tunnustan, en ole vielä lukenut yhtään Nikulan kirjaa, selaillut vaan kirjakaupassa (kirjakaupassa saattaa selailla tuntikausiakin, kun sinne asti jaksaa lähteä....), tai kaverin kirjahyllystä.
tuntuupa että olisi aika minunkin lukea Nikulan kirjat, edes joku niistä. tuo Synastria niminen kiinnostaa kovasti.
sitten toisaalta, kyllä minusta merkuriuksen merkki ja huonesijainti kertoo myös hieman enemmän siitä alueesta mihin viestintä keskittyy. Voin kuvitella, että sinulla IN merkurius Vaaka on alueeltaan ihan erilainen kun mun merkurius Kalat. siis luulen että painottunein älyllisyyden tyyppi on eri. Vaaka on niin selkeesti sitä ilma-elementin aluetta (en nyt jaksa alkaa syvällisemmin pohtimaan vaaka-alueita.)
mulla niin selvästi merkurius kalat 12 huone, on se että ajattelu keskittyy tunne-elämään, alitajuntaan, psykologiaan, uniin ja kaikkeen epämääräiseen. merkuriukseni kai yrittää kai ottaa selkoa kaikesta vaikeasti selitettävästä ja usvaisesta neptunusjutusta.
en muuten väitä, etteikö merkurius vaaka voisi olla psykologinen, onhan esimerkiksi Nikulakin aurinko Vaaka...vaa'an erittelyky ja sosiaalinen äly on tarkka. ja samoin kehittyy ihmistuntemuskin.......mutta on se silti erilainen alue kuin Kalat :
vielä muistutan sen, että Mannisen mukaan
aspekti esiintyy usein kirjailijoilla, mikäli sinua sattuu tuo fiktion tuottaminen kiinnostamaan.
neliöhän on dynaamisuutta ja luovaa hierrettä tuova aspekti, vaikka sen ristiriitaisuus saattaa vaikeuttaa elämää, on siinä puolensakin.
ja kas, yhä olen valveilla.
Itse tosiaan vähän aikaa sitten lainasin sen Nikulan astrologian perusteoksen, mikä lie sen nimi nyt olikaan, mutta se on nyt tuolla Kuopiossa päin ja itse olen ihan muualla. Ainakin mielestäni se vaikutti hyvinkin selkeältä ja hyvältä, itselleni sopivan perusteokselta näin aloittelija kun olenkin.
Itselläni tosiaan oli se
9. huoneessa. En toisaalta oikein tiedä miten tämä näkyy, baah, vaaka on itselle merkkinä niin outo ja olen aina pitänyt vaakaa merkkinä aika pinnallisena. =/ Mielelläni kuulisin mielipiteitä varsinkin jos muilta löytyy tämä sama sijainti. Toisaalta taas itsellä vaikuttaa tuohon merkuriukseen niin monet aspektit, että vaikea sanoa. Kai se ainakin näkyy siinä, että en täällä foorumillakaan pyri riitaa haastamaan ja pyrin näkemään kaikista asioista puolensa.
Totuudenhuoneeksihan tuota 9. huonetta on sanottu, joten ehkä sieltä viehtymys lakiteksteihin, faktoihin ja todellisuuden hahmottamiseen oman kielemme kautta. (Ihailen Wittgensteinia, "A man will be imprisoned in a room with a door that's unlocked and opens inwards; as long as it does not occur to him to pull rather than push. " ja "Like everything metaphysical the harmony between thought and reality is to be found in the grammar of the language.") Mutta nämä filosofit nyt ovat oma pikku fiksaationi ^^ Ehkä tuo 9. huone vaikuttaa siihen, että pidän tilastojen tutkimisesta, sillä luvut kertovat aika paljon tästä maailmasta. (Tosin
kartallani vaikuttaa tähän varmastikin) Ehkä tieteessä ja tilastoissa viehättää ajatus siitä, että tieto voisi olla objektiivista, vaikka se ei niissäkään täysin sitä ole. Pidän matemaattisista ratkaisuista, sillä luvut eivät valehtele =)
Mutta niin tuo
ainakin saa sen aikaan, että vaikka en välttämättä kirjailijaksi lähtisi niin samanlaisia taitoja sovellan sitten maalaukseen ja suunnitteluun ja minulla on yleensä teoksilleni aina tarinat ja tarkat taustat. =)