Siinähän tuli nasevaa tekstiä tuolta Neil deGrasse Tyson -nimiseltä hepulta. Itse ainakin alan olla valmis heittämään roskiin jutut joissa selostetaan jotain Linnunradan keskipisteen ja Maan ja Auringon suhteista.
Jotain erikoista tässä ajassa on, mutta minä en todellakaan osaa sanoa liittyykö se jotenkin Maya-kalenteriin vai ei. Kiinnostavia juttuja joka tapauksessa. Haluaa ottaa selvää.
Mikähän ilmiö tässä muuten oikein on, kun ihan jokunen vuosi sitten puhuttiin koko ajan että enkelit ja muut henkiset auttajat tekee healingia Maa-planeetalle, ja nyt puhutaan siitä miten Maa-planeetta vain siirtyy johonkin toiseen kohtaan avaruudessa jossa on erilaiset energiat??? Onko se tämä astronomian vuosi?
Vai kyllästyikö ihmiset vaan enkeleihin?
Vielä tuosta parin viestin takaisesta aiheesta.
liittyykö tämä Maya-kalenteriin, ei ollut tekijän mielenkiinnon kohteena.
Löysin sivun jossa on hyvin esitetty teoria (sitä oikein painotetaan että kyseessä on vain teoria) siitä miten tämä Galaksin taso liittyy Maya-kalenteriin. Lyhyesti: Mayat käyttivät galaksin tason ja ekliptikan leikkauspistettä vertailupisteenä (tai nollakohtana, miten vaan halutaan sanoa) 26000 vuoden syklin mittaamisessa. Tässä on hyvät kuvat ja julmetun pitkä tekstiselostus, itse katsoin vain kuvat:
http://www.ancient-world-mysteries.com/2012.htmlVaikka miten painottavat että pelkkä teoria, niin minusta tuo on ihan päivänselvä juttu.
Yhtä hyvin Mayat olisivat voineet valitan jonkun tähden. Varmaankin galaksin taso on stabiilimpi kuin yksittäinen tähti. Tukevampi vertailukohta. He olivat melkoisen tietoisia tähtitaivaan mekaniikasta.
Se on sitten eri asia miten se vaikuttaa nyt. Tai siis 2012. Siitä en sano mitään kun en tiedä. Koskeeko "kosminen aikakausi" vain edesmenneitä Mayoja vai onko laajempi asia?