Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kommunikointityylimme/merkurius  (Luettu 63364 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #30 : 06.03.2010 14:53:20 »

2funny ylläolevalle.

mullakin perääntyvä  merkurius  kalat 12 h placidus  /tasahuone 10

- aspect_tri uranus  - nopeita älynväläyksiä
- aspect_squ neptunus - fantasiaa ja unelmia, hihhulointia ja huuhaata, ja Runous
-kvinkunssi  pluto - piilotettua vallanhalua ja viestinnän valtapeliä, myös valta-teeman käsittelyä ajatuksissa
- aspect_opp saturnus hyvin perusteellinen ja vakava tapa ajatella ja aikaisemmin ainakin pelkoja omasta tyhmyydestä ja ajattelun rajoittuneisuudesta, eli huonon itsetunnon kanssa kamppailu

koen että mulla kun  merkurius tekee niin paljon aspekteja kollektiivisiin planeettoihin, niin on ollut kalana iso työ erottaa oma ajattelu yleisestä.

ja  merkurius kalat han on hyvin subjektivinen ajattelija ja tunteiden käsittelijä.

perääntyvyys on kai tullut esille oman menneisyyden uudelleen pohtimisena.

tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 06.03.2010 14:57:56 »

Samoin! Ja kun synt.kartan Venuskin vielä on perääntyvä (1 asteen yhtymässä Merkuriuksen kanssa), niin ehkä on ollut parempikin, että nuorena olen ollut hiljaisempi tyyppi suojassa Ravun panssarin alla. Ehkä tuo retroilu on vaikuttanut myös siihen, että en helposti ole tunteitani ilmaissut tai ainakaan puhunut niistä.  :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 08.03.2010 05:26:24 »

Olen muuten miettinyt sitä, että voisiko IC vaikuttaa siihen, miten kommunikoimme siellä läheisten ja perheen luona kotona. Itsellä ainakin tuntuu tuo IC  oinas vaikuttavan siihen kotipersoonaan ja kotona olenkin aika tulta ja tappuraa, sellainen suoraviivainen ja hyökkäävä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #33 : 11.03.2010 11:06:05 »

mikähän merkuriuksen merkkisijainti tai aspekti aiheuttaa taipumuksen verhoiltuun ja 'kaksoismerkitykselliseen' kommunikointiin ? tuolla verhoillulla tarkoitan sitä, että henkilö ilmaisee ajatuksensa toiselle henkilölle kuin se ajatus on suunnattu. esim jos paikalla on kolme tai neljä henkilöä, yksi heistä puhuu toiselle mutta sisältö on tarkoitettu kolmannelle.

esimerkiksi vaikka foorumilla:

henkilö A:ta ärsyttää henkilö B, mutta henkilö A ei sano sitä suoraan B:lle

vaan menee mukaan keskusteluun aiheesta X henkilön C kanssa. aihe X ei liity suoranaisesti henkilöön B, mutta henkilö A punoo keskusteluun piirteitä, teemoja ja seikkoja, jotka liittyvät henkilöön B ja sekoittaa ne keskustelunaiheseen X, jonka julkituo ääneen keskustelussa C:n kanssa, varmistaen että henkilö B kuulee.

näin mitään ei sanota suoraan, mutta taatusti asia välittyy. A voi olla vaikka liittänyt keskustelun aiheeseen X B:n mielenkiinnonkohteita, mielipiteitä tai tietämiään yksityiskohtia hänestä, ja itseasiassa tärkeämpää kuin keskustelun aihe X, on henkilön B painaminen alas.

mikä aiheuttaa kierreltyä kommunikointia, piiloviestintää, kaksoismerkityksiä....?

mulla on jotain sellaista että tähän voisi liittyä jotenkin  rapu, jousimies ja  vaaka merkki. en osaa sanoa miten. myös  kaksoset, etenkin merkurius siellä, mutta ei välttämättä aurinko.

Nousukuu taisi sanoa joskus, että  merkurius kalat aiheuttaa kaksoismerkityksellistä viestintää. no mulla on se, ja olen aika suora. en sano mitään, tai sanon suoraan... crazy2

edit. ja pyrin olemaan leimaamatta mitään piirrettä merkeillä,koska se voi olla ahdistavaa ja loukkaavaa. tyyliin lyödään lukkoon että joku piirre on taatusti peräisin jostakin merkistä ja sitten tää merkki on ikäänkuin tuomittu olemaan vaan just sellainen. siitä en pidä. joten nuo mun merkkiarvauksetkin voi olla ihan väärässä....
« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 11:20:48 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ave^^
Vieras
« Vastaus #34 : 11.03.2010 11:56:03 »

Heh heh aamunsäde, eikö tuo sinun ylläoleva kommenttisi ole selvä esimerkki piilomerkityksistä? Noh, luulen että kaikki me ihmiset sitä harrastamme..

Hyvä ajatus tuo ICn merkitys kommunikointiin. Voi olla tottakin että muutun kotipiirissäni sitten täksi sosiaaliseksi kaksoseksi. Kotoa muistan kaikki hyvät keskustelut isän kanssa. Sellaisia kyllä kaipaisin tulevasta omasta perhe-elämästänikin. Se, että jos ei puhuta, niin miten voidaan tietää edes missä mennään?
tallennettu
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #35 : 11.03.2010 11:59:40 »

Heh heh aamunsäde, eikö tuo sinun ylläoleva kommenttisi ole selvä esimerkki piilomerkityksistä? Noh, luulen että kaikki me ihmiset sitä harrastamme..

hmm, en vielä ymmärtänyt mitä tarkoitit, mielestäni vaan kuvailin suoraan kuinka piilomerkityksellinen viestintä toimii...

mutta meen taustalle kelailemaan, ehkä löydän itsestänikin sen piilomerkityksellisyyden. sitä kun useinkin on itsessä puolia mitä ei vielä ole huomannut, ja näkee ne vaan muissa.

minulla kanssa toimii tuo IC juttu viestinnässä, IC on  rapu ja kotona kelaillaan kaikki tunneherkät jutut ja tunteet saa purkautua vapaasti....koti muutenkin tosi intiimi paikka, jossa voi tulla ulos rapu-kuorestaaan. joku piilotettu räyhäävä leijona puoli minusta herää, jos joku tulee häiriköimään toisen 'pyhälle' koti alueelle tickedoff

edit. voisin tietysti tässä julkisesti sanoa suoraan esimerkkejä siitä, milloin olen nähnyt että minua kohtaan tällä foorumilla on käytetty kuvailemaani piiloviestintää, mutta enpäs sano. miksi sanoisin suoraan, koska ne viestijätkään eivät ole sanoneet? Wink angel

metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

tietysti voi nousta uusi kysymys, että mikä merkuriuksen sijainti aiheuttaa 'vainoharhaisuutta viestinnässä'...tyyliin luulee, että hänestä puhtaan vaikkei puhutakaan.

siihenpä en ota kantaa, sillä esim omaa vainoharhaisuuttani tämän piiloviestintä-aiheen suhteen ei voida todistaa, koska en ole suoraan sanonut mitä tilanteita asia koskee Grin

hih, enkä sano, koska ei ne muutkaan sanoneet..... 2funny

« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 12:12:36 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #36 : 11.03.2010 12:56:18 »

merkurius  jousimies neloshuone ELI saarnaajajeesus olen ilmiselvästi.

Tarkin aspekti koko kartalla myös yhtymä uranus merkurius, molemmat jousimiehessä. Että täältähän niitä lentäviä lauseita on piisannut.

Tuli eilen mieleen pitkästä aikaa, että mistä olisi kiva kirjoittaa näytelmä. Olen nim. ollut tässä aivan uskomattoman lyhyillä langoilla aboutsii 5 päivää ja tulistunut suunnilleen siitä, kun mua päin on katottu mukamas väärällä tavalla. Menee tän itsebeibin kanssa vähän hermot. Onneksi löytyisi se aihe ja sitä on ensi viikolla aikaa kirjoittaakin - ehkä vähän tyhjentyisi tämä pään saavi.

En ole kokenut, että tuo mun "opettajamaisuuteni" itse asiassa ottaisi muita päähän, lähinnä se harmittaa mua, kun jotenkin niin ominaista mulle alkaa paasata silloin, kun haluaisin vaan heilutella löysin rantein.

Kommunikointityylistä myös se, että halutessani olen erittäin diplomaattinen, mutta huonolla tuulella en jaksa säästellä yhtään, sitten tulee kyllä tosi myrkyllistä tekstiä. Tuntuu silloin tältä: "Jos et jätä mua rauhaan, tuikkaan suhun tappavan annoksen myrkkyä."

Tosi havainnollisesti ja mielikuvien kautta puhun usein. Jotenkin sanonta: "puhua pussiin" ja "laulaa suohon" sopii meitsiin oikein hyvin.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #37 : 11.03.2010 13:44:18 »

Itseltä löytyy  merkurius aspect_squ neptunus, mikä saattaa vaikuttaa siihen, että kuvitelmat tuntuvat erityisen aidoilta ja todellisuutta saattaa olla vaikea erottaa. Joten ehkä itsellänikin on helppo kuvitella, että kun tuo katsoi minua noin niin ne kyllä nyt puhuvat minusta pahaa jne jne jne.

merkurius aspect_squ uranus löytyy myös itseltä, mikä vaikuttaa siihen, että pikku asioista vetää liian herkästi johtopäätöksiä ja no, edellinen esimerkki käy tähänkin ihan hyvin ^^

Nuo kaksi aspektia ainakin voivat vaikuttaa mielestäni siihen, että helposti kuvittelee asioita, joilla ei välttämättä ole totuuspohjaa ja vetää pikkuasioista suurenneltuja johtopäätöksiä.

Itse ainakin todella helposti kuvittelen, että minusta ei pidetä ja täällä foorumillakin välillä ajattelen liian usein, että minusta ei erityisemmin pidetä, mikä siis toki voi pitää paikkaansa, mutta luulen sen olevan enemmän kuvitelmaa.

Mutta liitän sen vainoharhaisuuden osittain vilkkaaseen mielikuvitukseen jolloin voisi ehkä katsoa juuri noita nepparin aspekteja?
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #38 : 11.03.2010 14:21:29 »

Nousukuu taisi sanoa joskus, että  merkurius kalat aiheuttaa kaksoismerkityksellistä viestintää.

Nyt pitää vähän oikaista. En sentään ihan noin sanonut, vaan:

Omien havaintojen pohjalta tuon nyt esiin yhden negatiivisenkin piirteen tästä planeettasijainnista. Se voi kertoa siitä että henkilö on melkoisen taitava kaksoisviestinnässä eli puhuu ihan eri asiaa kuin todella ajattelee.

Ehkä hiustenhalkomista mutta halusin vaan tarkentaa etten ajattele niin että kaikki merkurius kalat olisi sellaisia. Itse asiassa tuo huomioni perustuu yhteen ainoaan ihmiseen :Smiley  Joka tapauksessa se tuntuu minusta symbolisesti järkeenkäyvältä planeetta merkissä -tulkinnalta: kommunikointi + neptuninen (ehkä harkittukin) epäselvyys, jopa harhaanjohtavuus. Mutta kuten tuhannet kerrat sanottu, joka merkillä on niitä hyviä ja huonoja mahdollisuuksia.

Kokeillaanpas onnistuisiko nyt kuu vesimies aikaan kommentoimaan omaa merkurius vesimies. Kyllä se kuvaa minulla sellaista suoraa kommunikointityyliä, jossa asiat on asioita. Ihan sama mitä perinteisesti jostain ajatellaan, tai onko jostain suotavaa puhua vai ei. Joka asiasta voi puhua niinkuin se on ja niinkuin se on nyt. Ei mitään älyttömiä draamakohtauksia tyyliin "eihän sitä nyt vaan ole mahdollista ajatella noin, kun ei koulussa opetettu eikä lehdessä lue".

En ole kuitenkaan noin suoraviivainen, mikä näkyy kartalla vesielementissä. Tunnetta tulee mukaan, ja liiankin hyvin ymmärrän kaikenlaisia vanhakantaisia päähänpinttymiä (sekä itsellä että muilla) ja mistä ei saa puhua. Olen jopa muita miellyttääkseni välillä hiljentänytkin lähes kokonaan sen suorasanaisen puoleni, koska olen huomannut että useimmat tykkää kaunopuheisuudesta ja siitä ettei tiettyjä asioita oteta esille. Se ei kuitenkaan ollut hyvä juttu koska myös se suorasanainen puoli on osa luonnollista kommunikointiani. Joku tasapaino tässä on hyvä, koska niitä muitakin puolia on.

saturnus aspect_opp merkurius saattaa myös vähän seuloa sanottavia, aika rasittavakin toisinaan.

merkurius on 9. huoneessa, en tiedä miten se noin yleisesti näkyy, mutta tuleepa mieleen jonkinlainen outo opettamisen tarve, vaikken siihen ammattiin oikeasti sovi (on testattu). Tätä taidan toteuttaa aloittamassani geometria-aiheessa. Tiedän että joitakin ärsyttää sellainen touhu, mutta en tee sitä ärsyttääkseni saati nostaakseni itseäni millään tavalla, vaan koska jotenkin tykkään selittää asioita toisille.

En ole mikään KV tyyppi, vaikka 9. huoneen merkurius voisikin ehkä liittyä vieraisiin kieliin ja/tai ulkomaihin?
tallennettu
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #39 : 11.03.2010 14:52:46 »

Hyvä kun tarkensit, Nousukuu. On tärkeää, etten tule vääristelleeksi kenenkään sanomisia, jos olen käsittänyt ne väärin tai unohtanut merkityksiä. Siis, eihän se niin vakavaa ole, mutta silloin olen iloinen kun asian alunperin esittänyt korjaa sen.

Tuosta  merkurius kalat ja piiloviestintä voin sen sanoa, että kyllä kauan sitten olin sellainen. Se ei kuitenkaan johtunut siitä, että käytin sitä piikittelyyn koska en tahtonut sanoa negatiivista kritiikkiä suoraan, vaan koska olin jostain syystä oppinut äärimmäisen (lue: epäterveen) hienotunteiseksi, eli ihan kuin olisin luullut että kaikki ihmiset suorastaan hajoaa jos kuulee mun rehellisen mielipiteen idiot2

Tuosta olen tullut pitkän matkan, koska olen kasvanut. Se silloinen huono kykyni suoruuteen mielipiteen ilmaisussa ahdisti minua itseänikin, mutta en vaan voinut sille mitään että suu pehmitti ajatukset aina ennen kuin ne tuli ulos. crazy2

Nykyään olen aika varma siitä, että ihmiset ei minun rehellisiin mielipiteisiini hajoa, ja tunnen oloni vapautuneeksi viestinnän suhteen. En kuitenkaan tahallisesti ala purkamaan negaatioita toiseen, jos sille ei ole jotain syytä. En näe ihanteena sitäkään, että kaikki pitäisi aina muka rakentavasti töksäyttää suoraan, jos siitä ei ole mitään hyötyä kummallekaan.

Minusta jokaisessa merkissä ja aspektissa on huonot piirteensä ja vikansa, mutta mitä tahansa voi jalostaa eteenpäin. Mikään sijainti ei ole kuin tuomio jonkun piirteen ikuisesta pysyvyydestä. (blaah tuolle ajatukselle  crazy2 )

Esimerkiksi itsessäni oli nuorenpana niin paljon piirteitä joita en ymmärtänyt ja jotka tuntuivat minusta oudolta ja aiheuttivat ahdistusta, mutta olen työskennellyt niiden eteen parhaan kykyni mukaan ja se jatkuu edelleen.

En aio koskaan lopettaa sisäistä kasvamista ja muuttumista, saapi jatkua kuolemaan saakka.

Ehkä tuo piirre kertoo sitten siitä 'täyttyvästä täysikuusta' jonka elämä on jatkuvaa itsensä hiomista ja pyrkimystä eteenpäin, jokin 'täydellisyys' mielessä siintäen, jota ei kuitenkaan koskaan saavuta, vaan on aina matkalla.

« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 14:58:17 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #40 : 11.03.2010 15:03:58 »

Lainaus
Tuosta merkurius kalat ja piiloviestintä voin sen sanoa, että kyllä kauan sitten olin sellainen. Se ei kuitenkaan johtunut siitä, että käytin sitä piikittelyyn koska en tahtonut sanoa negatiivista kritiikkiä suoraan, vaan koska olin jostain syystä oppinut äärimmäisen (lue: epäterveen) hienotunteiseksi, eli ihan kuin olisin luullut että kaikki ihmiset suorastaan hajoaa jos kuulee mun rehellisen mielipiteen idiot2

Allekirjoitan..
Mutta myös muinaisesti.

Mielummin olen hiljaa kuin
puhun semmoista, mitä
en tarkoita..
Ja jos puhuisin tyypistä
B henkilölle C niin
en puhuisi kumminkaan
semmoista, mitä en voisi
myös tyypille B sanoa,
jos vaikka kysyisi Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #41 : 11.03.2010 15:14:23 »

sama täällä, tuohon itse kirjoittamaani 'piiloviestintä-esimerkkiin'  liittyen. Asiaa pohdittuani, luulen että voin rehellisesti sanoa, että en harrasta esimerkin kaltaista viestintä-tapaa, ja en ole sitä harrastanutkaan. Jos joku voi esimerkin tuoda, missä olen niin tehnyt, niin hyvin kiinnostavaa!

Korkeintaan voin purkaa sitä päiväkirjanomaisesti yksityisesti, tai 'blogimaisesti', mutta en tee sitä keskustelun yhteydessä.

silloin kun jonkun persoona ärsyttää minua, en usein sano/kirjoita mitään, sillä mun mielestä maailmaan mahtuu erilaisia tyyppejä kuin minä. useinkin provosoidun sisäisesti, mutta en tee mitään ulkoisesti :Smiley ja olisi kauhea kauhuskenaario, jos kaikki muut olisivat itseni kaltaisia, maailma olisi helvetin tylsä ja painajaismainen paikka. myös viestintätyylien suhteen.

ja ärsyyntymisen koen itseni suhteen hyvin positiivisena, se opettaa aina jotain minusta itsestäni, kun ärsyynnyn jostain toisesta. suorastaan nautinkin sen liikkeelle laittavasta voimasta. vaikka loppujen lopuksi olen kyllä täysikuu ja vertex-vaakamaisesti henkilö, joka luonnostaan nauttii harmoniasta ja sujuvuudesta ja kärsii ristiriitaisuudesta. kuitenkin, hyvä väittely on monesti mahtava juttu, stimuloi, herättää ja laittaa liikeelle uusia oivalluksia ja ajatuksia. väittelystä tykkään, riitelystä en. eri juttuja...

« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 15:18:11 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ave^^
Vieras
« Vastaus #42 : 11.03.2010 15:16:43 »

En näe ihanteena sitäkään, että kaikki pitäisi aina muka rakentavasti töksäyttää suoraan, jos siitä ei ole mitään hyötyä kummallekaan.

Niin tuo sitten taas se mun ( merkurius jousimies) asenteeni, johon minut on kasvattanut  merkurius oinas , että niin..
Vaikka kalapainotteisella kartalla en nyt mikään kova tarkoituksenmukainen töksäyttelijä ole, niin kuten tässä ketjussa aiemmin tuli sanottua, ne tulevat ulos suusta vähän niin kuin huomaamatta. Paljon on kyllä vaikutusta myös tolla kasvatuksella, että olen tottunut siihen että suoruudesta ei kuulu loukkaantua.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #43 : 11.03.2010 15:21:22 »

Pitäisikö vielä tarkentaa, jos aamunsädettä jäi vaivaamaan kommenttini, nimittäin tarkoitin lähinnä motiivia sinun koko kirjoituksesi taustalla, en sitä oletko harrastanut juuri kuvaamaasi tapaa piiloviestiä. Niitä piiloviestintätapoja kun on niin miljoonia. Eikä tämä nyt mitään negatiivista ole, sillä jokainen sitä tekee, kun joku kaivelee mieltä niin se purkautuu ulos aina jollain tavalla. Inhimillistä.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #44 : 11.03.2010 15:35:20 »

No enhän minä sitä itselleni ottanutkaan, kunhan jatkoin ajatusta.

Tarkennusta? Tämä on sellainen umpikuja-aihe keskustella. Mistä ylipäänsä saat sen impulssin kirjoittaa juuri siitä miksi jotkut piiloviestivät, tuli mulle nyt ensimmäisenä mieleen että olet jotain tuon tyyppistä jostain täältä haistanut ja sitten purat sen tohon. Se on niin kuin puoliksi omien ajatusten selvittämistä ja puoliksi sen tuomista esille että hahaa, tajusin sen, tai jotain sinne päin.
Minusta tuntuu, että melkein kaiken kommunikaation taustalla on jotain sellaisia motiiveja mitä ei suoraan tuoda esiin. Se on tavallaan niin kuin piiloviestintää kaikki. Miten sen haluaa ottaa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  

Siirry: