varsinkin miehen kanssa riitaa tai muuta draamaa, kun oon tylsistynyt... Oon tosi hyvä siinä idiot2 Miehellä on vaan uskomaton kyky tajuta aina, koska en vaan voi olla tosissani ja sit se nauraa mulle ja pitää sulosena. Hyvä että näin, koska exä meni pitkin seiniä mun kanssa tän(kin) piirteen takia... Exä anto mulle muutenki periks aina, nykynen ei taas millään ja oikeestaan hyvä niin.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #17 : 04.03.2010 10:57:17 »

Välillä se menee riitelyksi, mutta se ei minuakaan haittaa, kunhan pysytään siellä asian puolella, eikä ryhdytä arvostelemaan mielipiteen esittänyttä ihmistä. Jos esimerkiksi joku on sitä mieltä että energiahoidot ovat huono juttu, niin eihän siitä kuitenkaan voida sitä kyseistä henkilöä leimata idiootiksi, joka on henkisesti madon tasolla. Myöskään energiahoitojen kannattajia ei voida haukkua mielestäni suoralta kädeltä hihhuleiksi, jotka vain jeesustelevat. Eikö olisi hedelmällisempää keskustella niistä hyvistä ja huonoista puolista, ilman, että yksilöidään ketään. =/

Ehkä tällä hetkellä täällä foorumilla on osittain menty sellaiseen turhan kahtiajakautuneeseen meininkiin ja pidän sitä itse vähän huonona asiana, sillä en usko, että se pohjimmiltaan loppu
peleissä edes niin on. Itseäni ainakin ahdistaa tälläinen jyrkkä kategorisointi henkisten ja ei henkisten ihmisten välillä. Kaikkihan kuintenkin toteuttavat "omaa henkeään" eri tavoi eri elämänvaiheissa, enkä näe paljoakaan järkeä siinä, että puolin ja toisin haukutaan toisia ja arvostellaa toiste elämäntyylejä.

Amen  smitten
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 04.03.2010 11:02:05 »

3 huoneen kärki  kalat ja ainoa asukki on  aurinko.
 merkurius oinas asuu 4:ssa yhdessä  venus ja  chiron kanssa, jälkimmäinen on jo pari astetta  harka.

merkurius aspect_con venus
 merkurius aspect_squ mars
 merkurius aspect_sex jupiter
 merkurius aspect_tri saturnus
 merkurius aspect_tri neptunus
 merkurius aspect_opp pluto
 merkurius aspect_opp MC
tuollaisia löytyy kartalta.

Kommunikointi ja ajatusten vaihto on mulle yhtä tärkeetä kun happi. Ja silti on vain muutama ihminen löytynyt, joille oikeasti voi puhua (ei tietenkään kaikkea).

Paljon on tullut palautetta oikku tavasta täräyttää suoraan ja jotkut kokee etten pyydä mitään, vaan ilmotan ja käsken  Huh .
Pienryhmäpalaverissa (missä jälleen yrtitettiin löytää yhteisiä toimintatapoja kumpaankin vuoroon) pomot sano mulle kun kukaan ei puhunut mitään, että " Alotappa sinä kun sulla on aina mielipide kaikkeen..."  Tongue
Duunissa muutenkin toi kommunikointi on todella taitolaji (jään varmaan luokalleni) kun "vanha porukka" muistelee hartaudella sitä mennyttä päivää ja kuinka kaikki oli erilailla, ja suuttuu verisesti kun sanoo et meininki on vähän eri kun sillon..firma ei ole enää kunnan/kaupungin vaan osakeyhtiö jonka tarkotuksena on tahkota mahd.paljon rahaa  Cool Embarrassed

Mulla on myös taipumus puhua täysin tunteideni vastaisesti, sekä olla kokonaan kuuntelematta mitä edes sanon ja sitten oonkin taas ihan ihmeellisesssä sopassa...
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #19 : 04.03.2010 11:30:22 »

merkurius  jousimies      aspect_con MC
Onhan minulla se tapa, että pääsee suusta usein joku sellainen vain mikä ei tilanteeseen nähden olisi korrektia. En tiedä mietinkö sitten ollenkaan mitä sanon ennen kuin päästän sen ulos suustani.  Cheesy Vaikka kyllä minä yleensä valitsen tarkkaan sanani, en tiedä mistä se sitten johtuu, johtuisiko siitä että minulle on niin arkipäiväistä puhua kaikenlaisista asioista, niistä syvimmistäkin, ja kaikenlaisilla nuoteilla, kyynisellä tai millä vaan, eikä sanoja koskaan tarvitsisi ottaa niin vakavasti, ne ovat vain sanoja. Jeps, en ehkä ymmärrä mikä loukkaa muita, kun ajattelen että kyllähän minäkin tälläistä olen joutunut kuulemaan, että kyllä se kuuluu kestää, mutta ei se menee niin, sillä jokainen ihminen on oma yksilönsä. En tiedä onko tämä tullut esille täällä foorumilla vai ei, en oikeastaan osaa edes sanoa millainen kirjoitustyyli minulla täällä on. Vaihtelee aina fiiliksen mukaan. Mutten nyt tietoisesti halua haastaa riitaa kenenkään kanssa, ulkomaailmassa ehkä pikkasen, mutten täällä.  Wink
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 04.03.2010 11:35:23 »

Aah, kommunikointia. Rakastan kommunikointia, puhumista, ideoiden jakamista, ymmärrystä, laajennusta älyllisesti ehkä yli kaiken. Smiley

aurinko aspect_con merkurius
 merkurius aspect_squ jupiter
 merkurius 11.huoneessa  kauris
 chiron 3.huoneessa

Tuo Merkurius neliö Jupiter on karttani tarkin aspekti, mutta en koe ollenkaan sen tarjoamaa sanomaa oikeaksi itselleni. Osittain se pitää paikkansa, siinä mielessä, että käytännön elämässä voin olla aikamoinen huithapeli välillä ja minun on vaikea olla tarkka ja pikkutarkkuutta vaativat asiat ovat hyvin vaikeita minulle, mutta tähän aspektiin usein liitetään myös todellisuudesta irtaantuminen, jopa valehtelu ja se, että hyppää päätelmiin ennen kuin tietääkään kaikkea. Ehkä lapsena olin enemmän tällainen, mutta nykyään minun on vaikea sovittaa näitä yhteen itseeni osuvaksi. Olen hyvin kriittinen saamani tiedon suhteen ja ihmisten sanomisten suhteen, otan monet asiat huomioon tehdessäni päätöksiä.

Minulla on myös eräänlainen "jyräämisen lahja", eli tarpeen vaatiessa ja jos joku pomppii silmille ja tekee naurettavia päätelmiä, mitkä pahimmassa tapauksessa voivat vaikuttaa negatiivisesti muiden ihmisten mahdollisuuksiin, niin minä osaan kyllä jyrätä alleni viiltävällä sananseilälläni ja mahtipontisella ulostulollani kyllä moiset tyypit.  2funny En kuitenkaan harjoita tätä todellakaan päivittäisessä elämässä, mutta tästä on hyötyä esim. silloin kun pitää puheita - ihmiset ottavat tosissaan ja uskovat helposti mitä sanon - osittain myös siksi, että en itse ole mitään mieltä, ennen kuin olen täysin varma siitä.

Kuunteleminen ja keskittyminen tosin on välillä vaikeaa! Mieli vaeltaa. Mielen vaeltelua muuten rakastankin, matkustelu, opiskelu ja kaikenlainen saa mieleni vaeltamaan ihan uudella mielettömällä tavalla. Smiley Jupiterin kepposia.

Työni tulee tulevaisuudessa liittymään sanoilla ja kommunikaatioilla parantamiseen ja minulle on usein sanottu, että kanssani keskusteleminen on kuin balsamia haavoille.  smitten Minä en mielestäni sano mitään kovin erikoista, koetan vain kuunnella ja sitten sydämestäni sanoa jotain, minkä uskon osuvan juuri tälle ihmiselle oikeaan kohtaan ja usein saan kuulla, kuinka tasapainottavaa on keskustella kanssani. Toivottavasti se on totta. Smiley

Tästäkin aiheesta voisi keskustella vaikka kuinka paljon!  Grin  merkurius aspect_squ jupiter
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #21 : 04.03.2010 14:48:23 »

Jokainen täällä roikkuu omista motiiveistaan.

Omat motiivit on ihan tuolla astrologiassa. Hitsi, näitä saitteja kun on niin vähän missä voisi oikeasti keskustella astrologiasta. Astro.comin foorumin puolella on paljon ihan asiaa sitä etsivälle. Toki siinä astroillessa voi vähän parantaa maailmaa ja hämmentää soppaakin, mutta kyllä se intohimo on vaan ihan oikeasti puhtaasti astrologiassa.
Ja hienoa, että on paikka missä kohdata muita ja ruokkia toinen toistemme ajatuksia.

Mä olen tänään ollut tarmoa täynnä heti aamusta ja kun on lomaa töistä,
niin mietin tekemistä, lähdin Yliopistolle, kun proffa sanoi,
että voisin hiukan opiskellakin taas vaihteeksi ja päädyin maailman tylsimmälle luennolle, buck2
jossa oli sitten mukavasti aikaa surffata netissä ja kappas,
mie löysin yhden mielenkiintoiselta ja positiiviselta vaikuttavan astrologisen saitin,
jossa näyttää olevan älyllistä elämää ja suhteellisen normaaleilta kuullostavia
tyyppejä kirjoittelemassa. Afro

Siitäkin mielenkiintoinen saitti, että varsin käytännön läheisistä aiheista varsin suoraa
ja selkeää puhetta, niin se miettii myös noita henkimaailman juttuja,
mutta astrologiselta kannalta.  Smiley

Mulla ei ainakaan heti pistänyt silmään ketkään jeesustelijat, hihhulit
ja muut mantrojen hokijat ja paskan jauhajat sieltä,
joten keskustelut ovat pysyneet varsin puhtaina siellä. Smiley

Ainut on, että se on englannin kielinen, mutta suurin osa Astron astrologian
harrastajista taitanee lukea ja kirjoittaa tarpeeksi ymmärrettävästi.

MUOKS. Lisäyksenä vielä, että se vaikuttaa suhteellisen helpolta saitilta
astua sisään, oli sitten aloittelija, kokeneempi tai ihan astrologi. Afro
Kiinnostus astrologiaan ja sen oppimiseen riittää.
Suositulta saitilta vaikuttaa. Smiley

Laittakaa YV:tä kiinnostuneet, niin laitan linkkiä. Wink

Sorry OT.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2010 14:55:33 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 06.03.2010 03:09:48 »

Minulla on  chiron harka kommunikaation huoneessa, mutta  merkurius itsessään on  kalat 1. huoneessa.  merkurius on myös  aspect_con aurinkomerkkiini,  oinas. Itse osasin päätellä tuosta sen verran, että olen se kyökkipsykologi, jolle ihmiset tulevat kertomaan ongelmistaan (myös niissä tilanteissa, kun en välittäisi kuulla niistä, sillä minusta minun ei tarvitse tietää kaikista kaikkea). Lähipiirissäni olen usein kunnioitettu opastaja, jonka sanaa kuunnellaan tarkasti, joskin korostan aina kaikille, että minun sanomiseni ovat vain minun sanomisiani ja jokaisen on tärkeintä ajatella itse. Autan ja opastan muita mielelläni sanallisesti ja nautin kommunikoinnista kirjoittamalla. Vapaa-ajallani kirjoittelen tarinoita. Minusta olisi ihanaa osata puhua useita eri kieliä, kuten ruotsia, japania, koreaa, venäjää ja viittomakieltä.

Isommassa porukassa, eteenkin jos paikalla on hyvinkin suulaita ihmisiä, en pahemmin puhu mitään. Puhun paljon, jos koen olevani oikeassa seurassa.  kalat minussa keskustelee myös syvemmän puolen kanssa, ei vain fyysisesti. Parhaimpien ystävien kanssa voimme istua hiljaa tuntikausia puhumatta mitään fyysisesti, koska sille ei ole tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 03:12:23 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 06.03.2010 10:07:54 »

Minulla on  chiron harka kommunikaation huoneessa,

Mulla meni ohi, mikä on kommunikaation, siis Kaksosen(-ko? vai Merkuriuksen) huone? Huh
Mulla on  aurinko merkurius  kaksoset 7. huoneessa.

Tuon  merkurius aspect_tri  uranus :n pitäisi tehdä musta suorastaan
neroutta lähentelevän havannoitsijan ja miettijän,
etenkin yhdessä tuon  merkurius aspect_kvi / aspect_inc  askendentti skorpioni :n kanssa,
mutta enpä nyt menisi vannomaan. Undecided

Kielet taittuu ja opin uuden kielen todella nopeasti. Riittää, että mä haluan kommunikoida
sillä kielellä.
Mä en ole kovin ujo puhuja ja tykkää kyllä luennoida ja esiintyä isommallekin porukalle.
Koen olevani elementissäni, mitä isompi yleisö. Tongue
Mua jopa kuunnellaan ja juttujani seurataan -välillä vähän liiankin paljon,
mitä tulee vaikka tänne Astroon.  :Smiley Ei se läheskään aina ole positiivista. Tongue

Kahdenkesken ja pienemmässä prukassa olenkin sitten hiljaisempi tyyppi
ja musta saa jopa kuuntelevan ja miettivän ja toiseen keskittyvän vaikutelman,
vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Mielikuvitusmaailmassa minä olen seikkailemassa, kun näytän kuuntelevan sinua
ja kaikki juttusi menee täysin ohi. Grin :Smiley

Mulla on huonosti itsehillintää puheissani, multa puuttuu takaraivolta
jokin hillitsemisruuvi uglystupid2 ja mie päästelen suustani suoraan kaunistelematta ja häpeilemättä, eikä vain muita hämmentäviä kysymyksiä,
vaan kyllä ne kommentitkin tippuu ihan yhtä sulavasti. angel

Kirjoittajana olen suhteellisen lahjakas ja olen saanut kiitosta ja kiinnostusta ympärilleni sillä.

Noista huonoista puolista vielä, niin mä olen niitä ihmisiä,
joiden kanssa ei kannata lähteä väittelemään, etenkään, jos ei ole puhtaat paperit matkassa.
Tuo  askendentti skorpioni ja  mars oinas antaa kyllä oman mausteensa
tuohon kommunikaatiooni silloin.
Mun kanssa tuhlaa vain energiaansa -mutta toisaalta ihan omaa typeryyttään. Tongue
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 06.03.2010 12:01:28 »

Mulla meni ohi, mikä on kommunikaation, siis Kaksosen(-ko? vai Merkuriuksen) huone? Huh

Kommunikaation huone on 3.huone. Smiley Se on myös kaksosten huone.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 06.03.2010 12:03:38 »

merkurius  aspect_con  aurinko skorpionissa
 merkurius  aspect_opp  askendentti

Merkurius huoneessa 6.
3.huoneessa mars ravussa  :Smiley

Ei, ei ja ei, en tykkää todellakaan esiintyä ja olla äänessä. Mutta jos jostain pakosta joudun esiintymään niin se tehdään sitten huolella. Kaikkea asiaankuulumatonta nippelitietoa kaivetaan mittavissa tutkimussessioisssa esiin ja jaetaan sitten mielenkiintoisesti yleisölle.

Olen enemmän omassa elementissäni kirjoitetun sanan parissa ja kirjoittelen pöytälaatikkoon. Tuotoksia taitaa olla jo kolme kansiollista, joista varhaisimmat on yläasteajoilta.

Omista kiinnostuksenkohteistani jaksan kyllä jaaritella pidempäänkin, mutta noin yleisestiottaen olen tarkkailija/kuuntelija enemmän kuin puhuja.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 06.03.2010 12:13:39 »

On tosiaan hauska verrata Merkuriusta eri merkeissä, varmaan myös huoneissakin. Ja kuten Asboolla tuo Merkurius Skorpionissa, sama pätee yhdellä minun pojista, yleensä on taustakuuntelijana, mutta kahden kesken löytyy juttua.

Kun kaikilla Merkurius on kuitenkin lähellä Aurinkoa ja vahvistaa Auringon loistamista, niin mikähän tekee sen että Merkurius olisikin heikommalla ja vaikeuttaisi kommunikaatiota?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #27 : 06.03.2010 14:11:59 »

Kommunikaation huone on 3.huone. Smiley Se on myös kaksosten huone.

Ah, mulla on se  kalat, pallas ja  vesta , kärki  vesimies lähentelemässä mun  kuu :ta. Tongue
Mä kyllä kierin mietteissäni aika Kalamaisen syvällä, mutta mä en jaksa enään mikään
kyökkipsykologi olla, paitsi että tuo taipumus kanavoituu hiukan tänne Astroon nykyisin.

Nuorempana kiinnostivat kaikki yliluonnollinen, ismit, ideologiat ja uskonnot ja muut
ja siksipä niissä tuli kahlattua niin syvällä, että se tuli käytyä loppuun
ja tulin uskoon tästä mahtavasta normaalista ihmiselämästä ihan inhimillisenä ihmisenäsmitten

Varmaan tuo mun kaksospainotus, mutta myös  pluto MC vaaka kivoine kuvioineen,
pakottaa mut jatkuvaan muutokseen ja etiäpäin menemiseen.

Siksi mua varmaan rassaakin nuo tyypit, jotka yrittävät muuttaa mua (mieleisekseen)
ja asettaa mulle estäviä rajoja ja jämähtämistä,
kun mulla on jo itsessäni luonnostani se muuttumis -ja eteenpäin kehitysprosessi sisäsyntyisenä,
niin tuo ulkoinen painostus muuttumiseen ja kehitykseen on lähinnä stressaavaa. Huh
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 06.03.2010 14:28:05 »

Kun kaikilla Merkurius on kuitenkin lähellä Aurinkoa ja vahvistaa Auringon loistamista, niin mikähän tekee sen että Merkurius olisikin heikommalla ja vaikeuttaisi kommunikaatiota?

Niin, en tiedä olenko nyt kovin väärässä sitten, mutta olen ymmärtänyt että retroileva  merkurius syntymäkartalla voisi tehdä muummuassa sen että tapa kommunikoida voi olla epätavallista tai sanojen merkitykset itselle erilaisia kuin muille, josta voi johtua sitten väärinymmärryksiä, vaikeutta tulla ymmärretyksi.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #29 : 06.03.2010 14:40:25 »

Niin, en tiedä olenko nyt kovin väärässä sitten, mutta olen ymmärtänyt että retroileva  merkurius syntymäkartalla voisi tehdä muummuassa sen että tapa kommunikoida voi olla epätavallista tai sanojen merkitykset itselle erilaisia kuin muille, josta voi johtua sitten väärinymmärryksiä, vaikeutta tulla ymmärretyksi.

Mulla tuo retroilee ja mä en kertakaikkiaan välillä ymmärrä,
miten mun täysin pläkkisuorasta kommentista "Tuolla on punainen tuoli",
saada siitä sinisen ja vielä jonkin alle ja piiloon sen ja olemaan vainoharhainen,
että mitä tuolla oikeastaan tarkoitat, minuako??!!!

Mutta toisaalta oli jo puhetta, että retroileva planeetta on kuin astrologista
homeopatiaa, joten..  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  

Siirry: