Tervehdys Metsätonttu!
Aivan uskomaton tieto sinulla onkaan! Itse olen jonkin verran perehtynyt teen saloihin ja kuivatellut taannoin erilaisia kasveja teen juontiin lääkintä mielessä! Tosin on myöskin käynyt niin, että ylipainoinen tätini muisteli minun teelehtien sekoituksen saaneen toden teolla nesteet virtaamaan!=)
Metsä on paikka minne lähden kävelylle ja jossa rauhoitun ja saan ajatukeni pois milloin mistäkin ongelmasta! Ja missä saan myös vastauksia millon mihinkin ongelmaan! Oli ne sitten muitten tai omiani!
Kärsimyskukka tuli mieleen ja orkideat, erityisesti Venuksenkenkä.
Metsätähtiä keräilen vieläkin.
Kiitos kehuista, mutta taisitpa laittaa minua testiin!
En minä niin kauheasti tiedä! Seikkailen vain ja nautiskelen ja minulla on paljon kirjoja.
Toki jotakin muistissanikin.
Mutta jos sallit.
Sinulla on itsetutkiskelun vikaa, joskus menee vähän ylikin. Varo, siitä voi masentua. Ehkä mieluummin vähättelet itseäsi, jopa marttyyri vilahti mielessäni, kun sinussa on aimo annos iloa ja metsätähden loistoa. Oletko helposti laidasta laitaan liikkuva? Ei se mitään kunhan et ota toistenkin taakkoja kantaaksesi.
Espanjan konkvistadorit löysivät ensimmäisen kerran 'kärsimyskukan' ja symboloivat sen oitis omaan uskontoonsa. Sittemmin sen symboliikka on tutkittu ja siitä on tehty kirjakin. Mutta eiköhän siinä ole inkojen pyramidi ja siihen liittyviä asioita? Sehän voi olla kaukana kärsimyksestä. :
Kukkien kielessä tämä kukka edustaa yhtä paljon uskoa kuin taikauskoakin. Kasvi itsesään on kuitenkin köynnöskasvi eli toisia hyväksi käyttäväkin. Ota huomioon tämäkin näkökulma! Kaikki ei aina ole sitä miltä ne ensisilmäyksellä näyttävät.
Orkidea on sitten sitä toista laitaa, vaudauden ja rikkauden symboli. Venuksen kenkä kait tulee samasta aiheesta, joksi välimeren kansa (niillä on aivan oma rotunsa, olen kerran saanut tutustua: pieniä, hentoja, sinisenmustahiuksisia, mutta vaaleita iholtaan) nimitti sitä 'maailman sandaaliksi'. Myös orkideoiden uskotaan omaavan sukupuoliviettiä kiihdyttävän vaikutuksen (huomaa juurten ulkomuoto).
Se että nykyään on kukkakaupat pullollaan orkiedoita, katsoisin antavan leimaa tähän aikaan myös henkistävänä voimavarana. Ylevöitetty kukka ylevöityvyyteen! (kamalaa kieltä). Joten osta pöydällesi ja katsele sitä syvään ja syvälle! Kyllä siitä suu vetäytyy hymyyn ja selkäranka suoristuu. Niin ylväs se on!