Äänestys
Kysymys: ÄÄNESTYS! Mikä on "piirre", joka herättää ärsytyksen/loukkaantumisen tunteita tai "saa sinut näkemään punaista", jos olet aistivinasi sellaisen toisessa ihmisessä?
alentuvaisuus
ylpeys
välinpitämättömyys
ns."tyhmyys"
kaikkitietävyys
jokin muu, mikä?

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä piirre ärsyttää?  (Luettu 46452 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #60 : 27.10.2005 13:26:22 »

Itselle nyt ajankohtaisena asiana, jäin mietimään miksi ns."kaikkitetävyys" ärsyttää monia?

Voisiko siihen liittyä se, että meihin on iskostettu sellainen "epätervekin" ajatus nöyryydestä. Onhan aitoakin nöyryyttä olemassa, mutta ehkä vielä enemmän sitä "epäaitoa".
                     *ruusussa on aitoa nöyryyttä*
Usein sellainen ihminen, joka kuuntelee sydäntään ja kulkee omia polkujaan, voi vaikuttaa "kaikkitetävältä" ihmisestä, joka on epäaidolla tapaa nöyrä....

Tuntuu ehkä liian "suureelliselta" tai itsekkäältä kuunnella "omaa sisäistä ääntään" ja seurata sen tuomia omia ihanteita.
Ehkä liikaa pitäydymme ulkopuoleltamme tulevissa arvoissa, ettemme kiinnitä likaa ympäristömme huomiota, eikä ainakaan kukaan pääse luulemaan, että olisimme ylpeitä, itsekkäitä, tai luulisimme itse tietävämme jotain jostain....

idiot2     smitten
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005 13:27:56 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #61 : 27.10.2005 13:37:22 »

Tyhmyys ärsyttää, varsinkin oma sellainen. knuppel2 knuppel2 knuppel2

Tämä totuus pätee minuunkin.

Tämän lisäksi kuulun myös niihin, jotka kevyesti voisivat tempaista massuttajanassuttajia naamariin. Enpä ole siitäkään piirteestäni erityisen ylpeä. Oih ja voih. Eikö täällä ole toista versiota tästä knuppel2, sellaista joka takoisi itseään päähän? Tai sitten joku tuhka ja säkki -versio, tai terva ja höyhenet?
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #62 : 27.10.2005 13:38:21 »

Riidanhaluisuus ja huomionkipeyden vuoksi harjoitettu töykeys. Ei oikein peilaa itteeni, koska itse kieltäydyn ehdottomasti riitelemästä kenenkään kanssa ja olen mieluummin hiljaa ja painun muualle kuin töykeilen. Undecided Isältäni opittu käytösmalli, muuten.
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #63 : 27.10.2005 13:43:46 »

Itselle nyt ajankohtaisena asiana, jäin mietimään miksi ns."kaikkitetävyys" ärsyttää monia?

Voisiko siihen liittyä se, että meihin on iskostettu sellainen "epätervekin" ajatus nöyryydestä. Onhan aitoakin nöyryyttä olemassa, mutta ehkä vielä enemmän sitä "epäaitoa".
Usein sellainen ihminen, joka kuuntelee sydäntään ja kulkee omia polkujaan, voi vaikuttaa "kaikkitetävältä" ihmisestä, joka on epäaidolla tapaa nöyrä....

Tuntuu ehkä liian "suureelliselta" tai itsekkäältä kuunnella "omaa sisäistä ääntään" ja seurata sen tuomia omia ihanteita.
Ehkä liikaa pitäydymme ulkopuoleltamme tulevissa arvoissa, ettemme kiinnitä likaa ympäristömme huomiota, eikä ainakaan kukaan pääse luulemaan, että olisimme ylpeitä, itsekkäitä, tai luulisimme itse tietävämme jotain jostain....

idiot2     smitten
Mirjam tässä puhut asiaa. coolsmiley
P.S. Ruusun tuoksuinen juttu. smitten smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005 13:47:42 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #64 : 27.10.2005 13:50:08 »

idiot2     smitten

Pitää kyllä paikkaansa. Pohdin tuota kaikkitietävyyden ärsyttävää vaikutusta ja sitä, kuinka monelle meistä on joskus (lapsena) kivahdettu: mitä sinäkin luulet tietäväsi... sitten  tickedoff kun joku toinen "luulee" tietävänsä...
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #65 : 27.10.2005 13:50:51 »

Lainaus
Mirjam tässä puhut asiaa. coolsmiley
Lainaus

Tänään on ERIKOINEN päivä.

Telepatia tai mitä onkin, toimii uskomattomalla nopeudella.

Ajatus...ja vastaus saapuu.
Siis en voi kuin vain KIITTÄÄ... myös teitä foorumillekin osallistujia, sillä kun ajattelen esittäväni kysymykseni...joku on jo ehtinyt vastaamaan!

smitten   Cheesy
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #66 : 27.10.2005 13:54:19 »

Tämän lisäksi kuulun myös niihin, jotka kevyesti voisivat tempaista massuttajanassuttajia naamariin.

Tästä hommasta, tuli "nyrkillä tapettavana" "koivuniemen herraa". muutaman kerran. Joten opin, ja olen ylpeä siitä.  smitten smitten smitten

P.S. Siis massuttamisesta, HUOM.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005 14:01:37 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Mariska
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #67 : 27.10.2005 16:01:49 »

Minua ärsyttää kaikkein eniten kaikkitietävyys... tickedoff knuppel2 tickedoff

Se seikka että joku väittää tietävänsä "kaiken", oli asia mikä hyvänsä. Angry
Miten kukaan voi sanoa noin, esim. jostein tunteesta? Angry Onko hän ollut toisen nahooissa ja tuntenut ne samat tunteet kuin hän?  Sad Onko hänelle tapahtunut ihan tarkalleen samat asiat kuin toiselle, onko ne muokanneet ja liikuttaneet hänen sisimpäänsä juuri samoin??? tickedoff
TUSKIN, jokaisella ihmisellä on oma todellisuutensa, josta muilla ei ole hajuakaan. Oli kyseessä mikä hyvänsä  asia..!
tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Minja
Satunnainen astroilija
*

Eteen päin,sanoi mummo lumessa

Profiili
« Vastaus #68 : 27.10.2005 18:40:53 »

Eri ihmisissä huomaan ärsyttävän eri piirteet.. Smiley Toisella jokin on ok ja toisella ihmisellä täsmälleen sama saa minut näkemään punaista...Kyyniset ihmiset..Tulee mietittyä,mikä heistä on tehnyt kyynisiä?Taidan puhua hiukan itsestäni ja miksi on tullut kyyniseksi...Monia on syitä ihmisillä,minulla varmaankin sinisilmäisyys ongelmana.Uskon kerta toisensa jälkeen toisista ihmisistä hyvää ja luotan..Ja kerta toisensa jälkeen matto vedetään alta.Ja turhaan kyselen MIKSI.Ei vastausta.No,välinpitämättömyys... tickedoff Se on lähes samaa,kuin asettaisi itsensä toisen ihmisen yläpuolelle,uskoen olevansa jotenkin ihmeellinen ja parempi kuin muut.Kai laugh Jokaisella oma käsityksensä sanojen merkityksistä.Kaikkitietävyys...Luulee esim.tietävänsä kaikesta kaiken,eikä ole koskaan väärässä,saati pyydä anteeksi,vaikka olisi tarvista..Tyhmyys..joo.ärsyttää joissakin henkilöissä.Tosin en pidä itseäni niin viisaana,että uskaltaisin ääneen sanoa ketään tyhmäksi :Smiley Juu...ei enempää kerralla taas kommenttii...Ettei ala jo immeisii ärsyttää liika suulaus 2funny Sekin muuten on veemäistä,jos joku ei osaa yhtään kuunnella,olla sekuntiakaan hiljaa...Vai??
tallennettu

"Revin kaiken.Raastoin.Uhosin.Vihasin.Nyt voin aloittaa taas kaiken alusta."
Aurinko kalat
Kuu Oinas
Nouseva neitsyt
Kirsi
Satunnainen astroilija
*

hmmm...

Profiili
« Vastaus #69 : 27.10.2005 20:16:34 »

... ja hän on kaksonen.  knuppel2  Wink  Smiley
Työkaverini on härkä.

Siis hänkö maiskuttaa vai häntäkö ärsyttää maiskutus? menin sekaisin..  Embarrassed  Smiley

Tajusinkin jo kun tarpeeksi monta kertaa luin.  idiot2

Eli puhuit työkaveristasi (härästä) jota myös ärsytti se että sitä ärsytti äänet...  Smiley
Vitsi mutta tota lausetta ku oikein jatkais sais "ihanan" lauselman...  Grin
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005 20:27:07 kirjoittanut Balto » tallennettu

Mikään ei lakkaa muuttumasta, miksi mekään!?

"Me valisemme ilomme ja surumme jo kauan ennen kuin koemme ne."
Nyt on kokemisen aika.
kitiara
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #70 : 03.10.2006 14:19:48 »

mielestäni nuo kaikki luonteenpiirteet ovat tyhmyyttä tavalla tai toisella...
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #71 : 03.10.2006 14:50:30 »

Kaikkitietävyys ärsyttää minua toisissa ihmisissä. en tarkoita sellaista oikeasti viisasta kaikkitietävyyttä, vaan sitä, että joku esittää kaikki uskomuksensa faktoina ja haukkuu ja mollaa muiden näkemyksiä, ei suostu näkemään missään asiassa muutakuin sen puolen, mitä on päättänyt pitää "ainoana oikeana totuutena".

Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, mutta ei siihen että vaatisi muita olemaan samaa mieltä. Minulla on yksi "kaveri", joka aina hehkuttaa yhtä bändiä Maailman Parhaimmaksi ja jos joku puhuu jostakin muusta bändistä, hän haukkuu sen lyttyyn. Muutenkin hänen mielestään kaikki elokuvat/taide/musiikki, johon hän ei ole tutustunut (uskottelee muille kyllä tutustuneensa..) on hänen mielestään p*rseestä.

Hän yrittää alentaa muita ihmisiä jatkuvasti korjailemalla heidän sanomisiaan ja hän yrittää päteä merkityksettömillä yksityiskohtaisilla faktoilla, joita hän sattuu tietämään jostakin asiasta. Asiaa ei auta yhtään, että hän jatkuvasti puhuu itsensä pussiin ja vahingossa paljastaa sivistymättömyytensä. Miksi ei voi sanoa että "en tiedä" jos ei tiedä?

Vai olisiko tämä enemmänkin ylpeyttä kuin kaikkitietävyyttä?

On muuten  aurinko leijonaaskendentti harka...
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #72 : 03.10.2006 14:53:06 »

Äänestin ns. kaikkitietävyys.

Sellaiset ihmiset useinmiten on aika ärsyttäviä, johtuen kai siitä että ite oon nii hemmetin tyhmä  2funny  uglystupid2
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #73 : 03.10.2006 22:57:59 »

Erityisesti kaikkitietävyys, mutta myös välinpitämättömyys. Mikään ei ole niin ärsyttävää, jos joku kuvittelee tietävänsä kaiken ja pokkana pölisee asioita, jotka oikeasti menevät ihan metsään. Myös välinpitämättömyys on ärsyttävää, koska olen monesti huomannut kuinka ihmiset ovat kuin eivät huomaisikaan. Esim. töniminen, kiilaaminen jonossa, jonkin tilanteen sivuttaminen, vastuun pakoilu jne. Ihan näitä perus simppeleitä asioita.

Minua myös kummastuttaa henkilökohtaisesti joissakin ihmisissä se, etteivät he muista kohtaamistaan henkilöistä mitään, vaikka puhuttu olisi. Eräänlaista välinpitämättömyyttä sekin. Itse muistan ihan kummallisia asioitakin, jopa täysin tuntemattomista vain sattumalta kohtaamisistani ihmisistä... :Smiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #74 : 03.10.2006 23:24:00 »

Lisäyksenä omaan kommenttiini...

Ärsyynnyn tosi helposti jos ihmiset sanovat (useasti)
esim.
"todella ihana ihminen"
tai
"aikuisten oikeesti"

Nämä ihmis tyypit voi olla todella rasittavia..
Koska ne ihmiset jotka yleistävät jotain tyyppiä todella ihanksi ihmiseksi voikin toisen mielestä olla täys nuija..
Jotenkin se vaan saa niska karvatkin nousemaan pystyyn...  Angry

Entäpä nämä "aikuisten oikeesti" ihmiset sitten...
Voi V***u!!!  uglystupid2  tickedoff
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  

Siirry: