Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sulla on MUN energiat?  (Luettu 38643 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« : 07.04.2010 15:14:08 »

Energian asiantuntijat, esitän kysymyksen:

Onko ihmisten yhteenlaskettu energia rajallista?

Joutuuko ihminen sotimaan tästä rajallisesta energiasta, ja esim. käyttämään hyväksi tässä suuressa taistelussa reikiä tai muita energian suuntaustekniikoita?

?
tallennettu

tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #1 : 07.04.2010 15:42:09 »

Zaphir.

Lainaus
kun se iki oma energiamme on kulutettu loppuun.

eli käsityksesi mukaan, energia on rajallista. on iki-omaa energiaa ja sitten on jonkun toisen yksilön 'iki-omaa' energiaa.

entä jos jollain yksilöllä on enemmän energiaa ja toisella vähemmän, ja tämä toinen kadehtii tätä ensimmäistä henkilöä, ja päättää, että tuolta pitää ottaa pois kun se ei oo reilua.

kuinka moni kehtaa tunnustaa kadehtineensa itseään energisempää henkilöä?

tää on tietenkin aihe, josta tuskin koskaan puhutaan, kateus. varsinkin oma.

edelleenkin, en luovu siitä tosiasiasta, että ihmiseltä voi imeä elinvoimaa mustan magian avulla, siis energia vampirismi. kun se on mulle tapahtunut! en valehtele siitä. ja kammon energiahoitoja kohtaan jätti, saa nähdä, voi olla että suljen energiahoitojen maailman kokonaan pois tämänkertaisesta elämästäni. mutta pitää kattoo. valintahan on mun, ja kukaan ei mua voi energiahoitoihin pakottaa Smiley

mutta jos ihmiskehoa pidetään samanlaisena bioenergiakoneena kuin insinööri pitää jotain teknistä laitetta, niin väärään suuntaan mennään minun mielestä.

kone on kone, ihminen on ihminen, eikä kone!

maailmahan sotii jo nyt öljystä, eli rajallisesta energiasta toisella tasolla.

minä en koe, että Jumalalla olisi minua varten mitään 'tiettyä määrää energiaa', jonka voi kuluttaa loppuun.

voi olla että kohtaloni on määrätty, mutta saan energiaa 'lähteestä' aina uutta, ja se lähde on RAJATON.

tää on mun näkemys.

ja se sama lähde on kaikkien yksilöiden löydettävissä.

toki elinikä vuosina on rajattu. mutta elinvoima, 'bio-energia' ei, minun mielestä.

onko kukaan onnistunut mittaamaan tätä 'energiaa', jota käytetään energiahoidoissa?

silleenhän sen tietäisi onko se rajallista. (!)

« Viimeksi muokattu: 07.04.2010 15:45:33 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 07.04.2010 15:59:16 »

Hyvä kysymys AS, mun mielestä jotkin ihmiset ovat jo niin kuluttavia,
että tekee mieli käydä ottamassa nokoset sen "energia vaihdon" jälkeen,
selkokielellä kommunikaation tai kanssakäymisen jälkeen. crazy2

Samaisilla tyypeillä on tapana roikkua kiinni "imettävässään",
usein ensin "hyvällä" ja sitten kun katkaiset ns. siteet ko. tyyppiin,
niin niille ilmestyy sellaiset henkiset mustekalalonkerot energian imukuppeineen
ja sitten ne on sun kimpussa "pahalla" -tajuamatta varmaan edes itsekään miksi-,
mutta rauhaan ne ei osaa jättää kuin ajan kanssa.

Jos puhutaan reikistä...

Mulla on myöskin kokemusta kolmesta "ei-niin-hyvästä" reikihoitajasta.
Olen ajatellut, että oikeastaan ne tyypit hoitivat minua "hoitamalla"
omia traumojaan ja minä olin oikeastaan se parantaja,
tai väline, jolla he yrittävät parantua ja puhdistua itse omista
ongelmistaan ja kuonistaan.

Kaikkien kolmen kohdalla on käynyt niin, että kun en ole enään halunnut olla yhteydessä,
niin nuo henkiset lonkerot on yritetty kiertää oikein kunnon aggressioilla ympärilleni.

Väsyneeksihän se saattaa tehdä, kun on muutakin elämää kuin sen reikihoitajan
huomionhakuisuus sinulta.

Hyvä merkki tunnistaa nuo ns. "energiavampyyrit" on se, että ne aluksi suhtautuu
sinuun ylenpalttisella sympatialla ja mielistelyllä
ja korostavat omaa energiansa ja henkisen kasvunsa erinomaisuutta
ja suhtautuvat negatiivisesti kaikkiin, jotka ovat heidän "totuuttaan" vastaan,
esim. toisiin energiahoitajiin tai vain eri mieltä oleviin.

Seuraava askel on aggressio ja jonninsortin pakkomielle sinuun, kun yrität irrottautua
ja ne ei antaisi sun ajatella omilla aivoillasi, koska sinulla "on vääriä ajatuksia" jne.
ja jatkaa henkistä "piirittämistä" varsin piilotetun negatiivisin keinoin,
joka on puettu siihen "korkeamman voiman" pakettiin, jolla ei muka pysty toista loukkaamaan
tai vahingoittamaan, ja jos niin loukkaannuitkin, niin ihan on omaa syytäsi,
kun olet niin keskeneräinen ja etkä niin pitkälle kehittynyt.

On kuitenkin hyviäkin energiahoitajia, mutta vähemmän heistä tiedetään,
kun ne ei yleensä pidä niin kovasti meteliä itsestään ja suhtauvat muutenkin
varsin inhimillisellä ja nöyrästi omiin taitoihinsa,
että en voi luvata mitään, voin kokeilla ja katsotaan mitään tapahtuu
ja kerro, miten on mennyt ja ovat aika usein vapaa-ehtoisia auttajia
sen oman elämäntyönsä ohella, eikä rahastajia.

Auttavat ihan samalla mentaliteetilla, jos näkevät jonkun mummon kaatuvan,
niin rientävät apuun sen kummemmin ajattelematta, että paljonkohan
tästä mummon auttamisesta pystyyn voisi laskuttaa. Tongue

Kyllähän ihminen voi väsyä toisesta ihmisestä tai ihmisistä
-sehän selvää, ettei energiaa ilman lepoa niistä tule. Wink
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 07.04.2010 16:00:50 »

Tuli tästä energian varastamisesta mieleen kamppailulajit. On nimittäin olemassa tekniikoita tai "lajeja" jotka keskittyvät esimerkiksi siihen, että katseella saadaan toinen kauhun valtaan ja varastetaan toisilta energiat. Samoin erilaisista kihap-huudoilla, kun niitä harjoitetaan niin on käytetty siihen, että varastetaan toiselta energiat. Tämä kai perustuu siihen, että eri ääneet vaikuttavat eri chakroihin jne. Tai varastetaan ja varastetaan, en tarkkaan tiedä miten se mekaniikka menee, mutta ainakin noilla lamautetaan toisen systeemiä ja manipuloidaan siten, että toinen saattaa oikeasti pelätä kuolevansa vaikka toinen vain katsoo.

Mutta niin, tälläinenkin näkökulma. Kun eihän niitä energioita manipuloida ja käytetä ainoastaan siellä energiahoitojen puolella, vaan kamppailulajeissa niitä käytetään kyllä hyödyksi aika paljon. Monissa lajeissa esimerkiksi hyökkäykset solariin ja olen ainakin itse nähnyt sen toisen perus- ja vitaalisiin energioihin hyökkäämisenä. Toki esimerkiksi oman itsen suojauksen vahvistaminen vaikkapa valmistautumalla suoritukseen ja keskittymällä "omaan sentteriin".
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #4 : 07.04.2010 16:02:07 »

Ratkaisun kanssa samaan aikaan. :Smiley

No lisäys, mun näkemys siihen, miten ainoastaan toista ihmistä pitäisi energiallisesti hoitaa:

-Toisen ihmisen koskemattomuus on Pyhä.

-Vain ja ainoastaan niin, että auttaa avaamaan ko. henkilön oman yhteyden lähteeseen.

EI MITÄÄN MUUTA.  ehkä tukea tämän yhteyden ylläpitämiseen, jos se meinaa välillä tukkeutua.

ihan samoin, kun TOISEN IHMISEN fyysinen koskemattomuus on pyhä, sen loukkaaminen on väkivaltaa, myös psyykkinen ja energeettinen koskemattomuus on yhtä pyhä.

ja minäkin, edelleen onnistun loukkaamaan toisia ihmisiä, siis täydelliseksi en ole tullut.

Reiki 2 olen käynyt, mutta en oikestaan enää aikoihin paljon käyttänyt sitä. tämä ihan omalla intuitiolla, mutta vakaasti mielipiteen takana seison.

tallennettu

tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #5 : 07.04.2010 16:06:44 »

Tuli tästä energian varastamisesta mieleen kamppailulajit. On nimittäin olemassa tekniikoita tai "lajeja" jotka keskittyvät esimerkiksi siihen, että katseella saadaan toinen kauhun valtaan ja varastetaan toisilta energiat. Samoin erilaisista kihap-huudoilla, kun niitä harjoitetaan niin on käytetty siihen, että varastetaan toiselta energiat. Tämä kai perustuu siihen, että eri ääneet vaikuttavat eri chakroihin jne. Tai varastetaan ja varastetaan, en tarkkaan tiedä miten se mekaniikka menee, mutta ainakin noilla lamautetaan toisen systeemiä ja manipuloidaan siten, että toinen saattaa oikeasti pelätä kuolevansa vaikka toinen vain katsoo.

Mutta niin, tälläinenkin näkökulma. Kun eihän niitä energioita manipuloida ja käytetä ainoastaan siellä energiahoitojen puolella, vaan kamppailulajeissa niitä käytetään kyllä hyödyksi aika paljon. Monissa lajeissa esimerkiksi hyökkäykset solariin ja olen ainakin itse nähnyt sen toisen perus- ja vitaalisiin energioihin hyökkäämisenä. Toki esimerkiksi oman itsen suojauksen vahvistaminen vaikkapa valmistautumalla suoritukseen ja keskittymällä "omaan sentteriin".

Kiitokset, mielenkiintoista. eli siihen 'varastamiseen' on tekniikoita. mulla ei ole mitään kamppailulajeja vastaan, mutta ne ei ole mun oma juttu.

Heitin hyvästit myös Freudilaiselle psykologialle, jonka sanaston mukaan Psyyke on jonkinlainen sotatantere.

'defenssi' , 'puolustusmekanismi'....Lähden siitä, että mun Psyyke ei ole enää mikään Sotakone.

ja sillä siisti. neitsyt

etsin ihan uusia tapoja tuohon asiaan.

ei minulla Freudilaista psykologiaakaan vastaan ole, se on vaan palvellut jo minulle tarkoituksensa.

Olenko ainoa täällä, joka ei halua 'käyttää suojauksia' ?

Oletteko te sodassa keskenänne? PsycheWars ?

tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 07.04.2010 16:08:58 »

Se kyllä minkä reikin ykkösen jälkeen olen huomannut on se, että minulla aukeaa kanava aivan jatkuvasti ilman, että sitä tietoisesti edes haluan. Kädet ovat monta kertaa päivässä polttavan kuumat, samoin muu vartalo. Kai sitten tarvitsen paljon energiaa, mutta toisaalta olen miettinyt sitä, että jos minusta esimerkiksi kosketuksen mukana valuu energiaa muihin ilman, että sitä itse haluan,  niin ei se ihan hyvä juttu ole. Minulla aukeaa kanava aina kun nauran tai nautin jostain asiasta, kun hymyilen ja sitä rataa. Kun puhun energioista, niin heti lähtee virtaamaan ja tulee tietoiseksi ympäröivästä energiasta. Oletteko itse huomanneet tälläistä vai missä kiikastaa.

Entä teenkö jotain väärää jos minusta vain virtaa reikiä kun en siihen keskity?
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #7 : 07.04.2010 16:12:47 »

minä vuodin energiaa jo kauan ennen kuin tunsin reikiä.

nykyään pyrin siihen, että KAIKKI ON TIETOISTA JA HALLITTUA. ja että en vuoda mitään. voin paljon paremmin niin.

mutta ehkä sitä tapahtuu ennen kuin on oppinut hallitsemaan energiaansa?

en tiedä, aika ja kokemus voi auttaa.

ehkä joku toinen osaa vastata paremmin.... Smiley
tallennettu

tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #8 : 07.04.2010 16:14:08 »

ja lisäys, minun mielestä yksilöiden välisen energian vaihdon pitäisi perustua molemminpuoliseen ja vapaaehtoiseen sopimukseen.

muuten on kyseessä sama asia kuin raiskauksessa.
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 07.04.2010 16:19:42 »

Tässä on pointtia.
Mun mies harrastaa itämaisia kamppailulajeja -nuoruudessaan enemmän,
nykyisin vähemmän, mutta hänen kanssaan on tullut tuo teema esiin useammankin kerran.

Mäkin ajattelen niin, että ei niitä energioita niinkään varasteta,
vaan ehkä kulutetaan, että toinen väsyy ja sitten manipuloidaan tai lamautetaan.
Väsyneen ihmisen energioita on helppo manipuloida
ja väsynyt ihminen on helppo myös lamauttaa henkisesti.

Siihen ei nyt paljon hengellisyyttäkään tarvita, muuta kuin niitä henkisiä kykyjä.
Natsit ja nykyisin myös Jenkit käyttää noita ns. "pehmeitä" keinoja.
Siitä kait vain on tullut suosittua noiden henkisten ihmisten keskuudessa
dominoida muita ja hoitaa egoaan.

Monet funda-uskonnot, esim. helluntailaisten joukkokokouksissa voi nähdä samaa ilmiötä.
Siellä siihen vain käytetään joukkohurmosta myöskin hyväksi,
mutta myös noita kätten päälle panemisia, kaatamisia pyhällä hengellä, saatanoiden ulosajamisia jne.
joilla paranee henkisesti ja kehollisesti vaivoistaan.

Siis samaa paskaa eri paketissa kuten nämä reikijutut.

Tosiasiassa henkilö vain "alistetaan" jonkin voiman alle,
mutta käytännössä henkilöpalvomaan rukoilijaa tai reikihoidon antajaa
ja täten "antamaan" voimaa, siis elintärkeätä energiaa henkilölle oman
jaksamisesi kustannuksella, että se rukoilija/reikihoidon antaja pysyy siellä "glorioissaan"
ja kirkkaana tähtenä, pohjolan valona sun muina kaikille muille.

Ei nyt sillä, etteikö jollekin olisi ollut niistä apua, mutta kyllä sitä tyyppiä,
joka sulle niitä hoitoja tms. antaa, kannattaa tarkastella erittäin syvältä,
ennen kuin antaa itselleen tehdä mitään. Wink

tallennettu
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #10 : 07.04.2010 16:32:32 »

Sasha:

Lainaus
Tosiasiassa henkilö vain "alistetaan" jonkin voiman alle,
mutta käytännössä henkilöpalvomaan rukoilijaa tai reikihoidon antajaa
ja täten "antamaan" voimaa, siis elintärkeätä energiaa henkilölle oman
jaksamisesi kustannuksella, että se rukoilija/reikihoidon antaja pysyy siellä "glorioissaan"
ja kirkkaana tähtenä, pohjolan valona sun muina kaikille muille.

terävästi ja sarkastisestikin (?) sanottu, mutta tälläistä on tosiaan liikkeellä. :Smiley

ei kivaa, mutta totta.

Lainaus
Ei nyt sillä, etteikö jollekin olisi ollut niistä apua, mutta kyllä sitä tyyppiä,
joka sulle niitä hoitoja tms. antaa, kannattaa tarkastella erittäin syvältä,
ennen kuin antaa itselleen tehdä mitään.

en ole vielä tavannut ensimmäistäkään, jonka antaisin koskea itseeni. Smiley

Muistanpa erään kundaliinijoogaopettajan, joka pystyi pelkällä läsnäolollaan tekemään toisen olon hyväksi ja autuaaksi.

kundaliinijooga oli hyvin tehokas laji minusta.

silti, kun inhoan manipulaatiota, jätin senkin harrastamisen hautumaan. edes 'hyvä olo', joka on manipulointitaidoilla annettu minulle, ei kiinnosta. se on vähän kuin huume tai viina.

edit. ja muistakaa taas, että puhun vaan omasta puolestani. jos joku tykkää manipuloinnista, se on hänen asiansa. pidän huolen vaan omista asioistani.

« Viimeksi muokattu: 07.04.2010 16:34:45 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 07.04.2010 16:35:21 »

Asiantuntijuudesta en tiedä, mutta energioista jotain tiedän sentään, keskivertoa enemmän.

1. Ihmisen on mahdollista puhdistaa itsensä niin kokonaisvaltaisesti, että hän kykenee käyttämään phana energiaa, jolloin energiamäärä on loputon. Hoidettaessa tai kanavoitaessa ihminen käyttää maailmankaikkeuden energiaa, joka on loputon. Silloin kyse on energian kanavoinnista.

Yhteenlaskettu sanaa en ymmärtänyt. Energia on rajaton, aina, kun ihminen on tarpeeksi puhdas ja kokonaisvaltaisesti terve (psyykkisesti, henkisesti, fyysisesti, elämänhallinnallisesti) hän kykenee käyttämään rajattomasti energiaa. Reiki on hyvä itsehoitomuoto, askensio on se, jota minä käytän, joka palauttaa omat energiani todella hyvin. Kivet ja karuna ja moni muu on hyvä apukeino, voi niitä hyvin käyttää ja jos huonosti käy niin kaukoparannuskin toimii hyvin.

tallennettu
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #12 : 07.04.2010 16:50:29 »

Kiitos Ulkopuolinen.

ollaan siis samaa mieltä siitä, että energia josta puhutaan energiahoitojen yhteydessä, on rajaton.

siis eri asia, kuin fyysisen tason energia, ja koneiden sähkö, jota voidaan mitata?

sen lisään, että vaikka minulla on henkilökohtainen inho manipulaatiota ja manipulatiivisyyttä kohtaan, se voi olla todella tarpeen joskus, esimerkiksi jos jollakin on vakava sairaus johon kuuluu kipua, ja joku hoitaja osaa manipuloida kipuun lievitystä, niin mikäs sen hienompaa.

mutta kaikelle oma paikkansa. kaikissa tapauksissa manipuloimista ei tarvita.
tallennettu

tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #13 : 07.04.2010 17:00:00 »

Hieno homma Afro

sitä kun voi itse kukin tarvita hoitoja joskus, koska ei voi tietää etteikö sairastuisi.......

mutta sellainen jos joku haluaa pakolla saada toisen surkean huonoon kuntoon jotta pääsisi itse olemaan ylenpänä ja hoitamaan, niin on vähintään sairasta, ja tälläinen henkilö tarvitsee itse hoitoa.

sairaushan ei ole rikos (joo toistan itseäni)

tallennettu

tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #14 : 07.04.2010 17:11:22 »

häh? kyllähän minä sain tästä ketjusta uusia ajatuksia.

ja sitten, entäs sitten? ei täällä ole kielletty ketjuja perustaa ihan millä tahansa motiivilla.

vai häiritsikö sinua nyt se, etten suhtautunut juuri Sinun esittämiisi ajatuksiin sinun odottamalla ja haluamalla tavalla?

silti, tämä sanottu rauhanomaisessa hengessä. en minä sinullle pahaa halua, kiitos vaan että olet vastannut!
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  

Siirry: