Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huono itsetunto  (Luettu 14617 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 04.03.2010 17:59:00 »

Kaikilla on samat oikeudet.

Jotenkin minua ottaa päähän sinun puolestasi. Tiedän tuollaisen tilanteen oikein hyvin. Itse olen tilanteessa rieponut ja käynyt sisäisiä taisteluita, ja totesin, että näitä ihmisiä en voi muuttaa, itseäni voin. Jo alkoi elämään tulla sellaista väkeä, jonka kanssa ei tarvitse ilkeämielisesti jauhaa, vaan on ihan ne omat jutut. Kun on oikeiden ihmisten kanssa, ei tarvitse miettiä mitä, mistä ja miksi jutustelee.

Tsemppiä sulle! Olet hienon ja kiitollisen haasteen edessä ja jokainen päivä varmasti tuo eteen uudenlaisia ja mielenkiintoisia oppimiskokemuksia, joista voit iloita, vaikka ne eivät olisikaan aina helppoa!
Voimia!  smitten
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #16 : 04.03.2010 20:54:37 »

Kyllä se kasvatus tekee näissä itsetuntoasioissa kullakin tehtävänsä ja siinä voi olla sitten melkoinen työ päästä vanhempiensa negatiivisesta mallista eroon, kun se minäkuva rakentuu sitten sen varaan mitä nimenomaan vanhemmat odottavat ja sillä ei taasen ole välttämättä mitään tekemisestä sen kanssa mitä itse oikeasti on. Asian tiedostamisessa saati asioiden muuttamisessa menee aikansa jos onnistuu ollenkaan, sillä ihmisaivot on rakennettu apinoimaan ympäristöstään kaikki ei-vaistonvarainen informaatio, mukaanlukien minäkuva ja kaikenlaiset käyttäytymismallit, ja jos ei seikkaa edes tajua, ei myöskään ymmärrä että niistä voi opetella eroon.

Lähden itse siitä että teen tasan mitä huvittaa ja mikä milloinkin vaikuttaa hyvältä tai mielenkiintoiselta idealta, oli se sitten vaikka autojen potkimista tai naapurien pelottelua, vaikka yhtä lailla voin jättää sellaista tekemättäkin. crazy2 Rahan ympärillä minunkin elämä viime kädessä pyörii, että sen mukaisesti sitten kumminkin.
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 06.03.2010 22:47:53 »

Auta ihmisiä löytämään todellinen minuutensa ja tue heitä olemaan positiivisia niin heidän seurassa on hyvä olla. Tai oikeastaan, ole itse positiivinen niin kaikki lähelläsi olevat on positiivisia, paljon helpompaa. Rakastaa toisia sellaisina kuin he ovat, hyväksyä heikkoutensa, kaikkine puolineen.
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #18 : 06.03.2010 22:53:29 »

Kyllä se minulla toimii erittäin hyvin. Ehkä teet jotakin väärin, osaatko myötätuntea, rakastaa ihmistä sellaisena kuin on ja osaatko hyväksyä kaiken?
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 06.03.2010 23:11:43 »

Toiselle ihmiselle on hyväksyttävä hänen käytöksensä, mielipiteensä ja totuutensa. Se on fakta, mutta siinä samalla on sallittava itselleen se tosiasia, että tuon toisen ihmisen totuus voi olla täysin eri kuin mihin itse uskoo.
tallennettu
rosemary
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #20 : 06.03.2010 23:14:44 »

Olen nyt lukenut Marita Moringin kirjaa Lupa oma elämään, joka kertoo ihmisistä (usein naisista), jotka ovat lapsuuden kokemusten kautta joutuneet uhrautujan rooliin. Tunnistan tuosta paljon itseäni, ihan ahmin kirjaa...niin tutulta kerronta tuntuu. Uhrautuja usein syyllistää itseään, yrittää tehdä omalla kustannuksellaan toisten olosta helpompaa. Suorittaa elämää, lunastaa paikkaansa olemalla "hyvä". Hänen ihanteinaan on usein Jeesus, Äiti maria, Äiti Teresa jne.

Lukiessani kirjaa mieleeni juolahti, että nykyinen buumi vetovoiman laista voi olla laiselleni ihmisille vähemmän hyvä juttu. Kun on aina syyllistänyt itseään kaikesta, on tuo tieto siitä, että olet vetänyt kaikki kurjat jutut itse puoleesi, aika hurja. Pitäisi jaksaa olla positiivinen, vaikka niin paljon vihaa ja itkua on sisällä käsittelemättä.

Sitten olen tavannut näitä "enkeli-ihmisiäkin", jotka sanovat, etteivät tunne vihaa tai muita kurjia tunteita...pikku meditaatio, niin taas ollaan tasapainossa.

Joko tuo on tosiaan heidän kohdallaan totta tai sitten kyseessä on yhdensortin itsepetos  Embarrassed

Meni vähän "off topic - läheltä liippaa kumminkin  smitten
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #21 : 06.03.2010 23:19:15 »

Sitten olen tavannut näitä "enkeli-ihmisiäkin", jotka sanovat, etteivät tunne vihaa tai muita kurjia tunteita...pikku meditaatio, niin taas ollaan tasapainossa.

Joko tuo on tosiaan heidän kohdallaan totta tai sitten kyseessä on yhdensortin itsepetos  Embarrassed

Minä! Tai ainakin olen siihen tulossa, tasapainossa olen juuri tuollainen. Mutta tuo meditaatio pitää paikkaansa, sitä hetken askensoi tai kanavoi itselleen ja se on siinä. Jos tämä on petosta niin tätä petosta suosittelen kaikille! Siinä on hyvä olla.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #22 : 07.03.2010 08:41:04 »

Eikö se ole niin, että jos väittää että ei tunne kurjia tunteita, se on itsepetos, se taas jos sanoo että osaa elää niiden kanssa on tasapainoa?  Smiley Ei niitä saa pois.. ei niiden vaan tarvitse antaa hallita elämää.
tallennettu
rosemary
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #23 : 07.03.2010 09:53:03 »

Niin minäkin ajattelen, että kyllä niitä kurjia tunteita jokaisella on ja se meditaatio voi olla yksi keino päästä tasapainoon, mutta minulla todella on eräs tuttu, joka sanoo, ettei tunne mitään negatiivista...koskaan...ikinä  Shocked
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #24 : 07.03.2010 14:00:32 »

ja sama kokemus kuin Nousukuulla, että ei tosiaan toimi se että jos suhtautuu itse aina myönteisesti, niin toisetkin suhtautuvat. kokemusta siitä että turpiin saattaa tulla vaikka itse olisi myönteinen ja hyväksyvä. sellaista se elämä vaan on....

Näin se on. Smiley Se näkyvintä, kun joku kadehtii sua ja se pakonomaisesti haluaa lyödä sut maihin,
niin siinä ei minkään valtakunnan positiivinen suhtautuminen auta,
pelkästää provisoi enemmän sitä kadehtijaa. Grin

Mutta elämä on. angel
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #25 : 07.03.2010 14:13:24 »

ja sama kokemus kuin Nousukuulla, että ei tosiaan toimi se että jos suhtautuu itse aina myönteisesti, niin toisetkin suhtautuvat. kokemusta siitä että turpiin saattaa tulla vaikka itse olisi myönteinen ja hyväksyvä. sellaista se elämä vaan on....

Näin se on. Smiley Se näkyvintä, kun joku kadehtii sua ja se pakonomaisesti haluaa lyödä sut maihin,
niin siinä ei minkään valtakunnan positiivinen suhtautuminen auta,
pelkästää provisoi enemmän sitä kadehtijaa. Grin

Mutta elämä on. angel

Nyt ollaan ainaskin samoilla linjoilla.  Wink Siis tää on niin totta.  angel
tallennettu
rosemary
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #26 : 07.03.2010 15:48:12 »

Tuli vielä mieleen tuosta positiivisuudesta ja negatiivisuudesta sellainenkin juttu, että se positiivisuus (mitä nyt kukin sillä käsittää) ei välttämättä ole aina hyvä juttu. Miten paljon pahaa tässä maailmassa on tehty, kun ihmiset ei halua nähdä asioita sellaisena kuin ne ovat...ajatellaan vaan, että kyllä rakkaus voittaa, lähetänpä nyt rakkautta ja enkeleitä jne. jne. Siinä sitten "pahat pojat" rellestää mielin määrin, kun jengi kääntää toista poskea ja keskittyy ihan muihin sfääreihin  Grin.

Tuli vähän karrikoidusti, mutta tajuatte varmaan. Voisko positiivinen viha olla hyvä?  :Smiley
tallennettu
rosemary
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #27 : 07.03.2010 17:56:54 »

Jep, ja missään nimessä en siis ole sitä mieltä, etteikö hyvillä ajatuksilla, keskittymisellä positiivisiin asioihin voisi muuttaa maailmaa, mutta tärkeätä on, ettei samalla suljeta silmiä siltä, mitä koko ajan tapahtuu ihan silmiemme edessä. Kun vähän "kaivaa" nettiä, mitä kaikkea sieltä löytyykään mind controllista Haarp´iin jne.

Se on sitten taas eri asia, mitä kukin näistä asioista itsekseen on mieltä  Smiley.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: