Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sukupuoliroolit  (Luettu 2395 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 24.03.2010 11:40:22 »

Tämä on asia joka mietityttää minua, sillä läpi elämäni näen usein unta että olen mies, ja välillä joku mies elämästäni on muuttunut siihen naiseksi, tai sitten siinä on vain joku nainen. Monet rakkausunet näen ollessani mies. Niissä unissa olen silloin se joka hoitaa kaiken, tekee kaikkensa tuon naisen eteen, ettei mikään vaan voisi satuttaa tuota naista, eikä hänen tarvitsisi nähdä mitään pahaa tässä maailmassa.
Ja siis, mistään seksuaalisesta suuntautumisesta ei ole kysymys, sillä unissa ei ole seksuaalista latausta. Enemmänkin kyse on juuri noista rooleista mitä mielessään on ehkä antanut miehelle ja naiselle. Ehkä nuo unet haluavat viestittää minulle jotain sisäistä tarvettani olla se asioista huolehtiva osapuoli, vaikka olenkin nainen, ja vaikka olenkin omaksunut sen käsityksen että mies on se joka hoitaa kaiken eikä pienen naisen nyt tarvi päätänsä niillä asioilla vaivata kun ei kuitenkaan ymmärtäisi. Että voisin olla se silti vaikka olen nainen. En nimittäin koskaan näe unta siitä että olisin itse se avuton nainen siinä. Olen aina se jolla on langat käsissään ja kaikki maailman murheet huolehdittavanaan, ja se selvä tunne siitä etten halua näillä sitä naista rasittaa. Tai ehkä ne viestittävät sitä että minun pitäisi jotenkin jakaa tätä taakaani, sillä tuppaan kyllä elämässänikin olemaan sellainen että viimeisenä vasta puhun, ensin hoidan itse mitä on hoidettavissa.
Kumma juttu.. onko kellään jotain sanottavaa?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 24.03.2010 12:05:11 »

Ave
Eikös me unen aikana tavallaan yritetä päästä balanssiin arkipäivän asioiden suhteen.
Yritämme löytää ratkaisuja ja tasapainoa.
Sinä tavallaan pidät itestäsi huolta, keräät voimia, annat maskuliinisen puolen hoitaa hommat,
jotta se arjen nainen taas jaksaa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: