metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #90 : 10.02.2006 20:40:17 » |
|
Hei "metsätonttu"
Vielä noista kasviasioista. Mitä tämä kertoo minusta. Tuija on nimeni ja Thuja on puuni = Elämänpuu
(http://personal.inet.fi/koti/nina.metsala/44_timanttituija.jpg) Elämänilo Voi, voi! Ihan suomalainenhan tämä tonttu on, en tunne tuijaa ollenkaan, paitsi joskus joulana olen lahjaksi saanut. Hm. Mutta annas kun keskityn, raaputan pitkää tietäväistä leukaani... : Hyvänen aika! Nyt lensin aivan Välimeren rannikoille, Egyptin vanhoihin puutarhoihin. Sinnekö sinun mieliesi halaa? Vähän vaarallista juuri nyt. Mutta voit aina lukea Egyptin kirjallisuutta, mm. Nefertitin elämänkertaa, Bruntonin Egyptin mysteerio tai Elämän kukan salaisuutta. Siellä on lähellä 'elämänpuu.' Nämä asiat taitaa viedä sinua mystisiin sielunmaisemiin, mutta tiedätkin varmaan että olet kypsyttänyt mieltä niille seikoille. Ehkä on aikasi syventyä lisää. Oletkin siellä jo aika kaukana matkalla. Mitäs tuumit? Tätä heitettiin ajatuksiin jostakin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #91 : 10.02.2006 21:06:46 » |
|
Hyvänen aika! Nyt lensin aivan Välimeren rannikoille, Egyptin vanhoihin puutarhoihin. Sinnekö sinun mieliesi halaa? Vähän vaarallista juuri nyt. Mutta voit aina lukea Egyptin kirjallisuutta, mm. Nefertitin elämänkertaa, Bruntonin Egyptin mysteerio tai Elämän kukan salaisuutta. Siellä on lähellä 'elämänpuu.' Nämä asiat taitaa viedä sinua mystisiin sielunmaisemiin, mutta tiedätkin varmaan että olet kypsyttänyt mieltä niille seikoille. Ehkä on aikasi syventyä lisää. Oletkin siellä jo aika kaukana matkalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #92 : 10.02.2006 23:45:45 » |
|
Elämänilo! Taidatko intialaisen päähieronnan? Tai jogan? Näillä taidoillakin maailma yhdentyy. On ihan pakko kertoa pieni tarina. Kävin tässä kerran Egyptissä. Olin papyrys-museossa. Tilasin kauniin kissataulun (niin muuten!) ja kuljeskelin. Eräs museon oppaista ilmaantui viereeni kävelemään ja kyseli, mistä pidän eniten. -Isis vetää puoleensa. - Ahaa! Sinä olet Isis. Minä olen Osiris! - Siis olemme sisaria? - Niin olemme. Mitä ajattelet maailmasta? - Maailma voi pahoin, sanoin. - Sitten meidän pitää miettiä, miten voisimme auttaa sitä. - Niin miten? - Ensin sinun pitää muuttaa tänne Egyptiin. - Voi ei tarvitse, ei sinunkaan Suomeen. Mehän olemme aina yhdessä kuitenkin. - Olet aivan oikeassa, sanoi hän ja hymyili minulle niin valloittavilla kasvoillaan, nuori komea mies. Kuin todellakin olisi ollut vähintään veljeni. Sen pituinen se. Sarjassa "Sitä ihmistä en koskaan unohda". Hm. Tämä ei nyt mitenkään liittynyt kasvien eikä tonttujen maailmaan. Oikeastaan. Kasvit voivat valloittaa koko maailman. Ja tonttu kulkea toisissa ulottuvuuksissa. Ja kuka tahansa. Eikö?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
|
« Vastaus #93 : 11.02.2006 18:42:02 » |
|
Ahaa! Tulihan hänkin vastaani. Maailman puiden itse äitipuu, se matroona, joka suvussa on ylinnä. En ihmettelisi, Ave, vaikka olisit druidien tyttäriä. : druidien tyttäriä.. en ole varma mitä nuo ovat ? Oletko lukenut Avalonin Usvat-kirjan. Kannattaa tutustua.
En ole. Hain googlesta jotain siitä, ja kuullosti mielenkiintoiselta. taidankin lainata sen.. Tammihan on siitä ihmeellinen (minullakin yksi pieni pihalla) ettei se koskaan pudota kaikkia lehtiään. Osa pysyy sitkeästi puussa talven pakkasista piittaamatta. Näin se kertoo jatkuvuudesta ja sisukkuudesta. Pikku neuvo. Tammen kuoresta erittyy eteerisiä öljyjä, jotka auttavat esim. yskään. Jos tunnet hengenahdistusta, mene rungon auringon puolelle, missä se on lämmin, suukottele ja hali puuta, paina poski liki ja hengitä sen kanssa syvään, saat elämän voimaa. Kertoo metsätonttu Kiitos vinkistä pitää kesällä kokeilla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #94 : 11.02.2006 19:26:34 » |
|
: druidien tyttäriä.. en ole varma mitä nuo ovat : Druidit olivat kelttien tietäjiä. Onko nimi Merlin sinulle tuttu? No heidät löydät tästä Avalonin kirjasta. Voit tutustua myös kirjaan 'Druidien horoskooppi'. Heidän tunnuksensa on joku puu, kuten minä olen omenapuu. Sinähän voisit olla vaikka se tammi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ozzette
Vieras
|
|
« Vastaus #95 : 11.02.2006 22:02:12 » |
|
Hei, metsätonttu ! En vielä kyseistä "opusta" ole käsiini saanut, joten osaisitkos kertoa, mikähän puu se meikäläinen olisi ? Olen siis horoskoopiltani Härkä ja syntynyt 24.4. Kiitokset etukäteen !
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nataraja
Kohtuuastroilija
On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.
|
|
« Vastaus #96 : 11.02.2006 22:25:20 » |
|
Ozzette! www.varjojenkirja.com/druidit.html Voit tuolla katsoa puuhoroskooppisi suoraan syöttämällä vain syntymäajan
|
|
|
tallennettu
|
Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
|
|
|
Ozzette
Vieras
|
|
« Vastaus #97 : 11.02.2006 22:28:36 » |
|
Kiitokset nataraja ! Olen Saksanpähkinä... Ja hyvinpä tuntui minua kuvaavan. Ja sitäpaitsi Saksanpähkinät ovat vielä hyviä syötäviäkin... Hih !
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.02.2006 22:30:30 kirjoittanut Ozzette »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #98 : 11.02.2006 23:27:29 » |
|
No, mutta nythän kävin katsomassa tuon oikean testin::: Aiemmin luulin, mitä intuotsilla luulin ( monta koetta HeH heh ). Mänty, honka petäjä, nuo oikeat puut !!!!! Muttakun tuo kokettelemus siis sanoi, että KELTTIS. Nomuttakun meilläpäin ei joka tontilla kasva sellaisia puita, niin herää heti kysymys ? Mistähän onkaan kysymys!!! ?
|
|
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
enska
Vieras
|
|
« Vastaus #99 : 11.02.2006 23:37:18 » |
|
..jaahas... jos tästä kotiseuvullein lähtisin voisin sannoo että päin Karjalan Mäntyä... Tosin pidän puusta kovin, mutta kuvaus ei natsannut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pluto
Kanta-astroilija
...miau...
|
|
« Vastaus #100 : 12.02.2006 11:31:54 » |
|
Druidien puuhorkkarin mukaan olen pähkinäpensas, mutta kun suljin silmäni, mieleen putkahti osmankäämi. Älä kysy miksi...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ilosilmä
Kohtuuastroilija
ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha
|
|
« Vastaus #101 : 12.02.2006 12:17:59 » |
|
Nimi JALAVA Päivämäärät 12.1 - 24.1 ja 15.7 - 25.7 Laatu Feminiininen Elementti Vesi LuonnekuvausJalava-henkilö on vaatimaton, rauhallinen ja tasapainoinen. Hänellä on myös taipumusta hidasteluun ja moralisointiin. Hän on suoralinjainen, avoin ja antelias. Jalava rakastaa johtamista eikä pidä alistumisesta. Hän on voimakkaampi kuin muut ja kestää myös epäonnea. Hän on myös erittäin vastuuntuntoinen. ...ETTÄ TUOLLAISTA TEKSTI..LÄHELTÄ LIIPPAA
|
|
|
tallennettu
|
~Sininen Galaktinen Yö ~
|
|
|
tuula1953
Vieras
|
|
« Vastaus #102 : 12.02.2006 12:31:34 » |
|
Suomalaiseen koivuun, koska olen jossain elämässä sellainen ollut, sanotaan. Myös auringonkukka, koska henkimaailmassa nimeni on Sunflower.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #103 : 12.02.2006 14:26:43 » |
|
Druidien puuhorkkarin mukaan olen pähkinäpensas, mutta kun suljin silmäni, mieleen putkahti osmankäämi. Älä kysy miksi...
Kun minä suljin silmäni, tuli heti mieleen tämä uusi goottilainen tyyli, en ihmettelisi, jos vaikka pitaisit sen mustasta, linjakkaasta ja arvoituksellisesta tyylistä. Pidän katsella sitä, mutta ei se varmaan ihan minulle sopisi. Mutta uskoisin jopa, ettet pelkää erottua valtavirrasta, seisot melkein uhmakkaana mutta hyvin tietoisena itsestäsi. Sitten tuli mieleen, että lapsuudessani se oli niin harvinainen kasvi, että kun kuulin, että niitä kasvaa eräällä lammella metsässä, me kuljimme siskon kanssa pitkän matkan sitä hakemaan. Koko päivä meni matkassa, rämmimme metsiäkin, mutta lampea emme löytäneet. Ilman käämiä tulimme kotiin puolikuolleena ja nälkäisenä. Se kasvi oli minusta silloin mystinen, ihmeellinen ja suuri. Nyt katselen sitä aina iloisena, kun tapaan sen kotikuntani bensa-aseman luona olevasta lammikosta. Kunnan puutarhurilla on ollut harvinainen silmä. Oletkohan sinä mystinen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #104 : 12.02.2006 14:36:34 » |
|
Suomalaiseen koivuun, koska olen jossain elämässä sellainen ollut, sanotaan. Myös auringonkukka, koska henkimaailmassa nimeni on Sunflower.
Sinäpäs sen sanoit, Tuula. Voihan olla että olemme jossakin menneisyydessä olleet se kasvi, joka meillä heti ensimmäiseksi tulee mieleen. Esoteerisen opin mukaanhan olemme kulkeneet läpi elämän kirjon. Eli pitkän taipaleen ihmiseksi. Laitoinkin juuri tavallisen teen sekaan kuivattuja koivunlehtiä, jotta nesteet lähtisivät liikkeelle ja olisi kevyempi olo hiihdellä tuolla metsissä. Ne maistuvat ja muistuttavat kesästä. Melkein meidän pihassa, mutta naapurin metsässä kasvaa meille erityisen rakas koivu. Sen vartalo taipuu kuin itämaisella tanssijalla, solakka ja pitkä, ja sen latva kurkottuu ylitse muiden. Se on rauduskoivu. Keväällä sillä (pitäisi sanoa hänellä) ensimmäisenä vihreys ja syksyllä viimeisenä se vihreys. Olemme nimittäneet sen kuningatarkoivuksi. Kannamma sen juurelle tuhkaa, taputtelemme ja halaamme sitä. Perhoset rakastavat sen runkoa. Ihailemme sitä aina. Sanoin naapurin isännälle, että jos hän sen kaataa, murtuu sydämeni. Onneksi hänkin rakastaa puita. Uskon, että näin sinuakin rakastetaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|