Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MUN väittelyketju!  (Luettu 33772 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 10.04.2010 08:12:09 »

Saattekohan te kaksi nyt vähän turhan paljon kaaosta aikasiksi tällä foorumilla?
Aamunsäde
tr Chaos 10  kaksoset aspect_squ aurinko 10  kalat
ja Sasha
tr Chaos 10  kaksoset aspect_opp :neptunus:10 jousimies
toisella ykköshuoneesta ja toisella 7 huoneesta, että ihan avoimeksi sodaksi yltyy?
Ja kummallakin vielä  neptunus siinä taustalla häsläämässä.
Sashalla vielä tr  :pluto:5  kauris t-ristin kärkenä MC-IC akseleilta,
alkaa jo pakkomielteeltä vaikuttaa tää homma,
kuka johtaa ja ketä.
tallennettu
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #16 : 10.04.2010 11:54:00 »

Kaaos on mun toinen luonto, mutta tätä en ymmärrä, siis tätä johtamiskysymystä, vai heijasteleeko se sun omaa marsia, ja sitä mitä se halajaa Wink siis kaikella kunnioituksella edelleen.

Nikki:

Lainaus
kuka johtaa ja ketä.

Minä kun perustin tämän ketjun juuri siksi, että tässä on yksi rajattu alue, jossa ne väittelyt hoitaa, jotta muut alueet säilyisivät väittelyvapaina! eli mielellään olin luomassa tänne rauhaa ja järjestystä, koska muissa ketjuissa ei sitten olisi mun ja jonkun välistä väittelyä aiheen yli.

tämä ketju pysyy rauhallisesti tässä, se ei avaudu itsestään kenenkään koneilla, ellei sitä itse haeta.

vähän sama idea kun mulla se, että esimerkiksi niille jotka haluaa maailmassa sotia uskonnoista, pitäisi järjestää kansainvälisen yhteistyön avulla sellainen sotakenttä, jossa he voisivat rauhassa pommittaa toisiaan, jotta muut ihmiset voisivat elää rauhassa muualla angel

paitsi tän ketjun tarkoitus ei edes oli sotiminen, eli toisen osapuolien tuhoaminen, vaan antaa tilaa kehittävälle, rakentavalle ja avartavalle väittelylle.

Minä luin pk-seudun metro lehdestä eilen, että joku urheiluheppu, nyt en muista kuka, sanoi, että kouluissa pitäisi väittely ja debatointi ottaa oppiaineeksi, ja olen samaa mieltä.

mielestäni nykymaailmaan etenkin tarvitaan erimieltä olon taitoa, ja niistä erimielisyyksistä keskustelun taitoa, sekä väittelyn taitoa.

minä en koe väittelyä ja erimieltä olemista IRL elämässä enkä täällä ILKEYTENÄ....

fundamentalistikristitystä taustastaniko johtuen, koen suurimpana julmuutena ja ilkeytenä pakotteen ryhmässä kaikkien olla samaa mieltä. sairastakin se on. äitinikin, sanoi, että se oli yksi hänen lapsuutensa kurjimpia puolia (sukutaustassani on myös PALJON hyvää!).

sitten toinen, sitä en ymmärrä, että jos sanoo YHDEN poikkipuolisen sanan jostain aiheesta, kuten äsken vaikka sanoin omasta sukutaustastani, niin se ei tarkoita että sanojan mielestä KOKO aihe olisi TÄYSIN huono :Smiley se on taas tulkitsijan omaa taipumusta mustavalkoiseen ajatteluun.

ei mikään asia ole täysin hyvä tai täysin huono, aina löytyy hiottavaa mars neitsyt

« Viimeksi muokattu: 10.04.2010 11:56:49 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #17 : 10.04.2010 12:17:12 »

Saattekohan te kaksi nyt vähän turhan paljon kaaosta aikasiksi tällä foorumilla?

Siitä kyllä samaan mieltä, että suhteettoman paljon huomiota. no ehkä se korjaantuu kun en ainakaan tänään kirjoittele kun lähden juhlimaan.

ihan hyvä tosiaan minunkin pitää välillä taukoa, tajuan kyllä sen verran jo nykyään 'sosiaalisen tasapainon' päälle, että milloin on sen suhteen hyvä laittaa itsensä 'hiljaisemmalle'...

kai se tietty sosiaalinen vuorovaikutus toimii niin, vaikka tavallaan en tähän aiheeseen kirjoittamalla mitenkään estä ketään kirjoittamasta mihinkään muuhun aiheeseen.

hih, en käyttänyt sanaa 'sosiaalinen dynamiikka'....kun nuo insinööritieteen sanat saa jäädä mun kielenkäytössä pois kun ne liittyy ihmisiin...

tallennettu

Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 10.04.2010 12:45:26 »

Ratkaisun kysymykseen, Kysy & Lähetä palautetta osasto löytyy helpoiten tämän linkin takaa. Sehän sijaitsee siis tuossa Astron foorumin etusivulla omana alaosastonaan "Tervetuloa, aloita täältä. Myös ohjeet ja ongelmien ratkaisut!"-osaston alaisuudessa. Jos jokin foorumissa askarruttaa, ei kun kysymystä sinne.

Kysy ja Lähetä palautetta osiossa on pystyssä myös Kerro mielipiteesi foorumin moderoinnista-ketju.

Ongelmatilanteissa on mahdollista tietysti laittaa viestiä yksityisesti jollekulle meistä moderaattoreista, mutta uskoisin, että vastauksen saa nopeiten, kun laittaa sen suoraan foorumin puolelle. Näin sitä on lukemassa useampi silmäpari yksityisviestin sijaan. Smiley

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 10.04.2010 13:13:16 »

aamunsäde
sisälukutaitoa, Sashalla/i]  tr pluto tulee t-ristin kärjeksi,
johtavien merkkien IC  rapu aspect_opp MC  vaaka ja  pluto kauris t-risti.
 tr  pluto aspect_squ pluto  vaaka samalla.
Sitä vallankäyttöä, pakkomiellettä? mitä lie?
Ja siis ihan astrologisena huomiona.
7 huone / vaaka, avoin yhteenotto.
Väittelyä vastaan ei itelläkään mitään. Välillä toivoisi  oikein että joku alkaisi kyseenalaistamaan vaikka tuotakin astrologista näkemystä.
Kuten vähän viittasitkin oman  mars:ni ominaisuutta.
Mutta mun pitäskin pyrkiä johtajuuteen, ottaa oma paikkani yhteisössä.
 mars leijona aspect_squ  skorpioni stellium 11 huoneessa.
Keskelle jää MC  vaaka, johtava merkki.
 kuunsolmu leijona.
Mutta hyväksi johtajaksi täytyy opiskella yhteisöllisyyttä, vaikka sille kuinka olis jollain kartalla viitteitä.
tr  mars aspect_opp mun  saturnus ja pikkasen rotia meininkiin tahtoo hän. police
seliseli..
Onhan nämä ketjut kuvaamassa tätä aikaa omalla laillaan,
 saturnus rx  neitsyt aspect_opp uranus kalat tarkentumassa.
 neptunus vesimies (+ chiron) ollut koko ajan  aspect_ssx uranus:n kanssa ja tätä ilman puhdistusta, tai mitä tää nyt onkaan.
Mukavia pippaloita sinne.
tallennettu
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #20 : 10.04.2010 13:20:51 »

sisälukutaitoa, mitä se on? hih.

Nikki

Lainaus
Mutta hyväksi johtajaksi täytyy opiskella yhteisöllisyyttä, vaikka sille kuinka olis jollain kartalla viitteitä.

samaa mieltä.

voihan nuo kuviot tosiaan vaikuttaa, tai tottakai vaikuttaa, kuka vaan osaa niitä tulkita.

astrologian pölyttyneiden tulkintojen uudistuskeskustelu olisi kyllä kiva, mutta ehkä sellainen aihe tosiaan sopis astro-osioihin eikä tähän.

*kuivattelee verenpunaista kynsilakkaa...*

tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #21 : 10.04.2010 20:24:02 »

Aamunsäde
tr Chaos 10  kaksoset aspect_squ aurinko 10  kalat
ja Sasha
tr Chaos 10  kaksoset aspect_opp :neptunus:10 jousimies
toisella ykköshuoneesta ja toisella 7 huoneesta, että ihan avoimeksi sodaksi yltyy?
Ja kummallakin vielä  neptunus siinä taustalla häsläämässä.
Sashalla vielä tr  :pluto:5  kauris t-ristin kärkenä MC-IC akseleilta,
kuka johtaa ja ketä.

Grin

No jaa..  Kaaoksen ainoa tarkoitus on kuolettaa vanhat jutut pois ja luoda uutta,
olkoonkin sitten vaikka järjestystä.
Kun ummehtuneeseen lampeen menee sorkkimaan, vetämään lurut,
että vanha vesi pääsee juoksemaan ja kaataa uutta vettä sinne,
niin kaaoshan siellä hetken vallitsee.

Pakkomielteinen kyllä olen, mutta mie olen niin vastuunpakoilija ja mukavuudenhaluinen,
etten mie noista johto-hommista piittaa. Tongue
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #22 : 13.04.2010 19:55:52 »

väitelkää näistä, pitää olla luita kaluttavaksi.

aamunsäteelle, kuten tiedämme, oikeastaan uskonnosta ei sodita vaan alueista ja luonnonvaroista, mutta kai ne tyypit muka uskoo johonkin.

Kaikkeudelle on olemassa neljä lakia, joiden avulla todellisuutemme toimii. Nämä lait toimivat kaikkialla ja ovat ikuisia. Muita lakeja, jotka vaikuttaisivat samalla tavalla, ei ole. Kaikki muut lait on kehitetty, jotta ymmärtäisimme paremmin keitä olemme ja saisimme vielä parempia irti tästä rajoittuneesta ihmiskokemuksesta.

1.  Olemassaolon laki (Law of existence)

Olet olemassa, etkä voi koskaan lakata olemasta. Kaikki mitä pystyy ajattelemaan/mielikuvittelemaan on myös olemassa, eikä koskaan lakkaa olemasta.

2. Yhden laki (Law of one)

Kaikki on yksi, yksi on kaikki. Kaikki mitä on, kuuluu tähän yhteen.

3.  Vetovoiman laki (Law of attraction)

Vedät puoleesi sitä mitä olet ja se mikä on sitä mikä sinä olet vetää sinua puoleesi. Toimii yhdistyneen tietoisuus kentän kautta (Unified Consciousness Field).

4. Muutoksen laki (Law of change)

Kaikki muuttuu, paitsi nämä neljä lakia.

Muistakaa, että me kaikki luomme omat todellisuutemme. Vain sinä olet vastuussa siitä minkälaisessa todellisuudessa olet. Anna itsellesi anteeksi, jos et ole siellä missä eniten haluaisit. Mieti miksi päädyit tähän, etkä siihen pisteeseen mihin halusit ja poista mielestäsi turhat uskomukset ja pelot. Sitten annat mennä vaan. =)

Rakkaudella,

Chioy
« Viimeksi muokattu: 13.04.2010 20:03:42 kirjoittanut **Lilinoe** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #23 : 13.04.2010 20:12:23 »

Kiitos Lilinoe ja tuntematon Chioy

minun tarvitsee saada aikaa ja sulatella noita, en voi alkaa ainakaan väittämään mitään juuri nyt kun olen sen verran väsynyt. mutta lupaan väittää jotain, jos minulle nousee mieleen selkeitä kyseenalaistuksia tuota lakia kohtaan.

saa muutkin väittää, jos aikaisemmin keksivät, sitä vartenhan tämä areena on Smiley

katsotaanpa huomenna Smiley
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 14.04.2010 10:43:56 »

lisää tavaraa. esimerkiksi, henkisiä lakeja tuntuu löytyvän kuin leluja lelukaupan hyllyltä, aina vaan lisää?

Cooperilta.

Spiritual Laws

Life on Earth is governed by a set of energies or Laws.  There are 33 laws and 3 transcendent ones.  They are immutable and firm, so that when we understand them, we can transform our lives into positive, joyful ones.  They are rather like the rules of the road. If you do not know them or understand the signs, driving is very confusing and dangerous. Knowing the Highway Code is the basis for a relaxed journey.

In the same way, when you learn about the spiritual laws and follow them, life becomes clear and understandable. This enables you to feel safe and secure. The purpose of entering the School of Life is to master these principles. Then you take full responsibility for your life and become very powerful, a Master of Light.

I have explained the thirty-three laws and three transcendent laws very simply in A Little Light on the Spiritual Laws, so that you can take this step for yourself.

Here is a story from A Little Light on the Spiritual Laws which illustrates the Law of Grace.
Grace allows healing to occur because the high-frequency vibrations of love transmute the lower vibrations of pain and fear.

Felicity complained that her ex-husband was always horrid. One day her boyfriend said, ‘It’s you. You greet him crossly and say awful things about him.’ She was stunned and angry. All day she thought about it and realised her boyfriend was right. She was horrid to her ex-husband. So she sat down and really tried to understand where he was coming from. Then she wrote a long letter to him saying sorry for her attitude over the divorce and forgiving him for all the things he had done. Two days later he came round to the house and was absolutely charming and friendly. He tried to be as helpful as possible about the arrangements with the children. A total change had taken place. The interesting thing is that Felicity had never posted the letter. He felt her change in attitude and responded to it. Her forgiveness and understanding offered grace to the whole family. Everyone felt happier.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2010 13:22:20 kirjoittanut **Lilinoe** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #25 : 14.04.2010 12:38:02 »

mulla on niin paljon työtä nää pari päivää, mutta palaan näihin viimeistään vikkonloppuna. nää kun vaatii hieman pohtimista, ja nyt juuri tällä hetkellä en voi syventyä....
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 14.04.2010 13:20:34 »

jep, tässä lentää lisää tavaraa analyysiin, olisin huono väittelijä kun suhtaudun valmiiksi huvittuneesti.  Grin

Jonette Crowley

Lovers, Sex and Energy

In Mark’s words: “Tonight’s topic on lovers is not just dealing with sexual activity and sexual energy, it deals with the energy of vulnerability, the energy of intimate connecting—whether it is sexual or not. Vulnerability has the greatest opportunity for either wounding or bliss, or being made whole—into a Master.”

White Eagle and Mark channel a process that releases intimate wounds and opens up our sexual energy potential. The energy field that is created in a process of virtual connection with a lover was one of the most profound electrical/spiritual/sexual experiences some of us have ever experienced!

White Eagle’s Question and Answers provide a wealth of understanding about the loss of sexual power in our history, about the pain body, about healing, about the role of the Goddess and priestesses. “In the temples of Lemuria the original priests were not priests. They were priestesses. They had to be priestesses. Priestesses could take the unmanifest and bring it manifest….The role of the feminine is to make unmanifest creation manifest…”
tallennettu

tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #27 : 15.04.2010 19:14:33 »

ei minua pimeys häiritse, varjot on kauniita eikä pahoja. makuasia Smiley

Hieno juttu, jos todellisuutesi on toinen kuin mitä usein sanoistasi saa lukea.  smitten

No, kerrohan mitä Sinä olet minun sanoistani lukenut?
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #28 : 15.04.2010 23:23:03 »

Niin, itse olen kyllä myös aikalailla samoilla linjoilla Zaphirin kanssa. Me analysoimme toisia kaikista heidän viesteistään, sanallisista, kirjallisista ja äänettömistä viesteistä, ilmeistä, eleistä jne. Meille muodostuu aina mielikuvia toisista ihmisistä, emmekä voi sille mitään. Toki esimerkiksi itselläni on aika elävä kuva monista tämän foorumin henkilöistä, vaikka en ole suurinta osaa koskaan tavannutkaan. En väitä, että se vastaisi "todellisuutta" tai sitä millaisina jokainen henkilö itseään pitää, mutta niinhän se vain menee. Varmasti monilla on minustakin erinäköisiä mielikuvia, negatiivisia, positiivisia, neutraaleja, eikä sillä oikeastaan ole väliä. Vaikka onhan se oikeastaan erittäin kiehtovaa tietää minkä vaikutelman itsestään antaa tai toiset saavat. =)

Olen kyllä vakaa peiliteorian kannattaja, sillä katsommehan aina toisiamme sieltä oman päämme sisästä ja omista kokemuksistamme. Itse olen ainakin oppinut itsestäni erittäin paljon tiedostamalla sen, mitä ajatukseni muista ihmisistä minusta itsestäni kertovat. Kun huomaa positiivisia muutoksia ajattelussa muita kohtaan, niin yleensä ne muutokset ovat tapahtuneet myös suhteessa omaan itseen. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #29 : 16.04.2010 10:12:08 »

ok, kiitokset molemmille, selvä.

ja minun puolesta tosiaan jokainen on vapaa maalaamaan mielessään minustakin ihan millaisen kuvan haluaa....kunhan vain kiinnosti.

minä pyrin pitämään milikuvani toisista mahdollisimman avoimina, niin että ne muodostuu mahdollisimman paljon sen mukaan, mitä toinen itse haluaa itsestään kertoa.

on se Simone Weilin ajattelusta kertova kirja vielä lukematta alkusanoja pidemmälle, mutta siitä kolahti erittäin suuresti sellainen ajatus että 'Toinen ihminen on arvoitus, ja Toista pitäisi aina lähestyä kuin Tuntematonta...'

en muista miten se tarkalleen meni, pitää tarkistaa. no, idea mikä juuri siinä oli mistä pidin oli se että toisen tuntemattomuutta täytyisi kunnioittaa. se jotenkin sopi yhteen sen kanssa mitä olin itsekin ajatellut.

mutta siis huom, siihen pyrin.

*kiire*

inhoon kirettä!!!!!! knuppel2

keskiajalla munkit saattoivat tehdä yhtä kirjaa vuosia....

vertaapa nykyaikaan millä tahansa alalla. kaikki kyhätään hätäisesti Undecided

minä luulen että tuossa ei se peiliteoria toimi, paitsi ehkä sitten ilmaisten sen että minä olen toivottoman hidas. mutta joskus oli aika, jolloin minun tahtini olisi ollut normaali. sekin on suhteellista.
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: