Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko tämä Stellium?  (Luettu 5966 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« : 01.04.2010 12:33:52 »

Lainaus
Stellium tarkoittaa planeetta-muodostelmaa kartalla, jossa vähintään kolme planeettaa ovat lähellä toisiaan. Jos kuviossa on mukana useampia planeettoja, sitä enemmän se hallitsee karttaa. Stelliumissa kaikki planeetat voivat olla yhdessä merkissä ja yhden huoneen sisällä, mutta joskus se hajautuu kahden merkin välimaastoon ja kahden huoneen rajalle. Silloin mukaan tulee tietysti enemmän muuttujia ja vaihtelua.
Stellium – kaikki munat samassa korissa

Pitääkö stellium huomata itse
vai lukeeko se myös tämän sivuston
luonnetulkinnan erikoiskuvioissa?

Minulla sitä ei ainakaan siellä lue,
mutta huomasin itse tuota juttua
lueskellessani, että kartaltani löytyy

junooinasaspect_convenusoinasaspect_conmerkuriuskalat
1. huoneessa kaikki

Eli kaikki kolme ovat lähekkäin,
mutta esimerkiksi merkurius ei tee aspect_con
muutakuin tuohon venukseen..
Pitäisikö tehdä myös junoon?

Vai kelpaako stelliumiksi tuollaisenaan?

Vai eikö junoa saa laskea mukaan,
koska se on asteroidi?

Huh Wink
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 01.04.2010 12:39:41 »

Mitäs astro.fi:n pikatulkinta näyttää. Löytyykö sieltä kuvio kohdasta stelliumia?
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 01.04.2010 12:44:47 »

Astrologian taika- blogissa oli muute hyvä kirjoitus aiheesta, käypäs lukemassa. =)

http://astrologiantaika.wordpress.com/2010/03/14/stellium-%E2%80%93-kaikki-munat-samassa-korissa/
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 01.04.2010 12:49:48 »

Ei löydy kuvio kohdasta stelliumia..
juurikin ehkä siksi kun juno ei ole
planeetta?

Ja juuri tuota ehdottamaasi linkkiä
olenkin tutkinut Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 01.04.2010 14:00:25 »

Ei se tämän sivuston pikatulkinta huomioi munkaan stelliumia, en tiedä miksi. 8 asteen sisällä kolme planeettaa ja ne on samassa merkissä myös. En tiedä mikä siinä sitten on. Olisko se niin, että sen mukaan planeettoja pitää olla neljä? Olen huomannu, että sellaisissa tapauksissa ohjelma luokittelee ne stelliumiksi.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 01.04.2010 16:00:35 »

Itse en kyllä laskisi ehkä vielä kolmea planeettaa stelliumiksi enkä ainakaan kahta + asteroidi tms. Smiley Mutta varmaan riippuu tulkitsijasta, mutta periaatteessa jos kaksi-kolme planeettaa yhdessä olisi stelliumi, niin todella suurella osalla olisi tällöin stelliumi esimerkiksi Venus, Merkurius ja Aurinko -yhdistelmässä ja teoriassa vahva stellium on kuitenkin aika harvinainen.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 01.04.2010 19:26:01 »

Mä en kyllä ainakaan ole nähnyt vielä sellaista karttaa, missä olisi aurinko aspect_con venus aspect_con merkurius. En tuhansia karttoja ole kylläkään tehnyt, mutta ei kovin yleinen kokemukseni mukaan ole. Tulkitsijastahan se riippuu, millainen yhdistelmä stelliumiksi katsotaan. Taitaa olla niin, että kaikki karttaani katsoneet ovat pitäneet kolmen planeetan yhdistelmääni stelliumina tämän sivuston karttaohjelmaa lukuunottamatta. Kun asiaa tarkemmin miettii niin se on aika yhdentekevää kutsutaanko sitä nimellä stellium vai ei.
tallennettu

kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 01.04.2010 20:34:48 »

Tästä on ollut ennenkin täällä puhetta...
Kyllä mielestäni 3 planeettaa yhtymässä on stellium. Ja Vaikka omassa  harka stelliumissa ei olekaan kuin 2 planeettaa ja  chiron yhtymässä, tohdin nimittää sitäkin stelliumiksi... Shocked
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 01.04.2010 20:42:13 »

Mä en kyllä ainakaan ole nähnyt vielä sellaista karttaa, missä olisi aurinko aspect_con venus aspect_con merkurius. En tuhansia karttoja ole kylläkään tehnyt, mutta ei kovin yleinen kokemukseni mukaan ole. Tulkitsijastahan se riippuu, millainen yhdistelmä stelliumiksi katsotaan.

Sinulla itselläsihän voisi melkein ollakin "stelliumi" noissa, kun kerran Aurinko, Merkurius ja Venus ovat samoissa merkeissä. ;P Taitavat vain olla vähän erillään toisistaan sinun kartallasi.
Itse olen tosissaan nähnyt aika paljon noita Aur+Mer+Ven -"stelliumeja" (tai miksi niitä haluaakaan kutsua).

Mutta tuo olettamukseni perustui siihen, että Merkurius ja Venus voivat olla vain tietyn verran kauempana Auringosta ja tällöin todennäköisyys sille, että ne osuvat samaan merkkiin ja samoihin lähiasteisiin on suurempi kuin muissa planeetoissa. Tietenkin aikakausikin vaikuttaa, esim. jos nyt sattuu syntymään Vesimieheksi, niin todennäköisyys saada stellium Vesimieheen on todennäköisempi, koska Neptunus ja Chiron hyörivät siellä Vesimiehessä tällä hetkellä...Että aikakin vaikuttaa.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 01.04.2010 23:15:15 »

Mä en kyllä ainakaan ole nähnyt vielä sellaista karttaa, missä olisi aurinko aspect_con venus aspect_con merkurius. En tuhansia karttoja ole kylläkään tehnyt, mutta ei kovin yleinen kokemukseni mukaan ole. Tulkitsijastahan se riippuu, millainen yhdistelmä stelliumiksi katsotaan.

Sinulla itselläsihän voisi melkein ollakin "stelliumi" noissa, kun kerran Aurinko, Merkurius ja Venus ovat samoissa merkeissä. ;P Taitavat vain olla vähän erillään toisistaan sinun kartallasi.
Itse olen tosissaan nähnyt aika paljon noita Aur+Mer+Ven -"stelliumeja" (tai miksi niitä haluaakaan kutsua).
Niin voisi olla, mutta ei ole kuitenkaan Smiley Voihan samassa merkissä olevat planeetat olla hyvinkin etäällä toisistaan.
Mutta tuo olettamukseni perustui siihen, että Merkurius ja Venus voivat olla vain tietyn verran kauempana Auringosta ja tällöin todennäköisyys sille, että ne osuvat samaan merkkiin ja samoihin lähiasteisiin on suurempi kuin muissa planeetoissa. Tietenkin aikakausikin vaikuttaa, esim. jos nyt sattuu syntymään Vesimieheksi, niin todennäköisyys saada stellium Vesimieheen on todennäköisempi, koska Neptunus ja Chiron hyörivät siellä Vesimiehessä tällä hetkellä...Että aikakin vaikuttaa.
Näinhän se menee, että aika lähekkäin ovat aina, mutta kuten sanottu en ole sellaisiin karttoihin törmännyt, joista tämä planeettayhdistelmä löytyisi, joten oman kokemukseni perusteella se ei niin kauhean yleistä kuitenkaan ole.
tallennettu

kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: