Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #60 : 10.02.2006 11:29:27 » |
|
Voisitko nostaa minullekin jalokivikortin Sinulle "Gold" (King of Swords)(http://www.silvasjewelry.com/images/ngtringt.jpg)(http://www.silvasjewelry.com/images/gold-quartz-specimen-t.jpg) -Solar Plexus -Hidastaa vahenemista -Lievittää depressiota
Kultaa on työstetty jalometallina jo ammoisista ajoista lähtien, sitä on valmistettu kulttiesineitä ja myöhemmin maksuvälineitä. Vanhimmat esineet ovat peräisin 4.vuosituhannelta eKr. Kullalla oli suuri merkitys sumereille ja egyptiläisille, mutta myös antiikin maailmalle sekä asteekeille, inkoille ja mayoille. Merkityksensä se on säilyttänyt nykypäiviin saakka; se on vallan ja arvon mitta.
Kulta on keltaisen korkeampi oktaavi, jonka värähtely kohottaa mielialaa ja virkistää. Kullassa on aamuauringon säteitä, jotka antavat elämänvoimaa, vahvistavat ja lämmittävät. Aurinko hallitseekin kultaa. Kulta metallina kuuluu kehon oikealle puolelle silloin, kun on tarve vahvistaa maskuliinisuutta.
Kultasormuksien vaihtaminen on vanha tapa avioliittoon mentäessä. Sen tehtävä on yhdistää kaksi ihmistä. Tuskin on sattumaa, että kulta on saanut tämän kauniin tehtävän. Kulta vahvistaa telepatiaa ja se luo läheisyyden tunteen. Ne avioparit, jotka käyttävät sormuksia ja muita rakkauslahjoja, vaistoavat toisen hyvän tai pahan olon matkojenkin takaa. Vasen puoli kehosta on vastaanottavainen. Eikä ole sattumaa sekään, että sormukset pujotetaan sydämen puoleiseen nimettömään. Kultasormus vahvistaa ja avaa sydäntä sekä tekee vastaanotavaiseksi rakakuden iloille.
Kultasormusten uskottiin parantavan nivelreumaa. Ruotsalaiset uskoivat myös kullan terveyttä edistäviin ominaisuuksiin ja yrittivät parantaa mm. kaatumatautia ja hulluutta vainajien sormuksilla. Impotenssista pääsi virtsaamalla vihkisormuksen läpi!
Okkulttisissa symboleissa kulta kuvaa aurinkojumalaa. Heillä kullan pirskottaminen jonkun ylle kuvaa henkistä muuttumista, valaistumista, tulemista osalliseksi jumalallisesta tiedosta ja viisaudesta. Aurinkojumala, Lusifer, antaa viisauden ja valaistumisen. Kultapöly on esikuva jumalallisesta valosta, joka tulee vihittyjen osalle. Entisajan alkemistit etsivät tapaa muuttaa metalleja kullaksi. Alkemian perimmäinen tarkoitus on ihmisen henkinen muutos lihallisesta ihmisestä jumalalliseksi olennoksi.
Ja tässä aika erikoinen ja mielenkiintoinen linkki: http://www.kristitynfoorumi.fi/eikaikkiolekultaa.htm
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2006 11:32:05 kirjoittanut Mi-Olea »
|
tallennettu
|
|
|
|
Charity
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #61 : 10.02.2006 12:18:05 » |
|
Hei MI-OLEA! Voisitko minullekin nostaa kivikortin?! Enkeleitä, t. Charity
|
|
|
tallennettu
|
"Elämän matkalla usko on ravintoa, hyveelliset teot suoja, viisaus on valo päivällä ja oikeamielisyys turva yöllä. Jos ihminen elää puhtaan elämän, mikään ei voi tuhota häntä, ja jos hän on voittanut ahneuden, mikään ei voi rajoittaa hänen vapauttaan." - Buddha-
|
|
|
meLinda
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #62 : 10.02.2006 12:48:42 » |
|
Heips Mi-Olea! Jos tosiaan jaksat niin voit mielellään nostaa minullekin kortin, Ja jos voi "kysyä" niin minulla on kyllä kysymyskin jossaken takamielessä; miten jaksan löytää takaisin elämän polulle kaiken tapahtuneen jälkeen? Juuri nyt olen käyttänyt paljon labradoriitti sormustani, Tämäntyyppinen kivi jos haluatte katsoa: http://www.indianer-stones.de/steinebilder/Labradorit.jpgJa semmoisia on löytynyt Suomestakin!
|
|
|
tallennettu
|
walk your talk
Little One - Ava-Li 18.01.2006 Alltid i mitt hjärta. Hoist that rag.
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #63 : 10.02.2006 13:53:00 » |
|
tämähän on kiinnostavaa mi-olea! millaisen kortin nostatkaan minulle? kiitos Sinulle "CHALCEDONY" (Nine of Cups)(http://www.bonznstonz.com/25b-597.jpg) -Kurkkuchakra -parantaa kurkkukipua -tyrehdyttää verenvuotoja -lievittää pahoja unia -niska- ja hartiakipuihin
Lisää sinnikkyyttä tavoitteiden saavuttamiseksi, luotettavana ja parantavana kivenä stimuloi nesteiden kiertoa elimistössä kohottamatta esimerkiksi verenpainetta.
Kalsedoneihin luetaan kuuluviksi kaikki piilokiteiset kvartsit kuten jaspis, onyksi, sardoksi, karneoli, heliotrooppi, sardi, krysopaasi ja akaatti. Pelkästä kaseodonista puhuttaessa tarkoitetaan sinertävää tai valkeaa kiveä. Kalsedoni on huokoista ja sitä värjätään paljon kemiallisesti. Värjätyillä jäjitellään muun muassa krysopaasia ja onyksia.
Nimensä kivi on saanut kreikkalaisen Kalsedonin kaupungin mukaan, joka sijaitsi Bosporin salmessa. Antiikin aikana kiven uskottiin antavan rohkeutta ja lievittävän painajaisia. Varhaiskeskiajalla sillä hoidettiin sappivaivoja, ja Albertus Magnus suositteli sitä masennuksen ja melankolian hoitoon.
Sinertävä kalsedoni rauhoittaa myrskyävää mieltä. Se luo harmoniaa epäjärjestykseen ja kaaokseen sekä jäähdyttää ylikuumentuneita tunteita, kuten vihaa ja ärtyneisyyttä.
Kalsedoni on kurkkukeskuksen kivi. Se viilentää ja lievitää kurkun alueen tulehduksia ja rohkaisee ilmaisemaan omia toiveita ja tuntéita ääneen. Se auttaa ujoja ihmisiä avautumaan ja saavuttamaan paremman yhteisymmärryksen ympäristönsä kanssa.
Kalsedoni lisää kantajansa kärsivällisyyttä ja rehellisyyttä ja muistuttaa, että sulavampi ilmaisu saavutetaan itseluottamuksen avulla. Kiveä on käytetty myös totuuden amulettina vakuudeksi, että puhutut sanat on totta.
Kalsedoni sopii mainiosti puheammattilaisille sekä lasten kanssa työskenteleville. Se antaa rohkeutta ja sujuvuutta julkisen puheen pitäjälle ja vapauttaa itseilmaisun pelosta. Jalokiviterapiassa kalsedoni korvataan usein siniséllä akaatilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TARU
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #64 : 10.02.2006 14:07:44 » |
|
moikka ! kiinnostus heräsi tähän kivikorttiin.Mikä olis minulle sopiva? voisitko nostaa minullekin korti ?kiitos etukäteen!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #65 : 10.02.2006 14:12:49 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2006 17:18:49 kirjoittanut Mi-Olea »
|
tallennettu
|
|
|
|
Nefertari
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #66 : 10.02.2006 14:16:25 » |
|
Enpä tiennytkään, että kivikortteja on olemassa... Meikä on ihan hullu keräilemään kiviä ympäriinsä, vaikken niitä käytäkään mitenkään...enkä ole edes ottanut selvää miten. Mutta jos viitsitkö, etsä viitsi Mi-Olea Taas nostaa minulle kortin???
|
|
|
tallennettu
|
Härkä Nousumerkki skorppioni Aurinko härässä Kuu oinaassa Merkurius oinaassa Venus Oinaassa Mars skorppionissa
|
|
|
epi
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #67 : 10.02.2006 14:34:20 » |
|
En ole aikaisemmin kuullutkaan kivikorteista ja olisin kiinnostunut tietämään millainen kortti minulle nousisi. Mä olen ollut aina kiinnostunut kivistä ja meillä on jonkin verran erilaisia kiviä joista myös lapseni tykkäävät. Kiitän jo etukäteen jos voisit nostaa minulle tällaisen kirtin t.Epi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #68 : 10.02.2006 14:42:45 » |
|
heittäisitkö minuakin lempeästi kivellä..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
boboo
Kohtuuastroilija
Keltainen Resonoiva Soturi
|
|
« Vastaus #69 : 10.02.2006 15:07:18 » |
|
Huomautan niille jotka ovat näistä korteista kiinnostuneita niin niitä myydään tuolla Jalokivi-Gallerian sivuilla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #70 : 10.02.2006 15:08:43 » |
|
Oi KIITOS Mi-Olea ihan mielettömästi No nythän seuraavaksi on ihan PAKKO saada tuo turmaliinikvartsi!!! Anteeksi hötkyilyni, en ollutkaan huomannut sitä "Oshoilu" juttua ollenkaan Kiitti boboo vinkistä!
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2006 15:17:53 kirjoittanut Ippuska »
|
tallennettu
|
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #71 : 10.02.2006 15:15:26 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #72 : 10.02.2006 17:00:07 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
maarita
|
|
« Vastaus #73 : 10.02.2006 18:23:51 » |
|
Kauniisti kiitän Mi-Olea! Sopii minun kivekseni täydellisesti. Yhtä monivärinen, rubiininpunaistakin. Toipumista edistävä ja puhdistava, hyvä. Täytyy laittaa korvan taakse, kun seuraavan kerran pääsen kivien äärelle. maarita
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt *Nouseva Vaaka *Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä *Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona *Mars Kauris *Jupiter Oinas *Chiron Rapu
*Maya, Sininen Magneettinen Kotka *Kiinalainen Jänis
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #74 : 10.02.2006 18:37:47 » |
|
No Mi-Olea, minkalaisen kortin antaisit minulle? Kihisen uteliaisuudesta Diamond
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|