Sivuja: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 239
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto (vanha nro. 1)  (Luettu 1666881 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #1275 : 10.01.2007 11:58:48 »

Vuoden vaihtuminen toi taas vauhtia elämään. Vanha vuosi kuoli ja uusi pääsi syntymään.
Mulle kevät alkaa aina uudesta vuodesta vaikka normaalivuosina tammikuussa voi olla 30 astetta pakkasta... idiot2

Neitsytkuu saattoi viimeinkin kauriskuusta lähteneen siivousurakan grande finaaliin ja vaatehuoneesta hävisi roskikseen 2 jätesäkillistä (!!!) silkkaa rojua ("näistähän voisi joskus tehdä jotain, pistänpä talteen"...), eikä itse vaatteisiin ole vielä edes koskettu.

Jostain syystä leijonakuun aikaan iski into "puutarhan" hoitoon, ja mullitin viherkasveja keskellä yötä ja kuukautta liian aikaisin. Toivottavasti rehut eivät pahastu ja kuole pois.

Manninen sanoo, että kuu ja aurinko eivät ihmisellä kohtaa, jos tämä on poissaoleva ja käyttää paljon täytesanoja.
Näinköhän minulla oli eilen siitä kyse. Olin jotenkin pihalla koko päivän. Olin löpertävä idiootti, puhuin ihan pehmoisia, enkä kyennyt lopettamaan ainuttakaan lausetta normaalisti.
Toisaalta sitä on ollut ilmassa jo jonkin aikaa, useat planeetat tuntuvat pommittavan merkurius-parkaani. Ilmeiseti transiitit sittenkin vaikuttavat...
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1276 : 10.01.2007 13:40:37 »

vähenevä  kuu vaaka 8 astetta (tai jo enämpikin voipi olla,seikkailin tässä mustassa aukossa välillä..)
 aspect_tri chiron venus vesimies,
 aspect_sex jupiter jousimies,
ja pluto siellä galaktisessa keskipisteessä,jonne chironin nuoli osoittaa,eli venus tökkii chironin avulla marsia persuksille,
tekee tilaa avarammalle ajattelulle,
tai voihan siitä arvovallan kapinakin nousta,
tai enemänkin Tanhuan viikonloppuennusteen mukaan,
ihmiskunta tarvitsee kuulemma paremminkin pimeää tässä ajassa kuin liikaa älyllistä ajattelua,ns."järjen valoa",tunnepuoli eheytyy pimeässä,vaikka unennäössä,hiljaisuudessa,sisäisellä polulla,
"kysy hiljaisuudelta itseäsi,kysy kyselemästä päästyäsikin..se vastaa jossain vaiheessa..ehkä silloin kun vähiten odotat..
luonto viisaudessaan järjestää meille pimeyttä,
kaikella on tarkoituksensa uskokaa pois...

ja yllä iski sensuuri?
jostain syystä enkeli vain häivähti..
ja pluto,
täälläkin kovasti yritetään karsia,
jo muutonkin takia,
ja tuosta vuodenkierrosta tuli mieleen klassinen mielikuvakysymys:
onko vuosi teille kuvaannollisesti jana vaiko ympyrä vaiko spiraali,neliö..mikä?
minä aattelen sen U:n muotoisena,melkein kiinni olevana yläpäästä,
tavallaan vanhan ja uuden vuoden välillä on pysähdys,
on hypättävä seuraavaan,askel tyhjyyteen,
ehkä tämä käsitys tuli yksinkertaisesti lapsuuden kangaskalentereista,joissa kuukaudet olivat tuohon muotoon järjestetty,
kesä keikkuu tuolla pohjalla,
elikkä
vuosi kerrallaan elää tämä matami näköjään,
päämäärähakuisuutta ei kovin pitkälle,joopa joo
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #1277 : 10.01.2007 13:57:11 »

Minulle vuosi on ympyrä, mutta kuitenkin spiraalin kaltainen sillä lailla, ettei yksikään vuosi toista edellistä.
Ja tammikuu minulla sijoittuu sinne klo 7:n kohdalle. En tiedä miksi. Kaipa olen hahmottanut vuodenkierron niin pienenä, etten vielä osannut kelloa. Useimmät ihmisethän kai sijoittavat loogisesti tammikuun kellotaulun ykköseen. Cheesy
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1278 : 10.01.2007 14:09:19 »

kellotaulun mukaan minun tammikuuni alkaa perääntyen 12-11,
liekö perääntyvällä venuksella vaikutusta kääntäen verrannollisen vuodenkierron ajatteluun..
aattelen muutenkin jotenkin vaikeesti ja nurinkurisesti nämä matemaattiset asiat,opettaja sitä jo koulussa ihmetteli,
kun päädyin kuitenkin oikeaan lopputulokseen,luojan kiitos,
eli ylhäältä alas laskee ajanlaskuni ja alkaa taas elokuulla nousta
korkeuksiin,
onkohan se omaan syntymähetkeen sidonnainen,
oma aika marraskuulla,oikeassa yläkulmassa..
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1279 : 10.01.2007 14:54:51 »

järvenjään pinnalla on vettä,
äsken tuuli leikitteli sillä tehden valoaaltoja,
nyt aurinko pilkahti valaisten rantojen puut ja heijastaen ne veteen..

kaunista
           absurdia tammikuuta
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #1280 : 10.01.2007 15:06:22 »

Vuosi on minulle hiukka avonainen ympyrä, spiraalin tyylinen.
Se alkaa oikealta ylhäältä ja loppuu vasemmalle ylhäälle, joten kesä keikkuu siellä alhaalla mullakin. Ympyrä on ollu aina voimakas symboli minulle, ympyrä sulkeutuu....
mutta tämä vuosiympyrä ei sulkeudu koskaan. On kuin tuuli ja hiljaisuus vain mahtuisi sen välistä kaikkoamaan ja saapumaan.
Seuraava vuosi lähtee spiraalin muodosta, mutta kuitenkin muodostaa oman samanlaisen avoimen ympyrän. Niillä on siis jonkinlainen yhteys, menneeseen ja tulevaan.

Täällä oli vinkuva tuuli yöllä ja illalla satoi kaatamalla.
Päivällä paistoi aurinko armas ja kuivas satehen, joten hämähämähäkki kiipes ajatuksiinsa takaisin.
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1281 : 10.01.2007 15:28:58 »

Mielenkiintoisia ajan määreitä.  coolsmiley

Minun mielenmaisemassani myöskin vuosi kulkee vasemmalta oikealle  -> ensin pitää kaataa kello seljälleen:
- tammikuu on oikeastaan tuossa klo 10 tienoilla ja siitä se sitten lähtee kulkemaan vastapäivään... elikkä huhtikuu (syntymäkuuni) on lähinnä minua... kun vuosi alkaa lähetä loppuaan niin se aloittaa spiraalin seuraavalta tasolta tulemaan samaa reittiä, mutta sijaansa korkeammalta niin, että mennyt vuosi ikäänkuin humpsahtaa täytyttyään alaspäin....
- jos katselen nyt mennyttä aikaa, niin kuljen ikäänkuin hissillä alaspäin ja etsin sieltä sopivan aikarenkulan... osa niistä on oikeastaan tyhjiä - muistini on armeliaasti nollautunut joidenkin elämänvaiheiden osalta... osassa on selkeitä muistiviitteitä, joiden mukaan pystyn selaamaan 'aikaa ennen sitä tai sen jälkeen' esim. suurimmat maamerkit ovat kevät 1971, koko vuosi 1982, kevätkesä 1989, 1991, 1993, 1998-2000, 2004  - niiden muistiarvon tajuaa vasta vuosien päästä.  Wink

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1282 : 10.01.2007 15:36:12 »

teillä hienot jatkumot,
minun vuoteni ovat kuin erillisiä muistilappuja piikissä pöydällä tai kalenteripinoissa hujan hajan laatikossa..
kuoletus kasihuoneen tapaan ja uuden aloitus,
tai pisteitä ajassa,alkuja ja loppuja,
yksittäisiä tapahtumia,
itseasiassa jupiterin kiertoon liittyen pitemmällä aikavälillä
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1283 : 10.01.2007 15:41:16 »

Kiss Kiss Kiss Nikki  smitten

Siis tällä Neitsytpainotuksella on arkisto kunnossa tuolla mielen maisemissa  Wink

Mottonihan on: Ihminen, jonka sisäiset asiat ovat järjestyksessä, sietää ympärillään epäjärjestystä...

En löydä IRL mistään mitään, muistilappuja siellä täällä, mutta kysyppäs jotain tylsistyttävän vanhaa juttua, niin jopa saatan muistaa  buck2
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #1284 : 10.01.2007 16:42:19 »

olenkohan jotenkin kieroutunut, minulla on siistissä pinossa vuosikalenterit kaapissa. Mutta en kyllä ole niitä koskaan katsellut. Rapu säilöö kaikkea, täytyy taas vaan todeta niin. Nauratti vaan kun laitoin viime vuoden kalenterin pinoon, oli oikein väriloisto. Kaikki pikkukalenterit eri värisiä. Hehhhhh tietäsitte vaan mitä kaikkee mulla on kaapeissa, voi hyvänen aika. Ei voi heittää muistoja pois.
Vaikka itte olen hypänny kaapista,niin tavarat ei.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #1285 : 10.01.2007 17:43:47 »

Aloin oikein miettiä, että mites se minun vuoteni kulkee ja en sitä osaa kyllä mihinkään kelloon ollenkaan laittaa. Minulla se on tässä ympärillä ja pohjoisesta hiipii tammi-helmikuu, koillisesta maaliskuu, idästä huhtikuu, kaakosta toukokuu, etelästä kesä- ja heinäkuu, lounaasta elo- ja syyskuu, lännestä loka- ja marraskuu ja luoteesta joulukuu.
Ne kulkee hiipimällä ja kietoutuu hetkeksi toisiinsa ja kulkevat täällä maapalolla rytmisesti kiertäen, joskus vähän viivästellen joskus hätäellen. Toinen "peräännyttää" siis toistaan...   laugh
Ne pyörii tässä ympärillä...
Vuosilukuja minun on todella vaikeaa muistaa taaksepäin. En koskaan muista edes omaa ikääni. (syntymävuoden muistan ja siitä sitten lasken, jos muistan mikä vuosiluku nyt on meneillään)
Kaikki vanhat kalenterit heitän roskiin tai poltan.
Noloja tilanteita on, kun kysytään lasten ikää ja alan laskea ...  buck2
« Viimeksi muokattu: 10.01.2007 18:58:20 kirjoittanut *Inanna* » tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #1286 : 10.01.2007 17:59:23 »

Minä en edes omista kalenteria ja jos omistaisin, en käyttäisi. Päivä on selvillä suurinpiirtein, kun tietää aina milloin on viikonloppu ollut niin siitä voi laskea. Jos päivämäärä tarvitsee saada tietoon, kysyn joltakin tai tarkistan kännykästä.

Lomalla ollessani olen ihan pihalla siitä missä mennään.
Nyt tiedän että on kesä ja vuosi on juuri vaihtunut.  2funny
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1287 : 10.01.2007 18:04:02 »

uranusimmeisen tyyliin hyppään asiasta viidenteen. tuosta  vaaka, huvittaa meidän yksi opettaja, hän on vaaka, ja joka ainut päivä, ainakin kerran, yleensä useammin, hän opettaessaan jotain asiaa sanoo: "tämäkin on ikuisuus kysymys, onko se parempi näin vai toisaalta noin"  Grin Alituista puntaroimista. Se on pistänyt meikäläisen silmään ja huvittaa kovasti. Joten kun  kuu vaaka , ei taida olla parhaita ratkaisun teko hetkiä? Vai tulisiko kerrankin pohdittua oikein kunnolleen, kummin puolin joku asia on parempi. Hee, taitaa nyt itsellänikin olla tämä molempi parempi vaihde päällä. Cheesy
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #1288 : 10.01.2007 18:33:57 »

Mistäpä saisin tietää missä merkissä  kuu on 20.2.2007?
17.2 on uusikuu ja 24.2 ensimmäinen neljännes täyttyy, että mitään tuommoista ei silloin ainakaan kohdille osu.
Vai onkos 'rumaa' näin ennakoida?  :Smiley

tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1289 : 10.01.2007 18:52:25 »

tuossa sepon kartanteko-osiossa mie olen katsonut tämän trooppisen sijainnin. Missä lie muut katsoneet? Sinne näpyttelet ikäänkuin syntymäajaksi tuon 20.2.2007 ja sieltähän se lävähtää. Näyttäisi olevan oinaassa. Kellonajankin voi laittaa, jos on joku tietty h-hetki silloin.

Miten lie paljon kuuhun merkitystä tuolla paikkakunnalla?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 239
  Tulostusversio  

Siirry: