Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Dokumentti sukupuolesta  (Luettu 5450 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« : 21.03.2010 14:18:42 »

Ajatuksia herättävä dokumentti sukupuolesta.

http://areena.yle.fi/video/828770
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 21.03.2010 23:53:22 »

Vanhemmat suhtautuivat asiaan todella loistavasti. Se oli kauheaa miten muut ihmiset esimerkiksi siellä koulussa kohtelivat häntä. En voi ymmärtää aina tuota ihmisten suvaitsemattomuutta välillä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 22.03.2010 20:29:20 »

näkisin että kyllä sukupuoli on paljon enemmän sielullinen juttu kuin fyysinen.

näkeehän sen jo tuosta dokumentin 'pojastakin', hän on tyttö. koska on sisäisesti sellainen.

Minulle tuli hänestä välittömästi ja hakematta mieleen kertomukset sieluista jotka syntyy jonkin tehtävän kanssa, eli hänellä se tehtävä tietenkin olisi edistää tämän sukupuolisuuskäsitteen laajenemista. En toki tiedä onko tästä kyse kun en sieluja tunne, tai liekö heitä olemassakaan, mutta sanonpa vain mitä tuli mieleen.

Sanovat että sielu on sukupuoleton mutta nythän on kyse ihmisen sukupuolesta.

Joskus kuulin jonkun biologin selittävän, että sekin on arvoitus miksi elämässä yleensä on sellainen asia kuin sukupuoli, se ei kai ole noin niinkuin raa'an biologisesti ajateltuna mitenkään "hyödyllinen" asia.

Itselläni löytyy Y-kromosomi eikä munasarjoja ole vielä löytynyt, joten miehenä mennään.
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 23.03.2010 12:30:01 »

Eikös Junginkin mukaan ihmisen sielu ole päinvastainen fyysisen sukupuolen kanssa? Eli naisella on miessielu Anima ja miehellä naispuoleinen sielu Animus?
Ja luovimmat yksilöt ovat tietenkin yhteydessä tuohon sieluunsa ja ilmentävät sitä elämässään.
Poikatytöt ja tyttöpojat.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 23.03.2010 15:27:22 »

Minä ole aina inhonnut yhteiskunnan säätelemää naiskuvaa ja sen takia en ole nuorempana oikeastaan hyväksynyt itseäni naisena. Rakastan kyllä rintojani ja muita naisellisia avujani Wink Kysymys ei olekaan niinkään siitä, että en haluaisi olla nainen, en vain halua olla sellainen nainen kuin yhteiskunta usein naisen määrittelee. Koska ihanteeni on nainen, jota voisi lähinnä kuvata Xenaksi tai Wonderwomaniksi, eli vahva, aggressiivinen ja sitä rataa, en ole koskaan samaistunut hentoon ja herkkään naiskuvaan.

Kaikista kauheinta minun on ollut huomata se, että vaikka mitä tekisin niin fyysisesti en voi olla koskaan yhtä vahva kuin mies joka treenaa saman verran kuin minä. En voi saada lihaksia yhtä helposti kuin miehet. Olen aina halunnut olla vahvempi kuin miehet, ja no ainakaan fyysisesti se ei ole mahdollista.

Hmm, mutta niin toteutan ehkä itseäni sitten aggressiivisesti ja intohimoisesti, mitä paheksutaan silloin tällöin naisilta. Toisaalta yhtä paljon kuin rakastankin miehisiä piirteitä rakastan myös naisellisia, tai no ainakin fyysisiä piirteitä. Ehkä olen sitten henkisesti mies, joka tykkää olla fyysisesti nainen. No mene ja tiedä. En loppupeleissä itse koe tarvetta määritellä sukupuoli-identiteettiäni tämän tarkempaan. Olen minä ja vain ja ainoastaan minä. Toisaalta nautin tietyllä tapaa siitä, että minun ei tarvitse määritellä itseäni miksikään, mikä antaa vapauden olla mitä tahansa. En halua esimerkiksi määritellä seksuaalista suuntautumistani millään tavoilla sanallisesti, mitäs sitä turhaan itseään rajoittamaan sanojen kahleilla, kun niistä vapaakin voi olla.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 23.03.2010 15:33:12 »

Ja viilaan... naispuolinen on Anima ja miespuolinen Animus, ainakin ihan latinalaisten kielien sääntöjen mukaan.

Aivan, siis miehen sielu anima on feminiininen ja naisen sielu, animus maskuliininen.

ja kyllä, pilkku on toisinaan paras pano. 2funny
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: