Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ammatti  (Luettu 62417 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #60 : 09.03.2012 19:54:49 »

Hei,
en jaksa kahlata koko ketjua läpi vaan lätkäisen tänne vain oman kysymykseni. Jos joku haluaisi auttaa maisteria mäessä.

Olen siis yliopistosta humanistiselta/taideaineiden puolelta valmistunut maisteri. Pidin opinnoistani todella paljon ja edelleen sitä aihetta rakastan mitä opiskelin. Se liittyy kirjallisuuteen ja kirjoittamiseen. Minulla oli lukiovuosina tr.  uranus aspect_con keskitaivas ja se sai minut kiinnostumaan taiteista toisin kuin mitä oli siihen asti ollut. En ollut koskaan edes lukenut mitään. Yhtäkkiä syttyi kuin valo sydämessä, että juuri kirjallisuus on se minun juttu. Pääsin opiskelemaan yliopistoon, kuten Jousimies ikään. Opiskeluaikojani kuvaa hyvin tr.  neptunus aspect_con Mc:llä. Tuo aika sopii oikein hyvin taideaineiden opiskeluun, mutta sellaista konkreettista kuvaa tulevasta työurasta se ei kyllä valota pätkän vertaa, päinvastoin! Kun sitten vihdoin valmistuin 2009, kolme vuotta sitten, tr.  jupiter aspect_con keskitaivas onnitteli valmistumisesta. Mutta aika pian todellisuus iski silmille. Olin valmistunut keskelle kovaa lamaa ja olin jo aiemmin tietoinen, että humanistiset alat ei ole parhaiten työllistäviä, mutta se todellisuus mikä minulle valkeni oli jotain aivan kamalaa. Nyt olen tehnyt lyhyitä pätkiä siellä, toisia täällä. Missään vaiheessa en ole päässyt oikeasti mukaan työyhteisöön eikä ammattitaito ole päässyt kehittymään kun tauot työelämästä on venyneet ja varsinkin pari viimeistä paikkaa ovat olleet ihan kelvottomia, luvalla sanoen. Ja luokattoman ala-arvoiset tehtävät (koulutukseeni nähden) myös ovat lyöneet aikaisemmin hyvän työmoraalini ja vahvan itsetuntoni ihan lyttyyn. Jousimiehen positiivisuutta on todella koeteltu raskaalla kädellä.

Nyt olen jonkinlaisessa tienhaarassa. Teen tällä hetkellä sivutoimisesti opintoja, jotka tähtäävät informaatioalalle. Mutta huonot kokemukset ja heikko tilanne julkisella sektorilla saavat mietteliääksi. Onko se sitä mitä haluan tehdä lopun ikääni? Jos mennään ajassa reilusti taaksepäin niin pikkutyttönä toiveammattini oli kirurgi. Sitten siitä tuli lääkäri ja myöhemmin sairaanhoitaja. Kartallani on vahva painotus 6.huoneessa, joka tukee kyllä lääketiedettä ja parantamista ja hoitoalaa. En vain tiedä kannattaisiko minun palata takaisin lapsuuteni haaveeseen vai yrittää jotenkin luovia taidealan tai informaatioalan töitä itselleni? Yksi haaveeni, joka on ollut lukioikäisestä asti on kustannustoimittaja. ja miksei kirjailija. Minussa on kuitenkin luovakin puoli, joka tuntisi itsensä puolikkaaksi sairaalan kliinisessä ympäristössä.

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä teille tulee mieleen mikä ammatti minulle voisi sopia. Itse jotenkin tuntuu, että on tuijottanut karttaansa niin paljon, että ei enää näe metsää puilta. Mainittakoon että muita toiveammattejani ovat olleet psykologi, vaihtoehtohoitaja ja kampaaja.  Grin Mutta oikeasti lääkäri ja kustannustoimittaja, kirjailija on olleet niitä, jotka on pysyneet tosi pitkään.

Minulla on kunnianhimoa ja tahtoa, mutta nyt tarvittaisiin suunta ja uskoa tässä kivikossa. Jos joku haluaa vilkaista karttaani niin sen pystyy tekemään tiedoilla 25.11.1982 klo 17:25 Tampere ks.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #61 : 29.03.2012 10:07:12 »

Harmi, jos kukaan ei ole ehtinyt tai jaksanut katsoa.

Mutta kuvittelin, että minulla ei ole yhtään aspektia syntymäkartalla MC:lle. Kuitenkin sieltä löytyi  chiron aspect_squ keskitaivas ja
 jupiter aspect_squ keskitaivas

Ovatkohan nuo aspektit nyt tyrmäys sekä hoito- että kustannusalalle...  Undecided
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #62 : 29.03.2012 16:21:25 »

Lizzy,
Mun kartanlukuni on tosi alkeellista mutta mennään sitten vaikka intuitiolla koska rupes kiehtomaan... Tongue Miten ura-ihminen sä lopulta olet?
Vaikutat tosi sellaiselta, että sulla sydän ja tunteet ohjaa sitä mitä lähdet opiskelemaan, ja oot monipuolisesti utelias. Miksi siis edes mietit työtä jota tekisit lopun ikääsi?  Smiley Mieti ennemmin, mikä on sellaista mitä haluat tehdä seuraavaksi, ja minkä parissa koet että saat siitä itsellesi muutakin kuin rahapalkan. Nykypäivänä on tavallista että luetaan erilaisia ammattitutkintoja ja työt on pätkiä, se on tavallaan vapauttavaakin meille jotka hiihtelemme suunnitelmasta ja paikasta toiseen (hah, kehtaisinpa tässä kertoa omaa opiskelu-, unelma- ja työhistoriaani  2funny itsellänikin yksi ammattitutkinto jonka perusteella mua ei palkkaa kukaan, mutta harrastuksena maailman paras!)

Kirjoittaakin voi toisen työn ohella varmaan, kun se nyt ei tunnetusti taloutta turvaa hirveän hyvin. Ehdottomasti kannattaa pitää kiinni asioista joissa pääset olemaan luova, edes harrastuksina jos ei muuta. Smiley
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #63 : 29.03.2012 21:29:59 »

Indium, intuitio on paras apu kartan tulkitsemisessa.  Smiley
Tuo on hyvä kysymys, että miten uraihmisenä itseäni pidän. Aikaisemmin nimenomaan pidin itseäni sellaisena, mutta enää en jotenkin tiedä. Samoin tuo on ihan hyvä pointti, että miksi sitä pitäisi ajatella tekevänsä jotain työtä lopun ikäänsä. Ei se tässä maailmassa ole edes kovin realistinen ajatus. Ainakaan minun ikäiselle.

Kyllä mulla on CV:ssä kaikki teatteritouhutkin mitä olen tehnyt, vaikka ei ne varmaan mun työnhakuun vaikuta, mutta kun se on vaan niin kivaa.  Grin
tallennettu
fenix13
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #64 : 30.03.2012 11:11:20 »

Oikeasti, voiko tämä astrologia olla näin vaikeaa?!

Jossain täällä foorumissa oli lista eri aurinkomerkeille sopivista ammateista. Oinaan kohdalla oli mainittu pelastusala, joka kiinnostaa myös minua. Koska kartan lukeminen on minulle pelkkää kiinaa, mietin, että mitä muuta minun kannataisi katsoa kartaltani? Minulla ovat huoneet 2 ja 6 tyhjiä, huoneessa 10 möllöttää planeetat tietenkin se aurinko: ( oinas), lisäksi saturnus ( oinas) ja  chiron ( kalat).  Mitä näistä nyt pitäisi ymmärtää?

Mitä muuta minun pitäisi vielä katsoa? Jotain huoneiden kärkiä?

Help, help me.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2012 12:14:21 kirjoittanut fenix13 » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #65 : 30.03.2012 17:53:21 »

Lizzy
summasummarum sun kaikista 23 (24 )asteisista, mukaanlukien Angel 23  oinas
ja Hekate 26  kauris
sanoisin,
että synnytysteiden ritari vois olla se sun  jousimies ammatti...

Sun MC on saabisesti kiteytettynä TOIMEENTULO.
Että josko se oiskin olennaista se fokuksen   vesta löytäminen tekemisestä,
sillä ei välttämättä rikastu, mutta tulee toimeen,
ja se ns. rikkaus muodostuukin sydämellään tekemisestä?
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #66 : 30.03.2012 20:45:46 »

Nikki, synnytysteiden ritari? Ai niin kun hoitoalalla vai sitten kustannusalalla synnyttämässä romaaneja? Ainakin  jousimies tulisi enemmän tuo jälkimmäinen mieleen... Mutta se on kyllä ihan totta, että tuskin ikinä tulen työllä äärettömästi rikastumaan. Paitsi toivottavasti sydämellä ja henkisesti ajateltuna.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #67 : 30.03.2012 20:53:09 »

kätilö
tallennettu
MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #68 : 30.03.2012 21:18:06 »

Hei Fenix13, minulla on kans 2. ja 6. huone tyhjä. Aurinko on 8. huoneessa ja työ on aina liittynyt toisten rahoihin ja rahaan, joten varmasti kannattaa tuota auringon sijantia tutkia ( sanon ihan vain harrastelijana).
Itselläni 10. honeessa Pluto ja siitäkö johtuu, että työpaikalla ei koskaan ole ollut helpot oltavat?
Työtäkin on raadettu siihen malliin, että luulin itse, että jotakin taivaankappaleita olisi 6. huoneestani löytyvän, mutta kaipa se ei ole siitä kiinni.
Minua kiinnostaisi tosiaankin tuo 10. huoneen vaikutus työhön ja työelämään, mutta en itse siihen osaa löytää tulkintaa.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #69 : 31.03.2012 12:21:36 »

nikki, en ole ikinä tuota angel asteroidia huomannutkaan. sehän on  aspect_tri neptunus, ilmankos mulla on ollut suojelus mukana, vaikka  neptunus aspect_squ kuu on aika ikävä. Vai että kätilö, kaikkia hoitoalan tehtäviä olen kyllä miettinyt, mutta tuo ei ole tullut mieleen. Minulla on kyllä 6.huoneen kärki  skorpioni, joka mielestäni viittaa jotenkin työhön, jossa ollaan tekemisissä jos ei kuoleman niin sitten syntymisen kanssa. useimmiten kai molempien...  ja I neljännes kuunvaiheista, joka sekin liittyy jotenkin kriiseihin tai tilanteisiin missä tarvitaan nopeaa toimintaa. Mutta jos meinaa alaa vaihtaa niin jostain pitäis repiä se  jousimies energia opiskella taas monta vuotta ihan päätoimisesti.  crazy2 Mutta nyt on sellaset  saturnus tr. päällä, että sellainen jopa voisi onnistuakin.  Shocked
tallennettu
fenix13
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #70 : 31.03.2012 17:06:39 »

Hei! Kovasti minäkin haluaisin saada selvennystä ammatinvalintaani. Millaisia ajatuksia karttani herättää ammatillisesti? Löytyykö sieltä mitään ammattia, joka voisi sopia minulle kuin "nenä päähän"? Koulutusta minulla on useammalta alalta, mutta jostain syystä ne eivät minua työllistä.

Itse en osaa soveltaa näitä foorumin tulkintaohjeita käytäntöön eli lyhyesti en osaa katsoa kokonaisuutta, vaan keskityn vain yksittäisiin tiedonjyväsiin, joita saan täältä poimittua. En ole siis kaiken kaikkiaan tullut hullua hurskaammaksi koko asiassa. Tämä kuulostaa jo epätoivoiselta, mutta minulla on nyt sellainen tunne, että tarvitsen elämääni sen oikean ammatin, jonka parissa voin työskennellä eläkeikään asti.
tallennettu
MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #71 : 31.03.2012 21:01:30 »

Fenix13, karttasi näyttää hyvältä ja Auringon sijainti joltakin julkiselta alalta, aikakin tunnettu omalta alaltasi. Saturnus taas 10. huoneessa vaatisi sinnikästä, sisukasta ja pitkäjännitteistä työtä saavuttaaksesi arvostetun ja vastuullisen aseman. Vaatisi jonkinlasita itsekuria ja asteittaista maltillista etenemistä. Myös nousu Leijonassa sopisi johonkin näyttävyyteen. Mars varmasti vahvasti mukana.
tallennettu
fenix13
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #72 : 31.03.2012 22:33:19 »

Maria S, kiitos palautteestasi.

Hmm...Jäin miettimään, että olenko ollut edellisissä työsuhteissani liian laiska tai kärsimätön, kun olen niihin kyllästynyt ennen tätä uralla etenemistä? Onko se tuo Saturnus 10. huoneessa, jonka kanssa en ole vielä oppinut tulemaan toimeen? Toisaalta kun ajatellaan, ei minulla ole aikaisemmin ollut oikeastaan edes kiinnostusta edetä urallani, koska jokaisessa työssä olen kokenut, että ne eivät ole olleet minulle riittävän haasteellisia. Ikäänkuin jotain olisi jäänyt puuttumaan. Toisin sanoen etsin edelleen työtä, joka haastaisi minut käyttämään kaikkia niitä resurssejani, joita minulla on, ja taitoja, joita olen elämäni aikana oppinut.

Joku kumma työntää minua nyt eteenpäin ja jostain kunnianhimo nostaa päätään ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen aikeissa kouluttautua täysin uudelle alalle. Tämä uusi ala vaatisi kykyä toimia ihmisten parissa, suurta sydäntä, hyvää fyysistä kuntoa, johtamistaitoja, vastuunottoa sekä kykyä toimia myös vaativissa tilanteissa. Mahtaisiko näitä ominaisuuksia lyötyä kartaltani?

Luin jostain, että kuu  aspect_tri  saturnus voisi olla myös myönteinen ominaisuus. Sen mukaan tällaisen aspektin omaavan olisi helppo selvityä haastavista tilanteista ja hän pystyisi pitämään jalat maassa. Aspektiin liitettiin myös ominaisuudet varovaisuus ja vastuu. Järjestyneisyys, kurillisuus ja maadoittuneisuus ovat luontaisia ominaisuuksia kyseiselle ihmiselle. Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Tuo näyttävyys ja esilläolo on sinänsä aika erikoinen juttu. Yleisölle esiintyminen ei tuota ongelmia - ja jopa nautin siitä ajoittain - mutta vaikka esimerkiksi juhlien keskipisteenä oleminen on minusta epämiellyttävää. Yleensä suurimman ilon saan siitä, että onnistun jossain tekemisissäni, olkoon se sitten vaikka pyöränkumin paikkaaminen tai jokin työasia. Silloinkin lähinnä onnittelen itseäni, enkä kaipaa mitään yleistä "suitsutusta" muilta kanssaihmisiltä.

Tämä astrologian tulkitseminen alkaa tosissaan kiinnostaa minua ja olen erittäin kiitollinen kaikille, jotka haluavat seikoittaa kauhansa tähän soppaan. Odotan innolla kaikkien kommetteja asiaan.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2012 00:06:23 kirjoittanut fenix13 » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #73 : 01.04.2012 00:49:48 »

fenix13
Tämä uusi ala vaatisi kykyä toimia ihmisten parissa, suurta sydäntä, hyvää fyysistä kuntoa, johtamistaitoja, vastuunottoa sekä kykyä toimia myös vaativissa tilanteissa. Mahtaisiko näitä ominaisuuksia lyötyä kartaltani?
Mahtais.
 saturnus oinas aspect_tri juno askendentti leijona aspect_tri vesta jousimies.
Oinas on johtava, itsenäinen merkki, fyysinen,
 saturnus ottaa vastuuta,  leijona on seurallinen ja omaa myös suuren sydämen, Juno sitoutuu,
ja  vesta keskittyy ja tekee sydämmellään.
 mars skorpioni, olkoonkin rx, kykenee toimimaan vaativissa tilanteissa, uskaltaa ottaa riskejä.
Kuitenkin merkittävin kartallasi on tuo  merkurius kalat kaariminuutteja vaille tarkka yhtymä MC:lle.
Onko se sun feniks, joka liuhottaa pois paikalta kun ei enää huvita??
Onko se runoilija, laulaja, äänenkäyttäjä vai joku ihme koirankynnenleikkaaja?
 merkurius kalat aspect_sex venus harka
Tamburiinilla tahtia?

Tee progekartta ja katso sen akseleita. Se ehkä kuvais nykytilannetta?
Tai avais syntymäkartan mahdollisuuksien toteutumista.

Lizzy
Se kätilö tuli sun  jupiter skorpioni aspect_opp :chiron:rx  harka.
Chiron on lääkäri, taitava käsistään. Kätilö voi olla mukana monissa sukupuolisuuteen ja lisääntymiseen  skorpioni liittyvissä tehtävissä.
Ja onhan siellä se  ceres. "Veren mysteeri".
Ja sitten sulla on Child siellä sikiövedessä. Ja DNA vastapäätä. Ja se  aspect_ssx pluto saturnus.

lisäys
fenix13
Kiinnostaako sinä käsityöläisyys, metallit, takominen, korut?
Tuosta sun tulikolmiosta tuli mieleen seppä Hephaistos ja pitihän se sun kartalle etsiä.
Se on 13  harka ja  aspect_con venus.
Lisäksi  saturnus oinas noviili  venus Hephaistos  harka.
Hephaistos kuvaa kartalla ylipäätään taitavuutta, myös sitä käsityöläisyyttä.
Ja kun Oinaan / Marsin metalli on rauta, Saturnus takoo konkreettiseksi, noviililla harmoniaa,
niin jotenkin tuli mieleen tämmönen kuvio.
http://belloferrofi.virtualserver22.nebula.fi/page12/files/collage_lb_image_page12_6_1.png
Hephaistos oli muuten naimisissa Afroditen ( venus ) kanssa.
Joku rakkaus kädentöihin ja -taitoihin tuossa olisi tulkittavissa?

Monet kolmiot, joita kartaltasi löytyy, voivat tehdä sitä "laiskuutta",
ei koe tarpeeksi haasteita?


« Viimeksi muokattu: 01.04.2012 10:07:14 kirjoittanut nikki » tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #74 : 01.04.2012 11:19:23 »

Osaako joku tulkita mitä minun oikeastaan pitäisi tehdä työkseni, millaisessa työssä viihtyisin? Mun kartta löytyy mm. omasta Jod-keskustelusta nähtäväksi, taitaa olla muuallakin, nyt en pysty tähän liittämään.
Pidän kyllä useimmiten työnteosta yleensä, mutta hankalia esimiehiä on kyllä sattunut eteen. Vielä ehtis opiskella jotain.

Kiitän jo nyt  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: