Huomenta!
Onpa ihan mielenkiintoinen ketju...tai jotenkin kamalakin...
Mutta Aamunsäde ja Sasha: Onko joku / jotkut todella yrittäneet teitä väkisin hoitaa? Siis tuppautuneet väenvängällä hoitamaan, vaikka olitte kieltäytyneet? Ja onko joku itseään sitten energia(tai miksikä vaan) hoitajaksi tituleeraava kehoittanut "asiakastaan" esim. jättämään lääkityksensä pois tms.? Koska nämä eivät todellakaan ole silloin ajan tasalla omasta vastuualueestaan!! Tuollainen kuulostaa juuri siltä kun sanoittekin, eli pakkohoitamiselta ja kun se herättää pakoreaktion, niin se herättää sen juuri siitä syystä, että oma itse tietää, että nyt pitää juosta ja kovaa.
Reikistä ainakin opetetaan ja sanotaan aivan selvästi, että se EI varsinaisesti paranna, vaan se aktivoi jokaisen omia paranemismekaniikkoja. Ja nehän on jokaisella yksilöllisiä. Jos esim. selkä vaivaa ajoittain, siihen saattaa löytyä ihan psykosomaattinen syy ja tällöin esim. reiki (tai sitten joku muu, mitä kukain haluaa) voi siihen auttaa aktivoimalla sitä luonnon omaa paranemista. Mutta jos selkävaiva taas on selkeästi sukuvika, niin ei sitä kyllä reikikään paranna, mutta saattaa auttaa oppia elämään sen asian kanssa, jottei sitä kokoajan kanna mukanaan negatiivisessa mielessä.
Itse olen mieltänyt tuon sanonnan "toimin VAIN kanavana", että tällä tavalla sanottuna ei haluta nostaa itseään muita ylemmäs. Kun on kuitenkin VAIN kanava, eikä mikään muita parempi valaistunut guru. Itse tunnen tuon sillä tavalla helpommaksi, en halua nostaa itseäni muiden yläpuolelle, koska a) en ole. ja koska b) en kykenisi hoitamaan sitä vastuuta, en ole kaikkitietävä. Vastuun hoidon epäonnistumisesta, jos sellainen tulisi kohdalle, täytyisi toki ottaa ja hoitaa se asia, mutta en osaa antaa esimerkkiä nyt, kun ei ole tullut sellaista tapausta vastaan. Siksi tuossa taannoin kysyinkin sinulta Aamunsäde näistä kokemuksistasi..
Kanava kun aukaistaan tietyillä symboleilla, jotka antavat universumille merkin mistä nyt halutaan kanavoida ja mitä energiaa, aivan kuin avaamalla avaimella kotiovesi tai syöttämällä varashälyttimen tunnusluvun annat ovelle merkin, että "se olen vain minä, asunnon omistaja, joka tulen nyt kotiin".
Mutta siis kaikenlainen pakottaminen ja painostaminen EI KOSKAAN ole hyvä asia. Meillä on kaikilla vapaa tahto ja mahdollisuus valita. Minua ei ainakaan kirpaise se jos kerron reikistä ja kaikki eivät huokaise kuorossa "Aaah!". En loukkaannu tai ala karsastamaan niitä ystävä tai tuttavapiirissäni, jotka eivät heti jonota hoitoihini. Loppujen lopuksi, tiedän itse (itseäni hoitaessani), että se energia on aivan mielettömän ihanaa ja jaan mahdollisuuttaa "päästä osingoille" todella mielelläni, mutta lainkaan painostamatta. lähinnä kerron kerran mitä teen ja mitä se Reiki on. Jokainen sitten palatkoon aiheeseen jos kiinnostuivat. Tällä tavalla hoitotilanteetkin ovat täysin pakottomia ja rauhallisia tilanteita.
Karseeta lukea teidän kokemuksista Aamunsäde ja Sasha jos teitä on painostettu hoitoihin ja hoidettu (millä energialla tai magialla sitten onkin) negatiivisessa mielessä.
Tuli vain mieleeni, että kyllä se on energioiden kannalta aivan yhtä suuri uhka joutua väkivallan kohteeksi kadulla kävellessä kuin tulla hakatuksi, raiskatuksi ja ryöstetyksi. Eikö se ole energiavampyrismiä? Äh, tästäkin kyllä jo varmasti joku puhui tässä ketjussa...
Mutta jos on huonoja kokemuksia energiahoidoista, niin on oikeus sanoa se ja pysyä poissa niistä. Jos on pelottavia kokemuksia, niin jokainen joka yrittää väkisin kertoa jotakin positiivista vain vahvistaa sitä pelkoa.
Carmen
Huomenta!
Vastaus kysymykseesi, että onko yritetty väkisin hoitaa, manipuloida
ja pakottettu jättämään normaali lääkärihoito ja lääkitys pois, niin on KYLLÄ.
Vieläpä useamman kerran ja ei todellakaan mitään mustaa magiaa, vaan ihan näitä
normaaleja ns. "valo-energia" "-uskontoja", karunareikejä, new ageja sun muita.
Ihan tällä palstallakin kirjoittelee yksi sellainen, joka ihan oikeasti on ottanut
jonkinlaisen jumalallisen yliolennon roolin itselleen (ei ilmeisesti usko olevansa inhimillinen, hiukan mentaalisesti sairastunut ihminen) sanoa muille, miten niiden tulee elää,
ottaa hänen energioitaan ja totuuttaan vastaan.
Tähän on vuosien aikana liittynyt esim. että ihmisten pitää kieltäytyä ruoasta
ihmiselle turhana toimintana, koska nyt ollaan siirrytty tasolle ihmiskunnan kehityksessä,
jolloin syöminen on käynyt turhaksi ja ihmisen elimistö ja suolisto kyllä tottuu siihen.
Lääkkeet ja lääkärihoidon hän kokee turhana ja ilmeisen pahana.
Samainen tyyppi kertoilee, kuinka hän kykenee manipuloimaan muita ihmisiä
ja heidän tekemisiään/sanomisiaan ja tuo sitä esiin suoraan ja rivien välistä.
Vastalauseet ja kieltäytymiset esim. tapaamaan häntä ovat ilkeyttä ja loukkauksia häntä kohtaan
-onhan hän sentään niin korkeaa voimaa, että siitä ei saisi kieltäytyä.
Jatkan aiheesta myöhemmin, nyt on hiukan kiire.
Kiitos kuitenkin kivasta kirjoituksestasi ja ymmärryksestäsi.