Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rakastatko itseäsi?  (Luettu 18864 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« : 02.02.2006 22:40:39 »

Maailman kiireissä me menemme kovaa vauhtia johonkin suuntaan. Monesti tuo suuntakin jää tarkastelematta, kunhan vaan menemme.

Teemme velvollisuudesta työmme, hoidamme kotimme ja perheemme, huolehdimme itsestämme jos jää aikaa.

Jääkö aikaa?

Milloin olet viimeksi pysähtynyt ja miettinyt syvemmin itseäsi?
Onko kenties sairaus tai onnettomuus ollut se joka on sinut pysäyttänyt, kun et itse ole saanut pysähdystä muutoin aikaan?

Sinä itse, siis minä, olemme kaikkein tärkeintä Jumalan viljaa itsellemme. Olemmeko pitäneet siitä huolta? Kuka on ruokkinut minua, kun minä olen koko ajan kiireinen ja menossa? Onko minulla enää polttoainetta..... buck2

Kun älyäisimme pysähtyä ja kartoittaa tilannettamme aika ajoin, selviäisimme paljon pienemmillä vastoinkäymisillä.

Kuka minusta huolehtii loppujen lopuksi, jos en minä itse? Jumala, mutta minun täytyy myös pystyä toimimaan täällä maan päällä.
Anna itsellesi aikaa. Hiljenny ja kuuntele sisintäsi. Sisäinen äänesi kuuluu ensin hiljaa, jos et ole sitä aikoihin kuunnellut. Ääni kyllä vahvistuu, kun rauhoitut.

Anna itsellesi lupa rakastaa itseäsi juuri sellaisena kuin olet! Olet juuri sellaisena paras, halutuin, uskotuin ja puhdas ihminen. Liekkisi palaa kauniisti, kun hyväksyt itsesi ja annat rakkauden koskettaa sydäntäsi. Anna sen jäädä asumaan, älä aja sitä maailman kiireillä pois luotasi. Helli ja huolehdi rakkautta pienin ajatuksin joka päivä. Näin kiireinen maailma ei saa sinua täysin pois raiteiltaan. Näin saat itsellesi suuren voimavaran käyttöösi.

Rakastakaa itseänne, sen jälkeen voitte vasta rakastaa muita! smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 02.02.2006 22:48:23 »

Rakastan!!!

Nyt voin sanoa niin, todellakin, tein kyllä työtä sen eteen, ja vieläkin joudun
tekemään, mutta kyllä rakastan.
 smitten smitten smitten Kiss
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 02.02.2006 22:53:04 »

Ja jälleen samaa mieltä kuin edelliset!  Wink

YOUP!! smitten
tallennettu

Ozzette
Vieras
« Vastaus #3 : 02.02.2006 23:06:39 »

En oikeastaan koko elämäni aikana juuri ole itseäni rakastanut, mutta OLEN vihdoin oppinut senkin !! Luupää, mikä luupää...  laugh Koska enhän voi täysin aidosti muitakaan rakastaa, ellen ensin itseäni !  smitten  smitten Eli KYLLÄ NYKYÄÄN RAKASTAN !! Oppia ikä kaikki...  Wink
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #4 : 02.02.2006 23:15:05 »

smitten  SINULLA ON OIKEUS …     smitten

smitten  Sinulla on oikeus olla oma itsesi – juuri sellainen kuin olet ja haluat olla   smitten

Sinulla on oikeus kasvaa, muuttua, kehittyä,
ponnistella ja tavoitella mitä tahansa – ilman muita rajoituksia
kuin oma kykysi ja halusi.

Sinulla on oikeus olla yksin, varata joka päivä,
joka viikko ja joka vuosi riittävästi aikaa itsellesi.

Sinulla on oikeus rakastaa ja saada rakkautta,
hyväksymistä, huolenpitoa ja ihailua,
ja sinulla on oikeus käyttää tätä oikeuttasi.

Sinulla on oikeus kysyä koska tahansa keneltä tahansa mitä tahansa,
mikä vaikuttaa tavalla tai toisella sinun elämääsi
ja mitä sinulla ylipäänsä on oikeus kysyä;
sinulla on oikeus tulla kuulluksi ja otetuksi vakavasti.

Sinulla on oikeus kunnioittaa itseäsi
ja pyrkiä kaikin tavoin lisäämään itsetuntoasi,
kunhan et niin tehdessäsi loukkaa ketään toista.

Sinulla on oikeus olla onnellinen, löytää maailmasta jotakin,
millä on sinulle merkitystä ja mikä tyydyttää ja palkitsee sinua.

Sinulla on oikeus voida luottaa ja oikeus odottaa,
että sinuun ja sinun sanoihisi luotetaan

Jos erehdyt, sinulla on oikeus korjata erehdyksesi,
mikäli se on mahdollista.

Sinulla on oikeus muuttaa mieltäsi.

Sinulla on oikeus voittaa, menestyä, kilpailla,
suunnitella ja toteuttaa suunnitelmiasi,
onnistua elämässä parhaalla mahdollisella tavalla.

Sinulla on oikeus omiin rajoihin,
omiin valintoihin ja omiin päämääriin.

smitten   Minulla on oikeus  r a k a s t a a   i t s e ä n i    smitten
- oppimalla rakastamaan itseäni - opin rakastamaan myös muita -

smitten  Elämänilo    smitten

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
sawotar
Vieras
« Vastaus #5 : 02.02.2006 23:17:04 »

Rakastan välillä välillä en se on niin omista aivoituksista kiinni se rakastaminen Cheesy en usko että kukaan ihminen voi aina olla positiivinen ???mutta huonon päivän takana on ainakin monta hyvää päivää tiedossa smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #6 : 02.02.2006 23:27:58 »

Hips!  Cheesy

Kyllä rakastan.  smitten

Kuten avattareni alla lukee, olen aina ihmetellyt, että miten ihmeessä olen niin jännittävä ja mielenkiintoinen, elämä oli ihmeellistä itsessäni jo pienenä, kunnes huomasin, että 'voi jukra', tuo toinen on erilainen. Voi kuinka aina vaan jaksan ihastua!  smitten Älä luule, etteikö minua olisi lyöty, tällaista hyväuskoista hakataan niin että maa raikuu. Usein edes en huomaa, onneksi.

Mutta en minä ole kroppaani ollut tyytyväinen, kaikkia huolia, kaikki päin honkia.  tickedoff  Mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä tyytyväisempi olen siihenkin. Se vielä kantaa sieluani, hyssyttää ja liikuttaa, vipeltääkin välillä pitää, kerkiääkö sielu edes mukaan!  Grin
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #7 : 02.02.2006 23:29:57 »

Tuossapa kaikki olennainen tulikin, Elämänilo !  smitten  laugh Minä olen juuri minä, vaikka voissa paistaisi...  2funny Ja rakastan itseäni kaikkine vikoineni ja puutteinenikin, KUTEN kaikkia muitakin !! Ja ainahan tulee aikoja, jolloin on itseensä tai johonkuhun muuhun tyytymätön. Mutta ALL YOU NEED IS LOVE ja elämä on kuitenkin "vain" elämää...  smitten
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #8 : 03.02.2006 08:04:04 »

Muutama vuosi sitten sain stressaavan elämän seurauksena rytmihäiriöt.Aloin ajatella , että mistä ne johtuu ja sain ne loppumaan kun tajusin, että en ole kone  Smiley.Sen jälkeen olen pitänyt huolen, että jokaiseen päivään mahtuu aikaa itselle hengähtää ja touhuta asioita jotka tuovat sisimpään aidon ilon ja hyvänmielen.Olen myös oppinut rakastamaan itseäni, vaikka eihän se helppoa ole, koska kukaan ei ole täydellinen, mutta sen kun aina muistaa että meissä kaikissa on myös ne hyvät puolet, niin se auttaa ja tasapainottaa elämää  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 03.02.2006 09:10:11 »

Niin,ei sitä aina todellakaan ole positiivinen. tickedoff

Mutta kyllä sitä ärripurri itseäänkin pitää rakastaa.
Siitä se sitten heltyy ja pehmenee.Vikoinensa ja hyveinensä,samoin normein kuin muitakin. angel

smitten
tallennettu

selkälokki
Vieras
« Vastaus #10 : 03.02.2006 09:19:44 »

Minulla tuo itseni rakastaminen alkoi avautua hiljalleen, kun eräs kirologi, neuvoi, että joka ilta, nukkumaan mennessä, ota se pieni lapsi itsessäsi syliin, ja sano sille, että rakastan sitä juuri sellaisena kuin se on.

No, niinpä aloinkin tekemään. Ja se on tehnyt kyllä hyvää.
Tietysti siihen on sittemmin vaikuttanut kaikku muukin henkiseen kasvuun liittyvä, mutta tuo oli kyllä se alku.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #11 : 03.02.2006 09:35:57 »

Toki, kuin myös teitä ja heitä ja koko elämää.
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #12 : 03.02.2006 10:12:02 »

Sekä että....
Rakkaus on maailman ihanin olotila, mutta myös niin raadolllisen paljastava. Rakkaus satuttaa aina joskus, se taas johtuu sitä, että itse luo odotukset toisiin sieluihin ja kun he eivät tee niin kuin itse haluaa, kipu on murskaava Shocked Shocked

Joka kerta kuitenkin nousen ylös, joka ainut kerta, en voi jäädä makaamaan paikalleni.

Tämä on mulle elämän koulua....
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
outituulikki
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #13 : 03.02.2006 10:17:02 »

Mietin kysymystä ja luin muiden vastauksi havaitakseni että olen jo pitkään ollut vähän hakoteillä itseni kanssa. Peilaan selkeästi omaa minääni toisen ihmisen kautta. Minulla on hyvä olla, kun tuo toinen on kanssani ja hyvällä tuulella. Rakastan itseäni hänen varjossaan.

Pahana päivänä, kun hän haluaa olla omissa oloissaan eikä minun kanssani, olen levoton, itkuinen ja eksyksissä, harhailen ja odotan kutsua kuin pieni koira!

Miten opin rakastamaan itseäni, miten saan vahvuuteni takaisin! Huh
tallennettu

Ole mielummin omaa valoasi hohtava pieni lyhty kuin auringon lainavaloa loistava suuri kuu.  -Mori Ögai-
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #14 : 03.02.2006 10:55:21 »

Outituulikki

Miten osaisit rakastaa itseäsi......

Ei ole helppoa irrottautua toisen ihmisen kyljestä, mutta se olisi välttämätöntä ainaskin jossain vaiheessa. Omat mielipiteet, oma elämä, oma arvostus itseään kohtaan....

Kun kaksi ihmistä elää tiiviisti toisissaan ja hengittävät samaa ilmaa, ripustautuminen on kai vaan niin helppoa.

Koeta kuunnela sitä omaa sisäistä lastasi ja ääntä joka sieltä kuuluu. Mitä se sinulle kertoo. Pitäisikö sinun päättää omista asioistasi ja oman elämäsi suunnasta? Rakkaus toiseen ihmiseen kuluttaa ja sinun täytyy koota itsellesi myös tarpeellinen annos rakkautta, että kiertokulku voi tapahtua smitten

Kiitos muutenkin teille kaikille, jotka olette ihansti kirjoitelleet smitten

Rakkaus on meidän voimamme. angel
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: