Twirl - ensinnäkin, en ole Mirjam. Jatkoin vain hänen ketjuaan muiden luvalla.
Kivihullu... hmm... en tiedä olenko, se on aika karkea määritelmä. Kivet ovat aina kuuluneet elämääni ja ovat minulle arvokkaita asioita. Silti en kanna niitä mukanani, kivinä. Koruina kylläkin, mutta vähemmän. Omat kiveni ovat suurelta osin pihalla
Ja olen kanssasi samaa mieltä, että meidän tulisi olla enemmän yhtä luonnon kanssa!
Tuo kokemuksesi löytökivestä ja sen pikkuveljestä, on todellakin "lahja". Tarkoitettu sinun löydettäväksi. Graniitti on Suomen peruskalliota, siksi suomalaisuuden ydintä. Se sisältää riippuen lähtöpaikastaan; (savu- tai maito-)kvartsia, kiillettä (biotiini, muskoviitti, ym.) ja (kali- tai plagioklaasi)maasälpää. Kali on punaista ja plagiklaasi usein vaaleaa tai valkoista. Lisäksi itse kiveä "lukiessani" ottaisin huomioon raekoon, eli onko graniitti tiivistä ja pieni kuvioista (apliitti), vai iso rakeista ja jopa reikäistä (pegmatiitti)... joissa voi olla kvartsikiteitä. Epäilen kiviesi olleen apliittia, koska ovat hiotuneet...?
Nostin sinulle topaasin, josta voit valita värin intuitiosi mukaan. Jokaisella on omat ominaisuudet, mutta pääsääntöisesti topaaseilla on tarkoitus vahvistaa fysiikkaa ja olla mukana helpottamassa tilanteita uuden ja erillaisen kohdatessa. Tämä kivi on kuuhullu
eli ei ehkä täydenkuun aikaan, muuta kuin ikkunalle nököttämään ja pois käytöstä!
Tarottina tämä edustaa sauvojen kuningatarta, eli elämäniloa ja menestystä. Jos vain pystyt pitämään kateuden kaukana ja ongelmat ruodussa. Kun jokin ongelma pyrkii valtaamaan alaa, älä sulje silmiä vaan hoida se pois heti. Roikkumaan jääneet asiat kasaantuvat yllättävästi ja kertautuvat ikävästi. Sinulla on rakkautta ilmassa, mutta se ei ole syy liimata vaaleanpunaiset lasit päähän pysyvästi. Nauti elämästä ja sen tarjoamista iloisista hetkistä, hukkaamatta todellisuutta... siinä on sinun valoisan ja pidetyn persoonan taika