Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kommunikointityylimme/merkurius  (Luettu 63357 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #45 : 11.03.2010 15:50:52 »

Tuo on ihan mielenkiintoinen aihe. Sillä näin kun ajattelee niin ihan mahdolliseltahan se tuntuu. Toisaalta mulle ei tule nyt mieleen yhtään esimerkkiä. Sekin varmaan riippuu siitä millä kerroksella liikutaan, mitä syvemmälle mennään, sitä enemmän löydetään näitä muitakin motiiveja siihen rinnalle. Joku "minä rakastan sinua", on kaikessa monimutkaisuudessaan jotenkin hyvä esimerkki tähän. Sillä se voi olla hyvinkin puhtaasti sanottu, mutta toisaalta jos mennään tälle eläimelliselle viettitasolle, niin voiko ihminen sitten koskaan puhtaasti rakastaakaan ilman että mukana olisi näitä "haluan että sinäkin rakastat minua" -juttuja. Aika suuri kysymys heittää näin yhtäkkiä kyllä viestintäaiheeseen. Mutta esimerkkinä ehkä tosta on helppo ajatella.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #46 : 11.03.2010 15:55:37 »

Mikäs julkisivukiillotus-kampanja täällä on menossa? Tongue

Mie pistelen kierosti suoraan rivienvälistä piilotetusti, -rehellisesti valehdellen-
salailellenkin tai sitten paukutan suoraan päin naamaa tai vaikka jätän sanomattakin,
joka sekin aika mielenkiintoista, että sekin taas oikein tarkoittaa.  angel

Ja mie olen hemmetin taitava siinä.  coolsmiley

Ihminen miekin vain olen, enkä täydellinen sellainen.  buck2
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #47 : 11.03.2010 16:35:49 »

No siis, meikäläisen merkurius kalat puhuu puhuu ja puhuu, mutta homma rönsyilee niin että en välttämättä puhu edes itse asiasta vaan sen vierestä. Suusta pääsee milloin mitäkin, sillä vaikka saatoin kuulostella ajatuksiani päässäni ja olla niihin tyytyväinen niin suusta pääsee ihan muuta kuin se mitä ajattelin..
Merkurius kalat osaa kertoa tarinaa ja vähän liioitellakin sillä minulla merkkari on oppositiossa jupiteriin Smiley Eli asiat paisuvat ja kaikki suurenee puheissani hyyyyvin isoksi.

Kielioppia ei taida. Se vaan on niin. Kirjoitan mielelläni mutta tekstini voi olla monelle vaikea selkoista sillä minulla on ihan omat pilkun paikat ja yhdyssanat ovat yhdyssanoja vain jos satun muistamaan ne..  Cool

Työpaikallani (merkurius on 10.huoneessa) olen tunnetusti se jonka tekstejä lukiessa muut rupeavat nauramaan  :Smiley vaikken olisi kirjoittanut mitään humoristista.
Työpaikalla minulla on kai muutenkin sellainen pellen rooli sillä tahattomat letkautukseni voivat olla sitten hyvinkin hassuja.

Osaan kyllä kuvailla asioita värikkäästi ja käytän outoja sanontoja. Esim. perunamuussi voi olla möyheää, liha voi olla möykeää, töksöttäminen on sorkkimista, haalea on minun suussani haileaa..
Kuten sanoin, suusta voi päästä mitä vaan  Smiley

tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #48 : 11.03.2010 16:44:23 »

Hyvin selvästi ainakin täällä kirjoitat, Artemis. Vaikea uskoa tuota että muuten kirjoittaisit hassusti. Liioitteletko hieman? Puhuminen on tietysti usein ihmisellä hyvin erilaista kuin kirjoittamien, mutta voiko sitten kirjoittaminenkin olla erilaista eri paikoissa?

Sitäpaitsi hauskalta kuulostaa 'möyheä perunamuusi' ja muut. laugh
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 11.03.2010 17:17:44 »

Osaan kyllä kuvailla asioita värikkäästi ja käytän outoja sanontoja. Esim. perunamuussi voi olla möyheää, liha voi olla möykeää, töksöttäminen on sorkkimista, haalea on minun suussani haileaa..

No mutta tätäkö se onkin! Minulla on myös Merkurius 10.huoneessa ja neliössä Jupiteriin ja sanat ovat kyllä itselläni juuri tuollaisia! Ihan ihmeellisiä sanoja väännän liittyneeksi toisiinsa ja senat menevat sakaisin ( Wink ) puheessa aika usein.  Grin Sitä kun puhuessa niin innostuu ettei ehdi muodostamaan sanoja kunnolla suussa kun ne siinä edessä jo tököttävät vinoutuneina.  Grin
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 11.03.2010 17:24:01 »

Hyvin selvästi ainakin täällä kirjoitat, Artemis. Vaikea uskoa tuota että muuten kirjoittaisit hassusti. Liioitteletko hieman? Puhuminen on tietysti usein ihmisellä hyvin erilaista kuin kirjoittamien, mutta voiko sitten kirjoittaminenkin olla erilaista eri paikoissa?

Sitäpaitsi hauskalta kuulostaa 'möyheä perunamuusi' ja muut. laugh

En oikeastaan liioittele tässä  Grin Minun kielioppini on huono ja saan kuulla siitä usein  :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #51 : 11.03.2010 17:28:37 »

No mutta tätäkö se onkin! Minulla on myös Merkurius 10.huoneessa ja neliössä Jupiteriin ja sanat ovat kyllä itselläni juuri tuollaisia! Ihan ihmeellisiä sanoja väännän liittyneeksi toisiinsa ja senat menevat sakaisin ( Wink ) puheessa aika usein.  Grin Sitä kun puhuessa niin innostuu ettei ehdi muodostamaan sanoja kunnolla suussa kun ne siinä edessä jo tököttävät vinoutuneina.  Grin

Se voi olla se!
Joskus selitän suuvaahdossa asioita ja sanat menee ihan ristiin. Sanat muuttuvat siinä matkan varrella ja kädet viuhuu ilmassa (liekö mistä sitten tuo käsillä elehtiminen).

Erään kerran selitin että kävelin katukäytävällä, kun tarkoitin jalkakäytävää, sekin taas kirvoitti naurua. Välillä en itse edes tajua sanani olevan hassu kunnes joku siitä huomauttaa. Meillä on esimerkiksi täällä töissä eräs  merkurius  neitsyt joka kyllä tiuhaan korjaa virheitä muiden kommunikoinnissa  Grin mutta samaan hän kyllä lisää että hänen mielestään se on suloista etten osaa ilmaista kaikkea niin.. oikein/korrektisti..

Meillä oli eräs palaveri ja ilmastointi ei toiminut. Pomoni siinä sitten jutteli juttujaan ja minua niiiiin väsytti sen huonon ilman takia. Sitten pomo kääntyi minuun ja kysyi että vieläkö oli jotain.
Minä siihen totesin että voisimme jo mennä takaisin töihin kun täällä on niin ankea meininki  Tongue vaikka tarkoitin sitä ilmaa, että on huono ilma  Cool
Pomo sitten totesi että minä voin ensi kerralla sitten pitää palaverin ettei olisi niin ankeaa  Grin tosin luojan kiitos suhtautui siihen huumorilla kuten kaikki muutkin.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 11.03.2010 18:16:47 »

Kommunikaatio on kyllä aika vaikea asia mielestäni, koska se on niin suhteellista tilanteesta ja siihen osallistujista. Joku voi olla toisten mielestä vitsi ja toiset suuttuvat siitä.

Esimerkiksi vähän aikaa sitten mieheni sanoi, että hänellä on kädet kuin pystyynjäätyneet pulkannarut ja haluaisi lisää lihasta ja minä siihen sitten möläytin ajattelemattomasti, että ei nuo ole mitkään pulkannarut, että nuo on hyvät kädet, (miettimistauko) ainakin naisille. (ja taustalla se, että ihailen lihaksikkaita naisia =D).
Jos mieheni ei tuntisi minua ja sitä, että en tarkoittanut tuolla loukata, niin tilanne olisi voinut olla aika koominen. Tässä tapauksessa vaan yhdessä repesimme nauramaan.

Onhan itselläkin se, että toisten puheet ottaa vakavasti ja osan ottaa vitsillä, eikä sillä välttämättä ole tekemistä sen kanssa mitä toinen on pohjimmiltaan tarkoittanut. Joten ehkä jotkut  merkurius ottavat yhteen helpommin kuin toiset. ^^
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #53 : 11.03.2010 19:51:39 »

nyt kun puen sen sanoiksi, kyllä juuri tuon kyseisen kommentin takana oli puhtaasti henkilökohtainen motiivini tuoda tiettäväksi, että vaikka en annakaan näkyvää palautetta itseeni kohdistuvasta piiloviestinnästä, se ei johdu siitä etten havaitse tai tajua sitä.

halusin siis osoittaa, että huomaan sen kyllä.
Tää voi olla vähän vaarallista siinä mielessä, että saatat ehkä joskus olla väärässä? Mä oon itse niin sarkastinen, että pelottaa ajatus siitä, että jotkut jäis jotenkin hautoon mun jutttuja ja kokis ne väärin. Muistutan tässä itselleni samalla, että suoraan sanominen kannattaa, väärinymmärrykset saadaan oiottua, ja saadaan vältetyä turhan kitkan syntyminen ihmisten välille. Et ei muuta kun kissa pöydälle vaan! On se mullekin joskus tosi vaikeeta...

Tosta Inin esimerkistä tuli mieleen, että oon kasvanut sellasessa ympäristössä, missä kilpaa kettuillaan ja nauretaan päälle. Pitäis muistaa, että kaikkien kanssa se ei johda naureskeluun. Kyllä mä aika hyvin kai osaan pitää itseni aisoissa tilanteen niin vaatiessa. Ja nopeasti ihmisestä huomaa sen, omaako hän samantyylisen huumorintajun vai ei.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 19:55:24 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #54 : 11.03.2010 20:17:30 »

Mitkä aspektit sulla muuten aiheutti tota siellä astro.com:ssa?
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #55 : 11.03.2010 20:48:01 »

Niin no itsekin olen kokenut, että se merkurius on tavallaan vaan se suodatin minkä läpi se kommunikaatio tulee. Sisältöhän riippuu paljon muista asenteista, joihin koko kartta vaikuttaa.

Nikulan kirjassa eri  merkurius aspektit muuten kuvailtiin myös siten, että muistaakseni ne vaikuttivat muuhunkin kuin varsinaiseen kommunikointiin. Hmm, jos jollain on se kirja siinä vieressä niin voi sitten katsoa mitä siellä oikeasti sanottiin. Itseäni vain yllätti se, että vaikka minulla on monia  merkurius aspect_squ niin ne eivät sen kirjan tulkinnan mukaan kuitenkaan olleet suoraan sitä, että minulla olisi jotenkin ongelmia kommunikoinnin kanssa, mikä oli varsin huojentavaa. Itselläni ainakin on ehkä tarvetta laajentaa käsitystäni tästä merkuriuksesta ja sen aspekteista. Hmm, mutta joka jolla se kirja nyt on niin toki korjatkaa.

edit. hmm, olinpas epäselvä, ehkä oikeasti kirjoitan mitä tarkoitin kun saan sen kirjaan käsiini, enkä koita muistella jotain mututietoa xD
« Viimeksi muokattu: 11.03.2010 20:50:39 kirjoittanut In » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #56 : 11.03.2010 22:47:10 »

mikä julkisivun kiillotus kampanja?

No ei kun sitä, että henkilö A sitä ja henkilö B tätä ja en minä ainakaan tälläistä harrasta..
-ups..! Sarkasmi pyrkii aina jostain kumman syystä esiin mussa. Lips Sealed buck2

Ja ylipäätään selitellä omaa ymmärtämättömyyttä ja todistella omaa kykeneväisyyttä..? idiot2

-hemmetti kun kaikki ihmiset harrastavat ihan kaikkea kommunikaation muotoja,
niin hyvässä kuin pahassakin varsin kykenevästi
 askendentti skorpioni :t tuota body languagetakin suhteellisen sujuvasti.. angel

...mutta ei ole mitään takeita tajuaako ja ymmärtääkö heistä kukaan muita, itseään tyhmempiä
ihmisiä mitenkään päin, etenkään jos ne ei ole kykeneviä ilmaisemaan asiaansa ja itseään
selkeästi ja ymmärrettävästi.. angel Grin 2funny

Lips Sealed Taas tuota sarkasmia..  Kiss

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #57 : 11.03.2010 23:00:53 »

ja kuten kaikki tietää, omasta mielestään liikaa itseäänkorostavat kirjoittajat voi blokata.....ja heidän itsekorostuksensa voi jäädä ihan issekseen roikkumaan bittiavaruuteen.

nyt hyvää yötä. Smiley

En mie malta mitenkään.. angel -ainoastaan turhat paikoilleen, samaa virttä soittamaan
juuttuneet jankkaajat mie blokkaan, kun niihin tahtoo mennä hermot.

Nati, nati.. sry tämä kommunikointini tänään,
mutta mie juhlin tänään, mutta harmi kun en voi mitenkään kertoa mitä angel
ja odottelen Jouskaria sen liikeneuvottelusta.  Tongue
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #58 : 12.03.2010 07:08:34 »

Vai että kuun yhtymä marsille olisi herkkä provosoitumaan?? No sieltäkös se sitten tulee  Grin Ei tartte monesta napista painella kun provosoidun ja minulla on tuo yhtymä. Mutta onneksi siinäkin ikä on tehnyt vain hyvää että ei sitä jaksa enää niiiiin samalla lailla innostua joka asiasta  Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #59 : 12.03.2010 19:46:57 »

tunnustan, en ole vielä lukenut yhtään Nikulan kirjaa, selaillut vaan kirjakaupassa (kirjakaupassa saattaa selailla tuntikausiakin, kun sinne asti jaksaa lähteä....), tai kaverin kirjahyllystä.

tuntuupa että olisi aika minunkin lukea Nikulan kirjat, edes joku niistä. tuo Synastria niminen kiinnostaa kovasti.

sitten toisaalta, kyllä minusta merkuriuksen merkki ja huonesijainti kertoo myös hieman enemmän siitä alueesta mihin viestintä keskittyy. Voin kuvitella, että sinulla IN merkurius Vaaka on alueeltaan ihan erilainen kun mun merkurius Kalat. siis luulen että painottunein älyllisyyden tyyppi on eri. Vaaka on niin selkeesti sitä ilma-elementin aluetta (en nyt jaksa alkaa syvällisemmin pohtimaan vaaka-alueita.)

mulla niin selvästi merkurius kalat 12 huone, on se että ajattelu keskittyy tunne-elämään, alitajuntaan, psykologiaan, uniin ja kaikkeen epämääräiseen. merkuriukseni kai yrittää kai ottaa selkoa kaikesta vaikeasti selitettävästä ja usvaisesta neptunusjutusta.

en muuten väitä, etteikö merkurius vaaka voisi olla psykologinen, onhan esimerkiksi Nikulakin aurinko Vaaka...vaa'an erittelyky ja sosiaalinen äly on tarkka. ja samoin kehittyy ihmistuntemuskin.......mutta on se silti erilainen alue kuin Kalat :Smiley

vielä muistutan sen, että Mannisen mukaan  merkurius aspect_squ neptunus aspekti esiintyy usein kirjailijoilla, mikäli sinua sattuu tuo fiktion tuottaminen kiinnostamaan.

neliöhän on dynaamisuutta ja luovaa hierrettä tuova aspekti, vaikka sen ristiriitaisuus saattaa vaikeuttaa elämää, on siinä puolensakin.

ja kas, yhä olen valveilla.

Itse tosiaan vähän aikaa sitten lainasin sen Nikulan astrologian perusteoksen, mikä lie sen nimi nyt olikaan, mutta se on nyt tuolla Kuopiossa päin ja itse olen ihan muualla. Ainakin mielestäni se vaikutti hyvinkin selkeältä ja hyvältä, itselleni sopivan perusteokselta näin aloittelija kun olenkin.

Itselläni tosiaan oli se  merkurius vaaka 9. huoneessa. En toisaalta oikein tiedä miten tämä näkyy, baah, vaaka on itselle merkkinä niin outo ja olen aina pitänyt vaakaa merkkinä aika pinnallisena. =/ Mielelläni kuulisin mielipiteitä varsinkin jos muilta löytyy tämä sama sijainti. Toisaalta taas itsellä vaikuttaa tuohon merkuriukseen niin monet aspektit, että vaikea sanoa. Kai se ainakin näkyy siinä, että en täällä foorumillakaan pyri riitaa haastamaan ja pyrin näkemään kaikista asioista puolensa.

Totuudenhuoneeksihan tuota 9. huonetta on sanottu, joten ehkä sieltä viehtymys lakiteksteihin, faktoihin ja todellisuuden hahmottamiseen oman kielemme kautta. (Ihailen Wittgensteinia, "A man will be imprisoned in a room with a door that's unlocked and opens inwards; as long as it does not occur to him to pull rather than push. " ja "Like everything metaphysical the harmony between thought and reality is to be found in the grammar of the language.") Mutta nämä filosofit nyt ovat oma pikku fiksaationi ^^ Ehkä tuo 9. huone vaikuttaa siihen, että pidän tilastojen tutkimisesta, sillä luvut kertovat aika paljon tästä maailmasta. (Tosin  neitsyt kartallani vaikuttaa tähän varmastikin) Ehkä tieteessä ja tilastoissa viehättää ajatus siitä, että tieto voisi olla objektiivista, vaikka se ei niissäkään täysin sitä ole. Pidän matemaattisista ratkaisuista, sillä luvut eivät valehtele =)

Mutta niin tuo  merkurius aspect_squ neptunus ainakin saa sen aikaan, että vaikka en välttämättä kirjailijaksi lähtisi niin samanlaisia taitoja sovellan sitten maalaukseen ja suunnitteluun ja minulla on yleensä teoksilleni aina tarinat ja tarkat taustat. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  

Siirry: