...Tuosta
sta vielä... Tulipa mieleen että oman kokemuksen mukaan eivät harrasta likaista peliä, vaan tapellaan kunniakkaasti. Ei siis iskuja vyön alle tiedossa..
Paskan marjat..
Ainakin tuo miun siippa jaksaa kaivella kaivella kaikki vanhatkin asiat
uuteen riitaan, että...
"Sinä sanoit silloin sitä, teit tätä, mitä sinä teet sillä, tuolla, sen kanssa, jne blah-blah.."
jotka mie olen kuvitellut olevan menneisyydessä tai en edes muista enään
ja olen tällä tavoin löytänyt itsestäni puolia hänen kauttaan, joita en tiennyt olevan olemassa,
saati edes tunniosta itsessäni ja todennut, että olen maailman kuvottavin, ärsyttävin
ja inhotavin persreikä koko maailmassa, mitä Jouskari koskaan on tuntenut, tietänyt ja nähnyt.
...ja kysypä sitten tämän ydinpommitus vuodatuksen jälkeen, että mitä hemmettiä
sinä sitten minun kanssani hinkuat naimisiin ja haluat elää loppuelämäsi kanssani,
niin tulet aloittamaan 3.maalimansodan, että et sie sinne halua jäädä sitä riitelemään ikuisuuksiksi,
vaan lähdet kotiin kaiken "raukkamainen pelkuri", "joo, pakene taas vain totuutta"
ja "sinä lähdet taas, kun huomaat minun olevan oikeassa"-huudon säestämänä kannoillasi,
kunnes saat jonkun oven kiinni Jouskarin nenän edestä, että se lakkaa seuraamasta sinua.
Esim. eilen tuon Gunilla Andersson-puhelun jälkeen, kun se alkoi huutamaan ja haukkumaan minua,
ja mie laitoin takin päälle ja olin lähdössä (ihan oikeasti, en mie nyt jää kuuntelemaan huutosaarnausta
viattomasta vitsailupuhelusta hyvän ystäväni kanssa!), niin se yritti estää mua lähtemästä
asettumalla oven eteen ja mie oikeasti säikähdin, että sehän voi käydä väkivaltaiseksi!
Kun mie sitten kysyin, että mitä tämä oikein on ja aiotko sinä olla fyysisesti väkivaltainen
ja viittasin siihen estämiseen, niin se otti taas sen
marttyyriviitan päälleen
ja oikein teatreellisesti avasi minulle oven ja se tuttu huuto päälle,
kuinka minä taas pakenen totuutta. ...ja ne miljoonat soitot ja sms mun perään, jossa se huutaa edelleen sitä Gunilla Andersson-vitsailua
ja kuinka se on noloa hänelle tälläiset jutut ja kuinka mie en yhtään kunnioita häntä
ja sitten se sai siihen vielä ängettyä sen mun katolle kiipeämisen, tietokoneen päälle laiton,
että mitä mie sen koneenkin päälle laitoin ja kuinka mie en kestä totuutta itsestäni.
Miksi ainutkaan hemmetin
ja
ei tajua sitä,
että mie en vain kestä sitä huutamista ja riitelyä jostain aivan älyttömistä
ja typeristä aiheista, jonka kuulee koko naapurusto?
Tämä Jouskari nimittäin saattaa saada noista huutokohtauksia ihan julkisillakin paikoilla,
huutaa kuin vetopasuuna jostain ihan älyttömästä jutusta ja sitten kun se saa paheksuvia
katseita tai valituksen tai pyynnön olla hiljaa ja jättää minut rauhaan,
niin mie olen se, joka on nolannut hänet kaikkien silmien edessä, vaikka mie olisin ollut
totaalisen hiljaa koko sen huutokohtauksen ajan.
Mie en nimittäin enää vastaa mitään mihinkään sen syytöksiin, kun ne alkaa.
Opin sen parina ensimmäisenä kertana, ettei se johda mihinkään
ja nyt mie käytän vaikenemisen taktiikkaa, että annan sen huutaa, enkä vastaa,
vaan yritän kuunnella urheasti loppuun täysin hiljaa, -jos loppuu-
ja jos tilanne käy mielestäni liian uhkaavaksi, niin mie poistun tilanteesta.
Tuli sitten mitä haukkua tahansa päälle siitä poistumisesta.
Että se siitä
:sta.
Kun hän on hyvällä tuulella, niin se on todella ihana.
Valitettavasti se näyttää vain sille, että hälle on normaalia riidellä usein ja aina hyvin rajusti.
Se, mitä mie olen pitänyt tähän asti normaalina pahana riitana, ei ole hälle edes vielä riitelyä
-että tästä siis lähdetään.