Nää on kylliä jänniä nää, että miten vahvassa tietyt mielikuvat istuu. Ja jotkut niistä tuntuvat olevan jopa ihan yleismailmallisiakin
Kyllä minullakin ensimmäisenä skorpionista tulee mieleen tummaverinen, etelämaalaisen oloinen, magneettimaisen vetovoimainen ja salaperäisen seksikäs, pistäväkatseinen kaunotar tai komistus. Voimakas, ehkä hiukan "aatelismainen" nenä sopisi myös kuvaan, ehkäpä vielä jokin särmikkyyttä lisäävä arpi kavoissa tms. Persoonallinen tai seksikäs tyyli, dramaattisia värejä ja niukkoja, tiukkoja linjoja.
Vaakakin on kuvitelmissani ja mielikuvissani aina vaaleaverikkö. Kaikinpuolin miellyttävän ja helposti lähestyttävän näköinen hymykuoppineen (on sillä, pakko olla leuassa tai polvessa vaikka, jos ei poskissa
). Huoliteltu, vähän snobimainen tyyli, kallis tuoksu ja asusteet sävysävyyn, vaaleita pastellisävyjä.
Mä nään mielessäni sekä oinaan että jouskarin punapäinä. Oinas voisi olla naisenakin vähän maskuliininen, sporttinen look eikä missään nimessä mitään hörhelöitä. Jousimiehellä taas voisi olla vähän boheemimpi ulkoasu, kuitenkin atleettinen.
Kauris ja neitsyt tuo mieleen jotain vaatimatonta ja asiallista. Keskiruskea tai maantienharmaa tukka. Hillittyjä sävyjä. Kauriilla voisi olla joku binesunivormu tms, aina tilanteeseen sopivaa mutta ei missään nimessä pyntättyä. Neitsyillä on kuvitelmani mukaan usein aika hyvä maku ja tyylitaju ja kauniit silmät.
Härästä tulee ensimmäisenä mieleen voimakkaat leukaperät ja aistilliset huulet. Kieltämättä yhdistän tähän merkkiin myös raskaan, kömpelähkön mutta silti uljaan ruumiinrakenteen. Myös ravut nään usein mielessäni hiukan pyöreinä ja "rehevinä" tai ainakin piirteissä olisi sellaista pehmeyttä ja runsautta. Etenkin naispuolisen ravun nään varsinaisena hedelmällisyyden jumalattarena.
Kalojen kuvittelen olevan taiteellisen ja boheemisen näköisiä, ehkä jopa hiukan epäsiistillä ja suurpiirteisellä tavalla. Vesimies taas voisi näyttää ihan miltä tahansa, jopa siltä, ettei ole juurikaan tullut koskaan ulkonäköään ajatelleeksi
. Kaksosista ei tule muuta mieleen kuin jotakin levotonta, puheliasta ja eläväistä. Leijonasta hulmuava, ehkä kihara ja runsas tukka ja miehellä näkisin myös muhkean parran.
Aika pitkältihän noissa tulee julki ne stereotyypit, joita jokaisessa horoskooppikirjassa viljellään. Mutta jostainhan nekin ovat alkunsa saaneet, että ehkäpä ne silloin tällöin toteutuvatkin
. Ja sitten pitää tietenkin miettiä myös sitä, että mitä merkkiä tosiaan lähdetään katsomaan, nousuako vai aurinkoa?
Itse olen nousevalta merkiltäni skorpioni, mutta olen kyllä ihan blondi. Sen sijaan tuulenhalkoja on aika eh "näyttävä". Silmissä ei mielestäni ole pistävä katse, mutta olen kuullut usein näyttäväni pelottavalta (
, miten 157 senttiä ja 45 kiloa voi näyttää pelottavalta)...ehkä se voisi sitten kuitenkin johtua katseesta tai kasvojen ilmeestä. Kasvot ovat pienet ja poskipäät korkeat, suu pieni ja suppu. Nuorempana pukeuduin lähes yksinomaan mustaan (silloin hiuksetkin olivat mustaksi värjätyt), mutta nykyisin pidän paljon pastellisävyjä, jotka paremmin sointuvat vaaleuteeni ja korostavat herkkyyttäni ja sirouttani. Voimakkain merkki kartallani onkin vaaka