Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Amalgaamin poisto?  (Luettu 32594 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« : 05.02.2006 03:47:55 »

Heips!

Olen menossa poistattamaan amalgaamipaikat 16.3,enkä oikein tiedä mitä minun tulisi osata pyytää,esim.suojauksen osalta. Huh

Elämänilo tuolla jossain jo asiasta mainitsikin.
Paikkakunnalla ei ole asiaan perehtynyttä hammaslääkäriä,joten ohjeita kaipaisin?
Siis ELÄMÄNILO ja muutkin,saisinko tietoa? angel
Ja myös kokemuksia niiltä,jotka ovat toimenpiteen jo läpikäyneet.
Kannattiko?Ja mitä muutoksia mahdollisesti itsessäsi huomasit? smitten
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 05.02.2006 10:06:19 »

Heips!

Olen menossa poistattamaan amalgaamipaikat 16.3,enkä oikein tiedä mitä minun tulisi osata pyytää,esim.suojauksen osalta. Huh

Elämänilo tuolla jossain jo asiasta mainitsikin.
Paikkakunnalla ei ole asiaan perehtynyttä hammaslääkäriä,joten ohjeita kaipaisin?

Erityisesti amalgaamien poistossa vapautuu käsittääkseni
suurehkot määrät höyrystynyttä elohopeaa.  Nimenomaan hyöyrysty-
neenähän elohopea on tuiki myrkyllistä. Se alkaa tapahtua voimallisesti
kai jo alle 40 C asteessa. Näin ollen olisi tärkeää estää elohopean pääsy
hengitysteihin, missä kai kofferdam-liinalla, tai mikä hän lienee, on
suuri merkitys. Olen kuullut että poistoon olisi syytä valmistatua
nauttimalla mega-annoksia antioksidantteja. Hapen käyttö poiston
yhteydessä ehkä jotenkin detoksifioi elohopeahöyryä.

Kuva kofferdamista:

http://www.dr-bade.de/bilder-einblicke/Hompage%202%20014.jpg
tallennettu
tinkeri
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 05.02.2006 11:41:58 »

Hei,
miksi haluat pois amalgaamit? Itsekin olen sitä suunnitellut, mutta
kosmeettisista syistä. Onko se kallis toimenpide? Cheesy
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 05.02.2006 12:20:06 »

Hei Chandra! Kävin yhdessä ystäväni kanssa amalgaamisaneerauksessa viime syksynä. Kävimme asiaan perehtyneellä biohammaslääkärillä, joka suoritti kaikki asianmukaiset suojaustoimenpiteet (mm. tuo mainittu kofferdam-liina). Ennen saneerausta söimme myös kumpikin melkoisen hevoskuurin erilaisia luontaistuotteita elimistön vahvistamiseksi. Saneerauksessahan kun vapautuu kaikista suojauksista huolimatta aina jonkin verran elohopeaa elimistöön.

Kannaattakin käydä nimenomaan saneerauksiin erikoistuneella biohammaslääkärillä, vaikka matkaa hieman tulisikin. En usko, että ns. tavallinen yksityishammaslääkäri, joka ei edes välttämättä usko amalgaamin haitallisuuteen, tekee kaikkia tarvittavia suojaustoimenpiteitä vaikka itse operaation suostuisikin tekemään.

Chandra, useimmista kirjastoista löytyy Kaarlo Jaakkolan kirjoittama kirja nimeltä Amalgaamisairaudet ja antioksidanttihoito. Lisätietoa kirjasta ja muustakin sivuilta http://www.antioxidant.fi/artikkelit.html . Kirja kannattaa lukea ennen saneerauspäätöksen tekoa. Mielestäni siinä on melkoisen puolueetonta tietoa ja mm. laajojen potilastapauksien joukossa on selitetty myös ne tapaukset, jotka eivät ole kokeneet saaneensa apua operaatiosta.
Myöskin hoitoa edeltävä antioksidanttilääkitys on lueteltu kirjassa.

En osaa sanoa, onko terveyteni muuttunut mihinkään suuntaan. Saneerauksesta on vielä melkoisen lyhyt aika ja toisekseen olen tehnyt melkoisen ruokavaliomuutoksen, joten vaikka olo onkin virkeämpi ja energisempi, on vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin.

Tinkeri, paloihan siinä euroja noin 1500 ( buck2). Toisaalta jos hampaat ovat täysremontin tarpeessa muutenkin, amalgaamien vaihto sujuu  muun remontin ohessa. Kela korvaa myös niistä hampaista, joissa oli muutakin vikaa ja ainakin itselläni oli jokaisessa.  Embarrassed Ja tuossa hinnassakin on mukana muutakin hoitoa, joten en osaa sanoa pelkän saneerauksen tarkkaa hintaa. Ja riippuu tietysti myös amalgaamipaikkojen määrästä. Itselläni niitä oli 7 kpl.
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 05.02.2006 12:26:20 »

Kiitos sideman! smitten

Minulla on tapaaminen hammaslääkärini kanssa tällä viikolla,joten onneksi on aikaa keskustella asiasta ennen toimenpidettä.

tinkeri Cheesy
Minulla syy liittyyy selittämättömään särkyyn.Reikiä ei ole ja kuvattu on.Eli mistään tulehduksestakaan ei voi olla kysymys.Särky on juuri alueella jossa nämä paikat. Undecided
Elimistö on muutenkin herkistynyt viime vuosina ja sain neuvon,että tuosta amalgaamista säryt ja väsymys saattaisi johtua.
Olen toimenpidettä pidempään harkinnut,mutta tuo hammaslääkäri pelkoni esti aijemmin menemästä. buck2
Hinta kai melko vaihteleva.50 euroa/hammas,riippuu kuitenkin millä amalgaami korvataan.

Antioksidantteja?Esimerkiksi?
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 05.02.2006 12:31:27 »

KIITOS MAY!! smitten

Pitänee miettiä vielä,kunhan olen asiasta keskustellut.Ei kysynyt miksi haluan vaihtaa.Jotenkin epäilyttää,mutta tuo särky! Cry

Vatsa taas reagoi jatkuvaan särkylääkkeitten syöntiin,että jotain on pakko tehdä ennen mahahaavaa.

Kiitos vielä vastanneille smitten
tallennettu

maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 05.02.2006 12:45:47 »

Hei Chandra!
Minulle on tehty amalgaamisaneeraus 3v. sitten.
Sairastan fibromyalgiaa ja antioksidanttilääkäri suositteli muun hoidon lisäksi myös sitä.Sen voi tehdä ainoastaan ns. biohammaslääkäri joka osaa tehdä sen suojaliinaa käyttäen.(Ei siinä koko naamaa tarvitse peittää, suuhun vaan.)
Minulle jälkioireiden minimoimiseksi lisättiin tiettyjä antioksidantteja.
Sen lisäksi olisi suositeltavaa myös huolehtia tilanteeseen sopivasta ruokavaliosta.
AURINKOINEN RUOKA-ravinto lääkkeenä/Merja Niemi-kirjassa on siihen hyvää tietoa.(Varmaan nyt jo uudempaakin tietoa jossain)

Elimistössä on amalgaamin johdosta paljon elohopeaa minkä vuoksi elimistön
puhdistus esim. Hiivasienidieetillä auttaa elimistöä palautumaan.
Em. kirjassa on siitäkin tietoa.
Itse tein kuurin jo vuosia aiemmin ja olo tuli todella paremmaksi ja fibromyalgia-oireetkin vähenivät.

Ko. kirjassa on sellaistakin tietoa, että tulisi välttää kalaa.(Paitsi Jäämeren kala). Kalasta voi saada oireita vielä monta vuotta paikkojen vaihdon jälkeen.
Minäkin olen huomannut kalansyönnin jälkeen erilaisia hiivasyndrooma-oireita.
Joten olisi taas aika tehdä jonkinasteinen puhdistus esim.Colonclearilla.
Se voisi olla sinullekin Chandra hyvä ennakkokeino myös.

Ja vasta nyt taas kirjaa uudelleen luettuani huomasin, että rikki ei sovi amalgaamioireista kärsiville. Minäkin olen käyttänyt MSM:ä.Jos muistan oikein se on  rikkiä.Kertokaa jos olen väärässä!

Kallis toimenpide on. Riippuu tietysti paikkojen määrästä. Kela korvaa lähetteellä tehdyn saneerauksen.Siis jos joku lääkäri katsoo sen potilaalle tarpeelliseksi ja antaa lähetteen toimenpidettä varten niin kela korvaa siitä osan.

Uskon kyllä että toimenpide on osaltaan auttanut terveyteni palautumista.
Kuinka paljon ihmiset kantavatkaan myrkkyjä mukanaan. Elohopea on niistä varmasti vaarallisimpia.

Tässä minun kokemuksiani.

Kaunista päivää kaikille! smitten smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 05.02.2006 17:49:43 kirjoittanut maarita » tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 05.02.2006 16:16:56 »

Alkoi kyllä aikalailla AHDISTAMAAN tuo kuva kofferdamista!! buck2 buck2
Miten tuossa pelkojen kanssa edes hengittää???

Taidan kyllä uniklinikalle mennä,tai ei tule mitään.
Vai onko siitäkin sitten jotain haittaa? Huh
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 05.02.2006 18:48:23 »

Chandra, älä anna kofferdamin ahdistaa! Smiley Ei sitä tarvita muuta kuin pienen pieni hetki aivan paikan irrotusvaiheessa eikä se tuntunut ollenkaan kummalliselta - taitaapi vain näyttää paljon pahemmalta...

Tietenkin teet itse päätöksesi aivan siten kuin miltä itsestäsi tuntuu, mutta älä ainakaan kofferdamin anna siihen vaikuttaa...  Smiley

Tuosta Jaakkolan kirjasta vielä.. Siellä on kymmenittäin erilaisia potilastapauksia ja saneerauksen vaikutuksista heidän oireisiinsa. Kirjasta voisit löytää myös omia särkyjäsi vastaavan tapauksen.
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #9 : 05.02.2006 20:38:54 »

Kannaattakin käydä nimenomaan saneerauksiin erikoistuneella biohammaslääkärillä, vaikka matkaa hieman tulisikin.

Kaarlo Jaakkolan kirjoittama kirja nimeltä Amalgaamisairaudet ja antioksidanttihoito.

Lisätietoa kirjasta ja muustakin sivuilta http://www.antioxidant.fi/artikkelit.html . Kirja kannattaa lukea ennen saneerauspäätöksen tekoa.

Myöskin hoitoa edeltävä antioksidanttilääkitys on lueteltu kirjassa.
 smitten
Kela korvaa myös niistä hampaista, joissa oli muutakin vikaa

Hei "Chandra"

Amalgaamisaneeraus ei ole "leikinasia".   coolsmiley

Siihen on suhtauduttava suurella vakavuudella. 

Itseltäni poistettiin 15 v sitten 16 kpl amalgaamipaikkoja, olin vakavassa "myrkytystilassa".

- henki meinasi mennä saneerauksen aikana    crazy2

Silloin suojaus-asia oli vielä heikolla tiedolla.   Undecided
- Kofferdam-liinaa jo käytettiin
- 2 cl konjakkipaukku juuri ennen hoitoon menoa.
- olin aamun ensimmäinen potilas - huone oli hyvin tuuletettu 
  - alkoholihöyry estää amalgaamihöyryn siirtymistä aivoihin. 

Nykyisin käytetään vahvaa antioksidanttihoitoa 1-2 kk:n ajan ennen hoitoon menoa ja sitten Kofferdam-liinalla suojaus sekä happiSilmät peitetään myös hyvin kostein silmälapuin   coolsmiley

Myöskin viemäreistä kerätään amalgaamijäte "ONGELMAJÄTESÄILIÖÖN"
.
Kofferdam-liina on sellainen kumi, joka pingotetaan suuhun ja johon puhkaistaan hoidettavien hampaiden kohdalta aukko --> amalgaamin palaset ja murut jäävät liinaa, josta ne imuroidaan pois --> näin estyy mahdollinen amalgaamipalojen nieleminen ja limakalvojen kautta imeytyminen kehoon

Elohopea on hitaasti vaikuttava aine   idiot2
- hitaasti aiheuttaa haittaa ja hitaasti poistuu elimistöstä   Shocked
  - kehosta puolittuu 15 v:ssa ja aivoista 27 v:ssa
   Huh

Jos olet oireillut amalgaamien vuoksi tai epäilet sitä,
kannattaa ottaa yhteyttä asiaan erikoistuneeseen Klassiseen Homeopaattiin.   coolsmiley
- homeopaattinen tukihoito antioksidanttihoidon lisäksi
  - poiston jälkeen kehoon tulee "VIEROITUSOIREITA"
     --> Homeopaattinen hoito tasoittaa näitä   Embarrassed

Lopun ikääni saan kärsiä kokemastani "elohopeamyrkytyksestä"   Cry
- lievitystä saan homeopatiasta ymv.

Itse saan vieläkin oireita,
jos joku on käynyt hammaslääkärissä
tai amalgaamipaikka on ns. vuotava eli viallinen   buck2
- itselläni oli myös kultahammas, joka pahensi raskasmetallien korroosiota suussani

smittenElämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 05.02.2006 20:58:51 »

Ja vasta nyt taas kirjaa uudelleen luettuani huomasin, että rikki ei sovi amalgaamioireista kärsiville. Minäkin olen käyttänyt MSM:ä.Jos muistan oikein se on  rikkiä.Kertokaa jos olen väärässä!

Hei "maarita"

Itse en ole tuota MSM:ää käyttänyt.
- törmäsin tuotteeseen tällä foorumilla

Homeopaattinen Sulphur = rikkiä --> puhdistava vaikutus
- käytettävä varovasti ja harkiten

Homeopaatti valitsee sopivan tukihoidon tarkan haastattelun perusteella.[/color]

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 05.02.2006 21:08:30 »

Uups,, Shocked

Tästä heräsikin itselleni enemmän mietittävää,kun äkkiseltään luulin. buck2
Tästä suuri kiitos kaikille neuvoa antaneille. angel

Törmäsin myös periaatekysymykseen.Vitamiini ja hivenainehoidot ym. idiot2
On kokemusta vuodelta -89 ja onneksi silloin ei omaa mielipidettäni minnekkään kirjaan kysytty.Sen verran vihaa(aiheetonta,koska perustuu vapaaehtoisuuteen)olisi omat kommenttini sisältäneet.
Menin silloin isäni kanssa helsingissä sijainneelle klinikalle etsimään apua syövän parantamiseen.
Jostain syystä silloin oli lehdissä melko paljon kertomuksia,miten sieltä oli apua saatu syövän hoidossa.
Kolme kuukautta sitä rumbaa kesti.Mieletön määrä toinen toistaan kalliimpia purnukoita ja niitä lappasin isälle kauha kaupalla.Perinteisistä lääkkeistä oli kuvioissa mukana enää morfiini,jota kotihoidossa olevana potilaana sai riittämättömän annoksen.

En oikein tiedä mikä minut tähän sai uskomaan??Ehkäpä se oli vain suunnaton suru ja hätä.En kehtaa edes kertoa mihin kaikkeen koohotukseen lähdimme mukaan.
Lopputulos olisi pitänyt hyväksyä jo heti alkuunsa,vaan jälkikäteen on helppo olla viisas.
Siihenpä isäni sai kuolla kotona,omaan sänkyynsä toivomuksensa mukaan.
Ikää oli 59v.Isosta 190cm:stä miehestä ei ollut paljon jäljellä,luut,nahka ja suuret syöpäpesäkkeet.Näkyivät selkeästi joka puolella kehoa.
Jälkeenpäin mietin mitä nuo kaikki lisäravinteet loppujen lopuksi ruokkivat?
Ehkä juuri näitä sairaita soluja?
No,silloin vain tuli päätettyä ettei IKINÄ ENÄÄ MITÄÄN TÄLLAISTA!Ei minkäänlaista vaihtoehtomuotoa. tickedoff tickedoff

Niin,viimeisten lähivuosien aikana olen tästä kannastani jonkun verran luopunut.En kuitenkaan kovin suuria muutoksia ole tottumuksiini tehnyt.
Ovat tulleet itsestään ja pakolla tällainen päkkipää ei mitään teekkään. knuppel2

Mutta nyt ehkä on aika ottaa taas tuo opus käteen ja katsoa miten se puoli on edistynyt.
Jotakin vahvistusta olen valmis käyttämään,vaan jos mennään tälle kassikaupalla linjaan,niin amalgaamit taitavat sitten pysyä suussa ja ibuprofeenilinjalla täytynee jatkaa.

Otan asiasta selvää ja siihen kaikkien kannanotot olivat tärkeitä potkuja! smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 05.02.2006 21:21:33 »

Ehkä vielä yksi asiaan vaikuttava seikka!Mistään hirveän suuresta saneerauksesta ei ole kyse,viisi paikkaa. Wink

Kyllä Elämänilo,suhtaudun asiaan vakavasti ja siksi etsin tietoa.
En todellakaan halua joutua ojasta allikkoon. Cry

Olen vaan antanut poistaa joskus ylhäältä poskihampaan.Viereiset"hampaat"ovat oikeastaan pelkkää amalgaamia,joten harkitsin siihen posliinisiltaa.
On sen verran arvokastakin,että pakko miettiä tarkkaan.
En ehtinyt vielä keskustelemaan hammaslääkärin kanssa muuta,mutta sanoi ettei kerralla kaikkia vaihdeta.
Menen kuulostelemaan ja onneksi vielä voin vaihtaa lääkäriäkin,jos ei asiaa tiedosta.
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 05.02.2006 21:34:43 »

Chandra, olen pahoillani isäsi puolesta ja luulen ymmärtäväni tuskaasi edes hitusen, onhan molemmat vanhempani kuolleet juuri syöpään. Isäni kuoli jo ollessani yläasteella. Rippikoulu oli tuolloin juuri alkamassa ja käytinkin suuret määrät energiaa ja aikaani isäni puolesta rukoilemiseen. Isän sitten kuollessa katkaisin pitkäksi aikaa välini yläkerran asukkiin.

Mutta ehkä sinun Chandra kannattaisi ajatella sitäkin puolta asiasta, että ainakin tiedät nyt tehneesi isäsi puolesta kaiken mahdollisen. Yrittämättä mitenkään puolustaa vaihtoehtohoitoja, mietin kuitenkin, että ehkä isäsi elinikä olisi ollut vieläkin lyhyempi ilman tukihoitoja - vaikka sitähän ei voi kukaan tietää. Ja sinua olisi varmasti kaduttanut jälkikäteen vieläkin enemmän se, jos et olisi yrittänyt auttaa isääsi.

Itse suhtautumiseni vaihtoehtohoitoihin on muuttunut aina vain myönteisemmäksi sen jälkeen, kun lääketiede ei pystynyt auttamaan pientä tytärtäni, mutta vaihtoehtohoidot saivat hänet täysin oireettomaksi...
Mutta oikeassa olet, ei kannata rynnätä päätäpahkaa minnekään vaan harkita tarkkaan ja kuunnella oma sisintäänsä.. Smiley
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 05.02.2006 21:35:59 »

Kyllä Elämänilo,suhtaudun asiaan vakavasti ja siksi etsin tietoa.
En todellakaan halua joutua ojasta allikkoon. Cry

Olen vaan antanut poistaa joskus ylhäältä poskihampaan.Viereiset"hampaat"ovat oikeastaan pelkkää amalgaamia,joten harkitsin siihen posliinisiltaa.

.... mutta sanoi ettei kerralla kaikkia vaihdeta.
Menen kuulostelemaan ja onneksi vielä voin vaihtaa lääkäriäkin,jos ei asiaa tiedosta.

Hei "Chandra"

Jollekin voi yhdenkin amalgaamipaikan vaihto aiheuttaa yhtä suuria oireita, kuin jollekin toiselle jolle on vaihdettu useampi paikka.  Olemme yksilöitä.

Suosittelen kerralla koko saneerausta. 
Mitä useampi altistus, sitä enemmän oireita.

Amalgaamisaneerauksen jälkeen ei saa laittaa useaan vuoteen mitään metallia sisältäviä siltoja, kruunuja, nastoja tmv. - ei titaatia eikä mitään muutakaan
- itselleni en uskalla vieläkään teetättää uutta hammasta, vaikka on jo uusia materiaaleja kehitetty

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: