Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mihin kasviin rinnastat itsesi ja miksi?  (Luettu 78899 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Annaz
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #15 : 06.02.2006 16:41:20 »

Minä haluaisin olla omenapuu... =)

Vanhanakin kaunis, sitkeä.. antaisin suojaavan varjon leikkivien lasten ylle, hedelmiä syötäväksi, lepopaikan pikkulinnuille

-annaz
tallennettu

Juuri näin olen halunnut elää.
Ei hukattua hetkeä,
täysi tunne seurana.
Olen tässä, olen nyt..."
Kirsi
Satunnainen astroilija
*

hmmm...

Profiili
« Vastaus #16 : 06.02.2006 17:01:05 »

Lilja

Nuokkuvasta nupusta nostan pääni avaten terälehdet kohti aurinkoa ja katselemaan maailman menoa täydessä loistossa.  smitten  Wink

Kirsikka

Kaunis ja makeakin...  Grin Grin Wink

Siis kukkana sukulaiseni! Tässähän me! Smiley

Mutta kirsikkana vasta kukoistat. Muista se, jos selkä välillä painuu kasaan. Olet kirsikkapuu, herkkä kukkana, mutta ravitseva ja makea kypsinä hetkinä!  smitten

Lämmin kiitos selvennyksestä!
Kertoisitko vielä tuosta Liljasta?
tallennettu

Mikään ei lakkaa muuttumasta, miksi mekään!?

"Me valisemme ilomme ja surumme jo kauan ennen kuin koemme ne."
Nyt on kokemisen aika.
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #17 : 06.02.2006 17:16:32 »

Voikukkaan! Pieni ja vaatimaton, niin helppo puhaltaa rikki, mutta niin helppo koota itsensä kokoon ja jatkaa taas vallotusta.. Smiley
Ja viihtyy muiden kukkien joukossa.
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #18 : 06.02.2006 18:09:05 »

Ensimäisenä mieleeni tuli kaunis, hauras mutta silti upea kissankello.
Sininen iltautu, paljon kukkia varressa ja taipuisa. Kukkii kauan ja mikä parasta juuri mummolan pelloilla!
Kissankello minä olisin!

Serkkuni myös rakastaa kissankelloa yli kaiken. Tien viereen pitää pysähtyä ja hän onnesta mykkänä kyykkii niiden keskellä. Teidän aurannekin on varmaan saman värinen. Herkkä, kuultava, keijukasmainen ja vähän ujo. Sellaista kaunista ujoutta, joka vetää puoleensa. ? :Smiley

Niin...hauras ja hento...... Ujo kyllä tietyllä tavalla. Olen hyvin herkkä ja toivottavasti aurani on kaunis kuultava kissankellon sininen angel

Kiitos metsätonttu!
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #19 : 06.02.2006 18:38:38 »

Auringon kukka se varmaan myös lähinnä...vaikka viihdyn myös yksinkin.  buck2 välillä mutta olen tosi räväkkä persoona ja haluan aina esiintyä... 2funny crazy2 laugh

terkkuja, coolsmiley

Toivon, että saat paistatella myös estraadilla! Uskallusta ja taitoja varmaan on. Ota sellaisista tilaisuuksista vaarin, Auringonkukka!
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #20 : 06.02.2006 18:42:01 »

Raha on kummasti jonkinlainen symboli maallisessa elämänjärjestyksessä. Ei siitä mihinkään pääse. Kunhan muistaa että vain symboli. Mutta elämän tasapainottamisen voi aloittaa pinnaltakin. Kun se rauhoittuu, on aikaa ja energiaa katsoa syvemmällekin. Toivon kärsivällisyyttä ja puhtia sinulle!
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #21 : 06.02.2006 18:43:17 »

Edellisen oli tarkoitus keskustella Ozetten kanssa.

Sorry!  Sad
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #22 : 06.02.2006 18:45:04 »

Minä haluaisin olla omenapuu... =)

Vanhanakin kaunis, sitkeä.. antaisin suojaavan varjon leikkivien lasten ylle, hedelmiä syötäväksi, lepopaikan pikkulinnuille

-annaz

Voi ihana! Siihen juurelle minäkin haluan välillä istahtaa ja levähtää. Olet kaunis tuki!  smitten
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 06.02.2006 18:47:18 »

Taidan olla lajia erikseen mainitsematta paju...jotkut sitä vihaavat ja haluavat sen poistaa...Vanhana, isoksi päässeenä sitä jopa suojellaan. tosin karuudessaan yhä enemmän käytössä yleistyvä hieno käsin tehty koriste, sisutuskeino...Toisaalta taas vallan hyödyllinen veden puhdistaja: imee itseensä runsaasti vedestä ja ravinteista puhumattakaan myös jopa raskasmetallit...

Toisin sanoen, ehkä koristeeksikin kelpaava mutta vallan hyödyllinen joka imee itsensä kaiken paskan, heh... Grin
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #24 : 06.02.2006 18:53:47 »

Lilja

Nuokkuvasta nupusta nostan pääni avaten terälehdet kohti aurinkoa ja katselemaan maailman menoa täydessä loistossa.  smitten  Wink

Kirsikka

Kaunis ja makeakin...  Grin Grin Wink

Siis kukkana sukulaiseni! Tässähän me! Smiley

Mutta kirsikkana vasta kukoistat. Muista se, jos selkä välillä painuu kasaan. Olet kirsikkapuu, herkkä kukkana, mutta ravitseva ja makea kypsinä hetkinä!  smitten

Lämmin kiitos selvennyksestä!
Kertoisitko vielä tuosta Liljasta?

Toki kerron!

Ensimmäiseksi minulla tulee mieleen liljasta sen suoruus, linjakkuus, ylväys.
Sitä ei höynätä eikä vikitellä mihin sattuu maailman turuille. Sillä on tietty päättäväisyys.

Pohjanmaalla on laulu nimeltä 'Laakson lilja'. Hyvin kaunis sävel. Siinä uljas kotka tulee maailmalta ja kertoo maailman ihmeistä kauniille liljalle ja pyytää sitä mukaansa. Ei laakson lilja lähde vaan rakastaa omaa ympäristöään.

Liljoista ei tule nyt mieleen yrtinkäyttö. Mutta liljan sipuli takaa sinulle ainakin jatkuvuuden, olisko se sitten sitä jälleenelämistä kauniin sielun kanssa, koska sipuliaan eikä muistojaan se ei jätä. Ehkä liljoille onkin tyypillistä muistojen eri kerrostumat. Rakastatko muistoja? :Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #25 : 06.02.2006 19:02:16 »

Voikukkaan! Pieni ja vaatimaton, niin helppo puhaltaa rikki, mutta niin helppo koota itsensä kokoon ja jatkaa taas vallotusta.. Smiley
Ja viihtyy muiden kukkien joukossa.

Voi, et ole ollenkaan pieni etkä vaatimaton! Nyt olisi kukkasi kautta aika sinun tunnistaa voimasi ja se mesi joka antaa muillekin voimia. Taraxaum officinale.
Viimeinen sana tarkoittaa yleistä, mutta ensimmäinen on silmiä hoitava voide.
Katsojankin silmiä se ilahduttaa ja hoitaa. Voiko kevään vainioita olla ilotta katsomatta siellä missä voikukka kukkii? Lasten ensirakkaus kukkien joukossa.
Pitävätkö lapset sinusta?

Voikukan terälehdistä olen tehnyt myös maukkaimman viinin, mitä koskaan. Voi mikä mesi! Ja keväällä se antaa salatteihin suuren määrän C-vitamiinia, jos poimit sen varjoisista paikoista ennen kukintaa.

Toivottavasti voikukka avarsi myös sinun maailmaasi yhtä lailla kuin se avartaa sydämensä auringon valolle!

Metsätonttu aivan innostuu.... Tongue
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #26 : 06.02.2006 19:06:17 »

Taidan olla lajia erikseen mainitsematta paju...jotkut sitä vihaavat ja haluavat sen poistaa...Vanhana, isoksi päässeenä sitä jopa suojellaan. tosin karuudessaan yhä enemmän käytössä yleistyvä hieno käsin tehty koriste, sisutuskeino...Toisaalta taas vallan hyödyllinen veden puhdistaja: imee itseensä runsaasti vedestä ja ravinteista puhumattakaan myös jopa raskasmetallit...

Toisin sanoen, ehkä koristeeksikin kelpaava mutta vallan hyödyllinen joka imee itsensä kaiken paskan, heh... Grin

Puhutpa syvällistä asiaa Nefertari! Ehkäpä olemme hyviä kuuntelijoita (joku kertoi minulle sellaista kerran)? Kyllä mielelläni kuuntelen, kun juttu on jotain muuta kuin tarjoushintoja. Elämäntarinoita ja suruja kuuntelen. Ja olet varmaan huomannut, toisen on paljon helpompi olla. Ei se 'paska' meitä likaa, eihän?  Grin
Otamme elämää opiksi ja sitkistymme vain! tickedoff
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #27 : 07.02.2006 15:41:07 »

Hmmm... Ihan ensimmäisenä tulee mieleen nikkinikin perusteella Oliivipuu...eli Olea.... Smiley
Se liittyy Kreetaan ja kaikkeen muuhunkin minulle läheiseen. Siinä on paljon kaikkea josta pidän.  angel
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #28 : 07.02.2006 16:53:51 »

Hmmm... Ihan ensimmäisenä tulee mieleen nikkinikin perusteella Oliivipuu...eli Olea.... Smiley
Se liittyy Kreetaan ja kaikkeen muuhunkin minulle läheiseen. Siinä on paljon kaikkea josta pidän.  angel

Miten upeaa! Valitettavaa on vain se kun olen suomalainen metsätonttu, niin en tunne sisimmässäni oliivipuuta. Mutta olen vieraillut sen juurella ja metsikössä Korfulla, jota sanotaan oliivipuiden saareksi (suosittelen seuraavaksi vierailukohteeksi). Siellä tontin hintakin määräytyy siitä, kuinka monta oliivipuuta siinä kasvaa. Arvon näkee myös siitä, että kahta ei saa lyödä: oliivipuuta ja naista, huomaa järjestys. Siksipä Korfulla sijoitetaan hedelmien kypsyessä puiden alle verkko, johon oliivit saavat rauhassa pudota. Siitä ne sitten puhdistetaan ja kootaan. Sanotaankin että koko Välimeren maiden ihmisten iloisuus, rehevä huumori ja energia löytää juurensa oliiviöljystä, jota he käyttävät runsaasti.

Siis sielusi voima on suunnaton, kunhan otat sen käyttöön. Hildegard von Bingen, yrttimummo sieltä 1000-luvulta käytti paljon oliiviöljy myös mm. kääreissä. Aromaterapiassa se on varmasti niitä käytetyimpiä. Hildegard kutsuu oliivia armeliaisuuden ja rakkauden yrtiksi. Ehkä anteeksianto on sinulle helppoa laajan ymmärryksen tai ymmärtämisen tahdon myötä. Siksi myös itse oliiviöljyssä on parantavaa ja vahvistavaa voimaa.

Ja kukapa ei ihastuisi jo oliivipuun ulkomuotoon. Niin monihaarainen ja kaikkialle kurottuva se on ja sen runko on mitä monimuotoinen, aivan kuin sillä olisi sellaisia varaonkaloita, johon se varastoisi ylimääräistä energiaa vapauttaakseen sitä jälleen sitten käyttäjilleen öljyn muodossa.  Tutkipa lähemmin ja silittele sen vastaanottavaista runkoa, kun seuraavan kerran tapaat ystäväsi oliivipuun.

Kaukokaipuuta metsätontullakin... Cheesy
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 07.02.2006 17:08:31 »

:Smiley                :Smiley
Tulipa mieleeni toinen aihe täällä Foorumilla, en tietenkään muista mikä.
Siellä minun onnenkukakseni tuli KISSANKELLO.
En enää ollut muistanutkaan kuinka paljon ihailin sitä lapsena.
Kuinka kaunis sininen se on ja kuinka kauniin muotoinen kello.
Silloin rakastin juuri sitä sinistä.

Toinen kasvi tuli mieleeni- kataja.
Miten sitkeä ja aina vihreä se onkaan.

Sitkeyttä elämään meille kaikille toivoo smitten maarita  smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu