Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ahdistuneisuus ja miten sitä "hoidatte"?  (Luettu 12393 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« : 05.03.2010 23:32:04 »

Eli näin sopivasti tuli Saturnuksen ja Pluton neliöstä mieleen tällainen aihe, eli miten te yksilökohtaisesti koette ahdistuneisuutta? Mitkä asiat aiheuttavat ahdistuneisuutta? Ahdistutteko helposti? Ja jos ahdistutte - niin mitäs sitten?

Millaiset astrologiset merkit voisivat viitata siihen, että yksilö ahdistuu helposti tai että yksilöllä olisi vaikeuksia käsitellä omaa ahdistuneisuuttaan? Voisivatko syypäinä olla juuri ne Pluto ja Saturnus?

Lisäksi minua kiinnostaisi kuulla, millä tavalla te itse pystytte käsittelemään muiden ihmisten ahdistuneisuutta - ahdistutteko itsekin vai käsittelettekö sen tunteena muiden joukossa ja pysytte rauhallisen voimaannuttavina?

Olisi mielenkiintoista myös kuulla, että mitä itse luulisitte nimenomaan sillä omalla syntymäkartallanne olevan niitä tekijöitä, jotka valaisevat näitä suhtautumisianne.  smitten
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 06.03.2010 02:45:13 »

Minä aika mojovana plutonikkona voin sanoa, etten ahdistu kovinkaan helposti. Toki, stressi voi painaa päälle välillä, ihmisiä kun ollaan, mutta tilanteissa joissa moni muu saisi kauhean slaakin tai kohtauksen, pysyn rauhallisena. Plutonikkona kuitenkin noita teemoja, jotka ahdistavat ihmisiä yleensä, on tullut vastaan ihan reilusti, myös tietoisina valintoina eikä vain "epäonnisina sattumina". Niihin siis tottuu.

Toisaalta koen plutonikko-ihmisenä ymmärtäväni näiden ahdistavien asioiden todellisen luonteen ja syyn, joten niitä jaksaa käyttää ponnistuslautana ja tienviittoina esteiden sijaan.

Yleisesti tämä aika - tämä vuosi - on ollut yksi elämäni parhaimmista, vaikka haasteellisia aspekteja kartalta käsittääkseni löytyykin (olen ihan amatööri astropuolella). Kiitän siitä vahvaa plutopainotusta, joka sallii minun uida omissa vesissäni silloin, kun muut ovat hukkumaisillaan.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 02:47:00 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 06.03.2010 10:32:39 »

No jaa,  pluto MC vaaka 10. huone ja saturnus rapu 8.huone
ja kun noita isoja katastrofeja on ollut heti syntymästä lähtien,
niin ne ei aiheuta ahdistusta, vaan ennemminkin kylmää toimintaa selviytymisen eteen ongelmista.

Ahdistun rajoittavista asioista ja ihmisistä, -siis niistä,
jotka alkavat määrittää mulle rajoja tai esim. millainen minun tulisi olla
ja estää mun normaali rytmi ja tavat elää omaa elämääni.
Siis liikaa mun elämään puuttuvat ihmiset.

Vieraiden ja etäisten ihmisten yritykset muuttaa ja rajoittaa mua ei paljoa paina,
mutta läheisten ihmisten, jotka kuuluvat lähipiiriin, kylläkin.
Siksi myös tuo avioituminen ja kiinteä parisuhde on niin hemmetin hankalan tuntuista.

Pieni stressi tekee musta tehokkaan, mutta krooninen stressi irtiottajan.
Mie heitän hanskat tiskiin ja adios.  Tongue

Mä en ole masokisti, en sitten millään ja mä en suostu kärsimään yhtään enempää,
vaan poistun paikalta mukavemmille vesille seilaamaan.
Siksi mun ahdistukset ei kauaa kestä. Wink
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 06.03.2010 10:57:28 »

niin ne ei aiheuta ahdistusta, vaan ennemminkin kylmää toimintaa selviytymisen eteen ongelmista.

Kriisejä olen minäkin läpikäynyt muutaman :Smiley Ja tuo  pluto aspect_con askendentti sekä  saturnus t-Ristin kärkiplaneetta 10-11 huoneen rajalla, enkä tiedä kumpaa syyttäisin ja mistä, mutta tunnistan tuon "kylmän" toiminnan. Siis sopeudu tai kuole.

No joo.  uglystupid2

Ahdistaa jämähtyneisyys, se kun tajuaa että mikään ei ole muuttunut sataan vuoteen. Ihan henkilökohtaisesti ja sitten myös ihan ajoittainen maailmantuska.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #4 : 06.03.2010 11:47:44 »

ahdistun hyvin tyypillisesti  kalat sellaisesta 'koko maailman tuskasta'...jos ei ole 'suojaukset päällä' (enkä tarkoita newagea vaan tietoista tahdon ja järjen päätöstä pitää omat psyykkiset rajat koossa)

lääke tähän on että koitan ajatella

-itseäni - olen vain yksi pieni yksilö, jos minua särkee päätä, hoidan sen itsessäni, ja en ajattele pätkääkään muita ja koko maailmaa

-välttää lukemasta, kuulemasta tai ajattelemasta maailman kärsimyksiä

ja sitten kun on taas itse vahvempi voi ottaa vastaan viestejä muiden ihmisten kärsimyksistä

niin no joo, yleistäjät on ahdistaneet suuresti, mutta koitan myös ottaa opiksi, kun kyllähän sitäkin puolta tarvitaan, eli laajojen kokonaisuuksien näkemistä.

nykyään olen oppinut olemaan toisen kärsimyksen äärellä vahva ja tasapainoinen (mikäli siis itse olen sitä), aikaisemmin oma tasapaino meni aina sen mukana jos toisellakin meni. crazy2

« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 11:49:22 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 06.03.2010 14:32:19 »

Kriisejä olen minäkin läpikäynyt muutaman :Smiley Ja tuo  pluto aspect_con askendentti sekä  saturnus t-Ristin kärkiplaneetta 10-11 huoneen rajalla, enkä tiedä kumpaa syyttäisin ja mistä, mutta tunnistan tuon "kylmän" toiminnan. Siis sopeudu tai kuole.

No joo.  uglystupid2

Ahdistaa jämähtyneisyys, se kun tajuaa että mikään ei ole muuttunut sataan vuoteen. Ihan henkilökohtaisesti ja sitten myös ihan ajoittainen maailmantuska.

No niin, en minäkään tiedä yhtä juttua, mitä syyttää, mutta tuo paikoilleen jämähtäminen,
oli se sitten ihan missä tai kenessä vain, on todella ahdistavaa.

Itsellänin  pluto  vaaka aspect_tri kuu vesimiesaurinko kaksoset,
ja hahah...  aspect_opp  mars oinas (pioneeri),  coolsmiley  jupiter ja  aspect_sex neptunus

Mua ei kertakaikkiaan ole luotu ummehtuneisiin paikkoihin, asioihin, tilanteisiin, ajatuksiin
ja ihmissuhteisiin. Grin 2funny
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 06.03.2010 16:36:39 »

Itsellä aika raskas 1. huone luo aika paljon harmia. Olen kokenut, että sekä  uranus saturnus ja  neptunus 1. huoneessa luovat aika paljon ristiriitoja ja skismaa. Esimerkiksi  saturnus aspect_con uranus on aika vaikea ja aiheuttaa ahdistusta.

"At its most difficult, it may make you feel restless and irritable, not knowing whether to go forward or backward. This in turn creates tension, and you try to get away from whatever is causing the conflict."

Jollain tapaa olen myös kokenut, että  saturnus 1. huoneessa aiheuttaa minussa aika paljon ahdistusta sen velvollisuudentunnon nimissä. Toisaalta taas tuo  uranus aiheuttaa jatkuvaa vapaudenkaipuuta, mitä vielä oma  askendentti jousimies lisää. Hmm, että sellaista.

Sitten jos ajattelee tunne elämää, niin koen että  pluto aspect_opp kuu vaikuttaa aika paljon noiden vahvojen tunteiden merkeissä. Kaikki on aika dramaattista, onnen kyyneleitä ja samalla veristä raivoa  ja sitä rataa.  

Myös tuo  aurinko aspect_squ jupiter aiheuttaa sitä, että kaikki tehdään täysillä ja kaiken täytyy olla sitä parasta ja myös itse täytyisi olla paras kaikessa ja aivan ymmärrettävästi se ei aina ihan hyvääkään tee. =)

En osaa kyllä kartalta näyttää mitään, millä muka tasapainottaisin näitä piirteitä. Lähinnä pyrin järkeistämään asioita ja laittamaan oikeaan mittakaavaan. Ja kyllähän sieltä kartalta niitä positiivisiakin asioita löytyy. =)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2010 16:38:40 kirjoittanut In » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #7 : 06.03.2010 19:31:21 »

aurinko jousimies ja kuu askendentti vesimies -> kova vapauden tarve. Vapauden rajoittuminen aiheuttaa kyllä heti ahdistusta ja tukehtumisen tunnetta. Oon todennut että jopa aikataulut ahdistaa mua. En edes suostu alkaa harrastamaan mitään, mikä sitoisi mut menemään tunneille aina tiettynä viikonpäivänä tiettyyn aikaan. Yliopisto-opiskelu on ku mulle tehty, saa aika pitkälti ite suunnitella ajankäyttönsä. Liukuva työaika vois olla mua varten myös laugh Parisuhteessa mulla täytyy olla oma vapaus tai tukehdun. En kestä ketään ihmisiä, jotka on musta riippuvaisia.

Vaadin itseltäni paljon, enemmän kuin muilta (tosin muiltakin vaadin varmaan aika paljon välillä..). Kartalla mars aspect_squ saturnus .  Pieni perfektionisti. Se aiheuttaa helposti ahdistusta, kun en koskaan tunne olevani tarpeeksi hyvä itseni mielestä. Aina pitäisi olla parempi...

Sitten  kuu aspect_squ venus ... Epävarmuus ja liika rakkauden tarve:
"They can find themselves compromising their own emotional needs in order to find and keep love. Peace and harmony are important to these people--perhaps too much so, as they can easily be taken advantage of. Insecurity is something that these people need to deal with at some point in their lives."
Mä hukkaan itseni ihmissuhteissa kuin vahingossa. Annan pienen palan kerrallaan itsestäni (vaikka toinen ei edes sitä vaatisi) ja lopulta ei jää jäljelle muuta ku ihmisraunio. Paljon on ahdistusta uskaltaa olla minä, jos yhtään pelkään etten riitä sellaisenaan. Mutta kovasti työskentelen tämän kanssa :Smiley

Sitten  venus aspect_con pluto skorpioni ja  mars kalat. Ihmissuhteissa sekä kaikessa mitä teen on voimakas tunne lataus. Se on ihanaa silloin kun on positiivista, mutta kun toinen puoli on se, että huonot asiat vetää mut todella alas. Välillä toivon että voisin olla kylmempi ja kykenisin vaan kylmästi suorittamaan vaikeina aikoina. Ja tässä olen kyllä kehittynyt enkä menetä toimintakykyäni niin pahasti kuin nuorempana.

Myös ahdistus kaikesta ympärillä tapahtuvasta pahasta on todella suurta, välillä päätän tietoisesti olla lukematta lehtiä, koska suren vieraiden ihmisten kohtaloita niin paljon. Myös maailmanlaajuiset ympäristöongelmat ahdistavat paljon ja ovat jatkuvasti mielessä. En sitten tiedä tulee tämä tuolta vesimies/jousimies painotuksesta vai mistä...

Näitä varmaan riittäisi vielä lisääkin. Mä ahdistun hyvin helposti, mutta oppia ikä kaikki Cool
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #8 : 06.03.2010 20:19:39 »

Ensimmäiseksi tulee ainakin seuraavat asiat mieleen..
 saturnus eka huone  aspect_con  aurinko  kauris
 …jumalaton itsekritiikki ja tarve olla aina paras…
piiskaan itseäni ihan mahdottomiin suorituksiin..
ei riitä, että teen hyvin..pitää tehdä vielä paremmin.

Ja jos teen virheen jossain, ihan pienessäkin asiassa…alkaa tuntumaan,
että olenpa minä huono ihminen. Embarrassed

Miten mie noin tein…paremminkin ois voinut…mitä nyt muutkin ajattelevat…olenko noin surkea?  Angry

Ihan pienissä asioissa tulee tunne, että olisi pitänyt tehdä vielä paremmin!
 Sitten rääkkään itseäni ihan loppuun asti, että saan parhaan tuloksen.
Opiskeluissanikin mulle ei riittänyt se, että just ja just suoriutuu, vaan aina pitää olla se, joka saa stipendin ja kaikki numerot ovat vitosia. Kaikki aika meni silloinkin lukemiseen ja harjoitteluissa oli hirveät paineet, kun on tunne etten saa tehdä yhtään virhettä...mietin yöt pitkät koulutehtäviä ja parasta mahdollista selviytymistä.. buck2

Riidat saavat minut myös, varsinkin, työelämässä ahdistumaan.
Inhoan sellaista typerää riitelyä, jossa ei ole mitään rakentavaa…tarkoituksena vain loukata… neptunus 11 h  aspect_sex  aurinko ..tykkään miellyttävästä seurasta, harmoniasta…ja  keskitaivas vaaka…työelämässä kaikki riidat saavat ahdistumaan.  Embarrassed

Ykstyiselämän riidat, varsinkin parisuhteessa, eivät ollenkaan vaikuta samoin, Ic  oinasaskendentti  skorpioni  ja puolustan ja vaadin oikeuksia vaikka henkeen ja vereen.. knuppel2

merkurius  jousimies ja yritän ottaa kaikkien tunteet ja ajatukset huomioon…ja tuo neppari kuvio…suurta empatiaa heikompia kohtaan, mutta siinäkin vain niitä kohtaan, jotka ovat tilanteessa ilman omaa syytään. Lapset, eläimet, sodan jaloissa olevat…tunne siitä, että kyllä ihmiset ovat paskoja..itseni mukaan lukien…Sitten kun niitä alkaa miettimään, tuntuu, ettei yks ihminen kaikessa paljon paina... Undecided

Mutta en ole masentuvaisuuteen taipuvainen… jupiter  aspect_con  askendentti .” enkeli olkapäällä” -sanotaan,
ja asenne on aina se, että kyllä se tästä iloksi muuttuu..
ja mitä tästä voisi hyvääkin löytää…
kaikella on tarkoituksensa ja se on aina minun hyväksi. smitten

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 07.03.2010 13:05:41 »

Huh, minua ahdisti jo tuo Rovattaren 1. huone!  Shocked

Mutta täytyy ohittaa...

Kyllähän ne tunteet ottaa joskus valtoihinsa hyvinkin ahdistavalla tavalla (vettä melkein koko kartta). Myötätunnon ohessa haluaisi olla enkeli ja jumala ja kaikkien auttaja! Tunteiden suuruudenhulluutta! Ja kun väsähtää, pettää kaikkia. Tai niin sitä luulee!!! idiot2 idiot2

Siis tunteet tekevät ihmisestä täyden idiootin! Eihän se maailma niin liiku! Siellä on taustalla jonkinsortin ylpeyskin. Eli kai se ahdistus tekee välillä ihan hyvääkin. On pakko painua kasaan rakkauden ja tarpeellisuuden illuusioista ja olla pieni!

Ah, kun teki hyvää!  Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 07.03.2010 14:00:35 »

Mua ahdistaa, kun en osaa oikein selittää mitkä asiat mua ahdistaa...  2funny

No ei vaineskaan, mutta jotkut tekemättömät asiat, kuten esim. opiskelutehtävät tms. pistää ajoittain ahdistamaan. Kait siis tietynlainen "pakko" tehdä jotain mikä ei välttämättä kauheasti huvittaisi... Ala ja aihe jolla opiskelen on äärimäisen mielenkiintoinen ja oikea, mutta ne tehtävät ja niiden paljous, sekä kireä aikatalu.  buck2 Se ahdistus kuitenkin helpottaa heti, kun vain ryhdyn tuumasta toimeen ja saan ne tehtävät sisulla tehtyä. Niin aikatalut, sieltä se tuli.  Shocked Ylenmääräinen kiire siis ahdistaa, tiukat aikataulut. En halua juosta pää kolmantena jalkana joka paikkaan. Haluan olla ja olen yleensä aina ajoissa joka paikassa, mutta en halua mennä mihinkään kiireellä vaan pyrin varaamaan reilusti aikaa, ettei tarvii juosta ja stressata. Kait aika härkämäistä.  Grin Tietynlainen epävarmuus asioista saa myös joskus ahdistumaan ja itse koen myös ajoittain sellaista täällä jo mainittua "maailman tuskaa". Ajoittain siis ahdistun ihmisten julmuudesta ja kylmyydestä ja rakkaudettomuudesta mitä maailmassa on aivan liikaa.  Cry Toisten ongelmista osaan kuitenkin sillä tavalla pysyä etäällä, etten ota niitä omikseni vaan pystyn auttamaan.  angel

Mulla on  pluto  vaaka 1.huoneessa ja  saturnus  rapu 10.huoneessa.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.03.2010 14:03:21 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #11 : 30.03.2010 14:18:18 »

Itse olen ollut todella ahdistunut ihan pikkumuksusta asti. Annoinpa senkin siten viedä mukanaan ja ajauduin kierteeseen jossa turruin kaikkeen tauhkaan niin pahasti että siitä tuli osa minua ja levittelin sitä ympärillekin...  Embarrassed idiot2 Olen tässä viimeaikoina yrittänyt korjailla tilannetta.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 30.03.2010 14:25:15 »

Vapaaksi ahdistuksesta
työkirja paniikista ja peloista kärsiville
Edmund J. Bourne
- opus löytyy myös kirjastosta, mutta varauslista on kuulemma pitkä.
Ostettuna hinta on jossain 50-60 euron tienoilla.

Erinomainen opus itsetyöskentelyyn ja siten ahdistuksesta eroon pääsyyn.
Ahdistus aiheutuu omista ahdistavista ajatuksista/ajatustottumuksista.
Olemme itse niihin viattomia, ne ovat tulosta ympäristömme meihin tehneistä
'virheohjelmoinneista.' Silti olemme itse vastuussa niiden poistyöskentelystä,
muita keinoja ei juurikaan ole.

Jos englantia osaa, löytyy tämän linkin takaa sillä kielellä 10 yleisintä ahdistusta
aiheuttavaa kognitiivista häiriötä, eli juuri näitä ajatusvirheohjelmointeja:
http://www.dbtselfhelp.com/html/cognitive_distortions.html

On käsittämätöntä, millaista soopaa uskomme, jos kyseinen soopa-ajatus putkahtaa
omaan mieleemme. Jos kuulisimme saman jonkun  muun suusta, luultavasti vain
nauraisimme sille räkäisesti tms.

Pääsin tällä ajatusten tarkkailulla ja kyseenalaistamisella eroon ahdistuksesta
melko helposti. Mistä tahansa uudesta asiasta tulee tottumus noin 20-50 toiston jälkeen...
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 30.03.2010 15:14:52 »

Monenko toiston jälkeen siitä tulee pakkomielle ja mites siitä opettelet poies? :Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #14 : 30.03.2010 15:36:47 »

kuu  kalat :na ahdistun helposti ja mielialat vaihtelee nopeasti, ahdistuskin kaikkoaa yhdessä hetkessä vaikka juuri äsken olisin ollut räjähtelemässä.
Mutta se on hyvä kysymys miksi yhä aina sen ahdistuksen noustessa haluan vain mahdollisimman kauas pois ja polttaa kaikki sillat takana ja hällä väliä ja haistakaas kuule kaikki paska? Mulla on täysi työ hillitä itseäni etten tuhoa jotain mitä katuisin myöhemmin..
Yhdistelmä kalaa, jouskaria ja  mars  aspect_con  pluto  skorpioni
Ei oikeita kanavia purkaa aggressiota?
Ja pirunmoista yliherkkyyttä?
Ikuinen halu paeta, pystymättä kohtaamaan todellisuutta?
Onneksi en jää kiinni siihen ahdistukseen, vaan pääsen siitä sentään nopeasti pois. Ilman mitään erityistä keinoa. Se vaan häipyy ja järki tulee taas esiin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: