Annaz
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #15 : 06.02.2006 16:41:20 » |
|
Minä haluaisin olla omenapuu... =)
Vanhanakin kaunis, sitkeä.. antaisin suojaavan varjon leikkivien lasten ylle, hedelmiä syötäväksi, lepopaikan pikkulinnuille
-annaz
|
|
|
tallennettu
|
Juuri näin olen halunnut elää. Ei hukattua hetkeä, täysi tunne seurana. Olen tässä, olen nyt..."
|
|
|
Kirsi
Satunnainen astroilija
hmmm...
|
|
« Vastaus #16 : 06.02.2006 17:01:05 » |
|
Lilja Nuokkuvasta nupusta nostan pääni avaten terälehdet kohti aurinkoa ja katselemaan maailman menoa täydessä loistossa. Kirsikka Kaunis ja makeakin... Siis kukkana sukulaiseni! Tässähän me! Mutta kirsikkana vasta kukoistat. Muista se, jos selkä välillä painuu kasaan. Olet kirsikkapuu, herkkä kukkana, mutta ravitseva ja makea kypsinä hetkinä! Lämmin kiitos selvennyksestä! Kertoisitko vielä tuosta Liljasta?
|
|
|
tallennettu
|
Mikään ei lakkaa muuttumasta, miksi mekään!?
"Me valisemme ilomme ja surumme jo kauan ennen kuin koemme ne." Nyt on kokemisen aika.
|
|
|
aQuarius~
Kanta-astroilija
Au vesimies ja asc neitsyt
|
|
« Vastaus #17 : 06.02.2006 17:16:32 » |
|
Voikukkaan! Pieni ja vaatimaton, niin helppo puhaltaa rikki, mutta niin helppo koota itsensä kokoon ja jatkaa taas vallotusta.. Ja viihtyy muiden kukkien joukossa.
|
|
|
tallennettu
|
Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
|
|
|
täysikuu
|
|
« Vastaus #18 : 06.02.2006 18:09:05 » |
|
Ensimäisenä mieleeni tuli kaunis, hauras mutta silti upea kissankello. Sininen iltautu, paljon kukkia varressa ja taipuisa. Kukkii kauan ja mikä parasta juuri mummolan pelloilla! Kissankello minä olisin!
Serkkuni myös rakastaa kissankelloa yli kaiken. Tien viereen pitää pysähtyä ja hän onnesta mykkänä kyykkii niiden keskellä. Teidän aurannekin on varmaan saman värinen. Herkkä, kuultava, keijukasmainen ja vähän ujo. Sellaista kaunista ujoutta, joka vetää puoleensa. ? : Niin...hauras ja hento...... Ujo kyllä tietyllä tavalla. Olen hyvin herkkä ja toivottavasti aurani on kaunis kuultava kissankellon sininen Kiitos metsätonttu!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #19 : 06.02.2006 18:38:38 » |
|
Toivon, että saat paistatella myös estraadilla! Uskallusta ja taitoja varmaan on. Ota sellaisista tilaisuuksista vaarin, Auringonkukka!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #20 : 06.02.2006 18:42:01 » |
|
Raha on kummasti jonkinlainen symboli maallisessa elämänjärjestyksessä. Ei siitä mihinkään pääse. Kunhan muistaa että vain symboli. Mutta elämän tasapainottamisen voi aloittaa pinnaltakin. Kun se rauhoittuu, on aikaa ja energiaa katsoa syvemmällekin. Toivon kärsivällisyyttä ja puhtia sinulle!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #21 : 06.02.2006 18:43:17 » |
|
Edellisen oli tarkoitus keskustella Ozetten kanssa. Sorry!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 06.02.2006 18:45:04 » |
|
Minä haluaisin olla omenapuu... =)
Vanhanakin kaunis, sitkeä.. antaisin suojaavan varjon leikkivien lasten ylle, hedelmiä syötäväksi, lepopaikan pikkulinnuille
-annaz
Voi ihana! Siihen juurelle minäkin haluan välillä istahtaa ja levähtää. Olet kaunis tuki!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nefertari
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #23 : 06.02.2006 18:47:18 » |
|
Taidan olla lajia erikseen mainitsematta paju...jotkut sitä vihaavat ja haluavat sen poistaa...Vanhana, isoksi päässeenä sitä jopa suojellaan. tosin karuudessaan yhä enemmän käytössä yleistyvä hieno käsin tehty koriste, sisutuskeino...Toisaalta taas vallan hyödyllinen veden puhdistaja: imee itseensä runsaasti vedestä ja ravinteista puhumattakaan myös jopa raskasmetallit... Toisin sanoen, ehkä koristeeksikin kelpaava mutta vallan hyödyllinen joka imee itsensä kaiken paskan, heh...
|
|
|
tallennettu
|
Härkä Nousumerkki skorppioni Aurinko härässä Kuu oinaassa Merkurius oinaassa Venus Oinaassa Mars skorppionissa
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 06.02.2006 18:53:47 » |
|
Lilja Nuokkuvasta nupusta nostan pääni avaten terälehdet kohti aurinkoa ja katselemaan maailman menoa täydessä loistossa. Kirsikka Kaunis ja makeakin... Siis kukkana sukulaiseni! Tässähän me! Mutta kirsikkana vasta kukoistat. Muista se, jos selkä välillä painuu kasaan. Olet kirsikkapuu, herkkä kukkana, mutta ravitseva ja makea kypsinä hetkinä! Lämmin kiitos selvennyksestä! Kertoisitko vielä tuosta Liljasta? Toki kerron! Ensimmäiseksi minulla tulee mieleen liljasta sen suoruus, linjakkuus, ylväys. Sitä ei höynätä eikä vikitellä mihin sattuu maailman turuille. Sillä on tietty päättäväisyys. Pohjanmaalla on laulu nimeltä 'Laakson lilja'. Hyvin kaunis sävel. Siinä uljas kotka tulee maailmalta ja kertoo maailman ihmeistä kauniille liljalle ja pyytää sitä mukaansa. Ei laakson lilja lähde vaan rakastaa omaa ympäristöään. Liljoista ei tule nyt mieleen yrtinkäyttö. Mutta liljan sipuli takaa sinulle ainakin jatkuvuuden, olisko se sitten sitä jälleenelämistä kauniin sielun kanssa, koska sipuliaan eikä muistojaan se ei jätä. Ehkä liljoille onkin tyypillistä muistojen eri kerrostumat. Rakastatko muistoja? :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #25 : 06.02.2006 19:02:16 » |
|
Voikukkaan! Pieni ja vaatimaton, niin helppo puhaltaa rikki, mutta niin helppo koota itsensä kokoon ja jatkaa taas vallotusta.. Ja viihtyy muiden kukkien joukossa. Voi, et ole ollenkaan pieni etkä vaatimaton! Nyt olisi kukkasi kautta aika sinun tunnistaa voimasi ja se mesi joka antaa muillekin voimia. Taraxaum officinale. Viimeinen sana tarkoittaa yleistä, mutta ensimmäinen on silmiä hoitava voide. Katsojankin silmiä se ilahduttaa ja hoitaa. Voiko kevään vainioita olla ilotta katsomatta siellä missä voikukka kukkii? Lasten ensirakkaus kukkien joukossa. Pitävätkö lapset sinusta? Voikukan terälehdistä olen tehnyt myös maukkaimman viinin, mitä koskaan. Voi mikä mesi! Ja keväällä se antaa salatteihin suuren määrän C-vitamiinia, jos poimit sen varjoisista paikoista ennen kukintaa. Toivottavasti voikukka avarsi myös sinun maailmaasi yhtä lailla kuin se avartaa sydämensä auringon valolle! Metsätonttu aivan innostuu....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 06.02.2006 19:06:17 » |
|
Taidan olla lajia erikseen mainitsematta paju...jotkut sitä vihaavat ja haluavat sen poistaa...Vanhana, isoksi päässeenä sitä jopa suojellaan. tosin karuudessaan yhä enemmän käytössä yleistyvä hieno käsin tehty koriste, sisutuskeino...Toisaalta taas vallan hyödyllinen veden puhdistaja: imee itseensä runsaasti vedestä ja ravinteista puhumattakaan myös jopa raskasmetallit... Toisin sanoen, ehkä koristeeksikin kelpaava mutta vallan hyödyllinen joka imee itsensä kaiken paskan, heh... Puhutpa syvällistä asiaa Nefertari! Ehkäpä olemme hyviä kuuntelijoita (joku kertoi minulle sellaista kerran)? Kyllä mielelläni kuuntelen, kun juttu on jotain muuta kuin tarjoushintoja. Elämäntarinoita ja suruja kuuntelen. Ja olet varmaan huomannut, toisen on paljon helpompi olla. Ei se 'paska' meitä likaa, eihän? Otamme elämää opiksi ja sitkistymme vain!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #28 : 07.02.2006 16:53:51 » |
|
Hmmm... Ihan ensimmäisenä tulee mieleen nikkinikin perusteella Oliivipuu...eli Olea.... Se liittyy Kreetaan ja kaikkeen muuhunkin minulle läheiseen. Siinä on paljon kaikkea josta pidän. Miten upeaa! Valitettavaa on vain se kun olen suomalainen metsätonttu, niin en tunne sisimmässäni oliivipuuta. Mutta olen vieraillut sen juurella ja metsikössä Korfulla, jota sanotaan oliivipuiden saareksi (suosittelen seuraavaksi vierailukohteeksi). Siellä tontin hintakin määräytyy siitä, kuinka monta oliivipuuta siinä kasvaa. Arvon näkee myös siitä, että kahta ei saa lyödä: oliivipuuta ja naista, huomaa järjestys. Siksipä Korfulla sijoitetaan hedelmien kypsyessä puiden alle verkko, johon oliivit saavat rauhassa pudota. Siitä ne sitten puhdistetaan ja kootaan. Sanotaankin että koko Välimeren maiden ihmisten iloisuus, rehevä huumori ja energia löytää juurensa oliiviöljystä, jota he käyttävät runsaasti. Siis sielusi voima on suunnaton, kunhan otat sen käyttöön. Hildegard von Bingen, yrttimummo sieltä 1000-luvulta käytti paljon oliiviöljy myös mm. kääreissä. Aromaterapiassa se on varmasti niitä käytetyimpiä. Hildegard kutsuu oliivia armeliaisuuden ja rakkauden yrtiksi. Ehkä anteeksianto on sinulle helppoa laajan ymmärryksen tai ymmärtämisen tahdon myötä. Siksi myös itse oliiviöljyssä on parantavaa ja vahvistavaa voimaa. Ja kukapa ei ihastuisi jo oliivipuun ulkomuotoon. Niin monihaarainen ja kaikkialle kurottuva se on ja sen runko on mitä monimuotoinen, aivan kuin sillä olisi sellaisia varaonkaloita, johon se varastoisi ylimääräistä energiaa vapauttaakseen sitä jälleen sitten käyttäjilleen öljyn muodossa. Tutkipa lähemmin ja silittele sen vastaanottavaista runkoa, kun seuraavan kerran tapaat ystäväsi oliivipuun. Kaukokaipuuta metsätontullakin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
maarita
|
|
« Vastaus #29 : 07.02.2006 17:08:31 » |
|
: : Tulipa mieleeni toinen aihe täällä Foorumilla, en tietenkään muista mikä. Siellä minun onnenkukakseni tuli KISSANKELLO. En enää ollut muistanutkaan kuinka paljon ihailin sitä lapsena. Kuinka kaunis sininen se on ja kuinka kauniin muotoinen kello. Silloin rakastin juuri sitä sinistä. Toinen kasvi tuli mieleeni- kataja. Miten sitkeä ja aina vihreä se onkaan. Sitkeyttä elämään meille kaikille toivoo maarita
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt *Nouseva Vaaka *Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä *Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona *Mars Kauris *Jupiter Oinas *Chiron Rapu
*Maya, Sininen Magneettinen Kotka *Kiinalainen Jänis
|
|
|
|